וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון דולר בייבי מנס ציונה

"המקור", ערוץ 10

17.3.2013 / 16:14

בקיץ האחרון נדרסה טיגיסט ביטאו, אחת התקוות הגדולות שלנו לאולימפיאדת ריו, על ידי טרקטורון. ישראל רוזנר ליווה את תהליך השיקום שלה בכתבה ל"המקור" שתשודר ביום ב'. צפו בקטע מהכתבה

דרור עינב

בגיל 12 הפכה טיגיסט ביטאו לאלופת ישראל בריצה לנערות עד גיל 16. הילדה הכי קטנה וצנומה בין המתחרות עקפה את כולן וזכתה בהכרה. היא הייתה נחושה וכשרונית וסומנה כהבטחה של איגוד האתלטיקה בישראל. הכוונה הייתה ברורה: טיגיסט תייצג את ישראל באולימפיאדת ריו 2016. החלום לא היה רק של מאמניה. טיגיסט הייתה גם חלומם של בני משפחה רבים - של אביה ושל אחיה ואחיותיה, כרטיס כניסה וגשר לישראל ולישראליות. אמא של טיגיסט נפטרה לפני כשנה, אבל טיגיסט לא ויתרה על החלום.

בסוף הקיץ האחרון יצאה טיגיסט לריצת אימון בשדות קיבוץ גבעת ברנר בחברת קבוצת רצים, ריצה שלא הסתיימה. בערך בקילומטר השביעי חלף על פניהם רוכב טרקטורון. הם סימנו לו להאט אבל הוא דהר, ואז, על פי העדויות, הסתובב , חזר לכיוונם ופגע בטיגיסט וברצה נוספת. בחדר הניתוח שכבה טיגיסט כשלוש שעות, עם שלושה שברים שצריכים להתאחות על ידי פלטינות. לאחר מכן מגיע שיקום ארוך ומייגע, מלא בכוח רצון, בסיבולת ובכעס עצור על הנאשם בדריסה, שבינתיים נתפס, הודה, חזר בו מהודאתו וגם חזר לעסק המשפחתי בו הוא עובד.

טיגיסט ומשפחתה מחכים בקוצר רוח למשפט . הם היו רוצים לראות אותו מאחורי סורג ובריח. הם בעיקר רוצים לראות את טיגיסט שוב רצה. האם היא תצליח? האם העצמות ששוקמו יוכלו לעמוד שוב במעמסה הכבדה?

לטיגיסט ברור דבר אחד: היא תחזור לרוץ, וגם אם לא תהיה מקצוענית, היא רוצה לצאת מהמעגל שנגזר על רבים מעולי אתיופיה: עבודה בניקיון\סופרמרקט. היא רוצה ללמוד ולהצליח. מאז סוף הקיץ ישראל רוזנר מלווה את טיגיסט , את המאמנים הקרובים ואת בני המשפחה. התוצאה: "מיליון דולר בייבי מנס ציונה", כתבה שתשודר ב"המקור" ביום שני הקרוב. קבלו הצצה לסרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully