וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד כליבאת בראיון: "כולם רואים שאני בשל לחזור למכבי חיפה"

6.4.2013 / 8:00

סכנין? "היו רגעים ששאלתי את עצמי: 'לאן הגעת?', נתניה? "התרסקו במאני טיים", מכבי חיפה? "אהיה מאושר לחזור. כולם רואים מה יש לי ברגליים", יורו הצעירות? "שחקנים ששווים מיליונים לא בלטו מולנו". מוחמד כליבאת בראיון אופטימי

26 באפריל 2010. מכבי חיפה אירחה את הפועל תל אביב למשחק העונה בידיעה שניצחון יקרב אותה מאוד לאליפות. אלא שבדקה ה-59, מהראן לאלה הימם את קריית אליעזר והעלה את האדומים ל-0:1. בניסיון להשיג את השוויון המיוחל, ביצע אלישע לוי מהלך מפתיע וזרק בדקה ה-71 למערכה דווקא את מוחמד כליבאת, הילד שנרכש בינואר מהפועל נצרת עילית. "כשהייתי במכבי חיפה הרגשתי בחלום. זה היה חלום שהתגשם מהר והתנפץ אפילו מהר יותר", נזכר השבוע השחקן ש-20 הדקות הללו היו הראשונות והיחידות שלו במדים הירוקים במסגרת הליגה.

מאז כליבאת נודד בהשאלות. עונה בהפועל עכו, שנה במכבי נתניה וכעת הוא בבני סכנין. רגע לפני שהוא פוגש את האקסית הצהובה למשחק גורלי בתחתית, מדבר החלוץ בראיון לוואלה! ספורט על התלאות שעבר בנתניה, העונה הקשה של סכנין, החלום לחזור למכבי חיפה, התמיכה שהוא מקבל מגיא לוזון, המטרות ביורו הצעירות המתקרב וגם מה יקרה אם יקבל הצעה מבית"ר ירושלים.

מוחמד כליבאת שחקן בני סכנין חוגג שער. מגד גוזני
"הייתה תקופה שלא הלך כלום, ישבתי על הספסל ואז חזרתי ואמרתי לעצמי שהקבוצה צריכה אותי ושיניתי חשיבה בראש. התחלתי לקחת אחריות ואני שמח שאני מספק את הסחורה". כליבאת/מגד גוזני

כשהגעת לסכנין בקיץ, זה התסריט שראית לעונה הזו?

"כבר בהתחלה הכול לא היה ברור. היו חילופי הנהלות, היה בלגן בין ההנהלה לשחקנים וזה לא היה קל. התחלנו ברגל שמאל ולא הלך לנו בהתחלה. בגביע הטוטו לא שיחקנו, הפסדנו ברצף בפתיחת העונה וזה מה שמשפיע על המקום בו אנחנו נמצאים היום".

יש כאלה שאומרים שקבוצות אחרות היו מתרסקות אחרי מה שעברתם.

"אני מסכים עם זה. היו רגעים שאמרתי לעצמי: 'כליבאת לאן הגעת?' היינו מתאמנים כל יום במקום אחר, הכסף היה מגיע באיחור והרבה דברים קטנים ובסיסיים היו חסרים. מגיע לשלומי דורה שאפו שהחזיק את הקבוצה. חילופי ההנהלות במהלך העונה נתנו שקט וקצת רוגע והתוצאות גם הגיעו. אנחנו קבוצה חזקה מנטלית, לא נשברנו".

אז למה אתם במאבק ההישרדות?

"בהרבה משחקים איבדנו נקודות סתמיות. הובלנו בשני שערים ולא ניצחנו ועכשיו אנחנו בוכים על זה, אבל אנחנו הכנסנו את העגלה לבוץ ואנחנו גם נוציא אותה".

הכוח של סכנין תמיד היה הקהל והשנה זה נפגע.

"ממה שהבנתי זה התחיל כבר בשנה שעברה. הקהל שלנו לא מגיע בהמוניו השנה ובצדק בגלל הבלגן מסביב והתוצאות הלא טובות. נוצר חוסר אמון בין כל הגזרות וזה משמעותי מאוד. סכנין תליה הרבה בקהל שלה וזה חסר לנו. לדעתי כמעט ולא ניצחנו השנה בדוחא, אבל אני חושב שיש לנו קהל מדהים ואין במה להאשים אותו. אני קורא לו להגיע ולדחוף אותנו כי אנחנו אוהבים את האוהדים וצריכים אותם".

גם לך לקח זמן עד שנכנסת לעניינים.

"לא קל לבוא לקבוצה שהכול בה הולך הפוך על הפוך. מתחילת השנה אני בכושר טוב, אבל שלא הלך אז לא בלטתי".

באמצע העונה שינית פאזה?

"הייתה תקופה שלא הלך כלום, ישבתי על הספסל ואז חזרתי ואמרתי לעצמי שהקבוצה צריכה אותי ושיניתי חשיבה בראש. התחלתי לקחת אחריות ואני שמח שאני מספק את הסחורה. אני חייב להמשיך. ביכולת הנוכחית אני עוזר לקבוצה והיא עוזרת לי גם להתקדם. אני בתקופה הכי טובה, אבל ממשיך להישאר על הקרקע כי מה שהביא אותי למצב הזה זו עבודה קשה. כשרון בלי עבודה קשה לא מביא תוצאות ואני מאמין שאמשיך להתקדם".

מרקו בלבול הכניס שינוי לקבוצה?

"מרקו מאמן מצוין וחילופי מאמנים מביאים למחויבות חדשה ולדחף אצל השחקנים. שלומי היה טוב ומרקו גם טוב מאוד. אנחנו השחקנים צריכים לשמוע להוראות של מרקו ואז אני בטוח שנישאר. אני אקח עליי את ההישארות של סכנין. אני לא משחק לבד. כל אחד ייתן, אבל אני אקח אחריות כדי שנישאר".

המשחק הכי טוב שלך היה דווקא בטדי. אם בית"ר הייתה מציעה, היית עובר לשם?

"אני אישית לא הייתי מסכים. אין לי מה לחפש במקום שאני לא רצוי בו. אם היו מציעים לי הייתי מסרב והרבה שחקנים מוסלמים יגידו לך את אות הדבר. אי אפשר להצליח במקום שכולם נגדך".

מוחמד כליבאת שחקן מכבי נתניה (ימין) מול בריאן חרסיסיץ' שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
"הייתה לי עונה די בינונית בנתניה. לא הצלחתי להציג את היכולת האמיתית שלי שם". במדי נתניה/ברני ארדוב

בשבת אתה פוגש את נתניה שלא ספרה אותך כל כך.

"הייתה לי עונה די בינונית בנתניה. לא הצלחתי להציג את היכולת האמיתית שלי שם. אני לא חושב שלא האמינו בי, אלא מאשים את עצמי בעניין הזה".

מה היה חסר לך שם?

"יציבות. השנה שיפרתי את זה מאוד וזה נותן לי הרבה בטחון".

ציפית שראובן עטר ייקח אותך למכבי חיפה איתו העונה?

"אין ביני ובין ראובן שום בעיה. הוא הגיע למערכת גדולה כמאמן והחליט את ההחלטות שלו. ברור שבקיץ עברו לי מחשבות שאולי עכשיו כשהוא מכיר אותי, הוא יחזיר אותי למכבי, אבל באיזה מקום ידעתי בתוך תוכי שזה לא יקרה. לא הייתי בשל להיות במכבי חיפה ואני שמח שלא הגעתי כי הכול לטובה ואני כרגע פורח. אין לי שום כעס על ראובן".

אם תנצחו את נתניה, יכול להיות שתורידו את עטר ליגה כבר השבוע.

"הליגה לא תיגמר במשחק הזה ויש עוד מספיק משחקים אחרי השבת. מרגישים את הלחץ והמתח באוויר ורואים במשחקים האחרונים שהשחקנים והקבוצות יותר לחוצות. המאמנים קודם כל רוצים לא לספוג ומי שתהיה חזקה בראש ותעבוד נכון תישאר בליגה. המשחק בנתניה יקבע הרבה, אבל לא יסגור את הסיפור סופית".

בתור אחד שהיה שם איך אתה מסביר את ההתרסקות של נתניה העונה?

"תסתכל על הסגל שלהם. עזבו הרבה שחקנים והמערכת המקצועית השתנתה. כנראה שציירו משהו בראש ובמאני טיים הם התרסקו. לא הלך להם, אבל זה לא מעניין אותי. כרגע רק סכנין מעניינת אותי ואני מאמין גדול שנישאר בליגה. סכנין חשובה מאוד למגזר וחשובה מאוד לליגת העל".

סכנין תישאר בליגת העל?

"אנחנו נישאר בליגה. יש לנו דחף גדול להמשך הליגה. המשחק מול נתניה על שש נקודות וניצחון ייתן לנו הרבה".

קשר מכבי חיפה מוחמד כליבאת. ברני ארדוב
"בכל קבוצה - גם גדולה וגם קטנה - אני שווה 12-15 שערים בעונה". במדי מכבי חיפה/ברני ארדוב

בקיץ הכרטיס שוב חוזר למכבי חיפה. מרגיש שאתה בשל להיות שחקן הרכב?

"הוכחתי השנה את עצמי, אבל מי שצריך לתת את הדעת זו רק מכבי חיפה ואני אקבל כל החלטה. כולם רואים שאני בשל למכבי חיפה. אם ירצו אותי, אהיה מאושר מאוד אבל אם לא, אני לא אכעס ואמשיך הלאה כי מה שיש לי ברגליים כולם רואים. יש לי בטחון להצליח בכל קבוצה".

כמה שערים אתה שווה בליגת העל?

"בכל קבוצה - גם גדולה וגם קטנה - אני שווה 12-15 שערים בעונה".

כשהגעת לחיפה דיברו על ילד פלא, אבל יצאת להרבה נדודים.

"בתקופה במכבי חיפה חייתי בחלום שהתגשם מהר והתנפץ מהר. הגעתי לחצי עונה וכמעט לא שיחקתי. הייתי ילד צעיר בקבוצה מדהימה עם שחקנים מצוינים. שיניתי פאזה והבנתי שאני חייב לשחק. ההשאלות עשו לי רק טוב כי התקדמתי מאוד בתור שחקן. אם הייתי מתעקש להישאר במכבי חיפה, הייתי על הספסל ולא הייתי יכול להציג ולהראות את היכולת האמיתית שלי".

אם היו נותנים לך אז את ההזדמנות היית מוכיח את עצמך?

"אי אפשר לדעת. הכדורגל מאוד נזיל, פעם אתה למטה ופעם אתה למעלה. תמיד אני אומר לעצמי שאסור להוריד את הראש כשאתה למטה ואסור להרים את האף כשאתה למעלה כי בכל רגע אתה יכול להתרסק. תמיד צריך לשמור על רמת ריכוז גבוהה ועל פוקוס".

מוחמד כליבאת שחקן נבחרת ישראל הצעירה לפני ז'אן פול בואטיוס שחקן נבחרת הולנד הצעירה. ברני ארדוב
"אם נחשוב שאסור לספוג ושאסור להיות מושפלים אנחנו רק נפסיד. לא נהיה בשר תותחים של האליפות". במדי הנבחרת הצעירה/ברני ארדוב

אם יש מישהו שמאמין בך יותר מכולם זה מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון.

"גיא מכיר אותי שלוש שנים. הוא יודע את היכולות שלי, נותן בי אמון וזה חשוב לי מאוד כי שחקן כדורגל חי על אמון ועל ביטחון. אני מודה לו. הנבחרת הצעירה היא מהדברים שנותנים לי את הכוח להשתפר ולהביא את היכולת שלי לידי ביטוי".

נראה שהנבחרת מאוד מחוברת.

"הנבחרת הזו מיוחדת מאוד. יש בה אווירה ורמה אחרת. אין כוכבים בנבחרת וכולם מבינים שבלי עבודה קשה לא נגיע לכלום ביורו. יש שם נבחרות עם כשרון יותר גדול מאתנו, אבל יש לנו חשיבה שבעבודה קשה נעשה דברים יפים. אנחנו משחקים כדורגל התקפי וטוב ויכולים לעשות טורניר טוב".

יכולים לעלות שלב?

"אם לא נאמין ונשאף אז למה נבוא בכלל? אני מאמין שאפשר לעשות את זה. אם נחשוב שאסור לספוג ושאסור להיות מושפלים אנחנו רק נפסיד. לא נהיה בשר תותחים של האליפות, ראו את היכולות שלנו במשחקי הכנה. אני מאוד מקווה שלא נאכזב כי זה טורניר שיכול לקדם כל שחקן ושחקן בצורה משמעותית מאוד. לזכות? יהיה קשה מאוד, אבל אם התחרות תתפתח לכיוון הזה זה יהיה פשוט מטורף. אם נעשה את זה, כל שחקן יקבל מיד חוזה ענק באירופה".

יש שחקנים מדהימים בנבחרות האחרות.

"מגיעים שחקנים הכי טובים שיש שמשחקים בקבוצות הכי טובות באירופה, אבל אף אחד מהשחקנים האלה ששווה מיליונים לא בלט מולנו כי אנחנו קבוצה חזקה ונעשה את זה גם בטורניר. עם טיפת ריכוז, ננצח".

כמות הקהל שהגיעה למשחקי ידידות מול הולנד וגרמניה הפתיעה אתכם?

"זה היה מפתיע מאוד ודיברנו רק על זה. הרגשנו טעימה מהאווירה שתהיה ביורו וזה נתן לנו כוח אדיר. כל משחק שלנו חייב להיות מול אצטדיון מלא".

ואולי בכלל תדלג על הגעה למכבי חיפה ודרך הטורניר תצא לאירופה.

"זה עובר לכל שחקן בראש כי זו הזדמנות לכולנו, אבל אסור לנו לחשוב באופן אישי איך נוכיח את עצמנו כי אז נתרסק. הכוח שלנו זו הקבוצתיות ואסור לאף אחד מאיתנו לחשוב איך הוא מתקדם באופן אישי אלא רק על הקבוצה".

יוסי בניון ירד ליגה, עבר למכבי חיפה ומשם לאירופה. התסריט יחזור אצלך?

"אני מקווה שאשאר ליגה ואגיע לרמות הכי גבוהות. לא צריך לרדת ליגה כדי להצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully