וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ספרד: על ההמראה המחודשת של תומר חמד

6.5.2013 / 14:56

שיא השערים לישראלי בליגה הספרדית אותו שבר תומר חמד, הגיע בעונה שהיא הרבה יותר קשה מאלו שהיו לבניון ורביבו. מדור השגרירים מסביר את ההישג היפה, מזהה את הליגה שהכי מתאימה לו בעתיד וקורא לאריק בנאדו לעזור בפתרון הפלונטר של מוחמד גדיר

הליגות באירופה מתקרבות לסיום ומחזור סוף השבוע סיפר את סיפור העונה כולה בגזרת השגרירים. תומר חמד, עדן בן בסט וליאור רפאלוב כבשו ויחד עם ביברס נאתכו ומאור מליקסון שממשיכים להצטיין, הם חיזקו השנה את מעמדם כחמישייה המובילה של הכדורגל הישראלי. סיכומים עוד יגיעו בהמשך, אבל כבר אפשר לומר שהליך חילופי הדורות של שגרירי העל בכדורגל שלנו הושלם. המדור "המראות ונחיתות" מתמקד הפעם במאבק ההישרדות של חמד ומאיורקה ותוהה מה תהיה התחנה הבאה של החלוץ אם קבוצתו תנשור לליגת המשנה.

ממריא: תומר חמד (מאיורקה)

שחקן מאיורקה, תומר חמד. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
חמד/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

בשבועות האחרונים, כשחרב הירידה לוחצת על הצוואר, תומר חמד חזר להיות האיש המרכזי של מאיורקה. רק שלצערו, כלל לא בטוח שזה יספיק. ביום ראשון, חמד כבש את השער העשירי שלו העונה בליגה. לראשונה מאז המחזור השמיני (אוקטובר 2012), הוא כבש משחק שני ברציפות, גרגוריו מנסאנו סופסוף נותן לו קרדיט מלא ומאפשר לו להשלים 90 דקות, אבל גם זה לא עזר לניצחון והקבוצה ממשיכה לשקוע.

חמד פתח את העונה בצורה סנסציונית עם שבעה שערים בשמונת המחזורים הראשונים ואחר כך חלה דעיכה מסוימת. הוא סבל מבצורת ולאחר החזרה מפגרת החורף גם איבד לתקופה את המקום בהרכב. כשהחלוץ כבש ב-3:3 של ישראל עם פורטוגל, בתקשורת המקומית התייחסו להבדלים ביכולת וכינו את החלוץ: "סוכן כפול".

חמד חזר מהפגרה ולקראת המשחק הקריטי נגד לה קורוניה שאלו אותו הכתבים על סוגיית ההבקעות בנבחרת לעומת הקבוצה: "טוב בשבילי להבקיע", ענה. "עכשיו אני רוצה לעזור לקבוצה לנצח משחקים. במשחקים האחרונים עליתי מהספסל ועשיתי מה שיכולתי. כבשתי נגד גרנאדה ובנבחרת. השערים שלי צריכים לעזור לקבוצה". חמד בסופו של דבר עלה מהספסל באותו משחק שהסתיים בהפסד 3:2, אבל המאמן מנסאנו הבין שאין לו אופציה טובה יותר.

מאז חמד שב להרכב ובשלושה מארבעת המשחקים האחרונים גם השלים 90 דקות. הוא נראה טוב וחד, הוא השחקן הכי מסוכן באחת מקבוצות ההתקפה הגרועות בספרד, אבל גם שני השערים האחרונים שלו לא עוזרים לקבוצה לנצח. "אני צריכים להאמין ולעבוד קשה כל יום", אמר החלוץ עוד לפני המשחק עם לבנטה. "נמשיך עד הסוף ונאמין שאנחנו תלויים רק בעצמנו. אנחנו צריכים לכבוש ולצבור נקודות בכל המשחקים שנותרו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יוסי בניון שחקן ראסינג סנטאנדר. GettyImages
חמד יילך בדרכו? בניון/GettyImages

שריקת הסיום למשחק בין מאיורקה ללבנטה מצאה לא מעט פרצופים עצובים עד מיואשים. לא מעט האמינו שהמשחק הביתי הנוח יחסית הוא ההזדמנות האחרונה להינצל. גם דודו אוואט אמר לפני המשחק "אם לא ננצח, אפשר להגיד שלום". מאיורקה שיחקה מצוין, לחצה, תקפה, החמיצה בלי סוף, אבל כמו שקורה לה שוב ושוב העונה נכנעה לשער אחד מטעות חמורה במרכז ההגנה וסיימה ב-1:1. "נעמוד יחד ונילחם. היו הרבה דברים חיוביים. התוצאה לא הוגנת כי למרות שנראינו עצבניים, עשינו מספיק כדי לנצח", אמר בסיום המאמן מנסאנו.

הבשורות הרעות הגיעו מאוחר יותר מסראגוסה, שם הקבוצה המקומית הביסה את ראיו 0:3. כעת רחוקה מאיורקה ארבע נקודות מחוף מבטחים כאשר נותרו ארבעה מחזורים עד תום העונה. הבעיה היא שהיריבות לא זורקות נקודות, לפחות לא במשחקי הבית, ואילו מאיורקה לא נראית כמו קבוצה שמגיע לה להישאר. דווקא אחרי שני הניצחונות הרצופים על גרנאדה וסביליה בראשית מרץ, מאיורקה נכנסה שוב לרצף שלילי וניצחה רק פעם אחת בשבעת משחקי הליגה האחרונים. היא סיימה רק בתיקו בבית עם קבוצות מרכז טבלה ומטה כמו ראיו ולבנטה והפסידה ליריבות הישירות לה קורוניה וסראגוסה. ככה לא נשארים בליגה".

המצב הרעוע של מאיורקה רק מעצים את השיא שקבע חמד - שיא הבקעות לשחקן ישראלי בלה ליגה. חיים רביבו ויוסי בניון כבשו תשעה שערי ליגה בעונת השיא שלהם בספרד. רביבו עשה זאת בעונת השיא של סלטה (1998/99), אז סיימה במקום החמישי. בניון וסנטאנדר אמנם היו בתחתית, אבל סיימו במרחק סביר מהיורדות. חמד בולט בקבוצה חלשה. גם אם עדיין הוא לא מספיק יציב, המספרים שלו מדברים בעד עצמם. 18 שערי ליגה ב-62 הופעות (לעומת 23 ב-124 של רביבו ו-20 ב-101 של בניון).

חמד ירד פעמיים בקריירה ליגה. בעונת 2007/8 עם מכבי הרצליה, אז היה שחקן צעיר בראשית דרכו, וכעבור שנתיים עם אחי נצרת. ירידה היא כתם, במיוחד באירופה, אבל היא לא תמנע מהחלוץ להתקדם. חמד לא יישאר במאיורקה בוודאות במידה וזו תרד וגם אם תינצל, הקבוצה תעדיף למכור אותו בקיץ ולא לאבד אותו ב-2014 כשחוזהו יסתיים. השבוע שוב פורסם על ההתעניינות הגוברת מצד אברטון ובכלל, ברור שלשחקן עם מספרים כאלה בלה ליגה ובנבחרת יהיה ביקוש ביבשת. הפרמיירליג מתאימה לסגנון המשחק של חמד ובכלל, אם הוא יבחר נכון, אין סיבה שלא ימנף את ההצלחה ויבסס את מעמדו כחלוץ הבכיר של ישראל. וחוץ מזה מעבר מתחתית ספרד לאנגליה? מישהו אמר בניון?

נוחת: מוחמד גדיר (בוורן)

מוחמד גדיר שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
משחק הרכב, לשחקן במבחנים. גדיר/אדריאן הרבשטיין

סיפור העונה הדי עגומה של מוחמד גדיר צריך להדליק נורה אדומה לשחקנים צעירים ולקבוצות. החלוץ המוכשר שלא מצא את מקומו ברוטציה של מכבי חיפה בקיץ וביקש לעזוב כדי לקבל דקות משחק מסיים עונה עם חמש הופעות בלבד (240 דקות). מאז חודש דצמבר הוא בילה את זמנו בעיקר בקבוצת המילואים ולעיתים נדירות נקרא לסגל. ככה לא מתקדמים ובטח שלא מנצלים לטובה עונת השאלה.

מדובר כאן בכישלון של השחקן עצמו והקבוצה. גדיר כבר היה על סף מעבר לסכנין, אבל ההתעקשות של מכבי חיפה על דמי השאלה שלחה אותו דווקא לבלגיה ובשורה התחתונה, שני הצדדים הפסידו. גדיר הפסיד עונה, הפסיד את הסיכוי להיות בסגל ליורו והירוקים יקבלו בקיץ שחקן שלא ברור באיזה כושר משחק הוא נמצא ואם יוכל לעזור מקצועית לקבוצה. אריק בנאדו יצטרך לקבל בקיץ החלטה לא פשוטה. אם לגדיר לא יהיה מקום בסגל, הפעם הירוקים יצטרכו למצוא לו קבוצה בליגת העל.

אירופה, מה לעשות, לא תמיד זוהרת. שחקן שיוצא ונשחק עונה שלמה על הספסל מוצא עצמו במעמד הרבה פחות טוב לעומת הזמן שיצא. זה קרה למשל לדקל קינן ואבירם ברוכיאן, בעבר לגילי ורמוט ועכשיו לאיתי שכטר. פעם דיברו כאן על כך שהאימונים באירופה ברמה גבוהה יותר ורק להיות שם זה מספיק, אבל היום כולם מבינים שמדובר בשטות מוחלטת. הכדורגלן הישראלי נמצא בתהליך הבנה שעדיף לשחק בליגת העל מאשר להתייבש על הספסל באירופה והדברים נכונים במיוחד לשחקנים צעירים.

גדיר יחזור בקיץ לישראל ויצטרך להוכיח את עצמו באימוני טרום העונה של מכבי חיפה. משחקן שהיה בהרכב אצל אלישע לוי, הוא יהיה במעין מבחנים תחת בנאדו. הכול בגלל החלטה אחת לא נכונה.

המאזן הכולל: ארבעה שערים (אליניב ברדה, עדן בן בסט, תומר חמד וליאור רפאלוב) ואפס בישולים.

מדד שחקני הנבחרת: דודו אוואט, תומר חמד, טל בן חיים, רמי גרשון, ביברס נאתכו, ליאור רפאוב וגל שיש הם שחקני הסגל היחידים ששיחקו 90 דקות. מאור מליקסון (77) פתח בהרכב, בן שהר (20), אליניב ברדה (16), עדן בן בסט (5) ובירם כיאל (1) עלו מהספסל.

מתאוששים: רמי גרשון שיחק 90 דקות בפעם השנייה העונה בסך הכול. עדן בן בסט שב אחרי חודש למגרשים וכבש בניצחון טולוז.

צל"ש השבוע: אליניב ברדה לא מתייאש מהספסול המתמשך, שנובע מסירובו לחתום על חוזה חדש לעונה אחת, וניצל את הדקות המעטות כדי לכבוש שער נוסף ולהשאיר את קבוצתו במאבק האליפות. בינתיים, האוהדים מריצים קמפיין מסיבי להשארתו ברשתות החברתיות וביציע.

ביזאר השבוע: תומר חמד ודודו אוואט הם לא היחידים שיורדים ליגה בספרד. המצב של גיא אסולין וסנטאנדר ממשיך להידרדר משבוע לשבוע. עצוב.

שימו לב ש: שלומי ארבייטמן, ברק בדש, גל שיש ומתן אוחיון סיימו גם הם את העונה בבלגיה. כמה מהם ישחקו בעונה הבאה בישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully