וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נראה עוד אליפות אירופה לישראל בסוף השבוע?

24.4.2013 / 10:24

אליפות אירופה בג'ודו תצא לדרך ביום חמישי ללא אריק זאבי שפרש ואליס שלזינגר המסוכסכת עם האיגוד, אבל עם 12 נציגים

אחרי ההישגים המרשימים של לי קורזיץ, סרגיי ריכטר ואלכס שטילוב מתחילת 2013, הספורט האולימפי הישראלי לא יתנגד לאלוף או אלופת אירופה נוספים, או לפחות לפודיום. כשמדובר בג'ודו, אפשר בהחלט לפנטז שזה יקרה בסוף השבוע הקרוב, כשאליפות אירופה תצא לדרך ביום חמישי בבודפשט. מצד אחד, קבלן המדליות של ישראל אריק זאבי פרש, וגם אליס שלזינגר שכיכבה לא מעט באליפויות היבשת נשארה ביית בגלל סכסוך ממושך עם ראשי איגוד הג'ודו. מצד שני, ג'ודאי הדור החדש של הנבחרת הישראלית כבר הוכיחו את עצמם בלא מעט תחרויות בינלאומיות, ו-12 מהם ישתתפו באליפות בהונגריה. התחרויות ישודרו בספורט 2 אחרי הצהריים בימי חמישי, שישי ושבת.

את המשלחת הישראלית תוביל ירדן ג'רבי, שבשנה שעברה זכתה במדליית הכסף בקטגוריית המשקל של עד 63 ק"ג. ג'רבי מגיעה לתחרות בכושר טוב אחרי שזכתה במדליית הכסף בגרנד פרי טורקיה, שם גם ניצחה את אליס שלזינגר. ג'ודאית נוספת שיהיה מעניין לעקוב אחריה היא קמילה מינאקווה, ברזילאית יהודיה ממוצא יפני שעשתה עלייה לישראל לפני מספר שבועות והצטרפה לנבחרת ישראל. מינאקווה תתחרה בקטגוריית המשקל של עד 57 ק"ג. בנוסף יתחרו בנשים רוני שוורץ וגילי כהן (עד 52 ק"ג) וליאור וילדיקאן (עד 70 ק"ג).

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, אמר לקראת התחרות: "אנחנו עובדים בחודשים האחרונים מאז האולימפיאדה במסגרת של נבחרת על מנת שהספורטאיות יוכלו לאתגר זו את זו ברמות הגבוהות, להעצים אחת את השניה ולהתקדם מקצועית. בתחרויות האחרונות בסבבים העולמיים השונים זכינו ב-18 מדליות, ואני מקווה שהאליפות תהווה המשך ישיר ליכולת של הבנות".

- הג'ודוקא ירדן ג'רבי. ברני ארדוב
בשנה שעברה זה נגמר במדליית כסף, איך זה ייגמר הפעם? ירדן ג'רבי/ברני ארדוב

את נבחרת הגברים יובילו הפעם שני ג'ודאים שהשתתפו במשחקים האולימפיים בלונדון, גולן פולק וטומי ארשנסקי. פולק, שמתחרה בקטגוריית המשקל של עד 66 ק"ג, כבר זכה בעונה הנוכחית בשתי מדליות בתחרויות גרנד פרי בינלאומיות (דיסלדורף וטורקיה). הפעם הוא ינסה להתקרב להישג גדול בכל קנה מידה. טומי ארשנסקי יתחרה באותה הקטגוריה (עד 60 ק"ג) יחד עם נציג ישראלי נוסף, עידו בר.

שגיא מוקי (עד 73 ק"ג) שזכה השנה במדליית הזהב בתחרות בטביליסי, ינסה גם הוא לצבור ניסיון וכמה שיותר בתחרות ברמה הגבוהה ביבשת. אסף חן יתחרה בקטגוררית המשל של עד 81 ק"ג, ומשלימים את הרשימה אלון ששון (עד 90 ק"ג) ומחליפו של אריק זאבי, אורי ששון (עד 100 ק"ג), שנחשב לפוטנציאל גדול במשקל הזה.

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה אמר לקראת התחרות: "משלחת הגברים היא הגדולה ביותר שהוצאנו עד כה לאליפות אירופה לייצג את ישראל ואני שמח על כך. הצלחנו להעמיד שני ספורטאים במשקל 60 ק"ג ושניהם עשו הישגים במהלך ההכנות השנה , כולם ראויים ושווים בעיני. הג'ודו קוצר הצלחות רבות במהלך כל השנה והשאיפה ,היא לייצר סגל רחב ככל הניתן לריו 2016 , יש דור חדש עכשיו , צעיר ורענן הרעב להצלחות. בכניסתי לתפקיד המטרה הייתה לאחד מחדש את הג'ודו , להחדיר ספורטאים לאולימפיאדה והצלחנו עד כה . הג'ודו חזר למסלול ההישגים והכותרות וכולי תקווה שנמשיך לעמוד ביעדים ובמטרות שאליהם אנו שואפים".

הישראלים שיתחרו ביום חמישי: טומי ארשנסקי ועידו בר (60 ק"ג), גולן פולק (66 ק"ג), רוני שוורץ וגילי כהן (עד 52 ק"ג נשים).

הישראלים שיתחרו ביום שישי: שגיא מוקי (73 ק"ג), אסף חן (81 ק"ג), קמילה מינקאווה (57 ק"ג), ירדן ג'רבי (63 ק"ג).

הישראלים שיתחרו ביום שבת: אלון ששון (90 ק"ג), אורי ששון (100 ק"ג), ליאור וילדיקאן (עד 70 ק"ג נשים).

ג'ודו בוואלה! ספורט

הג'ודוקא הישראלי גולן פולק. GettyImages
הגיע הזמן לעשות את זה גם באליפות אירופה. גולן פולק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully