וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טומי ארשנסקי זכה במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו

25.4.2013 / 16:34

הג'ודוקא התייצב על הפודיום אחרי ניצחון על יניסלב גרצ'ב הבולגרי בקרב על המדליה בבית הניחומים. אכזבה לגולן פולק

אליפות אירופה בג'ודו יצאה לדרך הבוקר (חמישי) בבודפשט שבהונגריה, כששישה מבין 12 ג'ודאים ישראלים נכנסו למעגל התחרויות. אחד מהם, טומי ארשנסקי, גם זכה במדליית ארד במשקל עד 60 ק"ג - הישג נהדר למשלחת הישראלית, שם מקווים לעוד הצלחות בימי התחרות הבאים.

ארשנסקי, שהשתתף במשחקים האולימפיים בלונדון והגיע שם לסיבוב השני, ניצח את יניסלב גרצ'ב הבולגרי בקרב על מדליית הארד. הישראלי היה יותר תוקפני וגרצ'ב קיבל שני עונשים וכחצי דקה לסיום ארשנסקי הצליח לבצע איפון ולזכות במדליה.

בעקבות ההישג, הג'ודוקא בן ה-21 יקבל מענק מיוחד של 25,000 ש"ח מהקרן המשותפת של הוועד האולימפי בישראל, מנהל הספורט ומועצת ההימורים.

טומי ארשנסקי הג'ודוקא הישראלי מנצח את יורן מוראן ההולנדי בסיבוב הראשון. רויטרס
יופי של הישג. ארשנסקי משמאל/רויטרס

עוד לפני כן ארשנסקי עלה אוטומטית לסיבוב השני ופתח בקרב נגד נונו קרבאליו הפורטוגלי, עליו הוא גבר בזכות איפון כשנותרו 3:24 דקות לסיום הקרב. ברבע הגמר פגש ארשנסקי את אלוף אירופה לשעבר עד גיל 23, אשלי מקנזי הבריטי. הפעם, היריב היה עדיף, השיג ווזארי מהיר והשלים את העבודה עם איפון. הישראלי נותר בתחרות ועבר לסיבוב הראשון של בית הניחומים, שם הוא גבר על פאבל פטריקוב הצ'כי באיפון אחרי 1:26 דקות. אחר כך הגיע הקרב על המדלייה ואיתו החגיגה.עוד אצל הישראלים:

גולן פולק (עד 66 ק"ג), איכזב וסיים את דרכו בתחרות כבר בסיבוב השני. פולק פתח את התחרות בקרב נגד יריב קשה, ואדזים שוקה מבלארוס שהוא אלוף אירופה עד גיל 23. אחרי ארבע דקות של גישושים ופאסיביות מצדו של הבלארוסי, פולק הצליח להשיג איפון מרהיב 58 שניות לסיום הקרב. בסיבוב השני פולק התמודד נגד סרג'יו אולייניץ' הפורטוגלי. אחרי דקה וחצי של קרב אולייניץ' הצליח לנעול את פולק בבריח, והישראלי נאלץ בסופו של דבר להיכנע, וסיים את חלקו בתחרות.

עידו בר, שכמו ארשנסקי התחרה במשקל עד 60 ק"ג, קיבל הגרלה קשה וכבר בסיבוב הראשון הפסיד לירואן מורן ההולנדי, מדליסט הארד מאליפות אירופה הקודמת. מורן הצליח להפיל את בר כבר בשניות הקרובות של הקרב, ובהמשך סגר אותו בבריח וגרם לו להיכנע אחרי 42 שניות בלבד.

הג'ודוקא הישראלי גולן פולק. GettyImages
סיים עם אכזבה. פולק/GettyImages

שתי ג'ודאיות ישראליות התחרו בקטגוריית המשקל של עד 52 ק"ג. הוותיקה יותר, רוני שוורץ, הייתה הראשונה מבין הישראלים וסיימה את הופעתה מהר מהצפוי. שוורץ התמודדה בסיבוב הראשון נגד סוזאנה פבליקובסקה הפולניה ואחרי שלא הושג ניקוד בין השתיים בתום חמש דקות של קרב, שוורץ נענשה על פסיביות בתוספת הזמן, מה שהעניק ניקוד ליריבתה שחגגה ניצחון.

גילי כהן עלתה אוטומטית לסיבוב השני, שם התמודדה נגד בריג'יט אנטה ההולנדית. כשנותרה 1:36 דקה לסיום הקרב, כהן מצאה את יריבתה בשניה של היסוס כדי לנצל את זה ולהפיל אותה באיפון מרשים מאוד. ברבע הגמר פגשה כהן את אלופת אירופה הרומניה אנדראה צ'יטו, שהיא גם מדליסטית הארד מאליפות העולם האחרונה. הקרב הזה היה חד צדדי לחלוטין וצ'יטו ניצחה בסופו של דבר באיפון. כהן נשלחה לסיבוב הראשון בבית הניחומים, הפסידה שם ללאורה גומס הספרדיה וסיימה במקום השביעי.

קמילה מינקאווה, העולה החדשה מברזיל, הודחה גם היא מוקדם. היא התמודדה בסיבוב הראשון במשקל עד 57 ק"ג נגד שושנה הבונדיאן האוקראינית שהייתה בעבר סגנית אלופת אירופה עד גיל 23. מינקאווה נראתה מצוין בשניות הראשונות והשיגה ווזארי אחרי 24 שניות, אבל טעות טקטית שלה תוך כדי התקפה אחרי 53 שניות אפשרה ליריבתה להפיל אותה על הכתפיים ולהשיג איפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully