וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף השבוע באירופה: די קאניו רוצה לסגור מעגל. או שלא

4.4.2013 / 7:20

לפני עשר שנים האיטלקי ניצח פעמיים את צ'לסי וירד ליגה, עכשיו מאמן סנדרלנד רוצה להימנע מגורל דומה. משחקי סוף השבוע באירופה עם החלוץ הגרמני המפוספס של השנה, והמאמן הכי לא מוערך בספרד

הסעיף של אקווילאני (פיורנטינה – מילאן, ראשון, 13.30)

כאשר הושאל אלברטו אקווילאני מליברפול מליאן בקיץ 2011, דאגו האנגלים להכניס סעיף מועיל מבחינתם להסכם, לפיו יחוייבו האיטלקים לרכוש את הקשר תמורת 6 מיליון יורו במידה וישותף ב-25 משחקים בכל המסגרות. באופן מעט ביזארי, המשחקים בהם פתח אקווילאני נספרו במלואם, בעוד הופעותיו כמחליף חושבו כחצאי משחקים לצרכי החוזה. כאשר התקרב אקווילאני לרף המדובר, קרא לו המאמן מסימיליאנו אלגרי לשיחה ובישר שיפסיק להשתמש בשירותיו. "אני מעריך את הכנות של מילאן, הם הסבירו שמדובר בשיקולים כלכליים ולא מקצועיים", אמר בקיץ אקווילאני שקיווה בכל זאת להשלים את המעבר, אחרי עונה חיובית למדי בסן-סירו. בפועל, ההתעקשות של מילאן רק פגמה בכוח המיקוח שלה. אחרי שהסעיף לא הופעל, דרשה ליברפול 7 מיליון ליש"ט תמורת האיטלקי והכעיסה אותו מאוד. הרי גם ההעברה הקבועה ליובנטוס אחרי תקופת השאלה ב-2010 נכשלה בגלל תג מחיר גבוה שהדביקו עליו האדומים.

אלברטו אקווילאני שחקן פיורנטינה. GettyImages
נתקע בין ליברפול למילאנו ומצא את עצמו בפירנצה. אקווילאני/GettyImages

למילאן היתה אופציה כדאית הרבה יותר. ריקארדו מונטוליבו, שחקן הרכב בנבחרתו של צ'זארה פראנדלי, סירב להאריך את חוזהו בפיורנטינה והפך לשחקן חופשי. הגעתו למילאן הוכרזה רשמית עוד לפני סיום העונה שעברה, והמילאנזים הרגישו שהם ממש לא צריכים לשלם הון לליברפול. פיורנטינה דווקא הסכימה לעמוד בדרישות האנגלים, וכך עשה אקווילאני את הדרך לפירנצה כדי להצטרף לקבוצה חדשה לחלוטין שבונה וינצ'נצו מונטלה. התאמתו לפאזל התבררה כמוצלחת במיוחד. השחקן שמעולם לא עבר את רף שלושה שערים לעונה, כבש העונה כבר חמישה, והראשון שבהם הגיע באופן סמלי בניצחון 1:3 על מילאן בסן-סירו. הוא מרגיש נהדר, והביטחון העצמי מאפשר לו לנסות דברים מרהיבים ביותר, כמו הבישול המטריף הזה לסטבן יובטיץ' בניצחון על אינטר.

אז ביום ראשון יקבל מונטוליבו, קפטן ויולה לשעבר, שריקות בוז, ואילו אקווילאני ינסה להוכיח לרוסונרי שבכל זאת היה שווה להשקיע בו. יהיה זה מעין מאבק פרטי ביניהם. כשהיא מפגרת בשש נקודות אחרי היריבה בקרב על המקום השלישי, חייבת פיורנטינה להשיג שלוש נקודות, והרקורד לטובתה, עם 11 נצחונות בית ב-14 משחקים, והפסד בודד – דווקא לנועלת הטבלה פסקארה.

שחקן ברצלונה, ליאונל מסי, מול שחקן מילאן, ריקרדו מונטוליבו. רויטרס
נגד אקווילאני ונגד הקהל של פיורנטינה. מונטוליבו/רויטרס

השער ההוא של די קאניו (צ'לסי – סנדרלנד, ראשון, 17.00)

על דרכו של פאולו די קאניו כשחקן אפשר לכתוב כרכים שלמים, וגם סיפורו יוצא הדופן כמנג'ר מצליח במיוחד של סווינדון ראוי לספר נפרד. מינויו בסנדרלנד עורר סערה מלכתחילה, בין היתר בשל דעותיו הפוליטיות השנויות במחלוקת, אבל עבור די קאניו הבכורה המרגשת בסטמפורד ברידג' מחדשת בעיקר את הזכרונות מהיום המופלא ב-28 בספטמבר 2002. אז, ברגע של השראה – והיו לו הרבה כאלה במהלך הקריירה הצבעונית – הוא שלח לרשת את אחד השערים המרהיבים ביותר שלו, והצעיד את ווסטהאם למהפך עצום מול צ'לסי, בדרך לנצחון 2:3. מאכלסי היציעים הכחולים נותרו עם פה פעור למראה הטכניקה והתעוזה של האיטלקי, שהקפיץ באויר בימין ושלח טיל לרשת בשמאל.

היה זה הניצחון הראשון של הפטישים באותה עונה מסויטת, בסיומה ירדה ווסטהאם לליגת המשנה, למרות שדי קאניו כבש את שער הנצחון גם ב-0:1 על צ'לסי באפטון פארק בסיבוב השני. ולכן אי אפשר להתעלם מהשאלה – האם גם הפעם ינצח די קאניו את הכחולים, ובכל זאת יירד ליגה? לוח המשחקים של סנדרלנד במחזורי הנעילה נראה תובעני, ובמחזור הבא מצפה לה דרבי בניוקאסל.

המאמן הכי אנדרייטד (סוסיאדד – מלאגה, שבת, 17.00)

רשימת ההישגים של ריאל סוסיאדד העונה פשוט עוצרת נשימה. היא לא רק מדורגת כרגע, בניגוד לתחזיות רבות, במקום הרביעי אשר מוביל למוקדמות ליגת האלופות. היא היחידה, פרט לריאל מדריד, והראשונה שהנחילה לברצלונה הפסד ליגה, ועוד איזה משחק זה היה – הבאסקים חזרו מפיגור 2:0 לניצחון 2:3. היא היחידה שניצחה את אתלטיקו מדריד בויסנטה קלדרון, תוך שהיא קוטעת לקולצ'ונרוס רצף של 14 ניצחונות ביתיים רצופים בליגה הספרדית עם 0:1 מוצדק בתחילת מרץ. היא הראשונה שיצאה עם שלוש נקודות ממסטאייה, וגם זו היתה חגיגה גדולה עם 2:5 על ולנסיה. לבסוף, סוסיאדד רמסה את בילבאו 1:3 בדרבי האחרון בתולדות אצטדיון סן-מאמס הישן, וכך השלימה שני נצחונות באותה עונה על היריבה האזורית הגדולה לראשונה מאז 1980/81. אז, אגב, זה נגמר באליפות.

סוסיאדד מציגה כדורגל תוסס והתקפי, ולא לחינם מאזן ההתקפה שלה שלישי בספרד, אחרי בארסה וריאל. מי מכם יודע איך קוראים למאמנה? אלמוניותו של פיליפ מונטאניה הצרפתי מוזרה. מוזרה עוד יותר העובדה שאוהדי סוסיאדד לא סבלו אותו במשך זמן רב, מאז הגיע בקיץ 2011. במהלך העונה שעברה הם ערכו הפגנות נגדו, והוא חי באופן תמידי בתחושה שמשרתו בסכנה. בתחילת העונה הנוכחית העסק הסתבך אפילו יותר. בחירת ההרכב שלו זכתה לביקורת קטלנית, ב-10 המחזורים הראשונים הפסידה סוסיאדד שש פעמים, שריקות הבוז מהיציעים החרישו אוזניים, והסוף נראה קרוב.

ואז הגיע הניצחון במלאגה. 1:2 באנדלוסיה ב-11 בנובמבר שינה את כל התמונה. ליאו מסי כבש נגד כל קבוצה במשך סיבוב שלם? במשך אותו הסיבוב הפסידה סוסיאדד פעם אחת בלבד, וגם זה היה 4:3 בברנבאו. הכל התחבר לפתע, ב-2013 היא כובשת 2.25 שערים למשחק, והנה שוב היא פוגשת את מלאגה. הרצף של מסי ייעצר בגלל פציעה, אבל האם זה יכול לקרות למאזן של מונטאניה? נכון לעכשיו, נראית סוסיאדד פייבוריטית לתפוס את הכרטיס לצ'מפיונס-ליג, ואז אולי תועיל ההנהלה בטובה להאריך את חוזהו של הצרפתי. מצד שני, אז הוא גם יזכה סוף כל סוף להכרה, וגם קבוצות גדולות יותר יביעו בו עניין.

פיליפ מונטנייה מאמן ריאל סוסיאדד. Andres Kudacki, AP
אולי עם כרטיס לאירופה ההנהלה סופסוף תכיר בעבודה שהוא עושה? מונטנייה/AP, Andres Kudacki

גורלו של קיסלינג (לברקוזן – וולפסבורג, שבת, 16.30)

מה צריך לעשות סטפן קיסלינג כדי לקבל זימון לנבחרת? בגדול, אין לו מה לעשות, וחלוץ לברקוזן השלים עם רוע הגזירה אחרי פרסום הסגל של יואכים לב בחודש שעבר. "קיסלינג משחק טוב בליגה, אבל בנבחרת זה סיפור אחר לגמרי" אמר המאמן הלאומי, אשר במהלך כהונתו הופיע הסקורר שש פעמים בלבד במדי מאנשאפט. "אין לי יותר תקוות, וצריך לשכוח את זה כמה שיותר מהר. הסיכויים שלי עם לב אבדו", הצהיר קיסלינג, אבל סירב בתוקף להודיע על פרישה מהנבחרת: "מה פתאום? הרבה דברים יכולים להשתנות מהר מאוד".

קיסלינג הוא קורבן של נסיבות. מי יכול להיות מופתע כאשר לב מעדיף על פניו את מריו גומז, שומר אמונים למירוסלאב קלוזה, ובכל מקרה משתמש בחלוץ אחד במערך? למעשה, במשחקים האחרונים הוא אף ניסה שיטה ללא חלוץ טבעי כדי לפנות מקום עבור עוד מישהו ממספר העצום של כוכבי העל שעומדים לרשותו בקישור היצירתי. למפציץ של לברקוזן אין מקום בהרכב, וזה ברור כשמש. אבל למה לא לזמן אותו לסגל? הרי הוא נמצא בכושר הטוב ביותר בקריירה בגיל 29, והעונה מוביל את הבונדסליגה כולה במעורבות בשערים. 28 רשומים לזכותו עם 18 כיבושים ו-10 בישולים. לפני שלוש שנים הוא הבקיע 21 שערי ליגה, והעונה נמצא בדרך הבטוחה לשבור את שיאו האישי.

מפגש עם וולפסבורג לא יכול להזיק. שטוטגרט היא יריבתו האהובה של קיסלינג, מולה כבש 13 שערים בקריירה, אבל הזאבים מדורגים אצלו במקום השני. תשעה שערים יש לקיסלינג נגדם, והוא נרשם על הלוח כל אחד מארבעת המשחקים האחרונים מולם. אחרי צמד בדיסלדורף במחזור האחרון, הוא צפוי להמשיך את הרצף.

שטפן קיסלינג שחקן לברקוזן. GettyImages
קורבן של דור חלוצים משובח. קיסלינג/GettyImages

הסיוט של בלוחין (דינמו קייב – שחטאר דונצק, ראשון, 19.30)

מאז פירוק ברית המועצות, מעולם לא סיימה דינמו קייב מתחת למקום השני. למעשה, בשנות ה-90' היא שלטה ללא עוררין, בתחילת המאה הנוכחית הצליחה שחטאר להתבסס כמעצמה השניה במדינה, ומאז הגעתו של המאמן הרומני מירצ'ה לוצ'סקו לדונצק המאזן נוטה באופן ברור לכיוונו. עם הזמן, זה כבר הופך להשפלה אמיתית. שחטאר זכתה בשלוש אליפויות רצופות, והיא בדרך לרביעית עם מאזן כמעט מושלם של 21 נצחונות ב-22 משחקי ליגה. בשלוש השנים האחרונות היא גם העיפה בקביעות את קייב מהגביע, ובספטמבר הגיעה הבושה בבירת אוקראינה לשפל חדש.

תחילת פירקה שחטאר את דינמו בליגה באופן חד משמעי, 1:3. שלושה שבועות חלפו, והיא הביסה אותה גם בשמינית-גמר הגביע, הפעם 1:4 בתצוגת תכלית. מאמן דינאמו יורי סיומין הצהיר בסיום המשחק שאין בכוונתו להתפטר. בבוקר שלאחריו גילה הרוסי הוותיק שהוא פוטר. אולג בלוחין, שהקדיש כמעט את כל הקריירה שלו כחלוץ לדינאמו, שב למועדון אחרי 24 שנה, תוך שהוא מוותר למען כך על משרת המאמן הלאומי. שבועיים לאחר מכן הוא אושפז אחרי התקף לב. אלה הם החיים בקייב.

העונה של בלוחין עלולה להסתיים בסיוט. התואר של שחטאר סגור, אבל דינמו מקדימה בנקודה בלבד את מטאליסט חארקוב ובנקודה נוספת את דניפרו של חואנדה ראמוס. הכרטיס לליגת האלופות בסכנה ממשית, ואחרי ארבעה הפסדים רצופים לשחטאר חוששים בקייב מהגרוע מכל – הפסד ליגה ביתי ראשון ליריבה מאז 2004. האם היא מסוגלת למנוע את זה? קרב חם יותר לא תראו אפילו ביום שני במשחקי הדרבי של מנצ'סטר ורומא. במידה ותהיתם – הם לא כאן כי יש עוד הרבה זמן עד אז.

מאמן נבחרת אוקראינה אולג בלוחין. Julian Finney, GettyImages
זהירות, סיוט פוטנציאלי לפניך. בלוחין/GettyImages, Julian Finney

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully