וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי נתניה: עטר הסכים לאמן עד תום העונה, שחר מתנגד

המאמן הסכים לשוב לקדנציה רביעית "ללא התחייבות" בכפוף להסדר עם חיפה, שמעדיפה לסכם עימו את הפרטים לעונה הבאה

צילום וידאו: דרור פיקלני, עריכה: טל רזניק

האם ראובן עטר יאמן את מכבי נתניה עד תום העונה? הקבוצה הוציאה היום (שני) הודעה רשמית, ובה נכתב: "ראובן עטר הודיע לראשי נתניה שהוא מוכן לבוא לחודשיים וחצי ללא התחייבות לעונה הבאה, ולהירתם לעזור לקבוצה במאבקי ההישרדות. עטר עצמו מסר: "אחרי 10 שנים טובות ומוצלחות במועדון, אני מרגיש חובה לעזור במאבקי התחתית של מכבי נתניה. אני לא מעוניין להרוויח שקל יותר ממה שאני מרוויח ואני מעביר את נושא סגירת העניינים מול מכבי חיפה להנהלת המועדון".

עתה בנתניה יפנו להנהלת מכבי חיפה, בתקווה להסדיר את הסוגיה הכספית, אך כאן התעוררה בעיה חדשה. נשיא הירוקים, יעקב שחר, דורש שעטר יוותר על החוזה שלו לעונה הבאה אם ברצונו להדריך קבוצה אחרת. שחר אמר לוואלה! ספורט: "אין לי כל כוונה להשאיל את עטר למכבי נתניה עד סוף העונה. עטר ילד גדול ויעשה את החישובים שלו. אני לא מונע ממנו לעבוד בקבוצה אחרת, שזה דבר חשוב מבחינת הקריירה שלו. אם הוא רוצה ללכת, אין שום בעיה. אם כך, אין לי כוונה להעסיק אותו בעונה הבאה".

בעקבות ההודעה של עטר החלו גם במכבי חיפה להתעסק בנושא. נכון לעכשיו, עדיין לא נפתח משא ומתן רשמי אך פניה מצד נתניה תיעשה כבר בשעות הקרובות.

בחיפה נשמעים יותר ויותר קולות הטוענים שיש לסיים את כל נושא עטר כעת וההעדפה בחיפה היא לסגור את נושא חוזהו של המאמן גם לעונה הבאה ולא רק לעונה הנוכחית. בחיפה מעונינים להגיע לסיכום כולל עם המאמן גם על סיום ההתקשרות בכל הנוגע לעונה הבאה, שכן חוזהו בחיפה לעונה הבאה עדיין תקף. המאמן מצידו לא מוכן בשלב זה לוותר על החוזה לעונה הבאה בשלמותו אם לא יובטח לו חוזה דומה בנתניה ומוכן כפי שהצהיר להגיע עד סוף העונה ללא התחייבויות.

עם פתיחת המשא ומתן תצטרך נתניה להציג את הסכומים אותם היא מוכנה לשלם לעטר כשאז יחליטו בחיפה האם להסכים לשלם חלק מחוזהו או שמא לדרוש שנתניה תקח מחוייבות מלאה לחוזהו של המאמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ושוב איתכם. עטר ושחר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, כבר במהלך מחצית המשחק בשבת בו הבוסה נתניה 3:0 על ידי הפועל חיפה החלו מקורבים להנהלה להפעיל לחצים לפיטורי טל בנין. ההחלטה התקבלה סופית במהלך יום ראשון והצדדים נפרדו הבוקר (שני) במסיבת עיתונאים הזויה. עטר היה האופציה המועדפת על ראשי נתניה ועל מועמדותו לחזור פורסם בוואלה! ספורט כבר ביום ראשון בבוקר.

עטר, 44, שיחק במכבי נתניה בעונת 2002/3 עד שנפצע, הודיע על פרישה וזז לעמדת עוזר המאמן של גילי לנדאו. במהלך עונת 2003/4 שב לנתניה לתפקיד ראשון כמאמן ראשי, אך לא הצליח לעזור לקבוצה להימנע מירידה. עונה לאחר מכן העלה את הקבוצה חזרה לליגת העל והדריך אותה בהצלחה גם בעונת 2005/6. עם הגעת דניאל יאמר למועדון פינה עטר את מקומו לטובת אלי גוטמן, אך חזר כשהאחרון פוטר לאחר מספר מחזורים. בתום עונת 2007/8 שוב נפרדו שני הצדדים ושבו לשתף פעולה בספטמבר 2009, כשעטר נקרא להחליף את נתי עזריה לאחר פתיחת עונה חלשה. בקיץ סיים עטר את חוזהו בנתניה ומונה למאמן מכבי חיפה, אך פוטר בחודש נובמבר וכעת הוא שב לנתניה לקדנציה רביעית. עטר, שהדריך גם את מכבי הרצליה ובית"ר ירושלים (עמה זכה בגביע המדינה) הוביל את נתניה פעמיים למקום השני ואשתקד למקום הרביעי.

אחרי ההודעה הרשמית על עזיבתו של טל בנין, בקרב שחקני הקבוצה חלוקות הדעות בנוגע למהלך. חלק מהם הביעו היום חשש מכך שהזעזוע הגיע בעיתוי לא נכון, פחות מיממה אחרי שהקבוצה ירדה מתחת לקו האדום. "נכון שאנחנו במצב גרוע מאוד אבל זעזוע בעת כזו זה דבר בעייתי. לא בטוח שזה מה שהיו צריכים לעשות" אמר היום אחד מהשחקנים.

בנוסף לבנין, גם עוזרו מאיר בן מרגי יעזוב את הקבוצה למרות שהיום העביר זמנית את האימון. מאמן הכושר חזי נחשוני ומאמן השוערים עופר בסון ממתינים להתפתחויות בגזרת המאמן ואז יוחלט האם את נשארים או עוזבים. מוטל'ה שפיגלר לא ימשיך בתפקיד המנהל המקצועי, אך יישאר חלק מהמערכת. קובי בלדב יחזור להיות יותר מעורב ומקורב למועדון אמר: "קובי יהיה שוב האיש החזק במועדון. הוא יחזור להיות מעורב הרבה יותר".

איש העסקים אלי שגב שגייס משקיעים לקבוצה דיבר עם הנהלת המועדון והודיע להם כי פיטורי בנין אינם אומרים כי יפסיק לעזור לנתניה. יחד עם זאת, בסביבתו שגב, המקורב לבנין, טוענים כי ייתכן והוא יפסיק את תמיכתו בעונה הבאה ולא יגייס משקיעים למועדון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טל בנין במסיבת העיתונאים של ההודעה על סיום תפקידו במכבי נתניה. דרור פיקלני
עיתוי בעייתי? בנין/דרור פיקלני

במקביל להתפתחויות, היום בצהריים נערכה אסיפה קשה נערכה בין ראשי המועדון לבין שחקני הקבוצה בה ביקש קובי בלדב מהשחקנים לקחת אחריות: "בנין ובן מרגי לקחו אחריות והבינו שצריך לזעזע את המערכת וגם אנחנו עשינו זעזוע ויבוא מאמן אחר, אבל האמת היא שהם לא היו האשמים ואתם אלה שצריכים לקחת את כל האחריות", אמר בלדב לשחקנים והוסיף: "תתחילו לגלות אחריות ותשחקו עם מחוייבות. מעכשיו כל האחריות היא עליכם ומכם הציפייה לנצח את המשחקים. אל תתנו לנתניה לרדת".

גם בקרב השחקנים קיימת ההבנה שהזעזוע בצוות המקצועי הוא אות אזהרה בעיקר עבורם ושאם הקבוצה לא תתעורר הם יירדו ליגה: "כולם מבינים שככה זה לא יכול להימשך", אמר אחד השחקנים. "קובי דיבר אל הלב וכולם הסכימו איתו. אסור לתת למועדון הזה לרדת ליגה כי זה כתם ענק עבורנו. זה לא כמו לרדת ליגה עם מועדון קטן, אלא לרדת ליגה בניגוד לכל הציפיות וזה ילווה כל אחד ואחד מאיתנו עד סוף הקריירה".

עידו לוי לא ערך אימון והוא עדיין חש כאבים עזים בשרירי הבטן.

קובי בלדב מנכ"ל מכבי נתניה. קובי אליהו
חזר להיות האיש החזק במועדון. בלדב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully