וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

9.4.2013 / 17:52

מי הצטיין השבוע בכל עמדה? יובל קליין פותח את 2013 עם מדור חדש, ובו ירכיב את נבחרת המחזור ב-MLB לפי עמדות

שבוע של בייסבול כבר מאחורינו, וזה הזמן להציג את מדור סיכום השבוע החדש שלנו בוואלה! ספורט, בו נבחר את נבחרת השבוע. אז לפני שנשחק אותה ג'ו טורה, נספר לכם על האווירה הנהדרת שהיתה במגרשים בשבוע האחרון. אף על פי שזה רק אפריל, במספר מגרשים ברחבי ארה"ב היה אפשר להרגיש ולשמוע את התלהבות הקהל כלפי עתיד הקבוצה שלהם. דטרויט טייגרס פתחה את העונה בבית כשאירחה את היאנקיז והקהל בא להריע לאלופת האמריקן ליג, שרשמה שיא אוהדים למשחק פתיחת העונה של הטייגרס.

גם יריבתה של דטרויט בוורלד סיריס האחרון סן פרנסיסקו ג'איינטס הציפה את יציעי המפרץ. במשחק הביתי הראשון שלה, הריצה היחידה במשחק נרשמה מהליכה כתוצאה של בסיסים מלאים, מה שלא הפריע לקהל לצאת מגדרו ולחגוג תוך כדי שהוא גורם למצלמות באצטדיון לרעוד. בייסבול באפריל אכן יכול להיות מרתק אפילו בקנדה, שם הבלו-ג'ייז מכרו את כל הכרטיסים לסדרה מול בוסטון רד-סוקס, כשהאוהדים לא יכלו לחכות למפגש עם ג'ון פארל. כזכור, פארל אימן את טורונטו בעונה שעברה, אך התפטר ועבר לבוסטון בטענה שמדובר במשרת החלומות שלו. הקהל הקנדי לא אהב את המהלך, והזכיר לו את זה בכל פעם שיצאה מהספסל למגרש בשריקות בוז וגם מספר בקבוקי בירה.

אצטדיון דטרויט טייגרס לפני משחק הפתיחה של 2013. Leon Halip, GettyImages
איזה כיף זה בייסבול באפריל. האצטדיון בדטרויט/GettyImages, Leon Halip

אינפילד

תופס: ג'ון באק (ניו יורק מטס). לתופסים של המטס היו בשנה שעברה 47 הכנסות רצים במשך כל העונה. אחרי שבעה משחקים, לג'ון באק יש כבר 12 וגם אנתוני ריקר רשם RBI בודד במשחק בו פתח ונתן לבק מנוחה. הלילה הוא רשם הומראן של שלוש ריצות על חשבון רוי האלאדיי, ובכך הפך הפך לשחקן המטס בעל ה-RBI הגבוה בהיסטוריה בשבעת המשחקים הראשונים. אחרי עונה חלשה במיאמי בשנה שעברה, באק מוצא את הביטחון שלו בתפוח הגדול ובכך נותן זמן לפרוספקט טראוויס ד'ארונד להתפתח במיינור ליג ללא לחץ.


בסיס ראשון: כריס דיוויס (בולטימור אוריולס). הולך להיות מאוד מעניין באמריקן ליג מזרח, וכריס דיוויס הוא אחת הסיבות לכך. שחקן הבסיס הראשון של בולטימור פתח את העונה בסערה עם ארבעה הומראנס בארבעת המשחקים הראשונים, והיה השחקן הרביעי בהיסטוריה לעשות זאת. בסך הכול הוא כבר הכניס 17 רצים הביתה, כשיש שש קבוצות בליגה שעדיין לא הגיעו למספר הזה. בולטימור פתחה את העונה עם שתי ניצחונות יפים בטמפה, אך גם ויתרה על שני משחקים בבית מול מינסוטה החלשה. השבוע יצאה לבוסטון וניו יורק במטרה להמשיך ולהראות שהעונה שעברה לא הייתה מקרית. צריך לזכור שדיוויס הוא אחד משלושת שחקני המפתח של הקבוצה, יחד עם מאט וויטרס ואדם ג'ונס, שנכנסים לשיאם בגילאי 26-28.

בסיס שני: צ'ייס אטלי (פילדלפיה פיליז). הפיליז לא פתחו את העונה טוב ויש להם כבר חמישה הפסדים. לא שזה תופס מישהו בהפתעה, אבל הציפיות היו למשהו יותר טוב לפחות מהרוטצייה המאכזבת. למרות האכזבה, אוהדי הפיליז יכולים לראות בצ'ייס אטלי כנקודת אור. אחרי שחוו מספר פציעות בשנתיים האחרונות והפסיד את פתיחת העונה בגללם, שחקן הבסיס השני בן ה-34 מוביל את כל הקטגוריות ההתקפיות של הקבוצה וכבר הכניס שבעה רצים הביתה. "אני מרגיש בטוח", אמר אטלי השבוע והוסיף שהוא מרגיש שיש מקום לשיפור. אולי הוא שלח מסר לריאן הווארד, שממשיך במסורת שלו לרשום יותר סטרייקאאוטים מחבטות.

כריס דייויס בולטימור רייבנס. Rob Carr, GettyImages
חתיכת פתיחה לעונה. כריס דיוויס/GettyImages, Rob Carr

שורטסטופ: טרוי טולוויצקי (קולורדו רוקיז). עוד שחקן שלא ראינו אותו ממש את הפוטנציאל לאחרונה בגלל פציעות הוא טולוויצקי. השורטסטופ נעדר למשך 115 משחקים בשנה שעברה, אך נהנה מסדרת פתיחת עונה טובה במילווקי עם שני הומראנס וארבע הכנסות רצים. הכושר הטוב של טולו, ביחד עם האאוטפילדר קרלוס גונזאלס, גרמו לקולורדו לנצח חמישה משחקים. כשהשניים בריאים הם חובטי 3-4 לא פחות טובים מפילדר/קבררה או המילטון/פוחולס. "כל המערכות תקינות", אמר טולו השבוע וציין שהוא מנסה פחות לחשוב ויותר ליהנות מהמשחק, אחרי שהפעיל על עצמו יותר מדי לחץ. הכושר של כוכב הרוקיז כבר גרם לגונזאלס להצהיר שהוא לא יופתע אם יתן מספרי MVP העונה.

בסיס שלישי: טוד פרייזר (סינסינטי רדס). בשנה שעברה פרייזר היה מועמד לתואר רוקי השנה, והעונה השחקן בן ה-26 ממשיך באותו קצב. פרייזר, שעולה לחבוט לצלילי פרנק סינטרה, מוביל את כל שחקני הבסיס השלישי במייג'ורס עם עשרה ריביז ומצליח לעלות לבסיס במחצית מהמקרים. בחגיגה של הרדס נגד הנשיונאלס שהסתיימה בכתישה 0:15, סיים שחקן הבסיס השלישי עם שורה סטטיסטית נאה של 4 מ-5, שני הומראנס וארבעה ריביז. באותו משחק, חבט להומראן גם זאק קוזארט, וזאת הפעם הראשונה בהיסטוריה של הרדס שגם שחקן הבסיס השלישי וגם השורטסטופ חובטים להומראן באותו משחק. להזכירכם, הרדס נוסדו ב-1881, ככה שמדובר בחתיכת היסטוריה.

טוד פרייזר שחקן סינסינטי רדס. Jeff Roberson, AP
שותף להיסטוריה נדירה. פרייזר/AP, Jeff Roberson

אאוטפילד

ג'סטין אפטון (אטלנטה ברייבס). לאאוטפילד של אטלנטה יש כינוי חדש: "אפ, אפ והיי", אבל בינתיים שחקן הרכש מאריזונה הוא זה שזוכה לתשומת הלב, אחרי שבוע ראשון בו רשם שישה הומראנס. הוא השחקן הראשון שרשם סכום כזה של הומראנס בשבעת המשחקים הראשונים תוך שהוא חונך קבוצה חדשה מאז ג'ק קאסט ב-2007. עוד מעניין לדעת, שחמישה מההומרים הגיעו במצב של שני סטרייקים. האח הגדול למשפחת אפטון, בי.ג'יי, התקשה בבית החדש באטלנטה והעביר את ארבעת המשחקים הראשונים ללא חבטה. למזלו, האח הקטן סוחב את הקבוצה עם ארבעה ניצחונות רצופים.

מייקל מורס (סיאטל מארינרס). האאוטפילדר אולי התאכזב בפגרה כשעבר בטרייד מקבוצה שמועמדת לאליפות לקבוצה שכל מאזן חיובי שלה יירשם כהישג נדיר, אבל הוא לוקח את ההזדמנות להוכיח את כישוריו בשתי ידיים העונה. מורס כבר שיחק בסיאטל בעבר לפני שעבר לוושינגטון, ככה שהוא מכיר את סייפקו פילד. השנה השינויים באיצטדיון בו קירבו את הגדרות רק יעזרו לאאוטפילדר לרשום יותר הומראנס. "זה עוד מוקדם, אבל אני רוצה להכניס רוח מנצחת", אמר מורס השבוע, אבל כבר הלילה סיים עם מספרים מוכרים יותר לאוהדי סיאטל, 0 מ-4. הקבוצה ניצחה, היא במאזן חצוי ותנסה לנצל את שני משחקי הבית הבאים מול יוסטון ולרשום שני ניצחונות קלים לפני שתארח את טקסס ריינג'רס.

ג'קי בראדלי ג'וניור (בוסטון רד-סוקס). אחרי עונה נוראית, אוהדי הרד-סוקס מוצאים תקווה גדולה אצל הילד בן ה-22 מאוניברסיטת דרום קרוליינה. בראדלי זכה במקום בהרכב הפותח לא רק בגלל פציעות, אבל גם בזכות היכולת המעולה שלו באימוני האביב. הדילמה האם לתת לבראדלי לפתוח את העונה כללה גם את הסיבה שכך הוא יהיה שחקן חופשי ב-2018. במידה שהקבוצה היתה פותחת את העונה איתו במיינור ליג וקוראת לו אחרי 20 יום, היא היתה מרוויחה אותו לעוד שנה. בוסטון נמנעה ממחשבות יתר על העתיד והרוויחה את פתיחת העונה המהממת כבר בסדרת הפתיחה ביאנקי סטדיום, שבה בראדלי הגיע לבסיס שש פעמים ב-14 ניסיונות. אחר כך, בטורונטו, המגישים קצת למדו אותו והוא הוגבל לחבטה אחת, אבל את ההייפ אי אפשר לקחת מאוהדי בוסטון, שנואשים לשביב של תקווה.

ג'סטין אפטון אטלנטה ברייבס. Scott Cunningham, GettyImages
מלך לפחות לשבוע אחד. אפטון/GettyImages, Scott Cunningham

הגשה

פותח: קלייטון קרשאו (לוס אנג'לס דודג'רס). זוכה הסיי-יאנג פתח את העונה ללא ריצה ב-16 האינינגים בהם הגיש. בנוסף, רשם הומר ניצחון נגד סן פרנסיסקו במשחק פתיחת העונה לעיני מג'יק ג'ונסון. נראה שקרשאו השתפר בפגרה האחרונה שהוסיף את הסליידר לרפטואר ההגשות שלו, בסך הכול, כ-45 אחוז מההגשות שלו היו הגשות "אוף ספיד", כלומר הגשות בעלי מהירות נמוכה יחסית לפאסטבול. זהו מספר שיא בקריירה עד כה. כדי שהעונה הזאת לא תהיה כמו הקודמת מבחינה קבוצתית, שחקני הדודג'רס חייבים לספק ריצות בעצמם ולא יכולים להסתמך על האס שלהם. רק שני שחקני שדה רשמו הומראן בשבוע הראשון, כשמאט קאמפ מצליח להשיג שתי חבטות בלבד בששת המשחקים הראשונים.

ריליוור/פותח שני: מאט הארווי (ניו יורק מטס). כאן חשוב לציין שנבחר ריליוור או שניתן הזדמנות לעוד מגיש פותח להיכנס להרכב השבוע. הפעם, הכבוד מגיע להארווי. הילד הימני בן ה-24 כבר עם שני ניצחונות בכיס, אף על פי שמאחוריו עומדים שחקני ניו יורק מטס. הוא הרשה רק חבטה וריצה אחת בלבד בשני המשחקים. אתמול הגיש מולו רוי האלאדיי במה שנראה כמו חילוף דורות. בזכות הארווי, המטס רשמו ניצחון ראשון על האלאדיי מאז 2001. המגיש הצעיר אף זכה למחמאות חמות ממאמן הפיליז צ'רלי מנואל שאמר כי "הארווי נתן משחק מעולה", וציין שהוא המגיש הכי טוב שלהם.

על הספסל: וויל מידלברוקס (בוסטון רד-סוקס), בילי באטלר (קנזס סיטי רויאלס), איאן קינסלר (טקסס ריינג'רס), יו דרוויש (טקסס ריינג'רס), ג'ון לסטר (בוסטון רד-סוקס) ו-סי.סי. סבאת'יה (ניו יורק יאנקיז).

קלייטון קרשאו שחקן לוס אנג'לס דודג'רס בייסבול. GettyImages
היה טוב, עכשיו הוא מפחיד. קרשאו/GettyImages

עוד בוטנים מהליגה

• בשיקגו קאבס, קרלוס מרמול איבד את תפקיד הקלוזר כבר בשבוע הראשון שלו והמגיש היפני קויג'י פוג'יקאווה ימלא את תפקידו.

• האסטרוס רושמים סטרייקאאוטס בקצב מסחרר וכבר שברו כל שיא היסטורי עם 74 כאלה. השבוע היו להם גם 23 אינינגים ללא ריצה, וגם כמעט משחק מושלם על הראש כבר במשחק השני. אנחנו בטוחים שהם עוד יתנו מספיק הזדמנויות למגישים לרשום היסטוריה על חשבונם.


• הבעיה של טורונטו בלו-ג'ייז עד כה: הקבוצה חובטת ל-0.094 כשהרצים במצב הבקעה. רק 3 מ-32 בפתיחה עונה מאכזבת של הבלו-ג'ייז.

• קווין יוקיליס הפך לשחקן ה-67 שרושם הומראן גם במדי היאנקיז וגם במדי הרד-סוקס.

לטוויטר של יובל קליין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully