וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלאט: "כולם יצטרכו לתת יותר, גם אני"

הלם בקרב שחקני מכבי תל אביב אחרי התבוסה, בלאט: "כבר חזרנו בעבר, אבל זו לא אותה קבוצה". לאסו: "מכבי תשתפר"

צילום וידאו: מגד גוזני, עריכה: מיכאל ברגמן

מכבי תל אביב פתחה הערב (רביעי) ברגל שמאל את דרכה ברבע גמר היורוליג, עם תבוסה כואבת, 79:53 לריאל מדריד. דווקא אחרי פתיחה מסחררת, הקבוצה של דיוויד בלאט התפרקה ברבע השני מול הספרדים הלוהטים, שהשתלטו על המשחק לחלוטין והפכו את המחצית השנייה כולה לגארבג' טיים. כעת נותרו לאלופה הישראלית יומיים כדי להתעשת לפני המשחק השני בסדרה, שייערך גם הוא במדריד ביום שישי.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. מגד גוזני
"אסור שזה יקרה במשחק חוץ". בלאט/מגד גוזני

לאחר דקות ארוכות של הסתגרות בחדר הההלבשה, יצאו שחקני מכבי, חלקם עם דמעות בעינים, ומיהרו לעבר האוטובוס שהמתין להם ביציאה הסמוכה. אחרון יצא המאמן, דייויד בלאט, פניו רציניות. כחמישה אוהדים, בראשות אילן השועל, מחאו להם מחיאות כפיים וניסו לרומם את רוחם. השחקנים הגיעו למלון ומיהרו לעלות לחדריהם בשקט מוחלט.

דיוויד בלאט אמר בסיום: "לא שיחקנו בשלושת הרבעים האחרונים בכלל. האמת היא שנכנסנו לספסל שלנו ואז ירדנו, ומאז לא חזרנו לאותו ריכוז. אפשרנו להם לפתח את המשחק הרגיל שלהם, הם לקחו 17 ריבאונד התקפה, הם קלעו יותר מדי שלשות והגיעו לממוצע שלהם בהתקפה, אבל אם לא נעשה סלים ולא נשמור ולא ניקח ריבאונד, יהיה קשה מאוד לנצח".

"הדברים שעשינו לא טוב מאוד ברורים, אין פה יותר מדי הפתעות", המשיך המאמן. "הם עשו את הדברים שהם רגילים לעשות, ואסור שזה יקרה במשחק חוץ. נצטרך להיות קרובים לשלמות כדי לנצח את המשחק הבא, היום היינו מאוד רחוקים מזה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקני ריאל מדריד סרחיו רודריגס, מרכוס סלוטר, מול שחקן מכבי תל אביב ניק קיינר מדלי. מגד גוזני
אכזבה עצומה. שחקני ריאל חוגגים/מגד גוזני

בלאט יודע שהסיפור לא גמור, והתייחס גם לסדרה מול פנאתינייקוס אשתקד, שגם היא התחילה בהפסד צורב במשחק הראשון, ונגררה לדרמה גדולה. "זו סדרה, וצריך להכיר בזה", אמר המאמן, "אמנם ההפסד לא היה טוב, אבל אין לו משמעות למעט ההפסד עצמו. למדנו את זה כבר בשנתיים האחרונות, ומה שחשוב זה איך נגיב למה שקרה ביום שישי. נצטרך להילחם יותר על הריבאונד, ולקחת כדורים אבודים. שון ג'יימס נתן את המשחק הכי חלש שלו העונה ביורוליג. זה לא בא בזמן טוב, אבל מגיע לו גם חסד. הוא יצטרך לחזור לעצמו, אבל כולם יצטרכו לתת למעלה מ-50 אחוז שהם נתנו את היום, גם אני".

בלאט הוסיף כי "לא שיחקתי על התוצאה כבר ברבע האחרון, לא משנה לי אם זה 12 או 5. המשחק לא היה בידינו כבר מוקדם מאוד במחצית השנייה, ועשיתי את מה שעשיתי כדי להביא את השחקנים רעננים פיזית למשחק ביום שישי. הראינו ברבע הראשון שאם אנחנו מרוכזים ומפוקסים, אנחנו יכולים".

גיא פניני, שהיה חלש מאוד כמו שאר חבריו, אמר בסיום: "אם מסתכלים אחורה, בשנים האחרונות הצלחנו לחזור מפתיחה רעה לסדרה, גם נגד קאחה לבוראל וגם מול פנאתינייקוס. היה משחק רע. לא תכננו שזה יהיה, אבל צריכים להתמודד עם מצבים כאלו. זו עונה ארוכה וכמו שאנו יודעים מהעבר יש כל כך הרבה עליות וירידות בתוך הסדרה, אז עכשיו אנחנו בירידה וצריכים למצוא את הדרך לעלות מפה".

פניני ניסה לנתח את ההופעה החלשה ואמר: "איך אני מסביר את הרבע הראשון ואת השני? אני לא יכול להסביר את זה. היו הרבה טעויות, צריך לשבת ולנתח וללמוד מכך. לא ביצענו את תוכנית המשחק כמו שצריך, גם בהתקפה וגם בהגנה, ולא שיחקנו טוב וחכם. לא היינו אגרסייבים, הם צברו ביטחון והיו בתנופה וכבר היה קשה מאוד אחר כך לעצור אותם. אנחנו יודעים שיש פחות מ 24 שעות , האם אפשר לשכוח את התבוסה הזאת? כבר שכחנו".

שחקני ריאל מדריד ניקולה מירוטיץ', סרחיו רודריגס. מגד גוזני
מי יוכל לעצור אותם במשחק השני? ריאל חוגגת/מגד גוזני

"מה אומרים לשחקנים?", נשאל בלאט, והודה שהפעם הסיכויים לחזור הם לא כבעבר: "לצערי יש לנו ניסיון עם זה, אבל לצערי, זו לא אותה קבוצה. נדע מה להגיד, ונדע מה לעשות באימון".

המאמן שוב החמיא לריאל מדריד: "אנחנו משחקים מול קבוצה חזקה מאיתנו. אמרתי את זה גם לפני כן, ולא כדי להנמיך ציפיות. אנחנו אנדרדוג. אבל יש דברים שיכולנו היום לעשות הרבה יותר טוב. למשל אי שליטה בקצב, בעיקר בגלל האיבודים והבעיה בריבאונד".

על כך שקיינר מדלי לא שיחק במחצית השנייה: "ניסינו לשחק עם ליין נמוך, מה שכבר עשינו בעבר. לא שזה מתאים לנושא של ריבאונד, אבל התקפית בדרך כלל זה נותן לנו משהו. עם כל הדברים שציינו, צריך לזכור שהם קלעו את הממוצע שלהם. אנחנו עשינו רק 53 נקודות עם 39 אחוז מהשדה. העבודה תהיה מעכשיו גם מנטלית וגם מקצועית".

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני מול שחקן ריאל מדריד ג'ייסי קארול. מגד גוזני
כבר שכחו מהתבוסה. פניני/מגד גוזני

מאמן ריאל פאבלו לאסו כבר חושב על המשחק הבא: "אני מצפה למכבי טובה יותר ביום שישי. שיחקנו מושלם, הכרנו את כל המהלכים שלהם ועשינו את ההתאמות. במהלך הרבע השני שלטנו בכל המפתחות של המשחק שלנו. זה אחד מחמשת המשחקים הכי טובים שלנו מבחינה הגנתית. בטח מחר נראה בווידאו איזה באג, אבל אני מאוד מרוצה מכל השחקנים".

למרות הניצחון המוחץ, לאסו טוען כי דעתו לגבי מכבי תל אביב לא השתנתה: "זו רק תחילת הסדרה, כדי לזכות בה נצטרך לשמור על רמה גבוהה. יש לנו עוד הרבה עבודה, מכבי לא תשחק כך שוב".

על ניקולה מירוטיץ' אמר: "הוא התלונן על השיפוט וזו הייתה החלטה רעה. שחקנים צריכים לדעת עד לאן להרחיק עם המחאות שלהם. זו הייתה עבירה טכנית שיכלה להכניס את מכבי למשחק. הוא צריך ללמוד מזה, הוא עוד צעיר וחייב לנהוכ בחכמה".

סרחיו רודריגס אמר ש"לא קלענו הרבה נקודות, אבל המפתח לניצחון היה ההגנה החזקה שלנו והשליטה בריבאונד. אני חושב שזה היה הדבר הכי חשוב הערב. אבל זה לא משנה שניצחנו ב-26 הפרש, כי עוד 48 שעות הכל יהיה אחרת. יהיה סיפור חדש ביום שישי, אבל נגיע למשחק הזה ביתרון 0:1".

מאמן ריאל מדריד פאבלו לאסו. מגד גוזני
מרוצה ממשחק ההגנה, אבל לא נסחף. פאבלו לאסו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully