וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר יונייטד: אליפות בשמונה שלבים

22.4.2013 / 23:51

הבחירה של ואן פרסי, חג המולד של פרגוסון, המהפכים, הדרמות והעזרה מהשופטים. הדרך של מנצ'סטר יונייטד לאליפות ה-20

2:3 על סאות'המפטון בחוץ, מחזור 3

מישהו זוכר שמנצ'סטר יונייטד החלה את העונה עם הפסד? אחרי שהופתעה בידי אברטון ועבדה קשה בדרך ל-2:3 על פולהאם עם שערי בכורה של שחני הרכש שינג'י קגאווה ורובין ואן פרסי, מנצ'סטר יונייטד שוב נזקקה למאמץ מיוחד כדי לגבור באותה תוצאה על סאות'המפטון. העולה החדשה הוליכה פעמיים, אבל לא מצא תשובה לסקורר ההולנדי שנרכש בקיץ מארסנל, במהלך שבדיעבד היה זה ששינה את העונה בפרמיירליג. ואן פרסי אמנם החטיא פנדל, אבל השווה פעמיים כדי להגיע ל-100 שערי ליגה ובתוספת הזמן גם העלה חיוך על פניו של אלכס פרגוסון, במשחקו ה-1,000 על הקווים בפרמיירליג. 24 מיליון ליש"ט המשתלמים ביותר שהוציא סר אלכס במהלך הקריירה. כמו שאמר הסקוטי בדצמבר: "ואן פרסי הוא המתנה המוקדמת שקיבלתי לחג המולד".

1:2 על ליברפול בחוץ, מחזור 5

גם באחד הימים היותר מרגשים של העונה, מנצ'סטר יונייטד (בעזרתו האדיבה של צוות השיפוט) לא הסיטה מבט מהמסלול. סר בובי צ'רלטון העניק פרחים לאיאן ראש, סטיבן ג'רארד וריאן גיגס הפריחו לאוויר 96 בלונים לזכר הרוגי אסון הילסבורו, אפילו לואיס "מייק טייסון" סוארס ופטריס אברה לחצו ידיים, וביציעי אנפילד האמינו כי אולי פרסום הדו"ח האמיתי (וההתנצלויות כלפי האוהדים) על אותו אסון ייתן לקבוצה שלהם את הדחיפה לניצחון ראשון העונה. התקוות שלהם נגוזו בדקה ה-81. ג'רארד עוד העלה את ליברפול ליתרון, אבל רפאל המשתפר איזן בשער נהדר ומי אם לא ואן פרסי הכריע מהנקודה הלבנה. משחק גרוע, ניצחון גדול.

2:3 על צ'לסי בחוץ, מחזור 9

המשחקים בין מנצ'סטר יונייטד לצ'לסי מספקים כמעט תמיד מותחנים נפלאים. ב-28 באוקטובר 2012 קיבלנו משתי הקבוצות הללו דרמה אדירה שכללה חמישה שערים, שני מורחקים וטעויות שיפוט שרוברטו די מתאו לא ישכח עוד זמן רב. צ'לסי הבלתי מנוצחת עד אז, נקלעה לפיגור 2:0 בעקבות שער עצמי של דויד לואיז ועוד אחד של ואן פרסי. חואן מאטה וראמירס איזנו, אלא שאז ברניסלב איבנוביץ' ופרננדו טורס הורחקו, והשופט מארק קלטנברג הוסיף חטא על פשע כשאישר את שער הניצחון של צ'יצ'ריטו מעמדת נבדל. השדים האדומים השיגו ניצחון ראשון אחרי עשור בגשר וגם צימקו את הפער מהפסגה לנקודה. ותודה לזקנה בת ה-80 ששכנעה את פרגוסון לזנוח את שיטת היהלום.

2:3 על מנצ'סטר סיטי בחוץ, מחזור 16

אתם לא טועים. שוב אותה תוצאה, שוב במשחק חוץ. שש פעמים הסתיימו משחקי ליגה של מנצ'סטר יונייטד בתוצאה 2:3 במהלך ארבעת החודשים הראשונים של הליגה. באחד מהם היא הפסידה לטוטנהאם, בחמשת האחרים ניצחה. האחרון היה בדרבי ב-9 בדצמבר. כמו במשחק נגד צ'לסי, יונייטד שוב הוליכה 0:2 (צמד מהיר של ווין רוני, שהפך למלך שערי הדרבי) וראתה את יריבתה משווה למרות יום גדול בין הקורות של דויד דה חאה. ואז, בתוספת הזמן, הגיע הכדור החופשי של ואן פרסי. מעבר ליוקרה העירונית, ההולנדי העניק ליונייטד יתרון שש נקודות בפסגה ונקמה על ההפסד הכפול בעונה הקודמת. סיטי עם הפסד ביתי ראשון לאחר שנתיים. גם המטבע שנזרק על ריו פרדיננד לא גרם ליונייטד להביט לאחור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

3:4 על ניוקאסל בבית, מחזור 19

מחזור הבוקסינג דיי תמיד מבטיח ריגושים. גם זה של עונת 2012/13 לא אכזב. ניוקאסל הדהימה את האוהדים באולד טראפורד והוליכה שלוש פעמים, אלא שלמנצ'סטר יונייטד תמיד הייתה תשובה. ג'וני אוואנס השווה ראשון, פטריס אברה עשה זאת לאחר מכן עם הרביעי שלו העונה (עונת שיא מבחינת כיבושים), ואן פרסי איזן בפעם השלישית ואז הגיעה הדקה ה-90. וכמו שקורה לא מעט בדקה הזאת במשחקים של השדים האדומים, נכבש גם שער הניצחון. צ'יצ'ריטו, שדווקא פתח במשחק הזה בהרכב, היה חתום על השער הדרמטי בדיוק כשהשעון הראה 90:00. סיטי הפסידה במקביל לסנדרלנד והפער בפסגה צמח לשבע נקודות. אליפות בחג המולד.

0:1 על פולהאם בחוץ, מחזור 24

בחציה הראשון של העונה התאפיינו משחקיה של מנצ'סטר יונייטד בתוצאות גבוהות, מהפכים ודרמות. לאחר חג המולד, ב-2013, מילת המפתח הייתה יציבות. נמניה וידיץ' חזר מפציעה כדי לארגן את ההגנה הבעייתית, החלק האחורי התייצב ובקרייבן קוטג' (במקרה הזה ללא וידיץ') החלה יונייטד רצף של שישה ניצחונות בהם לא ספגה ולו שער אחד. גם קריסת התאורה באצטדיונה של פולהאם לא מנעה מיונייטד לגרד עוד שלוש נקודות, כשהפעם רוני הכריע את המשחק בדקה ה-79. יממה לאחר מכן מנצ'סטר סיטי סיימה רק ב-2:2 ביתי מול ליברפול, והפער בפסגה צמח לתשע נקודות. עקביות - זה שם המשחק.

הפסד 2:1 למנצ'סטר סיטי בבית, מחזור 32

רצף הניצחונות והבריחה בפסגה גרמו גם לפרגוסון לצאת מגדרו. המנג'ר הסקוטי טען שהקבוצה הנוכחית טובה יותר מזו שזכתה בטרבל ב-1999 ונתן את האות לדיון בשאלה האם זו הקבוצה הגדולה בהיסטוריה של המועדון. אז זהו, שלא. יונייטד שברה לא מעט שיאים בדרך לאליפות ה-20 ויכולה לנפץ עוד כמה, אך במקביל לדהירה בליגה נבלמה בשמינית גמר ליגת האלופות על ידי ריאל מדריד, הודחה על ידי צ'לסי ברבע גמר הגביע וסיימה דרכה בגביע הליגה בשמינית הגמר, אחרי הפסד 5:4 משוגע לאותה יריבה עליה גברה בליגה. גם סיטי הטילה כתם משלה על העונה של יריבתה העירונית, כשניצחה באולד טראפורד שנה שנייה ברציפות. סרחיו אגוארו הכריע את הדרבי וקבע: עונה גדולה של יונייטד, אבל לא עונה היסטורית.

משחק ההכתרה: 0:3 על אסטון וילה בבית, מחזור 34

גם ההפסד בדרבי, כאמור, לא שינה את השורה התחתונה: מנצ'סטר יונייטד שוב אלופת אנגליה. ההפסד של סיטי לטוטנהאם העניק לשדים האדומים הזדמנות לסגור את הסיפור לעיני הקהל הביתי באולד טראפורד. אסטון וילה התכבדה לשמש כניצבת בטקס ההכתרה. יונייטד עשתה את העבודה בקלות, פרגוסון חגג אליפות מספר 13 ואילו ואן פרסי סוף כל סוף ציין אליפות ראשונה והיה כמובן הכוכב הראשי עם שלושער נהדר. כמה אירוני שאת מסדר הכבוד המסורתי הראשון בו ישתתף כאלוף, תערוך לקראתו בשבוע הבא דווקא האקסית ארסנל. מזל טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully