וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נייט פיש: "המטרה היא לבנות שחקני נבחרת לעתיד"

יובל קליין

1.4.2013 / 22:21

המנהל החדש של איגוד הבייסבול הישראלי בראיון לוואלה! ספורט: "רוצה לתת יסודות טובים". וגם: הימורים לקראת העונה

הכינו את הנקניקיות. עונת 2013 יצאה לדרך עם היריבות המאולצת בין יוסטון אסטרוס לטקסס ריינג'רס. האסטרוס הפתיעו עם 2:8 במשחק הבכורה שלהם באמריקן ליג ובכך רשמו את הניצחון ה-4,000 בהיסטוריה של הפרנצ'ייז. אנחנו נשפשף את העיניים היטב אם האסטרוס יחזיקו במקום הראשון ב-AL מערב גם בסוף ספטמבר, אך זהו כמעט ההימור הבטוח היחיד שאפשר ללכת עליו העונה.

התחושה היא שרוב הבתים פתוחים ומספר רב קבוצות של קבוצות בטוחות לגבי היכולות שלהן ללכת עד הסוף. מגזין ESPN ערך משאל אנונימי בין כל שחקני הליגה, בו הם נשאלו מי לדעתם תזכה באליפות. באופן מפתיע, טורונטו הייתה זו שקיבלה הכי הרבה קולות, האיינג'לס והטייגרס ניצבו מאחוריה. את העונה מתחילים הבלו ג'ייז בבית מול קליבלנד עם זוכה הסיי יאנג האחרון, אר איי דיקי, שיערוך בכורה בכחול.

אדווין אנקרנסיון שחקן טורונטו בלו ג'ייז. Brad White, GettyImages
מי מאמין בבלו ג'ייז? אדווין אנקרנסיון/GettyImages, Brad White

לא רק בצפון אמריקה דרוכים לקראת העונה החדשה. גם כאן בישראל אמור להיות מעניין העונה בזכות הגעתו של נייט פיש לתפקיד מנהל איגוד הבייסבול הישראלי. שמו של פיש מוכר לחובבי הבייסבול שעקבו ביסודיות אחרי הניסיונות של הנבחרת להגיע לוורלד בייסבול קלאסיק בספטמבר האחרון, שם הוא היה חלק מהקבוצה וכתב בלוג הנקרא "מלך הבייסבול היהודי".

"אני יודע מה ישראלים חושבים על הענף", אמר לנו פיש בן ה-32 בשיחת טלפון מניו יורק, "אנחנו לא הולכים להכריח אף אחד לשחק, אבל המטרה שלי היא להאמין ולגרום לאנשים אחרים להאמין ולתת להם יסודות בייסבול טובים. בסך הכול יש בישראל אווירה מאוד אקטיבית כלפי ספורט". פיש מכיר את הסביבה הישראלית לאחר ששיחק בליגת הבייסבול המקומית ב-2007 במדי תל אביב לייטנינג. הוא גם השתתף בשתי מכביות והספיק לשחק בגרמניה וברפובליקה הדומיניקנית, עד שהתמקם בניו יורק כמאמן בייסבול לנוער וילדים.

בתחילת ספטמבר פיש קיבל הזמנה להיות חלק מסגל נבחרת ישראל המורחב בעל ה-50 שחקנים, שהוזמנו למחנה האימונים בפלורידה. עקב חוקי הוורלד בייסבול קלאסיק, רק 28 שחקנים קיבלו מקום של קבע בסגל ול-25 מתוכם כבר הובטח מקום מראש, עוד לפני מחנה האימונים. כך יצא שהוא נאלץ להיאבק על שלושה מקומות פנויים מול 24 שחקנים.

"ערב הניפוי, הזמין אותי המאמן בראד אוסמוס לשיחה בחדר ושאל אם אני יכול לשחק, בגלל שסבלתי מפציעה באותו זמן. עניתי שכן והוא סיפר שהתוכנית היא לתת לי את המקום ה-29 בסגל". כמו שאנחנו יודעים, בבייסבול יש המון חוקים מוזרים וזה הקסם של המשחק. המקום ה-29 בסגל של 28 שחקנים הוא אחד מהם והוא שייך לתופס בבולפן. "כמובן שרציתי לשחק, אבל היה כבוד גדול להיות חלק מאותה קבוצה והיא ללא ספק קבוצת הבייסבול הכי טובה שהייתי חלק ממנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הפסד כואב לספרד. פיש/מערכת וואלה, צילום מסך

על הנייר, הנבחרת הייתה פייבוריטית מוחלטת לעלות לוורלד בייסבול קלאסיק ושני המשחקים הראשונים הראו זאת, עם ניצחונות קלילים על דרום אפריקה וספרד, ששלחו את ישראל למשחק הגמר מול אותם ספרדים. בניגוד לתחילת הטורניר, הפעם ישראל נתקלה ביריבה עקשנית, שרשמה שתי ריצות באינינג העשירי וניצחה את המשחק, בדרך לטורניר הגמר.

"זה היה רע, היינו בטוחים שאנחנו הולכים לנצח את זה", נזכר פיש וסיפר לנו על האווירה בחדר ההלבשה לאחר המשחק, "היה שקט מוחלט, אף אחד לא זז, מעולם לא חוויתי דבר כזה". גם מאמן הקבוצה אוסמוס אמר למגזין ‘details’ שזה הפסד שכאב יותר מכול הפסד אחר שחווה. "זה הראה באמת עד כמה היה חשוב לשחקנים. המון אנשים תרמו כסף בשביל הקמפיין הזה, הרגשנו מחויבים ואיכזבנו אותם", אמר פיש, שעסק גם בעובדה שבנבחרת היו רק שלושה ישראלים, בעוד השאר היו אמריקאים יהודים הזכאים לאזרחות ישראלית.

"זה הטבע של הוורלד בייסבול קלאסיק ואפשר לראות את זה בשאר הקבוצות. לספרדים היו רק שני ספרדים. אם היינו מנצחים, זה באמת היה יכול להיות גדול בשביל ענף הבייסבול בישראל והמטרה שלנו היא להסתכל קדימה ולראות איך אנחנו בונים שחקנים ישראלים לעתיד, שישתתפו בנבחרת". פיש סיפר שהוא מתמקד כרגע בקביעת הסגל של ארצות הברית למכביה, סגל שיורכב משחקני תיכון וקולג', מה שהוביל לשאלה לגבי העתיד של הבייסבול הישראלי ואיזה שחקנים אנחנו יכולים לראות במייג'ור ליג מתוך הכישרונות שהיו עם הנבחרת בפלורידה.

"כולם מדברים על נייט פרימן", הוא אמר וגם כאן הוזכר פרימן, בכתבת ההכנה של ה-AL מערב השבוע, אבל מאז השתנו מעט הדברים. למרות מחנה אימונים מרשים עם יוסטון, הקבוצה החליטה להשעות את ההחלטה האם הוא יקבל מקום במייג'ור ליג או יישאר במיינורס והציבה אותו ברשימת הוויברס, מה שאומר שכל קבוצה יכולה הייתה להרים אותו וכך בדיוק עשה בילי בין, שהביא אותו לאוקלנד. למרות שנדמה שלפרימן היה יותר טוב להישאר ביוסטון ולקבל יותר הזדמנויות, אוקלנד מחויבת כעת להשאירו בסגל הקבוצה הבכירה במשך כל העונה, עקב היותו חלק מחוק "דראפט 5".

נייט פרימן שחקן נבחרת ישראל בייסבול. alan diaz, AP
איך יילך לו באוקלנד? פרימן/AP, alan diaz

לסיום, שאלנו את פיש לגבי חברו לקבוצה לשעבר קווין יוקיליס. השניים שיחקו ביחד באוניברסיטת סינסינטי ונשארו חברים. "עכשיו הוא בניו יורק, אז יש לנו קצת זמן להסתובב יחד", הוא מספר ומוסיף שמעולם לא חשב שהוא יהיה שחקן כל כך גדול, למרות ששיחקו יחד שלוש שנים. "תמיד ידעתי שהוא יכול לחבוט, אבל לא חשבתי שהוא יהיה אולסטאר יום אחד. הוא מנהיג בחדר ההלבשה וכל כך רציני כאשר זה נוגע למשחק, אבל באימוני החבטות היינו צוחקים המון ביחד והקשר היהודי תמיד היה בינינו. אפילו הייתי אצל ההורים שלו בסדר פסח והיה כיף. תמיד שיחקתי בבסיס השלישי והיה מצחיק שמכל השחקנים, דווקא יוק עבר לשחק שם במדי הרד סוקס, הקבוצה שעליה גדלתי בניו המפשייר". פיש ציין שיוקיליס התחייב לשחק למען הנבחרת בוורלד בייסבול קלאסיק, אך לצער כולם, הדבר לא יצא לפועל.

אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן, בעוד נייט פיש ינסה להרים את הכפפה בארץ הקודש ונסיים עם הנושא איתו התחלנו, הקושי בהימור מושכל על תוצאות העונה. למרות זאת, ניקח צ'אנס בשביל הספורט והנה ההימורים לשנת 2013:

AL:

מזרח: טמפה ביי
מרכז: דטרויט
מערב: לוס אנג'לס איינג'לס
ווילד קארד: טורונטו וטקסס
MVP: מייק טראוט
סיי יאנג: דיוויד פרייס
רוקי: וויל מאיירס

NL:

מזרח: וושינגטון
מרכז: סינסינטי
מערב: לוס אנג'לס דודג'רס
ווילד קארד: אטלנטה וסן פרנסיסקו
MVP: ג'ואי ווטו
סיי יאנג: סטיבן שטרסבורג
רוקי: חוליו טאהרן

וורלד סיריס: לוס אנג'לס איינג'לס מנצחת את וושינגטון

ספרו לנו את ההימורים שלכם!

לטוויטר של יובל קליין

בייסבול בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • נייט פיש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully