וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: פיליאבסקי לא עבר מבחן כשירות, דגני יחליפו

הבלם פצוע ברגלו וייעדר הערב נגד קרית שמונה (20:30, ספ' 1). תורג'מן שוקל לעזוב, גל כהן בתוכניות אם פיליאבסקי לא ימשיך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מכבי חיפה וקרית שמונה נפגשו 14 פעמים בליגת העל. במחצית מהמשחקים (7) ניצחו הירוקים. האלופה היוצאת ניצחה ב-4 משחקים, עוד 3 הסתיימו בתיקו.

* כשמכבי חיפה מארחת, לירוקים יש 5 ניצחונות, משחק אחד נגמר בתיקו ושני משחקים הלכו לקרית שמונה.

* אם מנכים את התיקו הביתי בדרבי מול הפועל במחזור ה-25, למכבי חיפה יש ב-9 משחקי הבית האחרונים 9 ניצחונות בהפרש שערים של 2:25.

* חלים זטמה שפט את מכבי חיפה רק פעם אחת. לפני כמעט שש שנים, בניצחון 0:2 על בני יהודה במחזור ה-32 של 2006/07.

* מכל האנשים שיעמדו על כר הדשא בקרית אליעזר, רק לשניים יש יותר משער אחד נגד קרית שמונה בקריירה: חן עזרא, ועוזר המאמן של מכבי חיפה, אורי אוזן.

נתונים: אתר דריבליסט

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה (משמאל) עם עוזרו אורי אוזן. ברני ארדוב
הנתון המעניין על עוזר המאמן. בנאדו עם אוזן/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

מכבי חיפה:

אחת המטרות של אריק בנאדו בעונה הבאה היא הרחבת הסגל תוך שמירה על תקציב שפוי, על רקע ההתמודדות הכפולה במפעלים האירופאים ובליגת העל. עוד לפני שהעונה תתחיל, בנאדו ממשיך במדיניות הרוטציה שלו כבר העונה ולמרות התבוסה הגדולה שהנחילה במחזור הקודם לרמת השרון, גם הפעם הוא יערוך שינויים בהרכב.

כעת מתברר כי אלון תורג'מן שוקל מעבר לקבוצה אחרת בעונה הבאה. חיפה אמורה להתחזק בעונה הבאה בשחקן אגף אחד לפחות, וביניהם מוחמד כליבאת שמועמד (ומשחק בשני הצדדים), ואולי גם בסינטאיהו סלליך המושאל לקרית שמונה, שיצטרף לתחילת האימונים ואז תתקבל החלטה לגביו. העובדה שבנאדו מעדיף את עידן ורד באגף שמאל ושלומי אזולאי, לפחות בינתיים, לא מתכוון לעזוב - יוצרת עומס על העמדה הזאת. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, במועדון רוצים להיפרד מהקשר תמיר כהן שכבר זומן לשיחת הבהרה בנושא ועשוי לעזוב.

דלה ימפולסקי ועודד אלקיים, שלא משחקים לאחרונה, עשויים להצטרף אליו. מכבי נתניה רוצה להחזיר את ימפולסקי, אבל הוא יסכים להגיע רק אם היא תישאר בליגה. כפי שכבר פורסם, חיפה תנסה למכור את אנדריי פיליאבסקי בקיץ ועזיבה שלו תוביל לניסיון להחתים את בלם בני יהודה, גל כהן, שנמצא ברשימות. הבלם יהיה שחקן חופשי בתום העונה. שלומי ארבייטמן וסטפן שצ'פוביץ' הוזכרו כמועמדים בהתקפה. האחרון נמצא חזק יותר ברשימות של בנאדו. טוטו תמוז ששמו הוזכר מעדיף לצאת לאירופה, ורק אם האופציה הזאת תישלל חיפה תפנה אליו.

גוסטבו בוקולי ספג צהוב חמישי, אבל ייעדר רק מול הפועל תל אביב במחזור הבא. לאנדריי פיליאבסקי, דינו אנדלובו ואדין צוצאליץ', שאמור לחזור לסגל לראשונה מאז הפציעה נגד האדומים, יש ארבעה צהובים. אם שני הראשונים יספגו צהוב במשחק מחר, הם ייעדרו ממשחק הגביע מול קריית שמונה ב-17 באפריל. אגב, פיליאבסקי נטש את אימון הבוקר לאחר שנפגע, ובקבוצה יעקבו אחר מצבו. כשירותו תביחן בסמוך למשחק.

המגן אייל משומר יפתח בהרכב נגד קרית שמונה על חשבונו של אוראל דגני ואילו האחרון יעלה במרכז ההגנה לאחר שהתברר כי אנדריי פיליאבסקי פצוע ועודד אלקיים ייכנס לסגל על חשבונו. אייל גולסה יחזור להרכב לאחר שזכה למנוחה במשחק האחרון. אביחי ידין, שנכנס כמחליף יפתח שוב על הספסל ואיתו גם שלומי אזולאי ואלון תורג'מן.

עירוני קרית שמונה:

במועדון הצפוני יודעים שהם הולכים לקראת משחק לא קל ולכן מאמן הקבוצה ברק בכר ביקש משחקניו שלא לחזור על הטעויות מהמשחק מול מכבי תל אביב. בכר הבהיר כי הוא מצפה מהם להנעת כדור חכמה יותר ובעיקר לריכוז לאורך כל המשחק ודיוק מול השער. בפן המקצועי, הבלם סלאח חסארמה צפוי לחזור להרכב על חשבונו של איציק כהן ונראה כי המאמן יערוך גם שינוי בעמדת המגן השמאלי כשיאפשר לדושאן מאטוביץ' מנוחה ואת הקרדיט יקבל ליאור לוי.

שחקני קרית שמונה התייחסו למשחק שמצפה להם, ואמרו: "מכבי חיפה זה אחד המשחקים הכי קשים בפלייאוף העליון, הם נמצאים במומנטום מצוין ואפשר לומר בכושר הכי טוב בליגה, אבל אנחנו מסתכלים על המטרות שלנו כרגע וזה בעיקר לשמור על המקום הרביעי ולהשיג ניצחון ראשון בפלייאוף. ברור שאסור לנו להגיע למשחק הזה כמו שהגענו למשחק מול מכבי תל אביב. נצטרך להיות הרבה יותר מרוכזים וטובים מבחינה הגנתית והתקפית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אדין צוצאליץ', חן עזרא שחקני מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
חוזר לסגל. צוצאליץ', מימין/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

מכבי חיפה: אייל גולסה

אם גולסה ייצא לאירופה בקיץ, במכבי חיפה ילמדו מחדש להעריך את היכולות של אחד הקשרים הכי מחוננים בישראל. אייל גולסה הוא לא שחקן של מספרים, אבל בדפי הסטטיסטיקה של אריק בנאדו ואורי אוזן הוא מופיע כאחד השחקנים היעילים בקבוצה, אם לא היעיל שבהם. הבעיה הכי גדולה בשיווק שלו, גם כקשר אחורי, היא שקבוצות דורשות מספרים. לא מספרים גדולים, אבל מספרים שמשקפים קשר אחורי מחונן שיודע לבוא מאחור ולהטריד הגנות כשצריך. על זה הוא צריך להתחיל לעבוד.

עירוני קרית שמונה: אחמד עאבד

מלבד מספר נסיונות בעיטה לשער של שמעון אבוחצירא במשחק מול מכבי תל אביב, החלוץ הצעיר היה היחיד שהצליח לעשות בלגן להגנת הצהובים ולהעז מול השער של וינסנט אניימה. עאבד היה נראה טוב על הדשא והשקיע לא מעט אנרגיות בדחיפת הקבוצה קדימה, וכעת גם מול מכבי חיפה יצטרך החלוץ להמשיך באותה יכולת, לקחת על עצמו יותר אחריות בהתקפה ולהיעזר במהירות שלו מול ההגנה של הירוקים.

אייל גולסה שחקן מכבי חיפה (ימין) מול סיראז' נאסר שחקן הפועל באר שבע. אדריאן הרבשטיין
אם גולסה ייצא לאירופה בקיץ, במכבי חיפה ילמדו מחדש להעריך את היכולות של אחד הקשרים הכי מחוננים בישראל. גולסה, ימין/אדריאן הרבשטיין

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, דקל קינן, אנדריי פיליאבסקי (אוראל דגני), טאלב טואטחה, אייל גולסה, גוסטבו בוקולי, יניב קטן, חן עזרא, ויאם עמאשה, דינו אנדלובו.

עירוני קרית שמונה: דני עמוס, אלעד גבאי, שיר צדק, סלאח חסארמה, ליאור לוי, בריאן חרסיסיץ', דרקו טאסבסקי, דן איינבינדר, אדריאן רוצ'ט, שמעון אבוחצירא, אחמד עאבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully