וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע: 0:1 מדהים לראשל"צ על הפועל תל אביב ברבע הגמר

מערכת וואלה! ספורט

12.3.2013 / 21:20

עוד פרק נחתם בעונה המסויטת של האדומים: זועבי (40) קבע סנסציה ברבע הגמר, מכלוף הציל את המארחת בדקות הסיום

one

העונה המסויטת של הפועל תל אביב קיבלה גושפנקה נוספת הערב (שלישי) עם תצוגת נפל והדחה מביכה לאחר 1:0 מול הפועל ראשון לציון, או כפי שראוי יהיה לקרוא לה החל מהערב: הסינדרלה. הכתומים לא הגיעו למעמד רבע הגמר מאז שנת 2001, אז פגשו, איך לא, את הפועל תל אביב. אז, לפני יותר מעשור, היא עלתה ליתרון 0:1 אך ראתה את האדומים מתעשתים והופכים בדרך ל-2:5 מוחץ, אך הפועל תל אביב של אז היא בוודאי לא הפועל תל אביב של היום.

שחקן הפועל תל אביב טוטו תמוז מול שחקן הפועל ראשון לציון גל מאיו. מגד גוזני
סנסציה מדהימה. טוטו תמוז מול גל מאיו/מגד גוזני
אייל לחמן מאמן הפועל ראשון לציון. מגד גוזני
הורחק וצהל בסיום. לחמן/מגד גוזני

אחרי שהתקוות לאליפות כבר נגוזו מזמן, האדומים קיוו להצלחה לפחות במפעל האהוב עליהם, בו זכו בשלוש השנים האחרונות. אבל הערב, לאחר שהגיעה לשיא, במרכאות כמובן, עם 729 דקות רצופות ללא כיבוש שער בליגה, האוהדים האדומים נאלצו להיות עדים לשפל חדש. מאז אפריל 2005 לא הודחה הפועל תל אביב מהגביע לאחר 90 דקות. במשך שמונה השנים שחלפו מאז האדומים לקחו חלק ב-34 משחקי גביע, הניפו אותו חמש פעמים והודחו פעמיים - לאחר דו קרב פנדלים.

פרדי דוד בחר לבצע שינויים בהרכב ופתח עם טוטו תמוז לצד עומר דמארי בתקווה לעור את שחקניו האנמיים, אך זה לא עבד. האדומים אמנם שלטו בפתיחת המשחק, אך לא הגיעו למצבי הבקעה ממשיים, וראו את יגאל אנטבי שוגה בצורה קשה בדקה ה-40 ומניח לספואן זועבי לקבוע 0:1 מדהים לראשון לציון. גם המחצית השנייה לא האירה פנים לאדומים. פרדי דוד ניסה לבצע שינוי ושלח למגרש את טל בן חיים, אך האדומים הכבויים בקושי הגיעו למצבי הבקעה. גם כשיצרה התקפה יעילה, דניאל מכלוף עם הרבה ביטחון סיכל את נסיונות האדומים בקלות, כולל הצלה נהדרת לאחר נגיחה של אלמוג כהן בדקה ה-82. עד הסיום טוטו תמוז הוסיף החמצה מסמרת שיער בדקה ה-89. האדומים בהלם.

שחקני הפועל ראשון לציון חוגגים. מגד גוזני
שער שהדהים את האדומים. שחקני ראשון לציון חוגגים/מגד גוזני

מהלך המשחק

דקה 3: ראשון לציון פותחת באגרסיביות. אלירן סיימון ספג כרטיס צהוב מוקדם.

דקה 11: שתי הקבוצות עדיין לא מגיעות למצבי הבקעה משמעותיים. מצד שני, גל מאיו הפך למוצהב השני בראשון לציון לאחר כניסה חזקה.

דקה 14: מצב ראשון להפועל תל אביב. סאבו פאביצ'ביץ' פרץ באגף ימין והעביר כדור רוחב שהגיע לסלים טועמה, ששחרר מקצה הרחבה בעיטה חלשה ברגל שמאל מחוץ למסגרת.

דקה 28: הפועל תל אביב שוב מנסה לכבוש. דג'מבה דג'מבה חטף כדור בחלק המגרש של ראשון לציון ומסר לתמוז. החלוץ החזיר לו אחורה, והקשר שחרר בעיטה חזקה ושטוחה מ-20 מטרים, דניאל מכלוף הדך לקרן.

דקה 37: גם אלמוג כהן מנסה את כוחו עם בעיטה מרחוק. הקשר השתלט על כדור מ-25 מטרים ובעט חלש החוצה.

דקה 40: גול! איזה שער מפתיע של ראשון לציון, בניגוד גמור למהלך המשחק. רז כהן הגביה כדור לרחבה, ויגאל אנטבי לא הצליח להסתדר עם ספואן זועבי, שנותר לבד מול אדל ולא התבלבל. 0:1 מדהים לראשון לציון, טעות קשה של אנטבי.

דקה 44: הפועל תל אביב מנסה להשיב מלחמה. טועמה השתלט על כדור מחוץ לרחבה ושוב שחרר בעיטה חזקה, שחלפה ליד הקורה של הפינה הרחוקה.

דקה 45: מחצית באצטדיון הברפלד. הפועל תל אביב יורדת מאוכזבת, אבל הנה נתון שיכול לעודד את רוחה: גם במפגש ביניהן ברבע הגמר ב-2001 ראשון לציון הוליכה 0:1. זה נגמר ב-2:5 מוחץ לאדומים.

דקה 50: חילוף ראשון בהפועל תל אביב: סלים טועמה מפנה את מקומו לטל בן חיים.

דקה 53: אז עכשיו ראשון לציון תצטרך להסתדר גם בלי המאמן שלה. בין אייל לחמן לשופט התפתחו דין ודברים, לאחריהם המאמן הורחק. למרות זאת, הוא סירב לרדת מכר הדשא ונותר מאחורי הקווים.

דקה 56: הפועל תל אביב לוחצת. בן חיים הטרי חדר לרחבה והעביר כדור רוחב מסוכן, הגנת ראשון לציון הצליחה להרחיק.

דקה 60: ראשון לציון כמעט, אבל רק כמעט משיגה את השני. עומר אצילי יצא למבצע נהדר באגף ימין, חלף על פני שחקני ההגנה ומסר כדור רוחב מצוין למור שקד, שנותר לבד מול אפולה אדל, אך בעט רק לקורה והחוצה. איזו החמצה.

דקה 69: הפועל תל אביב נואשת לשוויון. סאבו פאביצ'יבץ' עלה גבוה לנגיחה טובה ממרכז השער, אך מכלוף קלט היטב.

דקה 80: האנמיות של הפועל תל אביב נמשכת, והם מתקשים לסכן את שערו של מכלוף. והנה גם ליאור אסולין עולה למגרש, ומחליף את רז כהן בראשון לציון.

דקה 82: איזו הצלה אדירה של מכלוף. הפועל תל אביב יצאה להתקפה, ואלמוג כהן נותר חופשי לנגוח במרכז הרחבה, אך השוער התעוףף וסיפק הצלה נהדרת.

דקה 83: ראשון לציון הייתה יכולה לסגור את הסיפור עם מתפרמת מהירה, אל ליאור ברטקובסקי בעט חלש מול אפולה אדל.

דקה 89: הזדמנות ענקית של טוטו תמוז, ועוד החמצה. החלוץ נותר לבד מול מכלוף, אך השוער, גיבור הערב, שוב הציל מצוין. הכדור ניתז שוב לעבר תמוז, שבעוד החמצה מסמרת שיער בעט החוצה.

דקה 90: זהו, זה נגמר. סנסציה ענקית, הפועל תל אביב, הזוכה בגביע בשלוש השנים האחרונות, מודחת כבר ברבע הגמר. אופוריה בראשון לציון.

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. מגד גוזני
החמצה ענקית בדקה ה-89. תמוז/מגד גוזני
ספואן זועבי שחקן הפועל ראשון לציון. מגד גוזני
שער ענק, ניצחון ענק. זועבי/מגד גוזני

הפועל ראשון לציון: דניאל מכלוף, אסף כהן, איתי טואף, אלירן סיימון, גל מאיו, גיא אבנד, ספואן זועבי, מור שקד, עומר אצילי, ליאור ברטקובסקי, רז כהן (ליאור אסולין, 80).

הפועל תל אביב: אפולה אדל, דויד רוצ'לה, וואליד באדיר, סאבו פאביצ'ביץ', יגאל אנטבי, אריק דג'מבה דג'מבה, אלמוג כהן, אלרואי כהן (שמעון הרוש, 63), סלים טועמה (טל בן חיים, 50), עומר דמארי, טוטו תמוז.

שחקן הפועל תל אביב עומר דמארי מול שחקן הפועל ראשון לציון גל מאיו. מגד גוזני
הפועל תל אביב סיכנה את השער פעמיים בפתיחה. דמארי מול מאיו/מגד גוזני
רז כהן שחקן הפועל ראשון לציון לפני סאבו פאביצ'ביץ' שחקן הפועל תל אביב. מגד גוזני
אין גם גביע. סאבו פאביצ'ביץ'/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully