וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח על מלא: הסמול פורוורדים שמכבי תל אביב יכולה לגנוב

12.3.2013 / 9:00

האח הצעיר של כוכב סקרמנטו שניסה לחקות את צעדיו ונפל בדרך, ומכונת ההייליטס האנושית שהפכה ללהיט יוטיוב. מדור הסקאוטינג סוקר את המועמדים שיכולים להיות הגניבה הבאה של מכבי תל אביב בעמדת הסמול פורוורד

טריקו וייט במדי נבחרת ארצות הברית. Phil Walter, GettyImages
להיט יוטיוב מהלך על שניים. ווייט/GettyImages, Phil Walter

טריקו ווייט (רדניצ'קי)

גובה: 1.96

גיל: 23

תפקיד: שוטינג גארד/סמול פורוורד

סטטיסטיקות בלטות (הליגה האדריאטית): 14.2 נקודות (52% משתיים, 33% מהשלוש), 5.1 ריבאונדים, 1.9 איבודים


הריחופים שלו הפכו ללהיט יוטיוב. הוא סומן כאחת הגניבות האפשריות של דראפט 2010. דטרויט התלהבה, בחרה אותו בבחירה ה-36 בסיבוב השני והתכוונה להעניק לו חוזה. אך רצה הגורל, וכבר במשחקו הראשון בפרי סיזן נגד מיאמי, טריקו ווייט שבר את הרגל וישב בחוץ עונה שלמה. כעת, לאחר עונת קאמבק מוצלחת בדי ליג, התגלגל עד קרגוייבץ, סרביה ומראה לראשונה את יכולותיו ביבשת הישנה. לא לזה פילל ווייט עת שכיכב שתיכון בממפיס תחת שני כובעים: האחד, של גארד מוכשר ואתלטי בכדורסל, והשני של קוורטרבק לא פחות מבטיח בפוטבול. אחרי שבחר באופציה הראשונה לא הצליח להותיר חותם, אך ההבטחה העצומה עדיין ישנה. דבר אחד בטוח – אם אכן לא יצליח להשתחל ל-NBA מהדלת האחורית בתום העונה, לא מעט קבוצות אירופאיות מעל לרמתה של רדניצ'קי האלמונית יילחמו על שירותיו של ווייט, שיכול להפוך לאחד השחקנים המלהיבים ביבשת.

מדוע יצליח ביורוליג: קודם כל, בזכות האתלטיות. לפחות מהבחינה הזאת, מקומו הטבעי הרחק מאירופה. הרי מכונת היילייטס אנושית, עם גוף חסון וזריזות מרשימה אינה דבר שרואים בכל יום במחוזותינו. אך לא על האתלטיות לבדה מתבסס סגנון המשחק של ווייט. ברבות השנים פיתח האמריקאי קליעה טובה, בעיקר מחצי מרחק משם הוא משיג אחוז גבוה למדי מסך הנקודות שלו. בתור מי ששיחק לא מעט בעמדת הרכז במכללת מיסיסיפי, לצד התכונה הבולטת של צבירת נקודות, הוא מביא עימו גם שליטה טובה בכדור ויכולת מסירה שמפציעה מפעם לפעם.

מדוע ייכשל: משום שנתוני הפתיחה יוצאי הדופן שעומדים לרשותו לא תמיד מתרגמים על המגרש. האתלטיות מרשימה, אך לא מנוצלת דיו עם הנטייה להעדיף את הזריקה מחצי מרחק על פני הכניסה האגרסיבית לסל. החוסן הגופני מעניק לו עליונות פיסית כביכול, אך זו לא באה לידי ביטוי עם סגנון המשחק הרך לעיתים.

טריקו ווייט: סנסציית יוטיוב

ווייט מתפוצץ על ציבונה זאגרב:

ריאן תומפסון במדי יוטה ג'אז. Christian Petersen, GettyImages
מתי הוא יפסיק להיות האח של ויעמוד בפני עצמו? תומפסון/GettyImages, Christian Petersen

ריאן תומפסון (אלסטאר)

גובה: 1.98

גיל: 25

תפקיד: סמול פורוורד

סטטיסטיקות בולטות (הליגה הבלגית): 18.1 נקודות (58% משתיים, 31% משלוש), 3.8 ריבאונדים, 3.8 אסיסטים

הרחק מאור הזרקורים, גדל לו האח הצעיר לבית משפחת תומפסון ומעולם לא הצליח לעורר תשומת לב מיוחדת. אחיו הבוגר, ג'ייסון, היווה לו תמיד מודל לחיקוי: הוא חזר על צעדיו, הגיע גם כן למכללת ריידר הקטנה (במונחי כדורסל) וכמו ג'ייסון כיכב בה במשך ארבע עונות. אלא שבניגוד לג'ייסון, שנבחר על ידי סקרמנטו בבחירה ה-11 בסיבוב הראשון בדראפט 2008, הסקאוטים דילגו לגמרי על ריאן. כזה הוא, ריאן תומפסון: אנדרדוג. עם תווית של שחקן סולידי אך לא מספיק כישרוני או אתלטי, ריאן ארז ונסע לאירופה, כשחתם על חוזה עם ברשיה הצנועה שרק העפילה לליגה השנייה באיטליה. הוא החל לעורר עניין כשהרשים בטורניר פורטסמות' (שמושך אליו סקאוטים מכל העולם) בקיץ האחרון. העונה קפץ כיתה לליגה הבלגית והפך לתגלית העונה עם מספרים נהדרים. ד'אור פישר ודורון פרקינס, אחריו מכבי תל אביב עקבה עוד כששיחק בבלגיה, כבר עשו זאת. ריאן תומפסון עשוי להיות גניבה לא פחות גדולה מהם.

מדוע יצליח ביורוליג: ארוך, מגוון, חכם. ריאן תומפסון, בניגוד לטריקו ווייט למשל, הוא הכול חוץ מכישרון נוצץ או להטוטן. אבל יש לו המון מה להציע, גם ברמות הגבוהות של היורוליג: הגנה, קבלת החלטות, קליעה, אפילו הובלת כדור, כפי שמרמז מספר האסיסטים שלו. אולי הוא לא מצטיין באף תחום, אך סולידי בכל אחד מהאספקטים הנדרשים מסמול פורוורד ומסתמן כשחקן בעל אוריינטציה קבוצתית במיוחד.

מדוע ייכשל: כסקורר, הוא בוודאי לא בלתי עציר. למרות הממוצעים המרשימים בליגה הבלגית, נראה שברמות הגבוהות יותר של היבשת הוא יתפקד על תקן שחקן משלים. הוא מתקשה ליצור לעצמו מצבי קליעה מול שומרים אתלטיים וחזקים, ומשכך, יכולות הקליעה שלה ביורוליג יעמדו למבחן. למרות זאת, כשחקן משלים, הוא עשוי להיות אידיאלי.

צפו במהלכים של תומפסון בעונה שעברה באיטליה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully