וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 שעות לתועלת הציבור נגזרו על עוז יפרח

גלעד גרוסמן

8.4.2013 / 10:31

קפטן הפועל רמת גן הודה בהסכם טיעון במעורבות בקטטה במשחק מול לוד לפני שנה, והרישום הפלילי נגדו יימחק

קטטה בין שחקני הפועל רמת גן לשחקני בני לוד, אפריל 2012/באדיבות ערוץ הספורט

בית משפט השלום בתל אביב גזר הבוקר (שני) עונש של 200 שעות לתועלת הציבור על קפטן הפועל רמת גן, עוז יפרח, שהודה במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירה של תגרה, בעקבות חלקו בקטטה ההמונית שפרצה בסיום משחק הליגה הלאומית בין בני לוד להפועל רמת גן באצטדיון וינטר לפני שנה. עם זאת, השופט בני שגיא ביטל את הרשעתו של יפרח, החלטה שמשמעותה מחיקת הרישום הפלילי נגדו.

עם השריקה של השופט מאיר לוי לסיום התעמתו יקיר שינה ויפרח, אחרי שהראשון חגג עם חולצה ועליה הכיתוב 'יש אלוהים בשמיים', ובמגרש התפתח קרב בעיטות בהשתתפות עשרות שחקנים, כשבמרכזו עמד מאמן לוד סלימאן אזברגה, שחבט ביפרח ובעט בו בעודו שוכב על הדשא. הקטטה ההמונית, מרגעי השפל של הספורט הישראלי, הובילה לכתבי אישום תקדימיים נגד שחקנים ומאמנים. יפרח הואשם בכך שדחף את שינה והתקוטט עם אזברגה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הואשם בכך שדחף את שינה והתקוטט עם אזברגה. יפרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אין חולק כי יש לראות חומרה בכל מעשה אלימות, בוודאי באותם מעשים המתרחשים במגרשי הכדורגל על ידי השחקנים עצמם", כתב השופט שגיא בגזר הדין. "אף שאינני משוכנע כי ניתן לבודד את אירועי האלימות בספורט מהתופעה הכללית המדאיגה של התגברות האירועים האלימים בחברה, הרי ניתן לומר כי התחושה הנוצרת בלב הציבור היא כזו לפיה מגרשי הכדורגל הם מקום שאינו בטוח, וקיים קושי לממש את אהבת ואהדת הספורט באופן של הגעה למגרשים. אין להתעלם מכך כי השחקנים הם אלה העומדים בלב ההתרחשות, וחווים על בשרם, אולי יותר מכולם, את המתח והאמוציות הכרוכים במשחק".

עם זאת, השופט החליט להתחשב בעובדה שהתגרה החלה בעקבות פרובוקציה מיותרת של שינה, וכן קבע כי לא מדובר ב"אקט אלים מתוכנן, אלא כהתלהטות יצרים מיותרת ובלתי ראויה", במסגרתה אף ספג יפרח חבלות שונות. הוא התייחס גם לחדשנות שבהעמדת שחקנים לדין על התרחשות במגרש. "אני נכון לקבל את עמדת התביעה לפיה גם הכלים הפליליים הם לגיטימיים לשימוש במסגרת אותה מלחמה בנגע האלימות בכלל, ובאלימות בספורט בפרט, וסבורני כי התגרה ההמונית הצדיקה 'עליית מדרגה' בגישת התביעה". אולם, הוא הוסיף כי לא ניתן להתעלם מכך כי מדובר בכתבי אישום חדשניים, ולכן יש ליישם את הכלל לפיו "אין עונשין אלא אם כן מזהירין".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
  • עוד באותו נושא:
  • עוז יפרח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully