וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוהים ממשיך לשנוא את קליבלנד: סיכום דראפט 2013

יובל קליין

29.4.2013 / 14:52

הצהרת הכוונות של מיאמי ומינסוטה, המגמה המעניינת של גרין ביי, הוויתור של ניו אינגלנד והצרות של הבראונס. יובל קליין מסכם את דראפט 2013, שהיה בו הכול מלבד שגרה

כבר בבחירה הראשונה של קנזס סיטי היה אפשר להבין שזה הולך להיות דראפט שונה מהרגיל. אריק פישר מגיע מה"מיד-אמריקן" קונפרנס, חטיבה מינורית הכוללת 13 אוניברסיטאות שאף אחת מהן לא ידועה בזכות הישגי נבחרת הפוטבול שלה. זה לא אומר שהם לא סיפקו שחקנים ל-NFL, אבל אף אחד מהם לא הפך להיות כוכב וזה בדיוק מה שהדראפט הזה יציג לנו בעתיד. רוב הסיכויים שאף אחד מהשחקנים שנבחרו לא יופיע ברשימת החולצות הנמכרות ביותר, אבל הם יהוו חלק חשוב מהצלחת הקבוצות שלהם ללא אור הזרקורים. מלבד זה, הדראפט הנוכחי הציג לנו ארבע גישות שונות של קבוצות ולשאלה איך הן מתייחסות לפרנצ'ייז שלהן בעתיד הקרוב, מה היה הרעיון מאחורי הבחירות ולמה אוהדי הקבוצה אמורים לצפות.

יובל קליין בטוויטר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחירה שהכתיבה דראפט שלם. אריק פישר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שתי הבחירות הראשונות בדראפט שהיו די טריוויאליות, פישר לצ'יפס ולוק ג'וקל לג'קסונוויל, הפתיעה מיאמי, שביצעה טרייד כדי להגיע למקום השלישי מהמקום ה-12 בדראפט כדי לבחור בדיון ג'ורדן. הדולפינס ידעו ששחקן הגנה מאוניברסיטת אורגון נמצא בראש הרשימה של פילדלפיה איגלס והדרך היחידה להשיגו היא להתמקם לפני העיטמים. הגישה האגרסיבית של הדולפינס והג'נרל מנג'ר שלהם ג'ף אירלנד היתה המשך ישיר לשוק השחקנים החופשיים, שם הקבוצה הייתה אקטיבית מאוד עם פתיחתו. תשעת השחקנים שהדולפינס בחרו בדראפט יצטרפו לפנים חדשות בקבוצה, כמו מייק וואלאס שמגיע מפיטסבורג, דסטין קלר מהג'טס, ברנט גריימס מאטלנטה ודאנל אלרבי מבולטימור.

"אין ספק שאנחנו קבוצה יותר טובה משנה שעברה", אמר אירלנד לאחר הדראפט והוסיף, "אני חושב שהוספנו פליימייקרס אבל אנחנו לא סיימנו את המלאכה, שוק השחקנים החופשיים עדיין לא נגמר ולא נעמיד את השחקנים על המגרש עד אמצע יולי, ככה שאנחנו הולכים להמשיך לעבוד על הסגל". המטרה של הדולפינס ואירלנד הוא לסגור את הפער ביניהם לניו אינגלנד פטריוטס שנאבקת איתם באותו דיוויז'ן ושולטת בו בעשור האחרון. התוספות האחרונות בהחלט הקטינו את הפער בין השתיים.

דיון ג'ורדן שחקן מיאמי דולפינס. Jason DeCrow, AP
נגד הפטריוטס בכל הכוח. דיון ג'ורדן/AP, Jason DeCrow

עוד קבוצה שהראתה גישה אגרסיבית בסוף השבוע האחרון הייתה מינסוטה וייקינגס, שהעדיפה להתעלם מההכרזות על כמות מוגבלת של כישרון בסיבוב הראשון ולקחה שלושה שחקנים מסיבוב זה. הראשון היה שריף פלויד מפלורידה, שהדרדר עד למקום ה-23 למרות שלפני מספר שבועות היה בטופ 10 של מספר תחזיות. "אני מוכן להתחיל לעבוד ולהוכיח לכל האנשים שהם טעו", אמר פלויד לאחר הדראפט במשפט שאוהדי הסגולים בהחלט ישמחו לשמוע. הוא יחבור לג'רד אלן ובריאן רובינסון בעזרה להלחיץ את ק"ב היריב. הקבוצה, כזכור, ויתרה על אחד השחקנים החשובים בהתקפה שלה, פרסי הארווין, תמורת בחירת סיבוב ראשון, בה השתמשה כדי לחזק את הסקנדרי עם קסבייר רודס, שהיה גבוה אצל מספר קבוצות על הלוח. ואז הגיע הרגע שבאמת אפיין את הדראפט של הוויקינגים.

לאחר שתי בחירות הדראפט הראשונות של הקבוצה בסיבוב הראשון, יצאו הג'נרל מנג'ר והמאמן לדבר עם התקשורת, תוך שבחמ"ל הדראפט נשאר עוזר הג'נרל מנג'ר, שקיבל טלפון מפתיע מניו אינגלנד פטריוטס שמוכנה לשמוע הצעות על הבחירה ה-29. בראש הרשימה על הלוח של הוויקינגס עמד קורדרל פטרסון, הרסיבר מטנסי, ועוזר הג'נרל מנג'ר קרא מיד לכולם לחזור לחמ"ל. הפטריוטס ידעו שהוויקינגס אהבו את פטרסון, אבל הסיבה שלא בחרו בו באחת משתי הבחירות הראשונות של הקבוצה הייתה צורך מיידי בעמדות הסקנדרי והליינבקר בהגנה, בעוד בעמדת התופס הם הרגישו שהגעתו של גרג ג'נינגס מגרין ביי תוכל למלא את החסר שהארווין השאיר. עם זאת, האפשרות להביא גם את פטרסון, איתו הם נפגשו כבר ארבעה פעמים לפני הדראפט, קסמה במיוחד לאנשי ההנהלה והם היו מוכנים לשלם הרבה. תג המחיר היה גבוה מאוד, ארבע בחירות תמורת אחת, אבל הנשיא מארק ווילף הסביר שהם מוכנים לעשות מה שנדרש כדי להביא מנצחים למגרש. "אני חייב לומר לכם", אמר ווילף במסיבת העיתונאים, "לראות את פטרסון על הלוח ולעשות את המהלך הזה היה מאוד מרגש, בונוס שלא ציפינו שיקרה".

בדרך כלל כשקבוצה מוותרת על אחד משחקני המפתח שלה תמורת בחירת דראפט, אומרים עליה שהיא במצב בנייה, אך זהו לא המצב במינסוטה, שרק הביאה יותר כלים התקפיים סביב הק"ב כריסטיאן פונדר כדי לדאוג שההופעה בפלייאוף אשתקד לא תהיה נדירה.

קורדרל פטרסון שחקן מינסוטה וייקינגס. Jason DeCrow, AP
פטרסון חובר לפיטרסון/AP, Jason DeCrow

למרות הטרייד של מיאמי כדי להשיג את דיון ג'ורדן או הטרייד של מינסוטה עבור קורדרל פטרסון, ההפתעה האמיתית של הסיבוב הראשון היתה בחירתה של בפאלו באיי.ג'יי מנואל כק"ב העתידי של הקבוצה. הוויתור על ריאן פיצפטריק היה לגיטימי לאחר האכזבות בשנים האחרונות, אבל להחליפו במנואל היתה הפתעה מוחלטת שלא נראתה באופק התחזיות. את הסיבה לבחירתו של מנואל על פני ק"ב אחרים כמו אפשר לתאר כטרנדית. הבילס רצו רוברט גריפין/ראסל ווילסון משלהם ולא סמית', נאסיב או ברקלי. כדי להשלים את המהפכה ההתקפית של הבילס, הקבוצה בחרה בשני רסיברים מהירים מאוד: רוברט וודס מ-USC ומאט גודווין מטקסס. זה הרצון של המאמן החדש, דאג מארון, שאימן בשנה שעברה את אוניברסיטת סירקיוז ודוגל בקצב התקפי מהיר בשיטת ה-ווסט קוסט. אין לבילס הרבה מה להפסיד כאן, כבר 14 שנים שהם לא הגיעו לפלייאוף, ולכן זה נראה הגיוני להעתיק את הגישה שהביאה הצלחות לוושינגטון וסיאטל. השאלה האמיתית היא האם יש לאי.ג'יי מנואל את הכלים לעשות זאת.

מצד שני, ראינו קבוצות כמו שיקגו ברס, דאלאס קאובויס וגרין ביי פאקרס שלא נכנעו לפופולריות של שחקנים כאלה או אחרים ונשארו עם התוכנית לשפר את החלקים החלשים של הקבוצה. הצורך של הברס והקאובויס לשפר את האופנסיב ליין היה גדול מכל בחירה אחרת שיכלו לעשות, לכן כל קבוצה בחרה בשחקן כזה בסיבוב הראשון, אף על פי שהפרשנים לא החשיבו אותם ככישרון לבחירה בסיבוב הראשון בדראפט.

שיקגו בחרה בגארד מאורגון קייל לונג, שמציג רזומה מאוד לא רגיל בהשוואה לשאר השחקנים שנבחרו בדראפט. בתיכון, לונג החליט לוותר על פוטבול ולהתרכז בבייסבול אחרי שנבחר על ידי שיקגו וייט-סוקס. למרות זאת, העדיף ללכת ללמוד באוניברסיטה ובחר לשחק בייסבול בפלורידה סטייט, שם איבד את הפוקוס מהמשחק והחל לחגוג יותר מדי עם סמים ואלכוהול, עד שנכנס לתוכנית גמילה שלאחריה החליט לחזור לשחק פוטבול. לונג הסביר את חזרתו למשחק בכך שהוא מרגיש צורך לשחרר אגרסיות, אבל תפקידו הגדול בשיקגו יהיה קודם להגן על ג'יי קאטלר, שלא במפתיע היה הראשון משחקני הקבוצה לשלוח לו הודעה המברכת אותו על הצטרפותו לקבוצה.

קייל לונג שחקן שיקגו ברס. Paul Beatty, AP
הראשון לברך היה קאטלר. לונג/AP, Paul Beatty

אצל גרין ביי בעיית הריצה כבר קיימת מספר שנים. אז מה עשו הפאקרס? לקחו שני רצים אחוריים שנחשבו לטובים ביותר במחזור הנוכחי. אדי לייסי מגיע מאלבמה וג'ונתן פרנקלין בא מ-UCLA, ושניהם יכולים ליצור ממד חדש להתקפה של ארון רוג'רס, שהפך בסוף השבוע לשחקן היקר ביותר בתולדות המשחק. בינואר הפאקרס אירחו בבית את סן פרנסיסקו שקרקסה אותם תוך כדי שהם רצים, מוסרים ורצים שוב ללא הפרעת הגנת האורזים. הפאקרס החליטו שבמצב הנוכחי שלהם בדראפט יהיה הכי חכם לשדרג את עמדת הרץ האחורי, תוך שהם לא שוכחים מרכז ההגנה ובוחרים בסיבוב הראשון את דאנטה ג'ונס, שמציג אתלטיות יוצאת דופן שאמורה לעזור להגן מול קבוצות כמו הניינרס.

אחרונות היו קליבלנד וניו אינגלנד, שהתייחסו לדראפט הזה ככלי לשיפור הקבוצה בעתיד הרחוק מאשר בזמן הקרוב עקב חוסר הכישרון הבולט של מחזור 2013. כזכור, ניו אינגלנד ויתרה על הבחירה הראשונה שלה בדראפט וקליבלנד בחרה שני שחקנים בלבד בחמשת הסיבובים הראשונים. הבראונס בחרו בסיבוב הראשון בשחקן ההגנה האתלטי של LSU ברקביוס מינגו ואז הוסיפו את הקורנרבק ליאון מקפאדן בסיבוב השלישי. בנוסף, קליבלנד ביצעה טרייד בשביל דבון בס, הרסיבר ממיאמי שאיבד את מקומו עקב הגעתו של מייק וואלאס, וצירפה את הבחירה בסיבוב השלישי של פיטסבורג ובסיבוב הרביעי מאינדיאנפוליס.

הבראונס עוברים ימים של מהפכה ומבוכה. אחרי שהקבוצה נקנתה על ידי ג'ימי האסלם באוקטובר תמורת מיליארד דולר, הבעלים הביא צוות חדש שיוביל את הקבוצה קדימה שכלל מנכ"ל, ג'נרל מנג'ר ומאמן. במקום להיות איתם בחמ"ל הדראפט, העדיף האסלם להיות במסיבה של כ-100 אוהדים כדי לחזק את דעתם ואולי לגרום להם לקנות מנוי, אף על פי שברנדון ווידן אמור להמשיך בתפקיד הק"ב גם בעונה הבאה. האמת, זה בטח הדבר האחרון שהאסלם רצה לעשות, עקב חקירה של ה-FBI סביב אחת החברות שלו בגלל חשדות להונאה. יש אומרים שהענן האפור סביב הבעלים היא אחת הסיבות להחלטות המאכזבות של הקבוצה בדראפט, שהם לא מוכנים להשקיע סכומים גדולים במצב הנוכחי. אלוהים ממשיך לשנוא את קליבלנד.

ג'ימי האסלם בעלי קליבלנד בראונס. Marc Duncan, AP
יש לו הרבה הסברים לתת. האסלם/AP, Marc Duncan

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully