וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מל קיפר: "לא חלמתי שהדראפט יהפוך למוצלח כל כך"

יובל קליין

6.4.2013 / 8:30

פרשן ESPN בשיחת ועידה בהשתתפות וואלה! פוטבול: "לעולם לא אבחר רץ בסיבוב הראשון. למאנטיי תיאו תהיה קריירה טובה"

כבר 35 שנים שדראפט ה-NFL הוא יום חג עבור מל קיפר ג'וניור. מומחה הדראפט של ערוץ ESPN היה הפרשן הראשון שהקדיש את כל זמנו על מנת לבחון ולהכיר את שחקני הקולג' שבחרו לצאת לדראפט. מדי שבוע הוא מופיע במספר תוכניות של הערוץ ומספר על הלוח הגדול שלו, בו הוא מדרג את 25 השחקנים הטובים ביותר בכל עמדה ומנסה לחזות אילו שחקנים יבחרו על ידי אילו הקבוצות. השבוע, לקראת דראפט 2013 שייערך החל מה-25 באפריל, הוא התפנה לשוחח עם עיתונאים בשיחת ועידה בהשתתפות וואלה! ספורט.

"אני אומר את זה כבר 35 שנים. אפשר למצוא רצים אחוריים מעולים בכל שלב של הדראפט. מעולם לא אבחר רץ אחורי בסיבוב הראשון", הוא ענה לשאלתנו לגבי השחקנים בעלי הפוטנציאל להיות "אלפרד מוריס הבא", שחקנים שנבחרים בסיבובים המאוחרים, אך הם בעלי פוטנציאל להיות שחקני מפתח כבר בעונה הבאה. "יש מספר דוגמאות בעבר ואלפרד מוריס הוא אחת מהן. הפילוסופיה הזו עובדת מדי שנה וזאת גם עמדה שיש סיכוי שהשנה הראשונה שלך כרוקי תהיה גם הטובה בקריירה שלך. לגבי שחקנים שכן יפלו לשלבים המאוחרים, אני חושב על כריסטיאן מייקל מטקסס A&M ואני רוצה לראות איפה מרקוס לאטימור מדרום קרוליינה ייבחר אחרי הפציעות שהיו לו ושני הניתוחים בברך".

מל קיפר ג'וניור פרשן ESPN. Gail Burton, AP
מכיר את כולם, יודע על כולם. פרשן ESPN מל קיפר/AP, Gail Burton

הסיפור של לאטימור הוא בהחלט סיפור הקרבה וגבורה. הרץ של דרום קרוליינה קרע פעמיים את ה-ACL, שנה אחרי שנה. אחרי הפציעה האחרונה, באוקטובר על הדשא של טנסי, עלתה השאלה האם הוא מסוגל לשקם את עצמו ולחזור לכושר בפעם השנייה כדי לשחק ברמות הגבוהות של ה-NFL. באמצע ינואר הוא כבר הודיע על כניסתו לדראפט, תוך דיווחים על החלמת פלאים. לאטימור סיפר לאחרונה שהקרדיט מגיע לד"ר אנדרוס המפורסם ולשמירה על תזונה נכונה. "המטרה שלי היא להיות מוכן מתי שיקראו לי", אמר לאטימור, "אפילו אם זה בשבוע הראשון".

מלבד הרץ מדרום קרוליינה, קיפר זרק שישה שמות נוספים: מיגל מייסונט מסוני ברוק, קרווין וויליאמס מיוטה סטייט, מונטל האריס מטמפל, מייק ג'יימס ממיאמי, סייר ווד מנוטרדאם וג'ורג' ווין מסינסינטי. ככה זה עם קיפר – שואלים על שחקן אחד, מקבלים תשובה על שבעה. נראה שאין שחקן אחד שהכריז על עצמו כרשאי לדראפט שקיפר לא מכיר, אפילו אם הוא למד בקומיוניטי קולג' נידח בדרום דקוטה.

לגבי מנטאיי תיאו אמר קיפר: "עדיין לא ברור האם תהיה לו קריירה מצוינת או לא, אבל לא משנה לאיפה הוא ייבחר, תהיה לו קריירה טובה. כמו שאני רואה את זה כרגע, הוא יהיה בשיקגו". זו הצהרה מאוד מעניינת מצד הפרשן, שכן לברס יש חור בעמדת הליינבקר המרכזי לאחר שחרורו של בריאן אורלכר. הדובים מחזיקים בבחירה מספר 20 וגם מינסוטה היא יעד אפשרי עבור הליינבקר מנוטרדאם. "לווייקינגס יש את הבחירה ה-22 ואז הם בוחרים שוב במקום ה-25. הם זקוקים לליינבקר מרכזי, כי יש להם חור רציני שם והוא יהיה מושלם שם. גם לג'איינטס יש אינטרס לבחור אותו במקום ה-19, כך שאולי מינסוטה תבחר לעלות במיקום הדראפט בגלל הידיעה שקבוצה מתוך הבית שלה מחזיקה גם היא ברצון לבחור את תיאו". מלבד תיאו, קיפר חושב שבעמדת הליינבקר בדראפט הנוכחי יש כמות עמוקה מספיק של שחקנים כדי לבחור שחקן טוב גם בסיבוב השני והשלישי. הוא כמובן זרק שבעה או שמונה שמות נוספים.

שחקן מכללת נוטרדאם, מנטאי תיאו. Winslow Townson, AP
בדרך לשיקגו? אולי למינסוטה? מאנטיי תיאו/AP, Winslow Townson

כמובן, העמדה הסקסית ביותר היא עמדת הקוורטרבק, אבל לקיפר חשוב להדגיש שמספר קטן של קבוצות מסתכלות על העמדה הזו בשני הסיבובים הראשונים. "כולנו יודעים מי צריך קוורטרבק, השאלה היא מי מתאים לכל קבוצה בצורה הטובה ביותר. ג'ינו סמית' הוא בחירת סיבוב ראשון ויש סיכוי שייבחר בטופ 10, למרות שכולם אומרים שמדובר בכישרון שמתאים לבחירות 20-32. מאט בארקלי ייבחר מאוחר בסיבוב הראשון או מוקדם בסיבוב השני. ריאן נאסיב מוקדם בסיבוב השני, מייק גלאנון בסיבוב השלישי, לאנדרי ג'ונס בסיבוב השלישי. לגבי איי ג'יי אימנואל, רוב הסיכויים הם שהוא ייבחר בסיבוב השני, מקסימום שלישי". קיפר הוסיף ארבעה שמות של קוורטרבקים שקבוצות ייבחרו מאוחר בדראפט במטרה לראות האם הם יתפתחו למשהו בעתיד.

קיפר חושב שעמדת הסייפטי היא המובילה מכולן באיכות השנה: "מדובר בחבורה מובחרת, שהולכת להיבחר גבוהה מאוד. תהיה ריצה חזקה בסיבוב השני על העמדה הזו". השחקנים המובילים לדעתו הם: ג'ונתן סייפרין מפלורידה אינטרנשיונל, מאט אילם מפלורידה, שאמרקו תומס מסירקיוז, ג'יי ג'יי ווילקוקס מג'ורג'יה סאות'רן וכמובן, אריק ריד מ-LSU.

העמדה הבאה שעלתה לדיון היא הטייט אנד, שם חושב הפרשן שפיטסבורג תיקח בבחירה ה-17 את טיילר איפרט מנוטרדאם. הוא מסביר שלמרות שלסטילרס יש את הית' מילר, חשוב שיהיה גם מחליף ברמה גבוהה. השנה האחרונה, בה החיסרון של מילר השפיע על היכולת של בן רות'ליסברגר, מהווה עבורו את הדוגמה הטובה. "היום צריך שני טייט אנדים בכל קבוצה בליגה. קבוצות בעלות האופציה הזו מתפקדות מעולה וזה בעייתי מאוד להגנה".

מאט בארקלי שחקן USC. GettyImages
סיבוב ראשון או שני? בארקלי/GettyImages

הטייט אנד השני ברשימה של קיפר הוא זאק ארץ מסטנפורד, שמועמד להיבחר על ידי ניו יורק ג'טס במקום ה-39. התחרות בין השניים הפכה להיות מעניינת עבור הסקאוטים ופרשני הדראפט, שמתווכחים ביניהם על השאלה מי טוב יותר. "איפרט יותר טוב מארץ והבחירה ה-17 תואמת את הכישרון שלו", מבהיר קיפר באיזה מחנה הוא ומציין גם את שמו של גווין אסקובר מסן דייגו סטייט: "הוא בחור מעניין, אני אוהב אותו. יש לו את הכישרון להיות שחקן NFL, יש לו ידיים של רסיבר ומהירות טובה. טמפה ביי או סיאטל בסיבוב השלישי יכולות לקחת אותו".

על תרבות הדראפט, שהפכה לחגיגה שלמה בשנים האחרונות, הוא אומר: "זה מדהים, אני חושב על איך זה נראה כאשר התחלתי לעשות זאת ב-1978 ואני רואה לאן זה הגיע היום. כבר מאוגוסט מדברים על הדראפט הנוכחי בכל הערוצים של ESPN. כמובן שראיתי את הפוטנציאל לגדילה בענף הזה, אחרת לא הייתי נכנס לתפקיד, אבל לא חשבתי שזה יהיה כל כך מוצלח. בגיל 18 נכנסתי לעסק, כי הבנתי שזו הדרך הכי טובה לשפר את הקבוצה שלך וה-NFL תמיד היה הספורט השולט. שוק השחקנים החופשי לא היה קיים והיו מעט מאוד טריידים באותן שנים, כך שהשינוי היחיד בקבוצה שלך מדי שנה היה הדראפט. בשנות ה-80' יכולנו לראות שני משחקים מהקולג' בשבת. הייתי מתקשר לקבוצות בשביל לקבל מידע וקלטות, עבדתי קשה וחקרתי המון. התקשרתי לכל בית ספר כדי לקבל סטטיסטיקה בסיסית. זו הייתה עבודה מטורפת, שלקחה המון זמן, 20 שעות ביממה כדי להוציא את הספר באמצע מרץ".

באופן משעשע, אחרי שעה של שיחת ועידה עם העיתונאים, שאלת הבחירה הראשונה עדיין לא עלתה על השולחן. כרגע לקיפר יש לוק ג'וקל, תאקל התקפי מטקסס A&M, שעל פי ההימור שלו יילך בבחירה הראשונה לקנזס סיטי. למעשה, ג'וקל הוא קונצנזוס בקרב כל פרשני הדראפט, בעיקר בשל הצורך של הצ'יפס להתחזק בעמדה זו לאחר שבחרו להביא את אלכס סמית' לתפקיד הקוורטרבק. ג'וקל עדיין עלול לאבד את הבחירה הראשונה אם אריק פישר מסנטרל מישיגן יצליח איכשהו להרשים יותר את הסקאוטים של קנזס סיטי, אך כרגע נראה כי מדובר בסיכוי קלוש מאוד.

לוק ג'וקל טקסס A&M. Dave Martin, AP
מישהו יכול להזיז אותו מהבחירה הראשונה? ג'וקל/AP, Dave Martin

הנה המוק דראפט האחרון של קיפר:

1. קנזס סיטי – לוק ג'וקל, תאקל התקפי, טקסס A&M.
2. ג'קסונוויל – אזיקיאל אנסה, אנד הגנתי, BYU.
3. אוקלנד – שאריף פלויד, תאקל הגנתי, פלורידה.
4. פילדלפיה – ג'ינו סמית', קוורטרבק, ווסט וירג'יניה.
5. דטרויט – די מילינר, מגן פינה, אלבאמה.
6. קליבלנד – דיון ג'ורדן, ליינבקר/אנד הגנתי, אורגון.
7. אריזונה – אריק פישר, תאקל התקפי, סנטרל מישיגן.
8. בפאלו – ג'ונתן קופר, גארד, צפון קרוליינה.
9. ניו יורק ג'טס – ברקוויס מינגו, ליינבקר/אנד הגנתי, LSU.
10. טנסי – צ'אנס וורמק, גארד, אלבאמה.
11. סן דייגו – ליין ג'ונסון, תאקל שמאלי, אוקלהומה.
12. מיאמי – די ג'יי פלוקר, תאקל, אלבאמה.
13. טמפה ביי – סטאר לוטאוליי, תאקל הגנתי, יוטה.
14. קרוליינה – שלדון ויליאמס, תאקל הגנתי, מיזורי.
15. ניו אורלינס – ג'ארוויס ג'ונס, ליינבקר, ג'ורג'יה.
16. סנט לואיס – טאוון אוסטין, תופס, ווסט וירג'יניה.
17. פיטסבורג – טיילר איפרט, טייט אנד, נוטרדאם.
18. דאלאס – סילבסטר וויליאמס, תאקל הגנתי, צפון קרוליינה.
19. ניו יורק ג'איינטס – דזמונד טרופאנט, מגן פינה, וושינגטון.
20. שיקגו – מאנטיי תיאו, ליינבקר, נוטרדאם.
21. סינסינטי – אלכס אוגלטרי, ליינבקר, ג'ורג'יה.
22. סנט לואיס (מוושינגטון) – קני ואקארו, סייפטי, טקסס.
23. מינסוטה – קורדארל פיטרסון, תופס, טנסי.
24. אינדיאנפוליס –קסאוויר רהודס, מגן פינה, פלורידה סטייט.
25. מינסוטה (מסיאטל) – קווין מינטר, ליינבקר, LSU.
26. גרין ביי – אדי לייסי, רץ אחורי, אלבאמה.
27. יוסטון – רוברט וודס, תופס, USC.
28. דנבר – די ג'יי היידן, מגן פינה, יוסטון.
29. ניו אינגלנד – ג'סטין האנטר, תופס, טנסי.
30. אטלנטה – קייל לונג, תאקל התקפי, אורגון.
31. סן פרנסיסקו – מארגוס האנט, תאקל הגנתי, SMU.
32. בולטימור – ג'ונתן סייפרין, סייפטי, פלורידה אינטרנשיונל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully