וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הירידה: תקציב מכבי נתניה יקוצץ, מהפכה בסגל

5.5.2013 / 6:45

לאחר הירידה ללאומית במועדון מתכננים עונה פיננסית. לנדאו ודורה הוזכרו כמחליפים לעטר. סבע, דג'אני, שבחון וחטיב יעזבו. "קשה לנהל מועדון בלי בעלים", אמרו בקבוצה

צילום: ברני ארדוב עריכת וידאו: דרור פיקלני

הלם גדול נרשם אתמול (שבת) בחדר ההלבשה של מכבי נתניה, אחרי תצוגת הנפל מול הפועל באר שבע והתבוסה 3:0 שהורידה את הקבוצה לליגה הלאומית. בקבוצה התקשו להבין כיצד השחקנים פשוט לא הגיעו למשחק ונראו חסרי אונים מול באר שבע, במשחק שעלול להשפיע רבות על עתיד המועדון.

למרות שמרבית אנשי המועדון עדיין שקועים עמוק בעצב על הירידה ללאומית, בנתניה יודעים שיצטרכו בקרוב להתכונן לעונה הבאה, וכבר כעת ברור שהקבוצה תעבור מהפכה כשמרבית שחקני הסגל יעזבו את הקבוצה. בנתניה יורידו משמעותית את התקציב ויעמידו אותו על 8-10 מיליון שקלים, כשבמועדון מתכוננים לעונה פיננסית.

עומר צלישר שחקן מכבי נתניה עצוב. ברני ארדוב
הכול הולך להשתנות אחרי הסיום העצוב לעונה הגרועה שחווה המועדון/ברני ארדוב

בנתניה היו רוצים לראות את ראובן עטר ממשיך בעמדת המאמן, אך החוזה הכבד שהוא מחזיק במכבי חיפה ימנע ככל הנראה אופציה כזו וההערכה היא שעטר לא ימשיך במועדון. למרות שעדיין לא הועלו מועמדים אפשריים אחרים, גורמים במועדון אמרו שבעונה פיננסית כפי שמתוכננת אחת האופציות הרציניות ביותר לעמדת המאמן היא שילוב בין בני לם לגיל פישל, כאושיות המרכזיות בצוות המקצועי. גם שמם של גילי לנדאו ושל שלומי דורה עלו כאפשרויות, אך כלל לא ברור אם השניים יסכימו להגיע ובשלב זה מדובר במועמדות מצד חלק מהגורמים במועדון ולא בהחלטה ממשית לגבי זהות המאמן בעונה הבאה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מאמן מכבי נתניה, ראובן עטר. ברני ארדוב
החוזה מכביד. עטר/ברני ארדוב

בגזרת השחקנים נראה שמרביתם יעזבו את הקבוצה. בנתניה מעוניינים למכור חלק מהשחקנים כדי להכניס לקופת המועדון כסף, כשעמרי בן הרוש צפוי לעזוב לאחת מהקבוצות הגדולות או לקבוצה באירופה. במועדון בונים על קמפיין טוב שלו עם הנבחרת הצעירה, שיעלה את תג המחיר שלו. בנתניה מקווים גם שהבלם עידו לוי יהיה כשיר לטורניר ויציג יכולת טובה שתסייע למכור אותו בכסף רב.

קובי דג'אני ואחמד סבע יעזבו ככל הנראה את הקבוצה. השניים מחוברים מאוד למועדון אך החוזים הכבדים שלהם צפויים להביא לשחרורם. סבע כעס מאוד על הקהל שקילל וגידף אותו, כשרק התערבות של כוחות האבטחה מנעה עימות בינו לבין האוהדים. גם דג'אני ספג קללות מהאוהדים והוא כבר מוזכר כמועמד לבני יהודה. פיראס מוגרבי, ששייך ללאנס, צפוי לדון עם הצוות המקצועי של הקבוצה הצרפתית ואם יבין שהוא לא בתכניות הוא יחפש קבוצה בליגת העל. עלי חטיב גם לא ימשיך בקבוצה ושמו הוזכר כמועמד לכמה קבוצות כשהרצינית ביותר כרגע היא הפועל חיפה אשר מעוניינת מאוד להחזיר את השחקן. אורי שטרית, יוסי שבחון ועומר פרץ גם לא צפויים להמשיך, כמו כן גם ארבעת הזרים שלא מחזיקים בחוזה ולא ימשיכו בקבוצה.

קובי דג'אני שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
ספג קללות מהאוהדים. דג'אני מעכל את הירידה/ברני ארדוב

בן בנימין שמחזיק בחוזה לעונה נוספת ירצה לשחק בליגת העל בעונה הבאה, אך ייתכן שבקבוצה יבקשו ממנו להישאר במועדון כדי לבנות סביבו את הסגל. גם עומר צלישר ועמית שומוביץ' הצעירים בתכניות לעונה הבאה ויצטרכו להחליט לגבי עתידם. ירין חסן עשוי להישאר עונה נוספת ולהיות הבלם המרכזי של הקבוצה בליגה הלאומית.

לירן שריקי, נור ביסאן ו-ויקי כחלון מהנוער אמורים לעלות לבוגרים ולקבל דקות רבות. דין גבאי ואיתי מנצור צפויים להישאר. גיא סאלם שהושאל למכבי יבנה עשוי לחזור ולשמש כשוער הראשון של הקבוצה בעונה הבאה. מי שאמור לשמש כאחד מהזרים בליגה הלאומית הוא אוגונה אזנוואקה שמשחק בקבוצת הנוער ובמועדון מתכננים להעלות אותו לקבוצה הבוגרת. עידן שריקי וטובראנו פינאס המושאלים אמורים לחזור לקבוצה, אך השניים לא מעוניינים לשחק בליגה הלאומית. במכבי פתח תקווה רוצים לראות את שריקי ממשיך בקבוצה והוא עשוי להישאר שם כשבהפועל חיפה יגישו הצעה רשמית לגבי פינאס, שהשתלב מצוין במועדון מהכרמל ורוצה להישאר שם.

שחקני מכבי נתניה אחרי ירידת ליגה בתום עונת 2012/13. ברני ארדוב
השלד הנוכחי יפורק, שחקני נוער יקודמו/ברני ארדוב

בצד הכלכלי בנתניה חוששים מהתרסקות, הקבוצה תסיים את העונה הנוכחית בגירעון ולא תזכה למענקי דירוג כך שכספים לעונה הבאה ישוקעו גם בסגירת הגרעון. בהנהלה ימשיכו לנסות ולמצוא רוכש, אך בעיריית נתניה חוששים שאם לא ימצאו גורמים חלק מחברי ההנהלה לא ירצו להמשיך, ולכן ינסו לשכנע את גיל לב וקובי בלדב שלא לעזוב את הקבוצה. ההערכות הן שהשניים יסכימו להישאר ולא ינטשו את המועדון.גם בגזרת הספונסרים ברור לראשי המועדון כי תהיה ירידה דרסטית בהכנסות.

"קרו כל כך הרבה טעויות, רובן ניהוליות", אמר גורם במועדון, "אבל עכשיו צריך לעשות חשבון נפש רציני ולהפיק לקחים. מועדון בלי בעלים הוא מועדון שקשה לנהל ועכשיו צריך למצוא רוכש שירים את המועדון מהליגה הלאומית וזה לא פשוט. ראש העיר מרים פיירברג תנסה להשיג רוכש כזה אבל זה לא יהיה קל. העונה הבאה היא קריטית מאוד למועדון. בשבועות הקרובים יתבהר לאיזה כיוון היא הולכת".

אוהדי מכבי נתניה. ברני ארדוב
העתיד לא ברור ודי קודר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully