וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: ג'רבי ניצחה בדרבי הישראלי בטורקיה את שלזינגר

30.3.2013 / 19:44

שלזינגר חזרה לראשונה מאז האולימפיאדה, אך הסתפקה בארד בעוד ג'רבי זכתה בכסף. מדליית כסף מרשימה גם לגולן פולק

היסטוריה קטנה נרשמה הערב (שבת) בסמסון שבטורקיה, כשירדן ג'רבי ואליס שלזינגר, שתי הג'ודאיות הבכירות בארץ שלמרבה הצער מתחרות באותה קטגוריית משקל (עד 63 ק"ג) התמודדו ביניהן על מקום בגמר הטורניר. במקרה הזה מי שניצחה הייתה ג'רבי, שהשיגה איפון מול שלזינגר אחרי 2:53 דקות של קרב ועלתה לגמר.

- הג'ודוקא ירדן ג'רבי. ברני ארדוב
ניצחון פיקנטי. ירדן ג'רבי/ברני ארדוב

עבור שלזינגר זו הייתה התחרות הראשונה מאז המשחקים האולימפיים בלונדון בקיץ האחרון. כזכור, באותם משחקים שלזינגר נפצעה, ולאחר מכן חזרתה לפעילות הנבחרת התעכבה בגלל מחלוקות בינה לבין ראשי איגוד הג'ודו. לפני הקרב מול ג'רבי, שלזינגר השיגה ניצחונות על יריבות מספרד ואיטליה. החדשות הטובות הן שאחרי ההפסד בדרבי, שלזינגר עברה לגמר בית הניחומים ואחרי ניצחון על אדוויג גוונד האיטלקיה זכתה במדליית הארד.

ג'רבי פתחה את התחרות בניצחונות על יריבות מאוקראינה וסלובניה. בעקבות הניצחון על שלזינגר היא התמודדה בגמר נגד הצרפתיה ז'רביס אמאנה, שגברה על שלזינגר בלונדון 2012 בדרך לזכייה במדליית הארד. במקרה הזה, ידה של הצרפתיה הייתה על העליונה גם הפעם, ואמאנה השיגה איפון אחרי 3:52 דקות כדי לחגוג את הזכייה במדליית הזהב.

ג'ודוקא ישראלית אליס שלזינגר. קובי אליהו
תחרות ראשונה מאז המשחקים האולימפיים. אליס שלזינגר/קובי אליהו

ג'ודאים אולימפיים נוספים השתתפו בתחרות בטורקיה. גולן פולק רשם את אחד מהישגיו הטובים בקריירה כשזכה במדליית הכסף בקטגוריית המשקל של עד 66 ק"ג. פולק פתח עם ארבעה ניצחונות רצופים על יריבים מגאורגיה, מונגוליה, רוסיה ואוזבקיסטן (זוכה גרנד סלאם מוסקבה ב-2012). בגמר התמודד פולק נגד גאורגי זנטראיה האוקראיני (אלוף העולם ואירופה לשעבר ב-60 ק"ג), והפסיד לו בניקוד.

בקטגוריית המשקל של עד 60 ק"ג לגברים, טומי ארשנסקי סיים במקום החמישי. הוא גבר על יריבים מטורקיה וגאורגיה לפני שהפסיד לג'ודוקא מקזחסטן ועבר לבית הניחומים, שם ניצח באיפון את לודוויג פאיישר האוסטרי (סגן האלוף האולימפי מ-2008) אבל הפסיד בקרב על מדליית הארד לווגאר שירינלי מאזרבייג'אן. באותה קטגורייה, עידו בר ניצח יריב מרוקני אבל הפסיד בסיבוב השני לרוסי. שגיא מוקי סיים שביעי בקטגוריית המשקל של עד 73 ק"ג. הוא פתח בניצחונות על יריבים מטורקיה וגאורגיה, הפסיד בסיבוב השלישי לג'ודוקא רוסי והפסיד פעם נוספת בפתיחת בית הניחומים ליריב מצרפת.

רוני שוורץ, שהתחרתה בקטגוריית המשקל של עד 52 ק"ג, הפסידה כבר בקרב הראשון שלה ללאורה גומז הספרדיה, שהשיגה איפון מהיר למרות ששוורץ הקדימה אותה עם ווזארי. באותו משקל, גילי כהן הפסידה בקרב הראשון שלה למריה בויוק האוקראינית. העולה החדשה מברזיל, קמילה מינקאווה, ייצגה לראשונה את ישראל בקטגוריית המשקל של עד 57 ק"ג. למרבה הצער, מינקאווה הפסידה כבר בקרב הראשון לצרפתיה בעלת השם היהודי, לולה בנארוש.

הג'ודוקא הישראלי גולן פולק. GettyImages
הישג מרשים. גולן פולק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully