וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

6.5.2013 / 15:59

האלופה מתעוררת, טקסס דוהרת וטים הדסון ממשיך לרגש. יובל קליין סוגר עוד שבוע סוער ונוזף בבולפן של אריזונה

חמישה שבועות בלבד חלפו מפתיחת העונה וסן פרנסיסקו כבר רשמה סוויפ מול כל אחת מהיריבות לבית, נתון מעניין מכיוון שהאלופה היא לא בדיוק הקבוצה שנוטה להרשים במהלך העונה הסדירה, אלא תמיד אוהבת לתת פוש לקראת הפלייאוף. כך בנה ה-GM בריאן סביאן את שתי הקבוצות האלופות שלו: שלושה או ארבעה מגישים חזקים, שמסוגלים להשאיר את היריבה על מספר ריצות מינימלי באוקטובר ולהניח לשחקני ההתקפה הבינוניים משהו לספק את מספר הריצות הנדרש לניצחון, כשהם נעזרים ברוח של המפרץ ובשאגות הקהל כדי לשלוח את הכדור לעבר המים מעל החומה הימנית באיצטדיון. הפעם כל זה קורה כבר בתחילת העונה ושלשום היה זה ה-MVP באסטר פוזי, שווקאוף הומראן שלו באינינג התשיעי מול הדודג'רס שלח את האוהדים לחגוג עם להקת מטאליקה, שבאה להופיע לפני המשחק. חלפו 24 שעות וגיירמו קוירז עשה בדיוק אותו דבר, עם ווקאוף הומר באינינג העשירי אחרי משחק פרוע במיוחד.

באסטר פוזי שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Ben Margot, AP
חבט לווקאוף ורץ לחגוג עם מטאליקה. פוזי/AP, Ben Margot

עד הלילה, האלופה הייתה מודאגת לגבי המגיש הבכיר שלה מאט קיין, אך הוא שלח מסר מאוד ברור לאחר שהרשה ריצה אחת במשך שבעה אינינגים מול היריבה הגדולה ביותר, הדודג'רס, שחטפה סוויפ במפרץ. אלא שבחינה עמוקה יותר של היכולת של קיין מראה שבחמשת המשחקים בהם הגיש העונה מול קבוצות שאינן הדודג'רס, ה-ERA שלו עומד על 7.85 ובשני המשחקים שלו מול היריבה מ-LA, המספר צונח דרסטית, ל-0.67. לכן, מומלץ להמתין לעוד פתיחה של קיין כדי להירגע סופית ואחת כזו מצפה לו בסדרה המרתקת מול אטלנטה בסוף השבוע.

קבוצה שדווקא תמיד משחקת מעולה בעונה הסדירה, אך מעולם לא מצאה את הנוסחא המנצחת בפלייאוף היא טקסס, שצוות ההגשה שלה הציג את כל התותחים הכבדים שלו מול הקבוצה הכי חמה בליגה עד לסוף השבוע, בוסטון. הקבוצה מעיר השעועית הובילה את ה-AL באחוזי עלייה לבסיס, אבל אלכסיי אוגנדו, דרק הולנד ויו דרוויש איפשרו לה ארבע ריצות בלבד בסדרה כולה, תוך שהם שורפים 27 חובטים בדרך לסוויפ מרשים. דבר אחרון מרשים לפני שנעבור לנבחרת השבוע היה ההומראן של דייויד רייט מהמטס מול קרייג קימברל. זה קרה באינינג התשיעי והקלוזר של אטלנטה, שנחשב לבלתי נגיע, הרשה את ההומראן הראשון שלו העונה. הכדור הזה השווה את המשחק והקבוצה מניו יורק ניצחה באקסטרה אינינגים.

דיוויד רייט שחקן ניו יורק מטס. John Amis, AP
וגם הוא רשם הומר דרמטי. רייט/AP, John Amis

בסיס ראשון: פרינס פילדר (דטרויט טייגרס) – כולם יודעים שכיף מול האסטרוס. עכשיו גם פילדר יודע. הלילה הוא הכניס ארבעה רצים ודטרויט סגרה סוויפ עם 0:8. הטייגרס הוסיפו גם שני ניצחונות בתחילת השבוע על מינסוטה עם עזרה גדולה מפילדר, שרשם שני הומראנים והכניס חמישה רצים. הקבוצה מעיר המכוניות הצליחה לפתוח פער מינימלי על קנזס סיטי במקום הראשון ב-AL מרכז ובנוסף, פילדר סיפק עניין והכריז על החלפת השיר עימו הוא עולה לחבוט למוזיקה קלאסית של מוצארט. לרוב, שחקנים נוטים לשיר קצבי שמכניס אותם לאווירה, אבל פילדר מתגלה כבחור קלאסי.

בסיס שני: איאן קינסלר (טקסס ריינג'רס) – אחד השחקנים הכי חמים בליגה הוא קינסלר, שמחזיק ברצף של 11 משחקים עם חבטה. הוא מוביל את הקבוצה בחבטות ועומד במקום החמישי ב-AL באחוזים, עם 33.3. בשבת, קינסלר הוסיף גם את ההומראן השישי שלו העונה לאוסף והריינג'רס מובילים את הליגה לצד בוסטון וסנט לואיס, עם 11:20.

שורטסטופ: ג'ין סיגורה (מילווקי ברוורס) – הופעה שנייה לשחקן מוויסקונסין בנבחרת שלנו, לאחר ששלושה הומראנים השבוע לא איפשרו להתעלם ממנו. סיגורה הגיע לקבוצה דרך הטרייד על זאק גריינקי והפתיע גם את מאמנו, שלא היה מודע ליכולות שלו לשלוח את הכדור ליציעי מילר פארק. "לא חשבתי שהוא יחבוט ככה", הודה רון רויינקי, "ידענו שהוא טוב בהגנה, אבל הוא עושה הכול: חובט בכדור, גונב בסיסים והופך את הצפייה למהנה ". למרות היכולת של סיגורה, הברוורס הפסידו חמישה משחקים ברצף ולצערם גם ייפגשו את טקסס השבוע לסדרה קצרה בת שני משחקים.

בסיס שלישי: מני מצ'אדו (בולטימור אוריולס) – תיכננו השבוע לכתוב על ההגנה המעולה של מצ'אדו, שמוביל את הליגה עם חמש ריצות אותן מנע תוך שהוא מבצע 13 מהלכים מחוץ לאזור בו הוא אמור לפעול. אבל הוא לא הסכים להסתפק בכך והחליט להראות שהוא גם יודע לחבוט, עם שלושה הומראנים מתחילת החודש, אחרי שניים בלבד באפריל.המספרים שלו כיום לא נופלים בהרבה מאלה של מיגל קבררה ואפשר להיות בטוחים שמצ'אדו יסיים את העונה כאחד הכוכבים הבלתי מעורערים של הקבוצה. האוריולס לקחו שלושה משחקים באנהיים מול האיינג'לס והתקרבו לניו יורק ובוסטון בראשות ה-AL מזרח.

מני מצ'אדו שחקן בולטימור אוריולס. Mark J. Terrill, AP
הגנה מעולה, אבל גם התקפה משובחת. מצ'אדו/AP, Mark J. Terrill

אאוטפילד: ריאן ראבורן (קליבלנד אינדיאנס) – המילים "ריאן ראבורן" ו"רצף חבטות" בוודאי יגרמו לאוהד דטרויט לצחוק. בעונה שעברה חבט האאוטפילדר ל-17.1 אחוזים במדי הטייגרס, אבל אחרי שנחת באוהיו, המוזה נחתה אחריו. עד יום שישי, ראבורן רשם 12 חבטות מ-14 ניסיונות, כולל שלושה הומראנים. משחק אחד ללא חבטה סידר לו כנראה מנוחה והלילה הוא חזר לכושר עם שתי חבטות בהפסד למינסוטה. הכושר המעולה של המחליף את מייקל בורן הפצוע עזר לקליבלנד לרשום שישה ניצחונות רצופים השבוע, רובם מוחצים ולעמוד על מאזן חצוי.

אאוטפילד: יואניס סספדס (אוקלנד אתלטיקס) – האאוטפילדר הקובני נאלץ לעבור ברשימת הפצועים באמצע אפריל עקב פגיעה בידו, מה שגרם לכולם להבין את החשיבות שלו לקבוצה. איתו, אוקלנד ב-4:14 והליינאפ שלהם נראה אחרת לגמרי. גם המאמן בוב מלווין יודע: "הנוכחות שלו במרכז הליינאפ מכריחה את המגישים היריבים לשנות את הגישה שלהם כלפינו". סספדס רשם כמה חבטות קלאץ' השבוע ושבע הכנסות רצים שלו סידרו ניצחונות על האוריולס, האיינג'לס וביאנקי סטדיום.

אאוטפילד: סטרלינג מארטה (פיטסבורג פייראטס) – בדומה למצ'אדו, גם האאוטפילדר הצעיר של פיטסבורג מותיר את חותמו משני צידי המשחק. מארטה הוא האאוטפילדר ההגנתי הטוב בליגה מתחילת העונה והשבוע הוא גם השתולל עם המחבט, רשם ארבעה הומראנים והכניס שמונה רצים. הוא חובט ל-32.8 אחוזים ואחרי כל המילים הטובות שנשפכו עליו, בשבת הוא החליט שהוא כל כך טוב בהגנה וניסה להחליף את הכפפה משמאל לימין כדי לתפוס כדור שניתז מהחומה הימנית. זה לא בדיוק עבד והחובט, ריאן צימרמן מוושינגטון רשם טריפל, אבל נרשום זאת בתור חוסר ניסיון של השחקן בן ה-24.

סטרלינג מארטה שחקן פיטסבורג פייראטס. Gene J. Puskar, AP
כמו מצ'אדו, משאיר את חותמו משני צדי המגרש. מארטה/AP, Gene J. Puskar

מגיש פותח: טים הדסון (אטלנטה ברייבס) – מזל טוב למגיש הימני בן ה-37, שרשם השבוע את הניצחון ה-200 בקריירה, הישג מרשים מאוד, שמציב אותו ליד שני שחקנים פעילים נוספים: אנדי פטיט (248) ורוי האלאדיי (201), כאשר לסי סי סבאת'יה יש 195 ניצחונות והוא ככל הנראה יצטרף לחבורה הזו בקרוב. הדסון הוא מסוג המגישים שמעולם לא זכו בסיי יאנג או הגישו בוורלד סירייס, אבל תמיד נמצאים בטופ. רק בשתי עונות הוא רשם ERA מעל 4.00 ובעונה אחת השיג 20 ניצחונות. הוא המגיש הפותח הוותיק ב-NL והלילה נתן עוד הצגה עם שלוש ריצות חובה בשבעה אינינגים, בניצחון של הברייבס על המטס. אטלנטה ראשונה ב-NL מזרח.

רליבר/מגיש שני: ג'רמי גאת'רי (קנזס סיטי רויאלס) – שאלת טריוויה: מי הוא הפותח שרשם בשבת את משחקו ה-17 ברציפות ללא הפסד? כן, אתם לא טועים – מכל מגישי בליגה, ההישג הזה שייך דווקא לגאת'רי, ששבר שיא מועדון בניצחון של הרויאלס 0:2 על הוויט סוקס. באותו משחק, הוא הגיש בכל תשעת האינינגים ולא הרשה ריצה, השאט אאוט הראשון בקריירה. היכולת המפתיעה של גאת'רי הצילה למעשה את הקריירה שלו אחרי שקולורדו כבר ויתרה עליו בעונה שעברה, בה רשםERA של 6.35 והפסיד את ששת משחקיו האחרונים. את הקרדיט הוא נותן למאמן ההגשה של הרויאלס ולשחקני ההגנה הניצבים מאחוריו: "הם אלה שעזרו לי לחזור לכושר ולקבל את הביטחון שלי בחזרה אחרי הימים הקשים בקולורדו". בחמישי הוא ינסה להמשיך את הרצף בבולטימור, שווה לעקוב.

ספסל: השבוע אנחנו שמים על הספסל את כל הבולפן של אריזונה, אבל לא בנסיבות נכונות, אלא כי שם מגיע להם להישאר. החבורה הזו שברה כבר עשר שמירות ב-18 ניסיונות ושני המגישים הבכירים שלה, ג'יי ג'יי פוטץ ודייויד הרננדז מרשים הומראנים על ימין ועל שמאל. שינויים בקבוצה נראים קרובים מתמיד.

ג'רמי גאת'רי שחקן קנזס סיטי רויאלס. Colin E. Braley, AP
סחתן על הרצף. גאת'רי חוטף מקלחת/AP, Colin E. Braley

עוד בוטנים מהליגה:

• ג'סטין ורלאנדר רשם לראשונה העונה 97 מייל לשעה עם הפאסטבול שלו. הידית מתחממת.

• פיליפ האמבר מיוסטון הוא המגיש הראשון מאז 1900 לרשום שישה הפסדים בחודש אפריל. הלילה הוא הוסיף את הראשון שלו לחודש מאי. פעם הוא היה מושלם.

• הרד סוקס אוהבים לשחק בטורונטו: בחמישה משחקים ברוג'רס סנטר העונה הם רשמו 16 הומראנים. בשאר 26 המשחקים שלהם: 28 הומראנים.

• שין סו צ'ו מסינסינטי כבר רשם שני הומראנים העונה עם ההגשה הראשונה במשחק.

• חואן פייר ממיאמי רשם השבוע את גניבת הבסיס ה-600 בקריירה והוא במקום ה-18 בהיסטוריה של הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully