וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטור 95: חגיגות סוף העונה

בועז קורפל, אגו טוטאל

7.4.2013 / 14:21

ערב קרבות ענק של בלאטור MMA בניו ג'רזי באירוע סיום העונה השמינית עם קרבות גמר במשקל נוצה וחצי כבד

אירועי בלאטור מועברים בשידור ישיר בערוץ אגו טוטאל

רשימת הקרבות של אירוע 95 בזירת הקרבות בלאטור MMA הבטיחה גדולות ונצורות. תמיד יקנן החשש מפני הנפילה הכואבת אם הקרבות לא יספקו את הסחורה, אך לא הפעם. האירוע המרכזי כלל ארבעה קרבות עם שמות לוחמים שהעלו את רף המתח והסקרנות של לגבהים חדשים.

הערב נפתח בקרב במשקל בינוני-קל (77 ק"ג) עם שם גדול מההיסטוריה הלא ממש רחוקה של ה-MMA, קארו פריסיאן שכיכב כמה שנים ב-UFC מבלי שזכה להגיע עד לפסגה ולהיות אלוף. פריסיאן שהקריירה שלו שנויה במחלוקת עקב פציעות גב ובעיות פסיכוטיות אחרות, קרא תיגר על ריק הון שנחשב לג'ודוקא המוביל של בלאטור והסכים לעלות למשקל הזה על מנת לפגוש את פריסיאן.

פריסיאן שנולד בארמניה הזכיר את ימיו הגדולים בעבר הרבה יותר בזכות הפה שלו ופחות בזכות הביצועים שלו בכלוב ולא הפגין שמץ מאיכות הלחימה שלו בקרבות הגדולים מול ניק דיאז, מאט סרה, שוני קארטר וכריס לייטל. הקרב בין שני אמני הג'ודו התנהל כולו בעמידה ודמה יותר לקרב קיקבוקס עם חילופי אגרופים ובעיטות ובתחילת הסיבוב השני, הצליח ריק הון שהודה כי זאת הפעם הראשונה בחייו שהוא נלחם נגד מישהו שהפך לשנוא נפשו, לתפוס את פריסיאן במכת אגרוף שזיעזעה את האיש שבא מהוליבוד ולהורידו לקרקע. הון התנפל על פריסיאן במטרה לחסל אותו על הקרקע אך פריסיאן הצליח לשמור על צלילות מסוימת וניסה ללפות את רגלו של הון ולרסן את התקפתו.

שופט הזירה שהיה קרוב לשניים, קיבל החלטה פזיזה ועצר את הקרב מחשש לשלומו של פריסיאן המתוסכל והעניק את הניצחון לריק הון בזמן שפריסיאן סירב לקבל את ההפסד הצורב וגם הפרגון שהוא העניק לריק הון בתום הקרב לא היה אמיתי.

האווירה באולם באטלנטיק סיטי התחממה בזכות הקרב הזה והכול היה מוכן לקרב השני של הערב. גמר העונה השמינית במשקל נוצה בין הלוחם האמריקני, איש המארינס מייק ריצ'מן לבין הלוחם הננסי מדגיסטאן, מגומאדראסול "פרודו" חזבולייב.

אלוף העולם של בלאטור במשקל נוצה, פאט קורן, היה עסוק באותן דקות של הקרב בחימום לקראת קרב ההגנה שלו על התואר בשיאו של הערב מול לוחם רוסי אחר, אבל הוא לא פספס את ההזדמנות להביט במסך ולראות את חזבולייב שולט בריצ'מן שהגיע לזירה אבל שכח בבית את הלהט והתשוקה לקרב שאיפיינו אותו במהלך העונה כולה. אחרי פתיחה מצוינת של חזבולייב בסיבוב הראשון, נראה היה כי הסיבוב השני נראה שקול בין השניים ורק סיבוב שלישי יכריע את תוצאת הקרב או מהלך מנצח אחר של הכנעה או נוק-אאוט. חזבולייב שאיבד קצת אוויר בסיבוב השני, חזר לעצמו וביטל את ריצ'מן שחיפש את נקודות התורפה של יריבו הרוסי, אך לשווא. בתום 15 דקות של קרב, פסקו השופטים לצד הזירה פה אחד כי חזבולייב הוא המנצח והננס הרוסי קיבל את הצ'ק הנאה על סך 100 אלף דולר ואת הכרטיס לעמוד בתור ולפגוש את האלוף של בלאטור בעוד כמה חודשים מבלי לדעת באותם רגעים מי זה יהיה.

קרב גמר אחד הוביל לקרב גמר אחר וההתנגשות בין ברט קופר לדאג מרשל במשקל בינוני הייתה בלתי נמנעת. מדובר בשני לוחמים חזקים במיוחד בעלי אופי אישי שונה לחלוטין וסגנונות קרב מנוגדים. מצד אחד היה זה קופר שידוע בקשיחותו ובטכניקת השחיקה שלו כנגד היריבים המתובלת בהיאבקות חזקה ואגרופים מדויקים, ומנגד ניצב אלוף WEC לשעבר, דאג "הקרנף" מרשל שמתמיד ומספק את הסחורה בכל ההיבטים. החל מחימום האווירה בזכות פה גדול ועד לאגרופים חזקים ששולחים את היריבים שלו בדרך כלל לתקופת שיקום במחלקות נוירולוגיות ברחבי ארה"ב.

קופר לא התרגש מהפה הגדול של מרשל וניסה להיראות רגוע וממוקד כדרכו ולהילחם במרשל בנשק שלו עצמו, קרב אגרופים שלא נראה יעיל במיוחד. מרשל מצידו, שיודע רק דבר אחד אבל הוא מצטיין בו, המשיך את מסע הניצחונות שלו ובחלוף שלוש דקות ו-39 שניות מפתיחת הקרב, שלח את קופר לבית החולים הקרוב לבדיקות סי.טי ראש אחרי שפגע בו באגרוף אדיר ששלח את קופר לשנת חלומות מוקדמת יחסית לגילו. מרשל פצח בריקודי הניצחון שלו והמשיך לשגר איומים לכל עולם ה-MMA באופן שלא היה מבייש את שליט צפון קוריאה שמאיים על שלום העולם. מרשל חזר לקליפורניה עם צ'ק שמן וכעת הוא מתכונן לפגישה מול אלכסנדר שלמנקו הרוסי לקרב על התואר.

שיאו של הערב הגיע. קרב על אליפות העולם של בלאטור במשקל נוצה בין פאט קורן, האלוף המכהן לבין הטוען לכתר, שאבולט שמאלייב הרוסי שזכה בטורניר המשקל הזה והוקפץ להתמודדות מול קורן בהתראה מוקדמת, אך לא קצרה. הקרב המקורי של קורן היה אמור להיות מול דניאל סטראוס שחיכה זמן רב להזדמנות הזו, אך המזל בגד בסטראוס שנפצע ולכן שמאלייב התניע את הפרארי החדשה שלו והגיע לאולם באטלנטיק סיטי לפגישה עם קורן.

רבים הימרו על ניצחון לשמאלייב שבחר לעצמו בצדק את הכינוי "המתנקש". הלוחם הרוסי דרס את כל היריבים בדרך לזכייה בטורניר העונתי תוך שהוא מחייך את החיוך המרתיע שלו. זה לא שהוא זלזל בפאט קורן, אבל הוא לא העריך במידה מספקת את היכולת של האמריקני שעלה להגן על כתרו בפעם השנייה. הקרב החל בגישושים המקובלים והמתח באולם הגיע לשיא חדש. שני הלוחמים נקטו במידה של זהירות תוך השארת היוזמה לצד השני. הראשון שנטל את היוזמה היה פאט קורן. האלוף האמריקני זיהה עשירית שנייה שבה יריבו הרוסי לא היה עירני וקורן זינק במהירות מדהימה לכיוון המותניים של שמאלייב ולקח אותו לקרקע. שמאלייב לא הספיק להתעשת מהמהלך הזה ומצא את עצמו בחניקת גיליוטינה הדוקה שלא הייתה מביישת את חבל הגיליוטינה של טובי התליינים.

רגליו של קורן סגרו על גופו של הרוסי ומנעו ממנו לזוז בזמן שידיו לפתו את צווארו של שמאלייב עם יד אחת באמצע. לפיתה ששיתקה את שמאלייב לחלוטין. בחלוף שניות ספורות, איבד שמאלייב את ההכרה ושופט הזירה זיהה את התרדמה של הנסיך הרוסי וציווה על קורן לשחרר את הלפיתה ולהחזיר את שמאלייב לחיים.

קורן שמר על התואר שלו וחגג את ניצחונו באופן ראוי לאלוף בעוד ששמאלייב נותר לשבת על רצפת הזירה כשהוא ממאן לקבל את ההפסד ומתקשה לסלוח לעצמו על השנייה שבה הוא נרדם אשר הובילה לתרדמת הסופנית בחלוף שתי דקות וחצי בסיבוב הראשון.

  • עוד באותו נושא:
  • בלאטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully