וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

23.4.2013 / 16:43

בוסטון שואבת השראה מהתמיכה בפיגוע, ג'ון באק ממשיך להפגיז ומריאנו ריברה נותן הצגה בגיל 100. סיכום השבוע

תחתית האינינג התשיעי. מייק נאפולי, החובט המנקה של בוסטון, ניצב מול ג'ואל פראלטה מטמפה ביי. התוצאה: 2:2 והקהל בפנווי פארק כולו על הרגליים לאחר שדסטין פדרויה הלך אל הבסיס הראשון. נאפולי, שהיה רחוק סטרייק אחד מספירה מלאה, סוף סוף מקבל את ההגשה אותה רצה ומעיף את הכדור לעבר המפלצת הירוקה, מה שמכניס את פדרויה ושולח את אוהדי הרד סוקס לחגוג את הסוויפ. אלפים מהם מנצלים את שעת המשחק המוקדמת כמדי שנה ביום הפטריוט והולכים אל כיכר קופלי, על מנת לראות את הרצים האחרונים המגיעים אל קו הסיום של המרתון. פחות משעה אחרי אותו דאבל של נאפולי, החיוך של בוסטון נמחק והפך לעצב ודמעות בעקבות הפיגוע בעיר.

מייק נאפולי שחקן בוסטון רד סוקס. Jim Rogash, GettyImages
אחרי השמחה בא העצב. נאפולי/GettyImages, Jim Rogash

את המשך הסיפור כולם כבר שמעו. תושבי העיר וקבוצות הספורט שלה יצאו יחד בקמפיין "Boston Strong" בניסיון להחזיר את הביטחון והשלווה לאזור. בדיעבד, מסתבר שהקמפיין לא רק שיפר את מצב הרוח, אלא גם הכניס את הרד סוקס לפוקוס מיוחד. בוסטון משחקת בייסבול מעולה מתחילת העונה והיא ניצחה בשמונה מתוך עשרת משחקיה האחרונים. מאמן בולטימור, באק שוואלטר, ציין השבוע שהוא התפעל מהבולפן של הקבוצה מעיר השעועית, אבל הרוטציה היא הסיבה האמיתית להצלחה. אחרי ש-2012 היא רשמה את ה-ERA הגבוה בתולדות המועדון, השנה היא ממוקמת ראשונה בליגה באותו תחום, כמו גם בסטרייקאאוטים ולא רשמה אף משחק העונה בו הרשתה יותר מארבע ריצות.

ובעוד הגרביים מחזקים את מקומם בצמרת ה-AL מזרח, גם יריבתם הגדולה ניו יורק יאנקיז עברה שבוע חיובי עם ניצחונות בסדרות מול אריזונה וטורונטו. לצערם של הפסים, הם שמעו שדרק ג'יטר יחזור רק לאחר פגרת האולסטאר, אבל בינתיים ורנון וולס וטרבור האפנר מפתיעים לטובה והכניסו שישה רצים השבוע, כאשר כל אחד מהם רושם גם שני הומראנים.

שלט מחווה ניו יורק יאנקיז בוסטון רד סוקס עם המילים של סוויט קרוליין. Elsa, GettyImages
אפילו בניו יורק העריכו. סוויט קרוליין ביאנקיז סטדיום/GettyImages, Elsa

נבחרת השבוע

תופס: ג'ון באק (ניו יורק מטס) – תגידו מזל טוב לבאק, שהופך לראשון שזוכה להיות בנבחרת שלנו בפעם השנייה העונה. זהו לא ההישג היחיד שלו ובינתיים הוא פשוט פוגע בכל כדור ומוביל את ה-NL בהכנסות רצים עם 22 כאלה. "אני לא יודע איפה היינו בלעדיו", אמר השבוע המאמן טרי קולינס והדברים מקבלים חיזוק אם בוחנים את הסטטיסטיקה הקבוצתית, שם המטס מדורגים במקום הרביעי במייג'ורס בריצות אחרי שהיו מדורגים במקום ה-23 בקטגוריה זו בעונה שעברה. באק מתגלה בהחלט כהימור מעולה ושדרוג רציני עבור המטס המהנים לצפייה עד כה העונה.

בסיס ראשון: מייק נאפולי (בוסטון רד סוקס) – עסקנו כבר בדאבל של נאפולי שניצח את הרייז, אבל נאפולי לוהט באופן כללי והכניס עשרה רצים השבוע, בעשר חבטות ואם זה לא מספיק, הלילה גרנד סלאם שלו שבר את שוויון בניצחון על אוקלנד ויחד עם החזרה של דייויד אורטיז, נראה שהקיץ בפנווי פארק יהיה שמח יותר מהתחזיות המוקדמות.

בסיס שני: רובינסון קאנו (ניו יורק יאנקיז) – קאנו נקרא על שמו של ג'קי רובינסון והשבוע, השחקן שלובש את הספרה 24 (המהופכת ל-42 של רובינסון, שהוצאה מהליגה וגם כך מוחזקת ביאנקיז על ידי מריאנו ריברה), הרוויח את ביושר את הקישור ביניהם אחרי ששלח הומראן בן שלוש ריצות ביום המוקדש לג'קי רובינסון. "רובי התחמם וזה משך את הקבוצה קדימה", אמר השבוע קואץ' ג'ו ג'ירארדי על הכוכב שלו, שהוסיף עוד הומראן השבוע.

ג'ון באק שחקן ניו יורק מטס. Mike Stobe, GettyImages
פעם שניה בהרכב. ג'ון באק/GettyImages, Mike Stobe

שורטסטופ: ג'ד לאורי (אוקלנד אתלטיקס) – השבוע חוזר לאורי לפנווי פארק, שם אמור היה להיות שורטסטופ העתיד של המועדון, אבל פציעות מנעו ממנו לעשות זאת. השנה הוא באוקלנד והוא לא רק כשיר, אלא גם חם במיוחד עם המחבט. לאורי שני בליגה בדאבלים, רביעי באחוזי עלייה לבסיס, חמישי בחבטות ושישי בריצות ב-AL. "אני לא מרגיש שאני שום דבר שונה, אני פשוט מרגיש בריא וחזק", הוא אמר.

בסיס שלישי: מיגל קבררה (דטרויט טייגרס) – לאכזבת שאר הקבוצות ב-AL, קבררה ממש לא מתכוון לנוח אחרי הטריפל קראון הנדיר. את השבוע הוא פתח עם ארבע הכנסות רצים מול סיאטל, אבל בהמשך 11 החבטות שלו לא מנעו את הסוויפ של האיינג'לס על הטייגרס. הקבוצה מעיר המכוניות לא יכולה להיכנס למשבר והיא מארחת השבוע את קנזס סיטי ואטלנטה החמות.

ג'ד לאורי שחקן אוקלנד אתלטיקס. J. Meric, GettyImages
פעם היה אמור להיות שורטסטופ העתיד של הרד סוקס, היום מככב באוקלנד. לאורי/GettyImages, J. Meric

אאוטפילד: שין שו צ'ו (סינסינטי רדס) – אחת הבעיות הגדולות של הרדס ב-2012 הייתה בעמדת הלידאוף ולכן הקבוצה צירפה את צ'ו מקליבלנד בפגרה. "עבר הרבה זמן מאז שהיה לנו בחור לגיטימי בלידאוף, שיכול לחבוט ולעלות לבסיס", אמר המאמן דסטי בייקר. צ'ו מוביל את הליגה באחוזי עלייה לבסיס מעמדת החובט הראשון והרדס נהנים מתקופה נהדרת, בה רשמו שמונה ניצחונות מול הפסד אחד.

אאוטפילד: קרלוס גונזאלס (קולורדו רוקיז) – האמת, היה מגיע לרוקיז, שמובילים את ה-NL, שנפתח את הסיכום השבועי איתם. קולורדו מנצלת את העובדה שהיריבות לא אוהבות לשחק בגבהים של דנבר ושהטמפרטורות הקרות משפיעות על המשחק ובשבוע שעבר, סופת שלגים דחתה את הסדרה מול המטס. הרוקיז ניצחו שמונה מתשעת משחקי הבית העונה וינסו להיות הקבוצה הראשונה בהיסטוריה שמעפילה לפלייאוף אחרי עונה של 98 הפסדים או יותר. אחת הסיבות להצלחה כרגע היא גונזאלס, ששש הכנסות רצים שלו השבוע עזרו לקבוצה החמה לא להפסיד.

אאוטפילד: לורנזו קיין (קנזס סיטי רויאלס) – אל תוך פסטיבל הרגשות בבוסטון נקלעה קנזס סיטי שהגיעה ראשונה לביקור בעיר אחרי הפיגוע. קיין הצליח לשמור על קור רוח והגיע לכל מגיש של המארחת. הוא מוביל את חובטי הרויאלס באחוזי חבטה והקבוצה משחקת בייסבול מעולה, תוך שהיא מובילה את ה-AL מרכז.

לורנזו קיין שחקן קנזס סיטי רויאלס. Jim Rogash, GettyImages
הגיע לכל מגיש בפנוויי. לורנזו קיין/GettyImages, Jim Rogash

מגיש: ג'רמי הליקסון (טמפה ביי רייז) – בטמפה ישקרו אם יספרו שהם לא נכנסו עם לחץ מסוים לסדרה מול אוקלנד בסוף השבוע החולף. הקבוצה לא מתפקדת התקפית ועמדה על מאזן 10:5 עד שהליקסון עשה בדיוק את מה שהמאמנים מצפים ממנו: שבעה אינינגים בהם הרשה שלוש חבטות והוליך חובט בודד בדרך לניצחון. מלבד ההצגות שלו ושל מאט מור על הגבעה, החליט המאמן ג'ון מאדן על מספר דרכים לא קונבנציונליות להרמת המוראל והביא די ג'יי וקוסם, שנתנו הופעות משל עצמם לפני משחקי סוף השבוע. כנראה שזה עבד, כי טמפה ביי רשמה סוויפ על אוקלנד.

מגיש שני/רליבר: מריאנו ריברה (ניו יורק יאנקיז) – שלוש פעמים השבוע נקרא הקלוזר הגדול מכולם לשמור על הניצחון ונחשו מה קרה? כן, ניחשתם נכון – מאה אחוזי הצלחה, תוך שהוא מרשה רק חבטה אחת ללא ריצות או הליכות. בנוסף, ריברה שלח השבוע מסר לג'יטר הפצוע וקרא לו להיות אנוכי ולחשוב על טובתו ולא על טובת הקבוצה. "מה שאתה יכול לעשות לקבוצה זה להיות מוכן ב-100%, רק ככה תעזור באמת", אמר ריברה, שבעצמו חזר כמובן מפציעה לא פשוטה היישר לכושר שיא בעונתו האחרונה בקריירה.

ספסל: ורנון וולס (ניו יורק יאנקיז), טרוי טולוויצקי (קולורדו רוקיז), ברנדון פיליפס (סינסנטי רדס), ג'ו מאוור (מינסוטה טווינס), קליי בוכהולץ (בוסטון רד סוקס), גרג הולנד (קנזס סיטי רויאלס).

ג'רמי הליקסון שחקן טמפה ביי רייז. J. Meric, GettyImages
מתחיל להיראות כמו אס. הליקסון/GettyImages, J. Meric

עוד בוטנים מהליגה

• אוקלנד מאוד נהנית מהעובדה שיוסטון הצטרפה ל-AL מערב שלה וכבר השיגה שני סוויפים מול האסטרוס, אלא שמלבד זאת, היא רק במאזן 8:6 מול כל השאר.

• מגיש האינדיאנס ברט מאייר הרשה כבר עשרה הומראנים בארבע פתיחות העונה, המספר הגבוה בהיסטוריה למגיש בארבעת המשחקים הראשונים שלו בקבוצה חדשה.

• מאט הארווי הרשה רק עשר חבטות עד כה. הפנומן של המטס מציג יכולת 'ורלאנדרית' ומצליח לעלות את מהירות ההגשה במצב של שני סטרייקים. הוא מוביל את הליגה בקטגוריה זו עם הגשות בממוצע של 95.1 מייל לשעה.

• ג'ו מאוור חגג השבוע יום הולדת 30 בסטייל כאשר הפך לתופס הראשון בהיסטוריה שרושם ארבע חבטות בשני משחקים רצופים.

• פליקס הרננדז רשם את ניצחונו ה-100 בקריירה הלילה ביוסטון ובכך הפך לשחקן השלישי בהיסטוריה של סיאטל לעשות זאת, יחד עם ג'יימי מוייר ורנדי ג'ונסון.

• המספרים של אדם דאן ב-11 המשחקים האחרונים: 2 מ-41. דז'ה-וו מ-2011.

• ונסיים עם הסטטיסטיקה המדהימה של מגיש טמפה ביי, מאט מור: במצבים בהם הוא מוביל בספירה 0:1, הוא במאזן 1:30 מול החובטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully