וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודמאייר, רייזמן, וגארת וובר גייל יגיעו למכביה

12.3.2013 / 12:09

שחקן ה-NBA והאלופה האולימפית בהתעמלות יגיעו עם המשלחת האמריקאית. וובר גייל יתחרה בבריכה החדשה בוינגייט

מארגני המכביה ה-19, שתצא לדרך ב-18 ליולי, קיימו הבוקר (שלישי) מסיבת עיתונאים בכפר המכביה. קרוב ל-9,000 ספורטאים אמורים להשתתף במפעל הציוני-ספורטיבי הענק, שיפתח וינעל באצטדיון טדי המשופץ בירושלים. בנוסף, תחרויות השחיה שאמורות להתעלו לרמה גבוהה יתקיימו בבריכה האולימפית החדשה במכון וינגייט.

המארגנים הציגו כמה משמות הספורטאים הבכירים שיגיעו מהתפוצות, וביניהם המדליסטית האולימפית בהתעמלות, אלי רייזמן האמריקאית (שלא אמורה להתחרות), השחיין האמריקאי גארת וובר-גייל (מדליסט זהב במשחי השליחים מבייג'ינג 2008), רץ ה-400 האוסטרלי סטיבן סולומון (הגיע לגמר בלונדון 2012), והג'ודוקא הברזילאי פליפה קטיאדי (מדליית ארד בלונדון 2012). כמו כן, שחקן ה-NBA שהתגייר, אמארה סטודמאייר, יגיע לךארץ וישא תפקיד בנבחרת האמריקאית.

מבין הענפים החדשים בהם יתחרו במכביה אפשר יהיה למצוא הוקי קרח, כדוריד, קליעה, קשתות ושחיה במים פתוחים. בסך הכל, הודיעו המארגנים כי הם צופים הכנסה של כ-150 מיליון שקלים, מהמבקרים שיגיעו.

יו"ר מכבי העולמי יאיר המבורגר אמר במסיבת העיתונאים: "המכביה הולכת להיות מופע מדהים. יש פה לוגיסטיקה מטורפת, אני משוכנע שזו תהיה הצלחה גדולה מאוד. יגיעו כ-25 עד 30 אלף תיירים במכה, אין תופעות כאלה". נשיא מכבי העולמי, גיורא אסרובילסקי, הוסיף: "הספורט זה האמצעי הטוב ביותר שיש לעם היהודי. אנחנו מושכים את הנוער והילדים לדבר על ישראל ועל ההמשכיות של היהדות. ההזדהות של העם היהודי זו המטרה החשובה של התנועה שלנו".

יעל ארד, שהשתתפה במסיבת העיתונאים כשגרירת כבוד של המפעל אמרה: "המכביה בשבילי מסמלת תרבות ספורט. חסרים לנו תשתית ותרבות ספורט ורצון של ספורטאים להתאמן בגלל הספורט, ורק אז ללכת למצויינות. הספורט מייצג הרבה מעבר למדליות והצלחות, השמחה והחוויה של ספורט זה משהו שצריך להמשיך ולטפח ואני מקשרת את זה למכביה, כי כל כך הרבה אנשים מגיעים לישראל בגלל החוויה הספורטיבית, גם אם הם לא מתכוונים להגיע לקצה גבול היכולת".

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט, שעלה לישראל אחרי המכביה ב-1981 הוסיף: "זו לא רק התחרות, זה אנשים שמשתפים פעולה ומקביל מתחרים אחד נגד השני, זה דבר מדהים".

כאמור, טקסי הפתיחה והנעילה יתקיימו באצטדיון טדי בירושלים, והמארגנים מבטיחים הפעם אווירה יותר צעירה, עם אמנים כמו משינה (פתיחה) ואינפקטד מאשרום (נעילה). בכל מה שקשור לספורט, מבטיחים שם אפליקציות שייאפשרו לעקוב אחרי התחרויות בזמן שהן קורות. אז אולי רק בחלק קטן מהענפים, ועל זה אף אחד לא יתווכח, נוכל לראות רמת ספורט סבירה. מצד שני, המארגנים יודעים את זה, ויו"ר המכביה אמיר פלד אמר: "זה אירוע ספורט ויש כאלה שקוראים לו אירוע ציוני וזה בסדר גמור, ויש גם כאלה שאומרים אירוע פנויים פנויות. הכל בסדר, כי כל זה קורה. זה כולל את הכל".

  • עוד באותו נושא:
  • המכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully