וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי נתניה - באר שבע: "במשחק כזה שוכחים מהכאבים"

אחמד סבע ישוב מפציעה להרכב של נתניה, שרוצה להינצל מירידה (ש', 19:10, ספ' 1). ב"ש: "לא מגיע לאלונה שנרד ליגה"

ברני ארדוב

צפו במשדר המיוחד של וואלה! לקראת קרבות התחתית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מכבי נתניה והפועל באר שבע נפגשו 84 פעמים בליגה הראשונה עד כה. נתניה ניצחה 34 פעמים, באר שבע 20 ועוד 30 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשנתניה מארחת את באר שבע, המשחקעם בדרך כלל חד צדדיים באופן מובהק: באר שבע ניצחה רק ארבע פעמים מתוך 38. 11 משחקים הסתיימו בתיקו ואת היתר, 23, נתניה ניצחה.

* חיים אמזלג והישאם זועבי. השניים האלה כבשו את השערים בניצחון החוץ האחרון של באר שבע על נתניה. זה קרה ב-14.11.1992.

*למכבי נתניה יש שישה ניצחונות רצופים על הפועל באר שבע. הראשון בתוצאה 0-1, הארבעה הבאים בתוצאה 1-2, האחרון בתוצאה 1-3.

* הפעם האחרונה בה באר שבע לא הפסידה משחק חוץ מול נתניה הייתה באוקטובר 2009. למאמן מכבי נתניה קראו ראובן עטר. הפעם הקודמת: פברואר 1994.

* מכבי נתניה מנצחת שלושה מכל חמישה משחקי בית בהם איתן תבריזי שופט אותה (15 מ-25). עוד שישה משחקים הסתיימו בתיקו ורק ארבעה היא הפסידה. זה נותן לה 68 אחוזי הצלחה איתו בבית.

* איתן תבריזי שפט את הפועל באר שבע 14 פעמים במשחקי חוץ ב-16 השנים האחרונות. תיקו מעולם לא היה שם. באר שבע ניצחה שישה משחקים והפסידה שמונה.

נתונים: אתר דריבליסט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הישאם זועבי מאמן מכבי כפר קנא. נועם אשל
צריך לחזור אחורה עד לתקופה שלו כדי להיזכר בניצחון האחרון של באר שבע על נתניה בחוץ. הישאם זועבי/נועם אשל

מפתחות והכנות

מכבי נתניה:

במכבי נתניה ניסו להוריד פרופיל השבוע, לפחות בכל מה שנוגע להתנהלות המקצועית של הקבוצה. במועדון החליטו לסגור את האימונים לתקשורת על מנת שיוכלו להתרכז במשחק עצמו. בצוות המקצועי לא הרבו לדבר עם השחקנים אך ביקשו מהם להגיע רגועים ודרוכים למשחק. שחקן בקבוצה אמר: "כולם מבינים את גודל המעמד ואת החשיבות של המשחק. חסר למישהו שלא יגיע מוכן, הרי מדובר במקצוענים".

המאמן ראובן עטר מתכוון להשאיר את אותו הרכב שפתח בשני המשחקים האחרונים, משחקים בהם יצאה הקבוצה עם ידה על העליונה כשהשינוי היחידי הצפוי הוא חזרתו להרכב של אחמד סבע על חשבונו של דראגן צ'ראן. סבע עדיין לא כשיר במאת האחוזים ועוד סובל מכאבים אך הוא הודיע שמבחינתו הוא כשיר ורוצה לשחק. "זה סוף עונה ויש הרבה שחקנים עם סוג כזה או אחר של פציעות", אמר אותו שחקן. "אבל במשחק כזה כולם שוכחים מהכאבים ועולים לתשעים דקות כדי להשאיר את הקבוצה בליגה".

בקבוצה גם עסקו השבוע בניתוח היכולת של הפועל באר שבע כשבצוות המקצועי עברו עם השחקנים על החסרונות בחלק ההגנתי של באר שבע וביקשו מהם לנצל זאת. "אנחנו חייבים להגיע כמו גברים ולנצח", העביר בשיחה עם וואלה! ספורט אורי שטרית את הרוח במועדון, "התכוננו מצוין כל השבוע ואנחנו מוכנים מאוד".

על החשבונות לתסריטים אפשריים בתחתית אמר שטרית: "לא אכפת לנו מאף קבוצה אחרת, אנחנו רוצים לעשות את שלנו ולהישאר. אני לא חושב שהיה אי פעם מחזור נעילה כזה בליגת העל וכל קבוצה שתרד היא קריטית לליגה".

על העובדה שירידת ליגה תהווה כתם עבור כל שחקני נתניה אמר שטרית: "אני בכלל לא רוצה לחשוב על סרט כזה, נעשה הכל כדי שאחרי המשחק אנחנו והקהל נהיה שמחים". האצטדיון בנתניה יהיה מלא והקופות לא ייפתחו מחר זאת לאחר שכל הכרטיסים נמכרו.

אחמד סבע שחקן מכבי נתניה. קובי אליהו
לא מתכוון להחמיץ משחק גורלי שכזה. אחמד סבע/קובי אליהו

הפועל באר שבע:

על רמת הרגישות של המשחק יכולה להעיד העובדה שבימים האחרונים אלונה ברקת נעלמה מעט מהשטח. מקורביה במועדון טוענים שהיא נמצאת במתח עצום, ולמשחק מחר היא מתכננת להגיע בתקווה שגם העונה השחקנים ירימו אותה על הכתפיים בסיום. ברקת סירבה לדבר במהלך השבוע האחרון על העונה הבאה, מתוך אמונה שהדבר עשוי לשדר לשחקנים ולמועדון מסר לא נכון. "אפשר להבין את אלונה. היא השקיעה כל כך הרבה כסף במועדון, היא רוצה שהמשחק הזה ייגמר כבר", אמרו במועדון שם קיימו שיחות אישיות וקבוצתיות עם השחקנים בניסיון להוריד את רמת המתח.

חמש דקות לסיום האימון נתן אלישע לוי אישור לאוהדים להיכנס למגרש. כ-100 הגיעו לאימון ושרו לשחקנים: "באר שבע לא תרד". אחד השחקנים אמר: "כשהם נכנסו למגרש הרגשנו את האווירה. הם הכוח שלנו".

1,400 אדומים ילוו את הקבוצה למשחק מחר. האוהד המושבע יוסי איטח יהיה אחד מהם: "יש הרבה מתח לקראת המשחק, אני ועוד אוהדים רבים לא ישנו הרבה בלילה. אני חושב כל היום על המשחק הזה, חייבים להשאיר את הקבוצה בליגה. התחושות של האוהדים שאיתם שוחחתי הם שהמצב יותר קשה מבעונה שעברה. יש חשש שהמשחקים בצפון ייגמרו בתוצאה מסוימת רעות עבורנו, ולכן נהיה חייבים לנצח בלי קשר לתוצאות במגרשים האחרים". לאורך כל השבוע אלישע לוי ניסה להחדיר בשחקנים שלו אמונה שהם מסוגלים לנצח בנתניה. "לא נבוא לשחק על תיקו, כי כך נפסיד את המשחק ולא מגיע לאלונה שנרד", היה המסר העיקרי במועדון. באסיפה אמר לוי לשחקנים: "צריך לבוא מאוד מפוקסים למשחק. נתניה זאת קבוצה בליגה שלנו, ברמה של באר שבע, לא משחקים נגד קבוצה שאי אפשר לנצח. אפשר לעשות את זה".

"אנחנו באים לנצח את המשחק", אמר הבוקר המנכ"ל אסי רחמים. "אנחנו מאמינים שבכוחנו לנצח ולהישאר בליגה. בשתי הירידות הקודמות לא הייתי בקבוצה. אבל כשחקן הרגשתי את המתח בכיוון ההפוך, כשערב המחזור האחרון התמודדתי פעם על עלייה לליגת העל. חשוב מאוד שמצד אחד נגיע חדורי ביטחון עצמי ואמונה, אבל לא לחוצים. על זה עבדנו כל השבוע. כל השחקנים מבינים את המשמעות של המשחק, הם מגיעים עם תחושות של ניצחון על הפועל חיפה שהיה משחק אגרסיבי וטוב. עם כל זה נבוא מחר כדי לסיים את העבודה. אין לי ספק שלמרות היתרון המספרי של נתניה ביציעים, לקהל שלנו תהיה נוכחות משמעותית והם יתנו תצוגת עידוד כמו שהם יודעים ורק יגבירו את תחושת הביטחון". האוהדים, אגב, קיבלו אישור להגיע בסיום האימון כדי לעודד את השחקנים לפני המשחק החשוב. אלישע לוי מתכנן רק שינוי אחד בהרכב, כשרביד גזל שגדל במכבי נתניה יפתח במרכז הקישור על חשבון תומר סויסה, שהתחתן ביום רביעי ויפתח על הספסל. "המתנה הכי גדולה בשבילו היא שנישאר בליגה", אמרו שחקנים לפני האימון המסכם.

קשר צ'לסי, יוסי בניון, שגדל במועדון סיכם: "אני באופן אישי רוצה שאלישע לוי יצליח ושלא יירד ליגה. זה רגע לא נעים לאף אחד, לא למאמן ולא לשחקנים שלו. אבל בסופו של דבר שתיים צריכות לרדת. עוד אחת תהיה מאוכזבת. הקבוצה תלויה בעצמה, למרות שגם פה המצב מסובך. נתניה בכושר טוב, הם חיברו שני ניצחונות רצופים ולא יהיה קל לשחק אצלה בבית. בניגוד לירידה הקודמת, הפעם אני מעריך שבאר שבע תישאר". על המשך דרכו של אלישע לוי במועדון אמר: "אי אפשר להחליף מאמן כל עונה. אלישע לוי הוכיח שהוא אחד המאמנים הכי טובים בישראל. אין סיבה שהוא לא יצליח שם אם יתנו לו לעבוד לטווח ארוך".

הבעלים של הפועל באר שבע אלונה ברקת. רוני לבנה
"לא מגיע לה שנרד". אלונה ברקת/רוני לבנה

יעמדו למבחן

מכבי נתניה: לואיג'י צ'נאמו

השוער האיטלקי-יווני נתן העונה תצוגות מצוינות בכמה משחקים, אך כמו כל החלק האחורי של נתניה היה לו חלק בעובדה שהקבוצה ספגה כמות שערים גדולה מהמצופה. במשחק על החיים ועל המוות של נתניה, השוער שירד שנה שעברה ליגה ביוון יצטרך להיות בשיאו כדי לנעול את השער ולהשאיר את נתניה עוד עונה בליגה הראשונה.

הפועל באר שבע: סיראז' נאסר

מאז העונה שעברה בבאר שבע מדברים על הפוטנציאל הגדול של סיראז' נאסר, עד לא מזמן שחקן אלמוני שבקיץ עשה הרבה צרות לאלונה ברקת וקיבל חוזה לשלוש שנים כדי שלא יברח. שנה חלפה, נאסר קיבל מנדט בהרכב של אלישע לוי, סיים את העונה עם שער אחד ובניגוד לעונה שעברה הוא לא היה שם בשבילה במשחקי התחתית. כל מה שהקהל של באר שבע מבקש עכשיו זה דבר אחד פשוט: שער נגד מכבי נתניה, ששווה הרבה יותר מהשישה שכבש בעונה שעברה. שער שיציל מועדון שלם, קבוצה שלמה, אזור שלם שחי כבר שנים על הצלחתה ונפילתה.

סיראז' נאסר שחקן הפועל באר שבע. קובי אליהו
רגע האמת שלו הגיע. נאסר/קובי אליהו

הרכבים משוערים

מכבי נתניה: לואיג'י צ'נאמו, עומר צלישר, עמרי בן הרוש, ברונו פיניירו, אורי שטרית, קובי דג'אני, בן בנימין, פיראס מוגרבי, עלי חטיב, יוסי שבחון, אחמד סבע (דראגן צ'ראן).

הפועל באר שבע:

אוסטין אג'ידה; אביתר אילוז, בן והבה, עודד גביש, אופיר דוידזאדה; ויליאם סוארס, פטריק אוסיאקו, רביד גזל, סיראז' נאסר, ניקולס פלצ'וק; דובב גבאי.

ראובן עטר מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
משחק על החיים ועל המוות. ראובן עטר/ברני ארדוב

* מה צריך לקרות כדי שמכבי נתניה תרד?

אם נתניה תפסיד היא תרד לליגה הלאומית. במקרה של תיקו וניצחונות של סכנין ועכו, נתניה תרד, ניצחון יבטיח הישארות.

* מה צריך לקרות כדי שהפועל באר שבע לא תרד ליגה?

באר שבע זקוקה לתוצאת תיקו כדי להישאר בליגה. במקרה של הפסד, הקבוצה תהיה זקוקה למעידה של הפועל עכו בקריית אליעזר מול הפועל חיפה, או של בני סכנין מול בית"ר ירושלים בדוחה. כלומר, איבוד נקודות לסכנין או עכו, והקבוצה נשארת בליגה ללא קשר לתוצאת המשחק בנתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully