וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "מבנה השליטה לא ישתנה לאחר העסקה"

17.3.2013 / 20:14

על רקע חשיפת וואלה! ספורט באשר להכנסת שותף, כבר עכשיו ברור כי רקנאטי ופדרמן ימשיכו לשלוט. העסקה בשלב מתקדם

במכבי תל אביב נמשכות השיחות על מכירת חלק ממניות הקבוצה. גורם במועדון הבהיר כי "גם כשהעסקה תושלם מבנה השליטה לא ישתנה". כזכור, ביום שישי נחשף בוואלה! ספורט כי הקבוצה קרובה לסיכום על הכנסת שותף חדש, כשכל אנשי ההנהלה מעודכנים ומסכימים על המהלך המתגבש ויהיו שותפים למכירת המניות.

מדובר על שני משקיעים שונים שלא קשורים אחד לשני. אחד מהמשקיעים מתגורר בלונדון, והשני בארה"ב. כל אחד מהם יעמוד ברשות עצמו ויחזיק בכ- 15 אחוזים מהבעלות, בתמורה לרכישה ישלם כל אחד כ- 15 מיליון שקל. העסקה נמצאת בשלב מתקדם וכשהיא תושלם כל אחת מהקבוצות צפויות לרדת בשיעורי ההחזקות באופן יחסי. יחד עם זאת, קבוצות פדרמן ורקנאטי עדיין יחזיקו במשותף ביותר מ-50 אחוז, מה שיעניק להם את השליטה.

שמעון מזרחי, דייויד פדרמן בעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
איך השינוי ישפיע? מזרחי ופדרמן/ברני ארדוב

בשנים האחרונות בחנו ראשי המועדון הצעות רבות, אולם כחלק מלקחי העבר החליטו לבחון היטב את אופיים והתנהלותם של המועמדים הפוטנציאליים לפני שיוחלט לצרף שותף חדש.

כזכור, עם עזיבתו של רענן כץ לפני כארבע שנים, שונו שיעורי ההחזקה במועדון כך שקבוצותיהם של דייויד פדרמן (באמצעות חברת פדנקו בע"מ) ומשפחת רקנאטי (באמצעות חברת נפתלי ש.ש. השקעות בע"מ) מחזיקות כל אחת בכ-40 אחוז מהבעלות, בעוד שקבוצת 'ניוקו ספורט' של היו"ר שמעון מזרחי מחזיקה בכ-20 האחוזים הנותרים.

על פי מאגר הנתונים של רשם החברות, משפחות רקנאטי ופדרמן מחזיקות כל אחת בכ- 33.3% מהמניות המונפקות של החברה, וקבוצתו של שמעון מזרחי בכ- 16.5% מהמניות ב"חברת מועדון הכדורסל מכבי תל-אביב (1995) בע"מ". את יתר המניות בשיעור של כ-16.5% מחזיקה החברה עצמה כמניות באוצר, מניות שאינן משתתפות בהצבעה ולמעשה מנוטרלות בחישוב השליטה בקבוצה. כך בפועל שיעורי ההחזקה הם 40, 40 ו- 20 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully