וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

15.4.2013 / 11:50

יובל קליין מסכם שבוע עם הנבחרת המצטיינת ושלל סיפורים מרחבי הליגה: מה ביקש ג'ים לילנד מטוריי האנטר הוותיק?

בשבוע אחד, תעשיית הספורט של לוס אנג'לס שלחה 64 מיליון דולר לביקור רופא חולים. קובי בריאנט, ג'ראד וויבר וזאק גריינקי מושבתים וצריכים לראות איך הקבוצות שלהם מתמודדות עם הלחצים והציפיות שמגיעים כשמשחקים בעיר המלאכים. אם כך, מי צריכים לדאוג יותר מהפציעה של המגיש שלהם: האיינג'לס ו-וויבר או הדודג'רס וגריינקי?

כאשר בוחנים את עומק הרוטציה, יש יתרון ברור לדודג'רס, שמחזיקים בספסל עשיר של מגישים מכובדים. רק לפני שבוע הקבוצה שיחררה את ארון הראנג בטרייד ועדיין יש לה את כריס קאפונו וטד לילי, שני מגישים שכבר ניצחו בעבר יותר מ-15 משחקים בעונה, אך כרגע לא מוצאים מקום בהרכב הפותח. הקבוצה החליטה שקאפונו יהיה זה שיחליף את גריינקי, שנפצע בצורה מאוד מיותרת לאחר עימות פיזי עם קרלוס קוונטין מסן דייגו.

זאק גריינקי לוס אנג'לס דודג'רס. Denis Poroy, GettyImages
פציעה מיותרת. גריינקי/GettyImages, Denis Poroy

לגריינקי וקוונטין יש היסטוריה, לאחר המגיש כבר פגע בו עם הכדור שלוש פעמים בעבר, אבל המספר המעניין האמיתי שייך לחובט של הפאדרס, שנפגע מהגשה כבר 116 פעמים בקריירה. למעשה, הסיכוי שלו להיפגע מהגשה גבוה ב-20 פעמים מאשר כל שחקן בממוצע. בעוד גריינקי ייעדר לחודשיים, קוונטין הושעה לשמונה משחקים בלבד ויפסיד את הסדרה בין הדודג'רס לפאדרס, שתתחיל השבוע וצפויה להיות חמה מהרגיל.

נחזור לאיינג'לס, שם המצב לא נראה ורוד עם הפציעה של וויבר, ששבר את היד הלא זורקת וייעדר לארבעה שבועות. וויבר ניצח 20 משחקים בעונה שעברה והחיסרון שלו בלט כבר בשבוע הראשון בו נעדר, כאשר רק אחד מהפותחים האחרים השיג ניצחון עבור המלאכים. הרוטציה של האיינג'לס ראשונה בליגה בספיגת ריצות ונדמה שמי סופג הרבה מהאש הוא ג'ו בלנטון, שעדיין לא התרגל לחיים ב-AL. למרות הצרות, לקבוצה יש ליינאפ חזק שאמור להוביל אותה קדימה. ג'וש המילטון נראה מאוד אבוד במדים החדשים עד הלילה ואחת הסיבות לשינוי שחל אצלו היה דאבל הניצחון של אלברט פוחולס בשבת בערב.

זה אולי ישמע קצת מצחיק, אבל הניצחון הכי משמעותי של האיינג'לס עד כה העונה היה באותו משחק מול יוסטון, הקבוצה שנחשבת לגרועה בליגה. עד כדי כך היו האיינג'לס נואשים לניצוץ שידליק אותם מחדש ואולי זו הייתה נקודת התפנית לאחר פתיחת עונה מאכזבת מאוד. וכעת, לנבחרת השבוע:

ג'וש המילטון לוס אנג'לס איינג'לס. Al Behrman, AP
ג'וש המילטון חייב להתעורר/AP, Al Behrman

תופס: אוון גאטיס (אטלנטה ברייבס) – אטלנטה היא הקבוצה החמה בליגה עם תשעה ניצחונות רצופים, שכוללים שלושה סוויפים. זו הפתיחה הכי טובה של הברייבס מאז 1994 והטאטוא האחרון שלהם היה המרשים ביותר, בוושינגטון, שם הם שלחו מסר למועמדת העיקרית לזכייה ב-NL. באחד המשחקים בסדרה שנערכה בבירה הרשה מגיש הנשיונלאס סטיבן שטרסבורג את ההומראן הראשון שלו העונה לגאטיס, אך זה לא היה הומראן רגיל, כפי שהסביר שטרסבורג: "זרקתי לו את זה בגובה הצוואר והוא פיצץ אותו. אתה באמת לא רואה דבר כזה בכל יום". זה היה ההומראן הרביעי של גאטיס העונה והוא מנצל את הפציעה של בריאן מקאן על מנת לקבל דקות משחק מדי יום. הוא מציג חבטת אולד סקול, ללא כפפות או הנפה יפה, פשוט כוח והרבה ממנו.

בסיס ראשון: ברנדון מוס (אוקלנד אתלטיקס) - אם הברייבס הם הקבוצה הכי חמה, אוקלנד היא הקבוצה שהכי כיף לראות אותה. סוויפ על האיינג'לס באנהיים הביא אותם לדטרויט עם ציפיות גבוהות, אבל ג'סטין ורלאנדר החזיר אותם מעט לקרקע. למרות זאת, שווה להזכיר את מוס, שבניגוד לשנה שעברה לא צריך לחלוק את התפקיד עם כריס קרטר. למעשה, הקבוצה תכננה שהוא כן יחלוק אותו עם חברנו נייט פרימן, אך בינתיים מוס כל כך חם שהוא משאיר את הרוקי על הספסל. בסך הכול, היו לו השבוע עשר הכנסות רצים, כולל טריפל ושני הומארנים. ועוד משהו: מוס מרוויח קצת יותר ממיליון וחצי דולר העונה, מחצית ממשכורתו של אייק דייויס מהמטס, שמחזיק בעומד על 0.128 אחוזי חבטה ושתי הכנסות רצים העונה.

בסיס שני: רובינסון קאנו (ניו יורק יאנקיז) – הפסים התאוששו מהשבוע הראשון המאכזב ומי שהוביל אותם היה קאנו, שנכנס לאור הזרקורים בעוד שאר הכוכבים נעדרים. שלושה הומראנים השבוע ושמונה הכנסות רצים של קאנו הביאו ליאנקיז ארבעה ניצחונות מחמישה משחקים השבוע ואם כבר הזכרנו את רשימת הפצועים הבלתי נגמרת, הרי שביום שבת שיחק קאנו לראשונה במייג'ור ליג כשורטסטופ. זה קרה באינינג התשיעי מול בולטימור עקב מספר חילופים שערך המאמן ג'ו ג'ירארדי, אשר למזלו, שום כדור לא נחבט לעבר קאנו והאירוע נחשב לאנקדוטה בלבד.

רובינסון קאנו שחקן ניו יורק יאנקיז. Mark Duncan, AP
קאנו סוחב את היאנקיז/AP, Mark Duncan

שורטסטופ: ג'ין סאגורה (מילווקי ברוורס) – מי? לא מעט אנשים שאלו את השאלה הזו כשראו את הליינאפ של מילווקי בתחילת העונה ואז גילו שסאגורה הוא חלק מהחבילה אותה קיבלה הקבוצה תמורת זאק גריינקי. בינתיים, הוא לא רשם חבטה רק במשחק אחד העונה והוא שני בליגה באחוזי עלייה לבסיס אחרי חוזה רייס. הברוורס כל כך תלויים בריאן ברון, כך שטוב שיש להם מישהו שיעלה לבסיס ויעזור לאאוטפילד לייצר ריצות. עד כה זה לא כל כך עובד והקבוצה במאזן 8:3, אבל אולי הומראן הניצחון של ג'ונתן לוקרוי באינינג העשירי מול סנט לואיס יצליח לשנות דברים השבוע לטובת מילווקי.

בסיס שלישי: מאני מצ'אדו (בולטימור אוריולס) – באחד ממשחקי השבוע, באינינג התשיעי בפנווי פארק, האוריולס הצליחו להשוות לאחר פיגור שתי ריצות ומאצ'דו הריח דם. המגיש מולו, ג'ואל הנרהאן הגיש רגע לפני הגשה פרועה שעלתה בריצה והדבר היחיד שעבר לו בראש הוא לזרוק סטרייק. מצ'אדו ידע זאת, הניף את המחבט ושלח את הכדור מעל המפלצת הירוקה בדרך לניצחון דרמטי של בולטימור. שחקן הבסיס השלישי התחיל את העונה נורא עם 1 מ-18, אבל בזמן האחרון מצליח למצוא את עצמו כמספר שתיים בליינאפ. מאז אותו הומראן ניצחון בפנווי הוא חבט שש פעמים בארבעה משחקים ואל תשכחו שעדיין מדובר בילד בן 20.

אאוטפילד: כריס קרטר (יוסטון אסטרוס) - האסטרוס עדיין רושמים סטרייקאאוטים בכמות דו ספרתית למשחק, אבל מדי פעם גם מצליחים לחבוט בכדור. אחד מאלה שפוגעים הוא קרטר, שהגיע מאוקלנד בתקווה להיות מרכז הכוח בליינאפ. עד השבוע זה לא ממש עבד, אבל ארבעה הומראנים שהכניסו שבעה רצים הוכיחו שהוא רק היה צריך להתחמם. יוסטון הצליחה לקחת שני משחקים בסיאטל ואפילו אחד באנהיים, אך הם יצטרכו להוכיח מדי שבוע שהם רחוקים מהבדיחה עליה מדברים ברחוב. יכולת ההתקפית של קרטר, שסיים את השבוע עם 12 חבטות, בהחלט יכולה לעזור.

מני מצ'אדו בולטימור אוריולס. Jim Rogash, GettyImages
רק בן 20 וכבר מריח דם. מצ'אדו/GettyImages, Jim Rogash

אאוטפילד: טוריי האנטר (דטרויט טייגרס) – בגיל 37, האנטר מוכיח שהוא עדיין אחד האאוטפילדרים הטובים במשחק. למרות יכולת התקפית טובה שלו (70.4 אחוזי חבטה), מאמן הקבוצה ג'ים לילנד העדיף להתמקד השבוע באופי של האנטר בחדר ההלבשה: "אנחנו מאוד מתלהבים מכך שהוא חלק מהקבוצה שלנו השנה. יש לו נוכחות יוצאת דופן ומאוד מכובדת, הוא מצליח לדבר ולהגיע לכל השחקנים והוא יודע מה מצפים ממנו בעמדה מספר שתיים בליינאפ". לילנד סיפר שהוא דיבר עם השחקן בתחילת העונה וביקש ממנו רק דבר אחד: "להיות טוריי האנטר". הלילה הוא רשם שלוש חבטות, שתיים מהם לדאבל ואחת לטריפל. לזה ג'ים לילנד התכוון.

אאוטפילד: וויל ונאבלה (סן דייגו פאדרס) – האאוטפילדר של סן דייגו לא ידוע כחובט הומראנים ובשנה שעברה היו לו רק תשע כאלה. בפגרה האחרונה, הקבוצה עשתה שינויים באצטדיון בפטקו פילד מתוך ניסיון להפוך אותו לידידותי יותר לחובטים וכבר באינינג הביתי הראשון לעונת 2013 ונאבלה רשם הומראן על חשבונו של ג'וש בקט מהדודג'רס. שלשום הוא השווה את כמות ההומראנים שלו מהעונה שעברה בפטקו, עם עוד חבטה ליציעים בהפסד לקולורדו. הפאדרס חטפו סוויפ בסדרה הזו ויחד עם מיאמי הם מחזיקים במאזן הגרוע בליגה. כעת, כשאי אפשר להאשים את הגדרות המרוחקים יותר, הכול על השחקנים.

טוריי האנטר דטרויט טייגרס. AP
עדיין כוכב. האנטר/AP

הגשה:

פותח: אדם ווינרייט (סנט לואיס קרדינלס) – ישנם הרבה מגישים שירגישו שהם שווים מקום בנבחרת השבוע שלנו, אבל הבחירה בווינרייט מגיעה בגלל המספרים המדהימים האלה: 24 סטרייקאאוטים מול אפס הולכות ב-22 אינינגים, בשלושה משחקים. בשבת, לא רק שהוא השאיר את מילווקי על האפס למשך כל המשחק, תוך שהוא רושם 12 סטרייקאאוטים, הוא גם השיג שלוש חבטות והכניס שני רצים, כמות זהה לזו שהכניס מייק טראוט כל העונה! ווינרייט פתח את מבול שמונה הריצות של הקרדינלס עם סינגל באינינג השלישי באותו משחק והקבוצה מובילה את ה-NL מרכז. בחמישי ווינרייט ינסה להמשיך את הרצף המדהים בפילדלפיה.

מחליף/פותח שני: ג'ייסון מאסטרסון (קליבלנד אינדיאנס) – עוד מגיש שפתח את העונה בצורה בלתי רגילה הוא ג'ייסון מאסטרסון, שאם נגזים ונניח שיצליח לשמור על אותה יכולת במשך 34 משחקים, יעמיד מאזן של 0:34 ו-ERA של 0.41. המגיש הימני של קליבלנד הרשה רק ריצה אחת העונה, במשחק הפתיחה בטורונטו בו ניצח את אר איי דיקי וחמישה ימים לאחר מכן הוא גם גבר על דייויד פרייס, מה שהפך אותו למגיש הראשון אי פעם שמנצח שני זוכי סיי יאנג מכהנים בק-טו-בק. הבעיה של מאסטרסון בשנים האחרונות הייתה חוסר עקביות ואחרי עונת 2011 טובה, הגיעה נפילה בשנה שעברה. הפעם נדמה שהאינדיאנס תלויים בו יותר מתמיד, זאת לאחר שה-ERA של שני הפותחים הבאים שלהם בשמיים: אובלדו חימנז עם 6.97 וברט מאיירס עם 12.97. השבוע קליבלנד תארח את בוסטון במפגש הראשון של טרי פרנקונה נגד הרד סוקס השנה.

ספסל: פרינס פילדר (דטרויט טייגרס), סטרלין מארטה (פיטסבורג פייראטס), ג'ד לאוורי (אוקלנד אתלטיקס), קליי בוכהולץ (בוסטון רד סוקס), בארי זיטו (סן פרנסיסקו ג'איינטס), מאט הארווי (ניו יורק מטס), אנדי פטיט (ניו יורק יאנקיז).

אדם ווינרייט שחקן סנט לואיס קרדינלס. jeff roberson, AP
רצף מסחרר. ווינרייט/AP, jeff roberson

עוד בוטנים מהליגה:

* אחרי שגם ג'ון אוקספורד איבד את תפקיד הקלוזר במילווקי, רק ארבעה קלוזרים משחקים באותה קבוצה בהם שימשו בתפקיד לפני שנתיים.

* דטסין פדרויה הצליח להגיע לבסיס בכל 11 המשחקים בהם שיחק העונה.

* מאט הארווי הוא המגיש השלישי מאז מלחמת העולם השנייה שפותח עונה עם שלושה משחקים בהם הגיש לשבעה אינינגים או יותר ומרשה שלוש חבטות או פחות.

* עוד על הפנומן הצעיר של המטס: הגשת הסליידר שלו גרמה לחובטים לפספס ב-49 מתוך 50 המקרים העונה. היחידי שהצליח לענות עליה היה ג'סטין מורנו, ששבר את הנו היטר שלו באינינג השביעי השבוע.

* סטיבן שטרסבורג והנשיונאלס צריכים להיות מודאגים כי בסוף השבוע אטלנטה רשמה את הניצחון הרביעי שלה על חשבון האס של וושינגטון. יש לברייבס את הנוסחה הסודית נגדו וזה יכול להיות קריטי במאבק על הבית.

* סן פרנסיסקו ג'איינטס ניצחה את כל 13 המשחקים האחרונים בהם פתח בארי זיטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully