וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: יוסי מזרחי אמר לי 'כדור כזה צריך לקחת'"

27.3.2013 / 19:26

הנבחרת נחתה, גוטמן התייחס לשער הכואב שספג אוואט מול פורטוגל. עוד מהמאמן: ”נאתכו הוא צ’אבי שלנו, בניון אדם גדול”

צילום וידאו: טל אנגלנדר עריכת וידאו: טל רזניק

נבחרת ישראל נחתה היום (רביעי) אחרי הניצחון 0:2 בבלפסט על צפון אירלנד, ניצחון ששמר על סיכויי ההעפלה למונדיאל בברזיל ב-2014. הבחורים של גוטמן עומדים כרגע על 11 נקודות, בדיוק כמו פורטוגל, לה הפרש שערים נמוך יותר משל ישראל. המאמן אלי גוטמן הגיע לתא הכבוד של ההתאחדות לכדורגל, למסיבת עיתונאים.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. מגד גוזני
גוטמן/מגד גוזני

מאמן הנבחרת אלי גוטמן אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "התחושות בליל הסדר הזה, בצפון אירלנד, ילוו אותי עד יומי האחרון. זו קבוצה שחברה לה לייצג את הכדורגל הישראלי. היה לא פשוט להתחיל את ההכנה הזו בצפון אירלנד בגלל אותה דקה 93. אמרתי לחבר'ה שצריך להמשיך הלאה, לתת כבוד למקצוע, לדבר על הכבוד שכל אחד רוחש לדבר היקר הזה שנקרא נבחרת ישראל".

"להכנות למשחק מול פורטוגל התכנסנו לפני עשרה ימים", הוסיף. "כשניסיתי לשחק במשחק נגד פינלנד, החלטתי לשנות מערך. תשאלו אותי למה, אגיד לכם שעשיתי אנליזה, ישבתי בבית עם שתי פלזמות וראיתי כמה חשוב שיהיה עוד שחקן במרכז השדה. באותו רגע ידעתי שזה הולך להיות שרן ייני. דיברתי עם ג'ורדי קרויף, שאלתי אותו על זה. אני מדבר, אני מתייעץ. הוא זה שנתן לי את החותמת הסופית. בסופו של דבר את ההחלטות מקבלים יוסי אבוקסיס ואני. ואני כל כך גאה שבנבחרת ישראל של היום יש שחקנים אינטילגנטיים, שחקנים מוטיבציונים, שחקנים שכל מה שהם רוצים זה לנצח למען הכדורגל הישראלי".

"רמי גרשון בשבילי זו הפתעה. מעל ומעבר. מעבר לזה שהוא היה הרב הראשי בליל הסדר. ביברס כולם יודעים מה אני חושב עליו. כשאמרתי לו שהוא יהיה הצ'אבי של נבחרת ישראל, ידעתי מה אני אומר. לפני המשחק נגד פורטוגל ניגשתי לגל אלברמן. הוא בשבילי אישיות מעבר לפיגורה. שאלתי אותו 'גל, מה עם שרן ייני? 40 אלף צופים'. הוא אמר לי 'הוא חזק מאוד בראש. 40 אלף צופים'. עכשיו תבינו, ייני משחק בתפקיד של אלברמן. אני מסיר בפני ייני את הכובע. ואני רוצה להודות לכל אחד ואחד, כי מגיע להם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלי גוטמן, ביברס נאתכו, נבחרת ישראל. GettyImages
קיבל מחמאות. נתאכו וגוטמן/GettyImages

לגבי יוסי בניון: "יוסי הוא הקפטן שלנו. הוא נמצא בנבחרת ישראל כי מגיע לו להיות בנבחרת ישראל. אני מקבל החלטות מקצועיות בלבד. נשאלתי לגבי החילופים במשחק נגד פורטוגל ועניתי. גם היום אענה. יוסי בניון נכנס בשלהי המשחק כדי שיחזיק כדור. לא רציתי להוסיף שחקן הגנה כאשר ברחבה נמצאים יותר מדי שחקנים. גם אתמול ב-0:1 חיממתי את בירם כיאל, אבל ב-0:2 הכנסתי את יוסי. בניון שחקן גדול ואדם גדול. בתוך עמי אני חי, וכן, אני רוצה שיוסי ישבור שיא שלא היה לאף אחד בכדורגל הישראלי".

גוטמן המשיך: "לצפון אירלנד אין את השמות הנוצצים. זה לא רונאלדו ולא פפה ולא קואנטראו ולא מוטיניו. ואם היינו שאננים לא היינו חוזרים עם שלוש נקודות. וכמה שהשחקנים לא עזבו את הדקה ה-93 מול פורטוגל, הם הוכיחו חוסן מנטאלי ולא ויתרו על המשחק. אנחנו חוזרים לפה ואני רואה את רוב האנשים אומרים 'אלי, חזרנו לאהוב את הנבחרת, אנחנו גאים בנבחרת שלנו'. מבחינתי אלו עשרה ימים קסומים ואנחנו ממתינים להמשך".

על החילופים: "יום למחרת התקשר אליי יוסי מזרחי, המאמן של מ.ס. אשדוד. אמרתי לו 'יוסי תקשיב אולי עשיתי טעות כשלא הכנסתי את דקל' והוא ענה לי 'איזה שטויות אתה מדבר. לכדור גובה כזה אף בלם לא הולך. זה כדור ששוער צועק עזוב, קולט או מאגרף'. הנה, אני אומר: אם המשחק היה מתקיים שוב, אני עושה את אותם החילופים".

על השיטה: "זה שינוי של חשיבה שלי. באתי מתקופה נהדרת בהפועל תל אביב ושיחקנו 2:4:4 וזה עבד כי אלו היו הכלים. אני מבטיח שלקראת המשחק הבא נלמד את האזרים ונראה באיזו שיטה להשתמש".

על האפשרות להמשיך לקדנציה נוספת בנבחרת: "אבי לוזון דיבר איתי ומסר את דברי העידוד שלו. הוא נשמע מאושר מאוד. אני לא חושב שזו הדרך, לחשוב על מינוי לקמפיין בגלל שמנצחים או מפסידים. יש יו"ר התאחדות, יש מזכירות, יש סגן. אנשים שהרבה זמן בעסק הזה. עוד נראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully