וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר יונייטד זכתה באליפות אנגליה

מערכת וואלה! ספורט

22.4.2013 / 23:49

שלושער ענק של רובין ואן פרסי העניק לשדים האדומים 0:3 ביתי על אסטון וילה ואת האליפות ה-20 בתולדות המועדון

ספורט 2

שעה אחרי שמכבי תל אביב חגגה באצטדיון רמת גן את האליפות ה-20 בתולדותיה, מנצ'סטר יונייטד עשתה את אותו הדבר באנגליה. הקבוצה של אלכס פרגוסון הביסה את אסטון וילה 0:3 באולד טראפורד הערב (שני) עם הצגה בלתי נשכחת של רובין ואן פרסי, הגדילה את הפער מהיריבה העירונית השנואה ל-16 נקודות כשנותרו חמישה מחזורים בלבד, ושמה את החותמת על עונה גדולה נוספת בהיסטוריה של המועדון המפואר ומרגש הזה.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים עם רובין ואן פרסי, ריאן גיגס. רויטרס
ערב שכולו שמחה. גיגס חוגג עם ואן פרסי והחברים/רויטרס

החגיגות התאפשרו תודות להפסד של מנצ'סטר סיטי לטוטנהאם אמש, אולם מי שחשב שיונייטד תסתפק ב-0:1 קטן על הקבוצה של פול לאמברט, התבדה - ובגדול. האלופה הטריה עלתה בטירוף לכר הדשא, מצאה את הרשת לראשונה אחרי פחות מ-90 שניות, ולא הפסיקה את הבליץ המטורף עד השריקה למחצית. עד אז, ואן פרסי, שכבש את הראשון, הוסיף גם את השני - עם וולה נדיר - והשלישי, כדי לעקוף את לואיס סוארס בפסגת טבלת המבקיעים בפרמיירליג.

הרבה גיבורים יש לאליפות הזו. את ואן פרסי כבר הזכרנו. ריאן גיגס הבלתי נגמר סיפק הערב, דווקא אחרי תקופה פחות טובה, שני בישולים טיפוסיים, והראה שגם בגיל 39 כוחו עדיין במותניו. ווין רוני, בצל השמועות על עזיבה אפשרית בקיץ, היה נפלא בקישור. ועוד, ועוד, ועוד. אלא שמעל כולם, אי אפשר שלא לציין את סר אלכס פרגוסון, שחגג אליפות 13 מאז הגיע למועדון ב-1986, והשביעית בשנות האלפיים. האליפות של מנצ'סטר סיטי אשתקד אולי היתה הכי דרמטית שיש, אבל זו של יונייטד השנה היא בלי ספק אחת המרשימות בשנים האחרונות. אם תנצח שלושה מתוך ארבעת המשחקים שנותרו לה, תשבור האימפריה האדומה את שיא הנצחונות של צ'לסי (30, בעונת 2004/05), ואם תנצח את כל הארבעה, תשבור גם את שיא הנקודות - גם הוא של הבלוז (96, באותה עונה).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
החולצה של רובין ואן פרסי, חלוץ מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
מספר 20 סידר אליפות 20. החולצה של ואן פרסי/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 78 - החמצה גדולה של קגאווה: ולנסיה פרץ נהדר באגף הימני ושלח את הכדור לרחבה, אך מתוך הרחבה הקשר המבריק בעט מעל המשקוף.

דקה 75 - עוד הצלה מצוינת של דה חאה, שהפעם הדף לקרן בעיטה חזקה של אל אחמדי מרחוק.

דקה 53 - בנטקה כמעט מצא את השער המצמק, אך אילץ את דה חאה להדיפה נהדר.

* זהו השלושער החמישי של ואן פרסי בפרמיירליג. רק לחמישה שחקנים אחרים בתולדות הליגה יש יותר: אלן שירר (11), רובי פאולר (9), מייקל אואן (8), תיירי הנרי (8) ו-ווין רוני (6).

* בכך עקף ואן פרסי את לואיס סוארס בראש טבלת המבקיעים בפרמיירליג, עם 24 לעומת 23 של הכוכב המפוקפק של ליברפול.

דקה 33 - גול! גבירותי ורבותי, תגידו מזל טוב לואן פרסי על שלושער. קגאווה שלח את גיגס בכדור עומק נהדר, הוולשי המשיך עם כדור רוחב, וההולנדי הבלתי נלאה התשעשע עם ההגנה וגוזמן, לפני שעקף אותו והקפיץ לחיבורים. 0:3 אדיר ליונייטד.

דקה 13 - גול! איזה שער מרהיב! ווין רוני שלח כדור על ארבעים מטרים מקו מחצית המגרש, ואן פרסי הפציץ מהאוויר, מקצה הרחבה, הישר אל הפינה. 0:2 ליונייטד, ובלי ספק אחד השערים היפים ביותר של העונה.

דקה 12 - הזדמנות ראשונה לוילה. מתפרצת מצוינת הסתיימה במסירה של וויינמן לבנטקה, אך מול דה חאה, הבעיטה המסובבת של החלוץ המוכשר מתוך הרחבה חלפה מעל השער.

דקה 10 - הלחץ של יונייטד נמשך. הגנת וילה לא הצליחה להרחיק כדור שהגיע עד רפאל, המגן שחרר פצצה שטוחה מ-20 מטרים שנהדפה רק על ידי הקורה.

דקה 3 - כמעט השני. ולנסיה הגביה מאגף ימין, ואן פרסי המשיך מהאוויר ופספס את המסגרת בסנטימטרים.

דקה 2 - גול! כדור ארוך של ווין רוני הגיע לולנסיה, שהחזיר אחורנית לרפאל. המגן הברזילאי הגביה לרחבה, ריאן גיגס המשיך בנגיעה וסידר לרובין ואן פרסי כדור רוחב מושלם, ומטווח של שני מטר ההולנדי לא יכול להחמיץ. 0:1 קליל ומהיר ליונייטד.

הרכב מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ג'וני אוואנס, פיל ג'ונס, רפאל, אנטוניו ולנסיה, מייקל קאריק, ריאן גיגס, ווין רוני (דני וולבק, 72), שינג'י קגאווה, רובין ואן פרסי.

הרכב אסטון וילה: בראד גוזמן, מתיו לואטון, רון ולאר, נייתן בייקר, ג'ו בנט (קיארן קלארק, 80), אשלי ווסטווד, פביאן דלף, שארלס אנזוגביה (קארים אל אחמדי, 46), אנדריאס וויימן, גבריאל אגבונלהור, כריסטיאן בנטקה.

שחקן מנצ'סטר יונייטד רובין ואן פרסי בועט מול אסטון וילה. GettyImages
אחד משערי העונה. ואן פרסי מפציץ מהאוויר את השני/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully