וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן מתלבט בין כיאל לזהבי ובין שיש לגרשון

20.3.2013 / 15:07

גוטמן תרגל את ה-11 לקראת פורטוגל. איתן טיבי צפוי לפתוח. המאמן עדיין מתלבט בין שתי עמדות המפתח בהגנה ובקישור

מגד גוזני

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

האימון של נבחרת ישראל לקראת פורטוגל, היום (רביעי), הוזז לשעת המשחק (14:45) ונערך באיצטדיון רמת גן, לבקשתו של המאמן אלי גוטמן. בתחילת האימון חילק גוטמן גופיות לשחקני ההרכב המסתמן מול פורטוגל. דודו אוואט עמד בין הקורות, כשהמגנים היו יובל שפונגין וגל שיש. על פי תוכנית זו, רמי גרשון יישב במשחק על הספסל. במרכז ההגנה ישחקו טל בן חיים ואיתן טיבי, שהיה חולה בימים האחרונים אך היום שותף באימון וקיבל את גופיית ההרכב.

שרן ייני שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
בהגנה בלם, בהתקפה קשר. שרן ייני/קובי אליהו

ההפתעה של גוטמן בהרכב, שרן ייני ממכבי תל אביב, ישחק בין הבלמים לקישור, כשני הקשרים האחוריים יהיו בירם כיאל וביברס נאתכו. באגפים יתופקדו מאור מליקסון ועדן בן בסט. תומר חמד יפתח לבדו בחוד.

יש לציין כי זו הפעם הראשונה שגוטמן מתרגל את ההרכב במלואו, ולא חלק ממנו.

לפרקים, לקראת סיום האימון, תרגל גוטמן את ערן זהבי ורמי גרשון על חשבון בירם כיאל וגל שיש. נראה כי המאמן מתלבט לגבי שתי העמדות הללו. מחר יתורגל ההרכב הסופי, ואם יהיה שינוי בהרכב הוא ככל הנראה יהיה בעמדת המגן השמאלי.

אתמול ערך המאמן אסיפה ובה נתן את הדגשים הטקטיים שלו. המאמן חוזר ומדגיש באסיפות את חשיבות הלחץ והעמידה של הקשרים האחוריים, כיאל ונאתכו, בשמירה על שחקני המפתח של פורטוגל. כמו כן הדגיש גוטמן את החשיבות שבעמידה של שרן ייני, שאמור לבלום נסיונות של היריבה לקבל את הכדור בשטח שבין הבלמים לקישור. בזמן ההתקפות של נבחרת פורטוגל, ייני יצטרף להגנה וישמש כבלם לכל דבר. בנבחרת אמרו הבוקר כי ההצטרפות של ייני למערך תאפשר לנאתכו ולכיאל לעלות להתקפה באופן מבוקר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מונס דאבור שחקן הנבחרת הצעירה מול איתן טיבי שחקן נבחרת ישראל. מגד גוזני
משימות קצת יותר קשות מדאבור. טיבי/מגד גוזני

לפני האימון התפנה חלוץ טולוז עדן בן בסט לשלוח מסר ליריבה. "גם פורטוגל צריכה לבוא ערוכה לנבחרת שלנו", אמר החלוץ. "יש לנו שחקנים טובים שמשחקים בקבוצות בחו"ל ובקבוצות טובות בארץ".

"איך עוצרים את רונאלדו?", שאל וענה: "עמידה נכונה ומחויבות של כולם. זה לא רק מגן ימני או מגן שמאלי אלא חיפוי הדדי, עומדים קרוב ומקשיבים להוראות של אלי. יש להם נקודות תורפה כמו לכל קבוצה. בפורטוגל יש שחקנים שמשחקים בקבוצות הכי טובות בעולם. אלי מראה לנו את נקודות התורפה ואנחנו צריכים לעמוד נכון ולשחק בסבלנות כי זה שם המשחק במשחק הזה ספציפי. ננסה להוציא אותם מריכוז, לצאת למתפרצות וככה נוכל להפתיע".

עדן בן בסט שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
"אלי מראה לנו את נקודות התורפה ואנחנו צריכים לעמוד נכון ולשחק בסבלנות כי זה שם המשחק במשחק הזה ספציפי. ננסה להוציא אותם מריכוז, לצאת למתפרצות וככה נוכל להפתיע". בן בסט/קובי אליהו

"מהראשון עד האחרון, כולם מאמינים", המשיך בן בסט. "אנחנו באים כדי לעשות את זה יחד עם הקהל. אנחנו שמחים שהאצטדיון יהיה מלא. רונאלדו מושך קהל, אבל הקהל יבוא לעודד אותנו ואני בטוח בזה באלף אחוז. בסיום, נצטרך להסתכל במראה ולהגיד שנתנו הכל בשביל הקהל. אנחנו נושמים את פורטוגל והמוטו של יוסי ואלי זה להכין את החומר ולהכין אותנו על הצד הטוב ביותר".

שחקני נבחרת ישראל ערן זהבי, טל בן חיים. קובי אליהו
"אני חזרתי לפה, חזרתי לשחק וחזרתי ליהנות. אלי גוטמן הזמין אותי בכלל יכולת ולא בגלל שחזרתי". זהבי/קובי אליהו

קשר מכבי תל אביב, ערן זהבי, מגיע באותה גישה. "יש אווירה טובה סביב הנבחרת, ואנחנו באים לתת את הכול על המגרש", אמר זהבי. "זה שיש הבדלי רמות, זה ברור, אבל אם כל אחד ייתן יותר מ-100 אחוז ויותר, אפשר לעשות את זה. אלי מכין אותנו איך לתקוף ואיך להגן. כולם יודעים מה צריך לעשות ואין להם כל כך הרבה נקודות חולשה. אבל בהחלט אפשר לכבוש שערים. הכל פתוח".

בהמשך נשאל זהבי לגבי החזרה שלו לארץ, ועקב כך לנבחרת. "לא צריך להתייחס למי חוזר לארץ ולמי לא", אמר זהבי. "אני חזרתי לפה, חזרתי לשחק וחזרתי ליהנות. אלי גוטמן הזמין אותי בכלל יכולת ולא בגלל שחזרתי".

לסיום נשאל האם ישראל ראויה לעלות למונדיאל? "אם ננצח מחר ובצפון אירלנד, נהיה ראויים לעלות. אין מה לדבר, צריך לעשות. אנחנו מגיעים עם 100 אחוז אמונה. אנחנו רוצים ש-40 אלף איש יבואו לראות כדורגל טוב וילכו עם ראש מורם הביתה. אנשים בקהל לא ירצו שרונאלדו ייתן גול. הם מגיעים לתמוך בנו".

אייל גולסה שחקן הנבחרת הצעירה מול אלעד גבאי שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
יעמוד לשרותו של גיא לוזון. גולסה/ברני ארדוב

המאמן אלי גוטמן החליט הבוקר (רביעי) לשחרר מהסגל את קשר מכבי חיפה אייל גולסה, שירד לסגל הנבחרת הצעירה וישתתף במשחקי ההכנה שלה נגד הולנד (חמישי, 19:30, אצטדיון המושבה, כניסה חופשית) וגרמניה (ראשון, 19:30, בלומפילד, כניסה חופשית).

ביום המשחק נגד פורטוגל, יהווה אצטדיון המושבה בפתח תקוה מגרש חנייה לטובת באי המשחק. ההתאחדות לכדורגל תפעיל שירות שאטלים (הסעות) מאצטדיון המושבה לאצטדיון רמת גן - ובחזרה מהאצטדיון בתום המשחק - בחינם, לנוחיות האוהדים. "ההתאחדות עושה מאמצים רבים על מנת להקל את הגעתם ועזיבתם של האוהדים ואנו מבקשים כי האוהדים יקדימו להגיע לאצטדיון ביום המשחק", נמסר מההתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully