וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אלטרנטיבית: שלום תקווה על ההצלחה של מכבי חיפה

18.3.2013 / 1:00

היא לא רק מציקה למכבי תל אביב ומלחיצה אותה, היא גם שומרת על העניין בפלייאוף ויוצרת מתח לקראת משחק העונה. שלום תקווה יודע: גם מכבי חיפה ראויה להרבה יותר מסתם שבחים

אדריאן הרבשטיין

זה הלך קשה, נגרר עד השנייה האחרונה, אבל בסופו של דבר מכבי חיפה הצליחה להשיג את שלוש הנקודות החשובות והמתוקות מול בני יהודה. חשוב מכך, גם במשחק לא טוב, אפשר לומר גם במשחק לא חכם, היא הצליחה להשאיר עניין בצמרת, ולא אפשרה למכבי תל אביב להגדיל ממנה את הפער.

מכבי חיפה פגשה קבוצה טקטית, עיקשת, לוחמת, שהקשתה מאוד על הירוקים להציג את המשחק הרגיל שלהם. לכל אורך המשחק הייתה זו חיפה שהחזיקה בכדור, שלטה, אבל לא ביצעה מהלכים נכונים, במיוחד במחצית הראשונה. הרבה מאוד התקפות שלה, יותר מדי התקפות, הסתיימו בלא כלום.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. אדריאן הרבשטיין
הבטיחו לנו משחק עונה מותח. חיפה חוגגת/אדריאן הרבשטיין

מי שתקעו מעט את המשחק השוטף של הירוקים היו שחקני האגף – שלומי אזולאי וחן עזרא. בכל פעם שחוליית הקישור של חיפה יצאה קדימה, שני שחקני הקו נכנסו מהר מדי למרכז ההגנה של בני יהודה, וצופפו את האזור המסוכן. הפעולה הזאת, הצפיפות הזאת, לא אפשרו לגולסה, קטן ובוקולי למצוא ולו פעם אחת את הדרך למסירה חכמה בשטחים המסוכנים. כך ראינו את חיפה מתקשה ומסורבלת, ולא מוצאת את הדרך לשער.

כשמכבי חיפה יוצאת להתקפה, נכון יותר מבחינת שחקני הקו לרווח את המשחק, לאפשר הנעת כדור ולייצר אופציות מסירה טובות יותר. אתמול הם לא עשו את זה. גם בעצם כניסתם קדימה, בניסיונם לפנות את הקו לשני המגנים התוקפים – זה נעשה מהר מדי, ולא בצורה מסודרת. בנוסף לכך, בני יהודה הציבה את מרינקוביץ' והרפקה, ששמרו בצורה אדוקה את טואטחה ומשומר, ולא אפשרו להם לחדור כהרגלם לרחבת ה-16 ולסכן את השער. מרבית ההתקפות של חיפה נעצרו במרכז ההגנה של בני יהודה, ובלי משחק האגפים, לא הצליחה חיפה להגיע להזדמנות ממשית להבקעת שער.

המחצית השנייה הייתה טובה יותר, ויכולנו לראות את חיפה באה יותר מכיוון האגפים. הדבר הקשה על הגנת בני יהודה, ואכן בחצי השני חיפה הגיעה ללא מעט הזדמנויות, אבל יכולת טובה של איינוגבה מנעה יתרון מוקדם לחיפה. בדקה ה-95 נעשה צדק, ומכבי חיפה כבשה דווקא מטעות של אותו איינוגבה, שהיה הטוב במגרש, עד להשמטה האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שלומי אזולאי שחקן מכבי חיפה מול אביב חדד שחקן בני יהודה. אדריאן הרבשטיין
לא שיחקו חכם, אבל השיגו את שלוש הנקודות. אזולאי והירוקים/אדריאן הרבשטיין

מנגד, בני יהודה, מלבד התקפה מתפרצת אחת שבה כמעט גנבה את הניצחון, התמקדה בעיקר בעבודה הגנתית קשה, ובעזרת עמידה טקטית ניסתה להכביד על חיפה ולהפריע לה במירוץ. זו פעם שנייה שבני יהודה סופגת שער מכריע עמוק בזמן פציעות (כמו גם מול מכבי תל אביב), אבל אלו שני מקרים שונים, ולדעתי אי אפשר לקשר ביניהם ולסמן איזשהי תופעה. רק חבל שבני יהודה לא הגיעה למשחק עם חשיבה קצת יותר התקפית, עם קצת יותר יוזמה ותעוזה בחלק ההתקפי שלה. אולי היא עוד הייתה מפתיעה.

בסופו של דבר, מכבי חיפה הצליחה לא רק להשיג שלוש נקודות, אלא גם לעצבן הרבה מאוד תל אביבים. הקבוצה של אריק בנאדו ראויה להמון הערכה על היכולת שלה לעמוד באתגר ולהתמודד מול אחוזי ההצלחה הגבוהים של מכבי תל אביב. היא ממשיכה באופן עקבי לתת פייט, ולתת איזשהו עניין בפלייאוף העליון. היא מטרידה את מכבי תל אביב, מציקה לה, ולא מניחה לה לרגע. אז נכון, סיכוייה של מכבי חיפה לזכות באליפות הם קלושים, אבל עדיין מגיעות לה הרבה מחמאות על המאבק העיקש מול אוסקר גרסיה וחניכיו. אילו הייתה ניתנת לי ההזדמנות להעניק עוד תואר אליפות לאיזשהי קבוצה העונה, בהחלט הייתי מעניק אותה למכבי חיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully