וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריה הזקן שומר על הטריטוריה: משחקי סוף השבוע באירופה

19.4.2013 / 6:30

ג'אנלואיג'י בופון בן ה-35 חוזר מטראומת באיירן עם רצון להוכיח שהוא עדיין השוער מספר 1 של איטליה, אבל מולו יעמוד חלוץ חדור נקמה ממילאן. משחקי סוף השבוע באירופה עם החלוץ הכי לא מוערך באנגליה, שאולי יקבל הזדמנות מול הקבוצה שחושקת בו

אדין מחפש בית (טוטנהאם – מנצ'סטר סיטי, ראשון, 15.30, ספורט1)

הסטטיסטיקה היבשה מלמדת כי אדין דז'קו היה ונותר אנדרייטד במנצ'סטר סיטי. בעוד התקשורת מדווחת ללא הפסקה על הקבוצות הרבות החפצות בהחתמתו, החלוץ הבוסני מציג את הממוצעים הטובים ביותר מבין החלוצים שעומדים לרשותו של רוברטו מאנצ'יני. דז'קו כבש העונה 12 שערי בפרמייר-ליג ב-1,480 דקות על הדשא, כלומר מאזנו עומד על כיבוש בכל 123 דקות. לעומת זאת, סרחיו אגוארו, עם 10 שערים ב-1,674 דקות כובש בכל 167 דקות, ואילו קרלוס טבס הרשית 11 שערים ב-1,993 דקות, ולו כבר לוקח יותר משלוש שעות בממוצע לשים את הכדור בפנים. תוסיפו לכך את העובדה כי דז'קו הוא המבקיע המצטיין באירופה במוקדמות המונדיאל עם שבעה שערים (סגנו, אגב, הוא תומר חמד) - ותקבלו חלוץ שראוי להרבה יותר מ-13 משחקים בהרכב סיטי העונה.

אדין דז'קו שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
ראוי להרבה יותר מ-13 משחקים בהרכב. דז'קו/רויטרס

בעוד לסיטי עודף חלוצים איכותיים בסגל, הרי שזו החוליה החלשה של טוטנהאם. עמנואל אדבאיור לא מספק את הסחורה העונה, והחיוך המשועשע שלו אחרי החמצת הפנדל בדו-קרב מול באזל שהביאה להדחת התרנגולים מהליגה האירופית השניא אותו לחלוטין על היציעים בווייט הארט ליין. בליגה יש לטוגולזי בסך הכול שלושה שערים. ג'רמיין דפו, עם כל הכבוד הראוי, הוא לא חלוץ שמסוגל לסחוב לבדו קבוצה שמתיימרת להעפיל לליגת האלופות על בסיס שנתי, ולכן מלאכת הכיבוש בסגל של אנדרה וילאש בואש נופלת על הקישור, בעיקר על גארת בייל וקלינט דמפסי. כוכב העל הוולשי לא יהיה כשיר כנראה לקרב ביום ראשון, וכך הופך המצב של טוטנהאם במאבק על הכרטיס לצ'מפיונס-ליג בעייתי מאוד.

זה המקום להזכיר שהמנג'ר הפורטוגלי ניסה להחתים את דז'קו בקיץ. לאוהדי טוטנהאם היתה יותר מסיבה אחת טובה לראות את הבוסני בשורותיהם. בביקורו היחיד בווייט הארט ליין עד כה, הפציץ דז'קו רביעיה, ונכנס להיסטוריה כשחקן סיטי הראשון שעושה זאת בפרמייר-ליג. המזל הטוב שלו נגד התרנגולים המשיך גם העונה, עם שער נצחון דרמטי בנובמבר בדקה ה-87. היה זה מהלך שמדגיש היטב את האיכויות של הסקורר הרב-גוני.

דז'קו עצמו התחיל את ההתקפה באגף הימני, עבר מספר שחקני טוטנהאם, שיחרר את הכדור לדויד סילבה ופרץ בתזמון מושלם לרחבה כדי לא להיתפס לנבדל. כאשר הספרדי שלח אליו מסירה מדודה, הכניע דז'קו את בראד פרידל בנגיעה אחת, בטיל בלתי ניתן לעצירה. הוא מסוכן בשתי הרגליים, נוגח בחסד, והמימדים הפיזיים העצומים לא פוגמים בשליטה בכדור ויעילותו מחוץ לרחבה. דורטמונד חושקת בדז'קו, וגם ארסנל נכנסה לתמונה, אבל גם טוטנהאם תעשה בחוכמה אם תנסה שוב להחתימו. בינתיים היא צריכה להיזהר ממנו – אך האם הוא בכלל יקבל הזדמנות?

גארת' בייל שחקן טוטנהאם עם אנדרה וילאש בואש. Jamie McDonald, GettyImages
אם היה דז'קו, הם היו אפילו יותר שמחים. וילאש בואש וגארת בייל/GettyImages, Jamie McDonald

בופון לא בפנסיה (יובנטוס – מילאן, ראשון, 21.45, ספורט1)

תראו את התמונות המרגשות האלה מהאולימפיקו ביום שני. אחרי שניצח 0:2 את לאציו, ניגש ג'יג'י בופון ליציע הצפוני הידוע לשמצה, מחא כפיים לאוהדי היריבה וקיבל תשואות רמות בחזרה. השוער בן ה-35 עמד לפני שבועיים במרכזה של סערה אחרי הטעות המביכה באליאנץ ארנה שאיפשרה לתומאס מולר לקבוע 0:2 לבאיירן מינכן במשחק הראשון ברבע-גמר ליגת האלופות. אחרי שריקת הסיום הגדיר פרנץ בקנבאואר את הכוכב האיטלקי כ"פנסיונר", וגרר תגובות נזעמות בארץ המגף.

מאז, כולם משדרים רק אהבה כלפי ג'יג'י, הקייזר נאלץ להתנצל, והשוער עצמו שמר על קור רוח מופתי. "זו היתה בסך הכול בדיחה, ואפשר להבין אותה. אנחנו, הכדורגלנים, לא צריכים לקחת את עצמנו ברצינות רבה מדי. אבא שלי שאל אותי אחרי המשחק אם הייתי שיכור, כך שהוא ביקר אותי הרבה יותר מבקנבאואר. כל אחד יכול לטעות", אמר האיש שהצהיר לא מכבר על שאיפתו להגיע ל-150 הופעות לפחות בסקוואדרה אזורה.

בים ההערכה, יש איש אחד שלא ימהר ללחוץ את ידו של בופון. סולי מונטארי עדיין מתוסכל מהשער הברור שלו שלא אושר בעונה שעברה במשחק העונה מול יובה, ואוהדי מילאן מאמינים כי זו הטעות שגרמה לאובדן התואר. שוער הגברת הזקנה התבטא לאחר מכן נחרצות כי לא היה עוזר לשופט גם אם היה מבין שהכדור חצה את קו השער, והקשר הגנאי לא נותר חייב: "הייתי בטוח שבופון הוא ספורטאי ישר, אבל טעיתי". אחרי שהתאושש מפציעה ארוכה, תפס מונטארי מקום קבוע בהרכב הרוסונרי, וזו תהיה הפגישה הראשונה שלו עם בופון מאז אותו יום גורלי בפברואר 2012. את הסקודטו הוא כבר לא יגנוב, אבל הנקמה לא תהיה מתוקה פחות אם יכניע את גיבור הרגע.

ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס. רויטרס
יש מישהו שמחכה לסגור אתו חשבון. בופון/רויטרס

מפציצים ראש בראש (פיינורד – ויטסה, ראשון, 17.30, ספורט2)

ויטסה ופיינורד איבדו נקודות במחזור האחרון, איאקס ניצחה באיינדהובן – ומאבק האליפות שהיה כה צמוד עלול שלא להגיע לקו הסיום. התואר מתקרב להישארות באמסטרדם, ובכל זאת הקרב החזיתי בין שתי הקבוצות המלהיבות יכריע המון לגבי גורל הכרטיס השני לליגת האלופות, והוא גם הזדמנות לראות בפעולה את שני הסקוררים שנמצאים בכושר פנומנלי.

המאזן של וילפרד בוני, היורש של דרוגבה שהפך ליעד עבור קבוצות רבות מאוד, עוצר נשימה. מאז תחילת פברואר מבקיע החלוץ מחוף השנהב בכל משחק, ובסך הכל יש לו 14 כיבושים בתשעה משחקים. את טבלת המבקיעים הכללית הוא מוביל עם 30 שערים ב-27 הופעות. מנגד, גרציאנו פלה האיטלקי לא מצא את הרשת בארבעה משחקים בלבד בהם שותף בכל המסגרות מאז אמצע נובמבר (!) ב-20 מפגשים אלה רשומים לזכותו 21 שערים. בדירוג בליגה יש לו 23, ולכן הוא מפגר בשבעה אחרי בוני. לא רע בשביל בחור בן 27 שכבש עד לתחילת עונה זו 15 שערים בליגות הבכירות במשך כל הקריירה. המהפך הזה צריך להיכנס לספר השיאים של גינס.

אז אתם יכולים להגיד שזו טבעה של הליגה ההולנדית, והם עלולים לא לשחזר עשירית מהיכולת במקום אחר. זה נכון בחלק מהמקרים, אבל לא גורע דבר מהמאזן המטורף שלהם העונה ומההצגה שמובטחת מכל מי שצופה בהם.

גרציאנו פלה שחקן פיינורד. GettyImages
עונה טובה אחרי שנים של אכזבות. גרציאנו פלה/GettyImages

אהבתו של ואגנר (צסק"א מוסקבה – ספרטק מוסקבה, ראשון, 12.30, ספורט2)

סיפור חזרתו המפתיעה של ואגנר לאב לבירת רוסיה משונה למדי. החלוץ התגעגע במשך שנים למולדתו, הושאל בזמנו לפלמייראס ולפלמנגו, ובינואר 2012 נמכר לפלמנגו באופן סופי אחרי שמונה שערים ו-117 שערים בצסק"א מוסקבה. המועדון הברזילאי היה אמור לשלם תמורתו 10 מיליון יורו, והחלוץ עצמו קיווה שהקרבה לעיניו של מאנו מנזס תשכנע את המאמן הלאומי להחזיר אותו לסגל סלסאו לקראת המונדיאל הביתי. זה היה ונותר החלום הגדול שלו.

שום דבר לא הלך כמתוכנן. על אף כושרו המצוין בפלמנגו, הוא לא זכה ללבוש שוב את החולצה הצהובה, מנזס פוטר, ועם פליפה סקולארי לא היה לו סיכוי מלכתחילה. במקביל, נקלעה פלאמנגו לקשיים כלכליים ולא הצליחה להעביר את התשלומים לצסק"א. רק ארבעה מיליון שולמו לרוסים, אשר הציעו פתרון פשוט – תחזירו לנו את השחקן ונשכח מהכל. כאשר העסקה נסגרה, חייכו ראשי צסק"א בסיפוק: "בפועל, התברר שזו היתה ההשאלה היקרה בהיסטוריה, ופלמנגו שילמה ארבעה מיליון כדי שהשחקן ישחק בה שנה אחת".

בתחילת הקדנציה השלישית ברוסיה הדהים הברזילאי אפילו את המאמן לאוניד סלוצקי בהשקעתו באימונים. האיש שהתאפיין פעם במצבי רוח וגילה חוסר יציבות, גילה לפתע מקצוענות מופתית, והמשחקים הראשונים שלו היו מדהימים. בהיעדרו של קייסוקה הונדה הפצוע, העדיף סלוצקי לשלב את ואנגר בתפקיד הפליימייקר וקיבל הצגות, עם שלושה שערים ושלושה בישולים בארבעה המשחקים הראשונים. הברזילאי נבחר לשחקן המצטיין בליגה הרוסית בחודש מרץ, והצהיר שהוא עדיין שואף לשחק בגביע העולם, למרות הכל.

לפני שבועיים הוא ספג כרטיס אדום מטופש והושעה מתיקו מול דינמו, שאפשר לזניט לצמק את הפער בצמרת לשש נקודות. אבל צסק"א, שעדיין לא ספגה שער ב-2013, נראית בדרך לאליפות ראשונה מאז 2006, וכעת עומדת בדרכה ספרטק בדרבי הלוהט והיצרי של העיר. ואגנר, שכבר כבש שבעה שערים נגד החזירים ב-12 משחקי דרבי, מוכן לקרב.

שחקן צסק"א מוסקבה, ואגנר לאב. Epsilon, GettyImages
שום דבר לא הלך כמתוכנן בברזיל. אולי הקדנציה השלישית ברוסיה תעזור לו. ואגנר לאב/GettyImages, Epsilon

המאזן ההזוי באירופה (בנפיקה – ספורטינג ליסבון, ראשון, 22.15, ספורט2)

פורטוגל היא אחת הליגות הבודדות בהן האליפות טרם הוכרעה, והמצב הזוי במיוחד. קורה לעתים שקבוצה מסיימת עונה ללא הפסד, ופורטו של אנדרה וילאש בואש עשתה זאת רק לפני שנתיים. אבל שתי קבוצות כאלה? זה כבר מדהים באמת. אחרי 25 מחזורים, מובילה בנפיקה את הטבלה עם 21 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו, לפורטו 19 ניצחונות ושש תוצאות תיקו. פער ארבע הנקודות בין השתיים מורה כי בנפיקה תיקח את התואר גם אם תפסיד במשחק העונה במגרשה של פורטו במחזור הלפני האחרון, בתנאי שתנצח בכל ארבעת המשחקים האחרים שנותרו לה. המוקש המשמעותי ביותר מבחינתה יהיה, כמובן, הדרבי.

עבור ספורטינג, שלא חילצה אפילו נקודה באצטדיון האור מאז 2007, זו הזדמנות אחרונה להציל מעט מכבודה בעונה העגומה ביותר בהיסטוריה המודרנית. הלוזריות של האריות ידועה , אבל העונה הגיע הניהול הכושל לשיאים חדשים, ולמרות סגל איכותי למדי הירוקים-לבנים היו בשלב מסוים אפילו בסכנת ירידה. האיום הזה כבר לא רלוונטי בזכות שלושה נצחונות רצופים, וכעת המשימה היא לקלקל את התואר ליריבה האדומה. ריקי ואן וולפסווינקל, הסקורר ההולנדי שכבר סיכם את המעבר לנוריץ' בקיץ ומקווה שהקנריות ישרדו בפרמייר-ליג, נמצא בכושר נהדר. האווירה תהיה מחשמלת מתמיד, והמאמן ז'סואלדו פריירה, שעבד בעבר בהצלחה גם בפורטו, חוזר למקום בו כונה לפני כעשור על ידי ז'וזה מוריניו "חמור שעבד קשה כל חייו, אך לא הפך לסוס".

ריקי ואן וולפסווינקל שחקן ספורטינג ליסבון. AP
אולי הוא יוכל להציל את העונה העגומה הזו. ריקי ואן וולפסווינקל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully