וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

29.4.2013 / 19:21

בוסטון פתחה מצוין, הסיי יאנגים לא פוגעים, הילד מקולורדו מפתיע וזה מהבירה לא עוצר. יובל קליין עם נבחרת השבוע

ערב פתיחת העונה הציגו 43 אנשי המדיה של ESPN את ההימורים שלהם. אף אחד מאותם מלומדים לא בחר בבוסטון כזוכת ה-AL מזרח. כיום, חודש לאחר פתיחת העונה, הרד סוקס לא רק מובילים את הבית שלהם, אלא את המייג'ור ליג כולו. בנוסף, הקבוצה שלישית ב-AL בריצות ומחזיקה בפער הריצות הטוב בליגה. בוסטון היא בהחלט הסיפור הגדול של אפריל, אבל צריך לזכור שמדובר רק באפריל, חודש בו קורים דברים מוזרים מבחינה סטטיסטית.

אחד מהם הוא הנתון הבא. שני זוכי הסיי יאנג ב-2012 (דייויד פרייס ואר איי דיקי), ניצחו רק שלושה משחקים מתוך 12 פתיחות. אם זה לא מספיק, ורנון וולס מהיאנקיז מוביל בקטגוריית ה-WAR בין האאוטפילדרים ב-AL. ה-WAR של וולס גם גבוה יותר מאשר כל האאוטפילד של האקסית לוס אנג'לס איינג'לס, הכולל את מייק טראוט וג'וש המילטון גם יחד. זה לא הכול מכיוונם של היאנקיז, שבלי קרטיס גרנדרסון, מארק טשיירה, אלכס רודריגז ודרק ג'יטר עדיין מובילים את ה-AL בהומראנים עם 33 כאלה.

דייויד אורטיז שחקן בוסטון רד סוקס. Jim Rogash, GettyImages
פתיחת עונה חלומית בבוסטון/GettyImages, Jim Rogash

מי שבעיקר סובלת מהשינוים הסטטיסטים המיוחדים החודש היא רשת הפיצות לה רוסה בסינסינטי. הרשת מבטיחה לאוהדי הרדס פיצה חינם בכל פעם שאחד ממגישי הקבוצה רושם יותר מ-11 סטרייקאאוטים במשחק. עד כה זה קרה העונה בשבעה מתוך 15 משחקי הבית של הקבוצה. לשם השוואה, בשנה שעברה אותו קמפיין פרסומי הפיצרייה נאלצה לשלם רק ב-13 מקרים לאורך העונה כולה.

לכן, אוהדי הבלו ג'ייז והאיינג'לס יכולים לשאוב אופטימיות, למרות פתיחות מאכזבות מאוד מצד שתי הקבוצות שהיו אקטיביות במיוחד בשוק ההעברות האחרון ואחרי שהסתכלנו על הצד החיובי בקנקן ואכלנו פיצות, הגיע הזמן לבחור את נבחרת השבוע:

ג'וש המילטון לוס אנג'לס איינג'לס. Al Behrman, AP
עוד לא זמן להתייאש עבור האיינג'לס וג'וש המילטון/AP, Al Behrman

תופס: ווילין רוסאריו (קולורדו רוקיז) – בעונתו השנייה בליגה, רוסאריו ממשיך מאותו מקום בו סיים את עונת הרוקי ורשם שני הומראנים השבוע, שהעלו אותו לשישה בסך הכול מתחילת העונה. הרוקיז סבלו בסוף השבוע מהסדרה הכי קשה שהייתה להם עד כה, באריזונה, אבל הצליחו להימנע מסוויפ, בעיקר בזכות כדור שהעיף התופס שלהם ליציע.

בסיס ראשון: דייויד אורטיז (בוסטון רד סוקס) – כן, אנחנו יודעים שביג פאפי לא באמת משחק בבסיס הראשון אלא אם זה משחק אינטרליג בחוץ והקרב בינו לבין מייק נאפולי על המקום בנבחרת היה צמוד מאוד, אך הנתון הבא נתן לאורטיז את המקום: מאז שחזר מפציעה ב-20 לחודש, הוא מוביל את הליגה, עם 15 חבטות. תוסיפו לזה את הנאום המעולה לפני המשחק הראשון של בוסטון בפנווי לאחר הפיגוע ואת שמונה הריצות שהכניס השבוע ותקבלו תירוץ מספיק טוב לשים אותו בבסיס הראשון.

בסיס שני: מארק אליס (לוס אנג'לס דודג'רס) – בגיל 35, אליס מוביל את הקבוצה באחוזי חבטה וביום שלישי בסיטי פילד הוא רשם את ההומראן ה-100 שלו. שני אינינגים לאחר מכן הוא הוסיף גם את 101 ואפילו קיבל בחזרה את הכדור המיוחד מהאוהד שתפס אותו. החדשות הרעות הן שאליס נעדר מהמשחק האחרון לאחר שמתח שריר במפשעה והדודג'רס מקווים שלא יצטרכו להכניס אותו לרשימת הפצועים.

ווילין רוסאריו קולורדו רוקיז. Doug Pensinger, GettyImages
המשך ישיר מעונת הרוקי. רוסאריו/GettyImages, Doug Pensinger

שורטסטופ: ברנדון קרופורד (סן פרנסיסקו ג'איינטס) – פתחנו את סיכום השבוע עם המספרים המוזרים של אפריל וגם לקרופורד יש אחד כזה, לאחר שהשבוע הוא רשם מספר שיא של הומראנים לעונה. כן, זו לא טעות, לעונה. ב-2012 היו לקרופורד רק ארבעה הומראנים והשנה כבר יש לו חמישה. במידה שהוא פנוי בליגת הפנטזי שלכם, שווה לשים עין על השחקן שכנראה אכל היטב בפגרה אחרונה. הג'איינטס חטפו סוויפ כואב בסן דייגו בסוף השבוע והם ממש לא מקבלים סדרה קלה להתאושש בה, עם ביקור באריזונה. הלילה הם ישמחו לראות את מאט קיין חוזר לעצמו כאשר האס יגיש מול איאן קנדי.

בסיס שלישי: קייל סיגר (סיאטל מארינרס) – הקבוצה מסיאטל יכולה להיות מרוצה מאוד ממספר גורמים עד כה. מייקל מורס מפציץ ליציעים, טום ווילהמסון טרם איכזב בעמדת הקלוזר, פליקס הרננדז עדיין מלך והאישי איקומה חובר אליו ומציג ERA של 1.67 אחרי שישה משחקים. אבל מעל הכול, את העיניים שלנו תופס סיגר, שמתחיל להתפתח לחובט מוביל ועקבי. אחרי תשעה משחקי פתיחה חלשים מאוד (5 מ-34), הוא התאפס על עצמו ומחזיק ברצף החבטות הארוך בליגה העונה, 14. יש לו גם עשרה דאבלים, מה שעמיד אותו במקום השני בקטגוריה זאת.

אאוטפילדר: נלסון קרוז (טקסס ריינג'רס) – אם אנשים חשבו שהריינג'רס נחלשו בפגרה, התוצאות על המגרש מוכיחות אחרת. השבוע הם יצאו לראשונה העונה לאנהיים וקרוז הרגיש די בבית והכניס שבעה רצים בסדרה, שהסתיימה ב-1:2 לאורחים מטקסס. הגרנד סלאם שלו מול המלאכים הגיע במצב של שני סטרייקים בספירה והוא הכניס כבר עשרה רצים העונה במצב זה.

נלסון קרוז שחקן טקסס ריינג'רס חוגג ניצחון על דטרויט טייגרס. Charlie Riedel, AP
חגג בקליפורניה. קרוז/AP, Charlie Riedel

אאוטפילדר: ברייס הארפר (וושינגטון נאשיונלס) – תגידו מזל טוב להארפר, שרשם את משחקו ה-162 בקריירה השבוע ובכך רשם למעשה עונה מלאה ראשונה. איך האאוטפלידר של וושינגטון חגג אתם שואלים? עם הומראן מספר 31 בקריירה כמובן. להארפר יש עד כה בקריירה 31 דאבלים, 10 טריפלים ו-19 גניבות בסיסים והמצב שלו נראה ורוד. של הנשיונאלס קצת פחות והקבוצה ולא מציגה בייסבול שממצא את הפוטנציאל שלה, אך מקווה לנצל את הסדרה המעולה מול אטלנטה כדי להחזיר את השחקנים לפורמה ובעיקר את סטיבן שטרסבורג שיעמוד הלילה על הגבעה.

אאוטפילדר: ניק מרקאקיס (בולטימור אוריולס) – סדרה מעניינת הייתה בסוף השבוע בין בולטימור לאוקלנד ומרקאקיס כיכב בה עם חמש הכנוסת רצים והומראן בודד. מצד שני, בולטימור הפסידה השבוע לראשונה אחרי 100 משחקים רצופים בהם הובילה באינינג השביעי (מול טורונטו ביום רביעי). כמו כן, האוריולס ספגו שני הפסדים באקסטרה אינינגים, דבר שקרה להם רק פעם אחת לכל אורך העונה שעברה.

מגיש פותח: אדם ווינרייט (סנט לואיס קרדינלס) – הפתיחה של ווינרייט גורמת לסמן אותו כבר עכשיו כמועמד מוביל לסיי יאנג, למרות שמדובר רק בחודש אפריל. השבוע ראינו אותו מגיש שמונה אינינגים ושליש ללא ריצה מול וושינגטון ומאזנו עומד כרגע על 1:4, עם ERA של 1.93. באותו משחק מול הנשיונאלס, ווינרייט הוליך את החובט הראשון שלו העונה ויש לו כבר 37 סטרייקאאוטים. הבעיה נכון להיום אצל הקרדינלס היא הבולפן, לאחר שחמישה מתוך תשעת ההפסדים שרשמה הקבוצה הגיעו למרות יתרון או שוויון באינינג השביעי.

ברייס הארפר שחקן וושינגטון נשיונאלס. Patrick McDermott, GettyImages
איזה ילד. הארפר/GettyImages, Patrick McDermott

מגיש שני/רליבר: אניבל סאנצ'ז (דטרויט טייגרס) – חתיכת משחק סיפק המגיש הימני של הטייגרס מול אטלנטה, עם 17 סטרייקאאוטים. זה היה שיא מועדון של דטרויט, שהחתימה אותו על חוזה של 80 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות. למרות שהקבוצה הובילה 0:10 כבר באינינג הרביעי, המאמן ג'ים לילנד השאיר את סאנצ'ז על הגבעה במשך שמונה אינינגים, בהם הוא זרק 121 הגשות ורשם 84 סטרייקים. הטייגרס טאטאו את הברייבס בסוף השבוע והם מחזיקים במספר ניצחונות זהה לזה של קנזס סיטי, שמוליכה את ה-AL מרכז.

ספסל: ריאן ברון (מילווקי ברוורס), אדווין אנקרנסיון (טורונטו בלו ג'ייז), ריאן האוורד (פילדלפיה פיליז), נייט מקלאות' (בולטימור אוריולס), האישי איקומה (סיאטל מארינרס), אנדרו ביילי (בוסטון רד סוקס), מאט מור (טמפה ביי רייז).

עוד בוטנים מהליגה:

* מריאנו ריברה שמר בהצלחה בכל 32 המשחקים האחרונים שלו ביאנקי סטדיום.

* 18 הניצחונות של בוסטון בחודש אפריל שווים לשיא המועדון מ-2003 ו-1998.

* הלילה לאוריולס הייתה הזדמנות לרשום סוויפ נדיר של ארבעה משחקים על אוקלנד, אך הם הפסידו. הפעם האחרונה שעשו זאת הייתה ב-1987.

* בארי זיטו לא ניצח משחק בסן דייגו מאז 2008.

* לג'סטין אפטון יש יותר הומראנים (12) מאשר לכל מיאמי מארלינס (9).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully