וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האליפויות המוחצות בתולדות הליגה האנגלית

8.4.2013 / 10:00

האם מנצ'סטר יונייטד בדרך לפער שיא בנקודות עבור אלופה? מבט אל 125 שנות הליגה מבהיר: הדרך לתהילה עדיין ארוכה

1999-2000: מנצ'סטר יונייטד ביתרון 18 על ארסנל

אחרי הזכייה הדרמטית בליגת האלופות, השדים האדומים ויתרו על השתתפות בגביע האנגלי והודחו ברבע גמר הצ'מפיונס מול ריאל, מה שגרם להם להתרכז אך ורק בליגה. בכניסה למילניום החדש לידס עוד הובילה את הטבלה, אבל חצי שני דורסני של סר אלכס ושחקניו, כולל 11 ניצחונות רצופים בסיום העונה, יצרו פער אדיר והבטיחו אליפות קלילה, כאשר יונייטד מסיימת עם שלושה הפסדים בלבד ועם 91 נקודות, מספר אחריו הקבוצה הנוכחית עוד רודפת. הבונוס: שמונה הופעות ליגה ושלושה שערים של אחד, ג'ורדי קרויף, בעונתו הרביעית והאחרונה בקבוצה.

(כל התמונות: אימג’בנק, Gettyimages)

1984-85: אברטון ביתרון 13 על ליברפול וטוטנהאם

האליפות השמינית והלפני אחרונה של הטופיז עד כה הייתה מרשימה. הקבוצה מצד הכחול של ליברפול כבשה 88 שערי ליגה וברחה ליריבה העירונית, לטוטנהאם ולמנצ'סטר יונייטד. היא גם צירפה זכייה בגביע למחזיקות גביע, אולם לא שיחקה בעונה שלאחר מכן בגביע האלופות בשל אסון הייזל והשעיית הקבוצות האנגליות מאירופה. הטרבל היה קרוב, אבל הקבוצה של הווארד קנדל נכנעה בגמר הגביע ליונייטד. אברטון עוד הפסידה שלושה מארבעת משחקיה האחרונים בעונה לאחר הבטחת התואר, כך שהפער יכול היה להיות גדול עוד יותר. בקבוצה כיכבו באותה עונה השוער הוולשי נוויל סאות'ול, הקשר האנגלי פיטר ריד והחלוץ הסקוטי אנדי גריי והיא נהנתה מ-10 ניצחונות רצופים ומ-18 משחקים ברצף ללא הפסד במהלך אותה עונה.

2004-05: צ'לסי ביתרון 12 על ארסנל

עם אלוף אירופה הצעיר והטרי על הקווים, ז'וזה מוריניו כמובן, הבלוז דרסו את הפרמיירליג וזכו באליפות שנייה בהיסטוריה וראשונה מזה 50 שנים בדיוק. צ'לסי השיגה לא פחות מ-95 נקודות, שיא בליגה הבכירה באנגליה, תוך שהיא רושמת הפסד אחד בלבד ונהנית מעונת שיא של פרנק למפארד, שכבש 13 שערי ליגה ובישל 16 נוספים. ג'ון טרי ולמפארד נבחרו לשחקני העונה במשאלים השונים והקבוצה נהנתה בין היתר מניצחונות כפולים על מנצ'סטר יונייטד, ליברפול ואברטון. בתפקיד הסקאוט: אנדרה וילאש בואש.

1888-89: פרסטון נורת' אנד ביתרון 11 על אסטון וילה

במקום הזה ניצבות יחד שש אלופות שסיימו את העונה עם יתרון של 11 נקודות בפסגה, אבל ניתן ברשותכם כבוד נפרד לאלופה הראשונה בתולדות הכדורגל האנגלי, שהייתה לאימפריה גדולה הרבה לפני שדייויד בקהאם נשלח אליה להשתפשפות בתחילת הקריירה. השושנים הצחורות מלנקשייר סיימו את העונה המאורגנת הראשונה בתולדות הכדורגל העולמי ללא הפסד ועם 40 נקודות במאזנם, 11 יותר מאסטון וילה ו-12 יות מוולבס. את הקבוצה, שזכתה לכינוי "הבלתי מנוצחים", הובילו שני החלוצים ג'ון גודול (21 שערי ליגה) וג'יימס די רוס הסקוטי (18 שערים), שסיימו יחד בראש טבלת מלך השערים. פרסטון עלתה לפסגה במחזור השני ולא ירדה ממנה עד לתום העונה, כאשר ניצחון חוץ 1:4 על נוטס קאונטי מבטיח את האליפות, עם עוד שלושה מחזורים לתום העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עוד עונות עם יתרון 11 נקודות לאלופה בתום העונה:

2003-04: ארסנל על צ'לסי. העונה השנייה בהיסטוריה והראשונה מאז אותה פרסטון אותה סיימה קבוצה ללא הפסד. התותחנים השיגו 90 נקודות, היריבה העירונית, בעונתו הראשונה של רומן אברמוביץ', סיימה הרחק מאחור. תיירי הנרי היה מלך השערים, עם 30 שערי ליגה.

1982-83: ליברפול על ווטפורד. המייטי רדז זכו באליפות רביעית בחמש שנים בזכות קבוצת כוכבים שכללה את הקפטן גרהאם סונס, הקשרים קני דלגליש וסמי לי והסקורר איאן ראש, שסיים עם 22 שערים ליגה. ליברפול הפסידה לא פחות משמונה משחקים (מתוך 42), אך כבשה ללא הרף (87 שערי ליגה).

1955-56: מנצ'סטר יונייטד על בלקפול ו-וולבס
1896-97: אסטון וילה על שפילד יונייטד ודרבי
1892-93: סנדרלנד על פרסטון נורת' אנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully