וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם בטוחים שהוא יהיה השוער הטוב באירופה: טיבו קורטואה כובש את ספרד

27.4.2013 / 7:00

צ'לסי רכשה ובונה עליו, ברצלונה התלהבה ופוזלת לכיוונו, וכל אירופה המומה מהישגיו המוקדמים. בתום שלטון ואלדס וקסיאס, טיבו קורטואה מאתלטיקו הפך לשוער הטוב בליגה הספרדית. אליניב ברדה, שחנך אותו בגנק: "כבר בגיל 18 הוא היה השוער הטוב בליגה"

במסיבת העיתונאים בה הוצג טיבו קורטואה באתלטיקו מדריד, הוא לא היסס לרגע לדבר בכנות: "כשהייתי ילד קטן, ראיתי איך איקר קסיאס משחק בגיל 18 וזה נתן לי השראה. מאותו רגע, התחלתי לעקוב אחרי הקריירה שלו ואני מקווה שאוכל לשחק מולו ולהראות לו את היכולות שלי". אז מה אם מדובר בשוער ואולי בסמל הכי גדול של היריבה העירונית השנואה? אז מה עם השוער החדש של הקולצ'ונרוס היה בקושי בן 19 כשהגיע לקבוצה? טיבו קורטואה לא מפחד משום דבר וזו בדיוק הדרך בה הפך לשוער הטוב ביותר בליגה הספרדית העונה. כעת מצפה לו הדרבי הגדול מול ריאל ובו קסיאס יזכה להזדמנות נוספת לצפות בביצועים של הדבר הגדול הבא.

טיבו קורטואה שוער נבחרת בלגיה. רויטרס
חסר פחד, מלא יכולת. קורטואה/רויטרס

הוא נולד במאי 1992 בברי, עיר קטנה בצפון מזרח בלגיה, בה מתגוררת כיום טניסאית העבר קים קלייסטרס. הקריירה החלה בכלל כמגן שמאלי, אבל כשעבר מהקבוצה המקומית הצנועה אל מחלקת הנוער של גנק ותפס גובה, הוא נשלח אל בין הקורות. הילד הענק, 1.94 מ', הפגין יכולות גבוהות כבר מגיל צעיר, אולם אל עונת 2008/09 הוא נכנס כשוער השישי בלבד בהיררכיה. מהר מאוד הדברים החלו להסתדר לטובתו: לוגאן ביילי נמכר למנשנגלדבאך וסינאן בולאט לסנטדרד ליאז', ובאפריל של אותה עונה, דבינו ורהולסט שהפך לשוער הראשון הורחק לשני משחקים, סם פרנסן סבל מקרע ברצועה וקון קסטילס רק התאושש מפציעה ארוכה באצבע וחסר כושר משחק. כמה ימים לפני יום הולדתו ה-17, קורטואה עלה לבכורה מול גנט במשחק שהסתיים ב-2:2.

חלוץ גנק, אליניב ברדה, נזכר: "כבר אז ראו שהוא שוער שאין בו פחד, לא מתרגש. הוא קיבל את ההזדמנות, היה טוב מההתחלה וראית שיש על מי לסמוך. לדעתי הוא יהיה השוער הטוב באירופה, לא היה לי ספק שהוא יצליח ולכולם כאן היה ברור שהוא יגיע לאן שהגיע. כבר בגיל 18 הוא היה השוער הכי טוב בליגה". בעונתו השלישית בקבוצה הפך קורטואה לשוער הבכיר ומיד הוביל את גנק לאליפות ראשונה מזה תשע שנים. הוא ספג 32 שערים, שמר על רשת נקייה ב-14 משחקים מתוך 40 וזכה בתואר שוער העונה בבלגיה ושחקן העונה של גנק.
המרדף החל וצ'לסי הייתה זו שהתנפלה לפני כל האחרות. מיד עם תום העונה, הבלוז שילמו 9.5 מיליון יורו ורכשו אותו. לצערו של קורטואה, לצ'לסי כבר יש שוער בכיר, פטר צ'ך כמובן. הצ'כי הנהדר רק בן 30. הוא מגן על השער בסטמפורד ברידג' מאז 2004 ולא נראה שיש לו כוונות לזוז משם בקרוב וכך, ימים ספורים לאחר הרכישה, קורטואה הושאל לאתלטיקו מדריד לעונה אחת.

בקיץ האחרון צ'ך אמר עליו: "אין הרבה שוערים באירופה עם כישרון כמו שיש לטיבו. יש לו כבר ניסיון והוא עושה עבודה נהדרת באתלטיקו. זה טוב שצ'לסי כבר מסתכלת קדימה אל העתיד, אבל כמובן שאני רוצה לשחק כאן ככל שאוכל, אז אצטרך להיות יותר טוב ממנו, כך שזה תלוי גם בי". הבלגי הצעיר מצידו, השתפך בחזרה: "אני די מרוצה ממה שהשגתי באתלטיקו, אבל צ'ך הוא אחד השוערים הטובים בעולם וייקח לי זמן לתפוס את מקומו. הזמן עומד לצידי ואני יודע שצ'לסי עוקבת אחרי ההתפתחות שלי". יחד עם זאת, ייתכן ועתידו של קורטואה לא יהיה במדי צ'לסי למרות הכול.

פטר צ'ך, שוער צ'לסי. רויטרס
מעריך מאוד, אבל רוצה להישאר בסטמפורד ברידג'. צ'ך/רויטרס

כבר מהרגע הראשון במדריד היה ברור שהחיבור בין הצדדים טוב. הוא ירש את החולצה 13 מהשוער הצעיר הקודם של הקבוצה, דויד דה חאה, שעבר למנצ'סטר יונייטד והועדף במהרה בין הקורות על חשבון סרחיו אסנחו. ארבעה מששת משחקי הליגה הראשונים של קורטואה בספרד הסתיימו בשער נקי והאדומים-לבנים נראו מצוין. המכה הראשונה הגיעה דווקא בדרבי מול קסיאס. זה קרה בברנבאו בנובמבר 2011, כאשר אתלטיקו עלתה ל-0:1 מפתיע, אך השוער שלה הכשיל את בנזמה בדרכו אל השער וספג אדום. האורחים התפרקו וספגו עוד תבוסה בדרבי, הפעם 4:1.

קורטואה התאושש במהרה והיה חלק מהותי מהזכייה של הקבוצה בליגה האירופית בסיום העונה שעברה, כשהוא חותם את המפעל עם 0:3 בגמר מול בילבאו. בתחילת העונה הנוכחית, הוא גם דאג להשפיל את 'לא-אחרת-מאשר' צ'לסי, עם 1:4 עצום בסופרקאפ האירופי, כאשר צ'ך נותר חסר אונים מן העבר השני. העונה הוא מציג יכולת עילאית ב'לה ליגה' ונמצא בדרכו הבטוחה אל תואר הזאמורה המוענק לשוער שסופג הכי פחות בעונה. אחרי ארבע זכיות רצופות מצד ויקטור ואלדס, קורטואה מוביל בפער שנראה בלתי ניתן לסגירה על פני ווילי קאבז'רו ממלאגה, לאחר שספג רק 23 שערים ב-31 מחזורים ושמר על רשת נקייה 18 פעמים.

ייתכן שלא רק בתואר הזאמורה הוא עתיד לרשת את ואלדס. מהרגע בו נודע שהשוער עומד לעזוב את ברצלונה, שמו של קורטואה הפך לחם ביותר שם. צ'לסי מיהרה להצמיד לו מחיר גבוה: 20 מיליון ליש"ט, אבל נראה שלא מדובר בהשקעה מופרכת במיוחד לאור יכולתו בשלוש השנים האחרונות. קורטואה מבוקש גם באנגליה, שם סאות'המפטון, וויגאן ופולהאם כבר רמזו שישמחו לקחת אותו מהבלוז בהשאלה והוא עצמו נשמע מבולבל מאוד העונה ושינה את דעתו ללא הרף, כאשר כמובן גם האופציה להישאר באתלטיקו קוסמת במיוחד.

"כולם יודעים שאני נהנה כאן במדריד", הוא אמר, "האוהדים מאוד טובים אליי ואני מנסה להחזיר להם. אני אוהב את החיים כאן ואם אוכל, אשמח להישאר, אבל זה תלוי בשיחות בין צ'לסי לאתלטיקו וזו לא החלטה שלי". בפעם אחרת הוא הודה: "העתיד שלי בצ'לסי לא ברור בתקופה הזו. קיוויתי שכבר אדע מה קורה, אבל הם ביקשו ממני לחכות עוד קצת, כנראה בגלל שהם הולכים למנות מאמן חדש. בכל מקרה, אני יודע שאני רוצה להיות על המגרש ולא לשבת על הספסל, איפה שלא אשחק" ובראיון נוסף אמר: "אולי אעבור למועדון אחר באנגליה לפני שאגיע לצ'לסי, כדי ללמוד את הסגנון. אני מקווה תוך שנתיים להיות השוער הראשון בסטמפורד ברידג'".

אגב, לאחרונה עלו דיווחים לפיהם הבלוז ישתמשו בו כפיתיון עבור אתלטיקו בעסקת פלקאו, כאשר החלוץ הקולומביאני יעבור ללונדון והשוער יימכר סופית לקולצ'ונרוס.

רדאמל פלקאו שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
קורטואה ישמש כפיתיון לטובת מעבר שלו לצ'לסי? פלקאו/רויטרס

לאליניב ברדה יש תובנות מעניינות לגבי העתיד: "הוא יחזור לצ'לסי והכול פתוח. אם ז'וזה מוריניו יבוא לשם זה יהיה טוב בשבילו, כי הוא רצה אותו בריאל וייתן לו לשחק לפני צ'ך", והמאמן שגילה אותו בגנק, פרנקי ורקאוטרן, מאוהב: "יש לו כל מה שצריך כדי להיות אחד הגדולים באירופה. הוא שוער מודרני, אתלטי, גבוה ונפיץ, הוא טוב בעבודת הרגליים והכי חשוב, יש לו מנטאליות נהדרת. הוא לעולם לא מפחד לשאול את השאלות הקשות, כי כל מה שהוא רוצה זה תמיד להשתפר".

מלבד ההצלחה הקבוצתית, לקורטואה יש עוד משימה ענקית לפניו: נבחרת בלגיה. במוקדמות המונדיאל הוא הפך לשוער הראשון של הנבחרת ולא מעט בזכותו היא מובילה כעת את בית א', לאחר שהשיגה 16 נקודות בשישה משחקים וספגה שער בודד, כשהיא נאבקת עם קרואטיה על העלייה הישירה. הבלגים הכישרוניים, שמציגים נבחרת אדירה אשר בהגנה שלה משחקים בין היתר וינסנט קומפני, יאן ורטונגן, דניאל ואן בויטן ותומאס ורמאלן, חולמים על הצלחה במונדיאל בברזיל, אבל כדי שזה יקרה, אולי קורטואה עוד צריך להיפטר מכמה שאריות ילדות שנותרו בו.

בסוף מרץ מחנה הנבחרת געש לקראת המשחק הביתי מול מקדוניה וממש לא מהסיבות הנכונות. קווין דה ברוין, שחקנה של ורדר ברמן (גם הוא מושאל מצ'לסי) והנבחרת, גילה לטענת אתרי הרכילויות בבלגיה כי חברתו קרולין ליחנן, שמאסה בחיים בברמן האפורה ועברה למדריד, בגדה בו עם קורטואה. אנשי הנבחרת לא טרחו להכחיש והמאמן ושחקן העבר מארק ווילמוטס נזעק להרגיע את הרוחות. הוא יזם פגישת פיוס בין שני השחקנים ובסיומה, אמרו בנבחרת, הם יישרו את ההדורים ושבו להיות חברים. נגיד.

לקורטואה אסור ליפול לשטויות כאלה במצבו. הוא שוער צעיר ומבטיח, שבוודאי ימשיך להיות מקושר לכל אחת מהקבוצות הגדולות בעולם עד שיפול ברשתה של אחת כזו. הוא יכול וצריך להיות השוער הטוב בעולם בעוד כמה שנים, לזכות באליפויות, גביעי אירופה ואולי אפילו להגיע למשהו ענק עם דור הזהב הבלגי. בינתיים, הוא יסתפק בשבירת הרצף הנורא של אתלטיקו בדרבי. איקר קסיאס ישגיח מהספסל היריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully