וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה נטל או נכס? פציעתו של סטודמאייר והשפעתה על ניו יורק ניקס

אליאב נבנצל, ניו יורק

12.3.2013 / 13:50

אי אפשר לומר שכשסטודמאייר שוב נפצע ניו יורק הופתעה. בעיר שואלים האם זו באמת מכה לניקס ותוהים האם אולי עדיף בכלל להיפטר מחוזהו הגדול כדי לחזק את הקבוצה באמת. אליאב נבנצל על החיים בגארדן

והרי החדשות: אמארה סטודמאייר נפצע! מישהו יכול להאמין לזה? השחקן שמעולם לא החסיר משחק, ושגופו עשוי מסגסוגת של יהלום ושיש איטלקי יישב על הספסל בלבוש אזרחי וישאיר את הניקס להתמודד בלעדיו במאבקי הפלייאוף הבאים עלינו לטובה. וקצת ברצינות: עד מתי? כמה פעמים עוד נשמע את התקליט השבור הזה? נדמה שהתרומה הכי גדולה של סטודמאייר לניקס עד כה היא להפוך כל אוהד שני לאורתופד בפוטנציה.

שחקן ניו יורק ניקס אמארה סטודמאייר. AP
די, לא האמנו שדווקא אתה תיפצע. איזה שוק! אמארה סטודמאייר/AP

מאז הידיעה על הפציעה והניתוח הצפוי של הפורוורד האמריקאי הכי יהודי שיש, התקשורת בעיר רותחת, ושוב נשאלת השאלה: האם הניקס יכולים להיות טובים יותר ללא אמארה בסגל? האם, לא להאמין, עדיף להם בלעדיו? איאן ביגלי, כתב ה-NBA הבכיר של ESPN ניו יורק, חילק את תשובתו לשתיים: "שורה תחתונה? הניקס בלי אמארה היו אחת הקבוצות החמות בליגה. המאזן עד שחזר לשחק העונה היה 9:21, הניקס הובילו את הליגה בנקודות למשחק (102.6), ומדד הקליעה-ספיגה עמד על יותר מ-6 נקודות בממוצע למשחק. עם סטודמאייר בסגל, הניקס עומדים על 13:15, קולעים 97.2 נקודות למשחק וירדו ל-2.2 בקליעה-ספיגה. מצד שני, אי אפשר להתעלם מזה שאמארה נותן תוספת משמעותית: ב-29 משחקים העונה, הוא העמיד שורה מרשימה של 14.2 נקודות למשחק ב-58 אחוז מהשדה, 5 ריבאונדים וחסימה, וכל זה ב-23 דקות למשחק".

כמו שאפשר לראות, אין ממש שורה תחתונה ברורה. בלעדיו הם היו טובים יותר, אבל יש פה נסיבות של תקופה, כושר משחק של שחקנים אחרים, מצב היריבות ועוד. איתו המספרים פחות מחמיאים, וגם כאן יש נסיבות שצריך להתחשב בהן, אבל האיש הגדול העניק לניקס דברים שלא ממש היו להם עד ששב לפרקט. מבחינת קואץ' מייק וודסון, אין בלבול. "זאת מכה קשה עבורנו", אמר לאחר שנודע שסטודמאייר יצטרך לעבור ניתוח במה שנחשבה לברך הטובה שלו.

נראה שכאב הראש הגדול ביותר של ניו יורק כרגע הוא משחק הפוסט שכמעט לא קיים. כשסטודמאייר ישב על הספסל, רק 32 אחוז מנקודות הקבוצה נקלעו בצבע, כשהוא היה במגרש הנתון קפץ למעט מעל 40 אחוז. ישנם כמה תחליפים אפשריים למצב, נוכח פציעתו של אמרה. המיידי – להשתמש הרבה יותר בטייסון צ'נדלר. הסנטר נראה לאחרונה מתאמן במשך זמן רב באימונים ובחימום לפני משחקים על תנועות מגוונות עם הגב לסל. לא משהו שהוא עושה הרבה היום, אבל הטענה המרכזית היא שהוא עבד הרבה עם האקים אולג'ואן בקיץ, וככזה, הוא יכול לסיים הרבה מהפוזישנים בעזרת האורך, הזריזות וזריקת הוו הטובה שלו. מהלך כזה יוריד את העומס מכרמלו, (סוחב פציעה שעלולה להתברר כחמורה הרבה יותר) וייתן אופציה נוספת בהתקפה, אבל חובת ההוכחה היא על צ'נדלר בהנחה שאכן נתח הדקות שלו יגדל.

סנטר ניו יורק ניקס טייסון צ'נדלר מטביע מעל שחקן הקליפרס בלייק גריפין. AP
היחיד שמעניק צבע לניקס. צ'נדלר/AP

אפשרות נוספת להתמודד עם חסרונו של אמארה היא לחזור ולקלוע באחוזים גבוהים מהשלוש - בשליש הראשון הלוהט של הקבוצה העונה, למעלה מ-41% מהשלשות צללו פנימה. האופציה הזאת היא מלכוד - רוב קבוצות הליגה הבינו שזו אחת מנקודות המפתח לעצירת הניקס, ומתרכזות במניעת מבטים פנויים מהקלעים. המספרים כמובן הסתדרו בהתאם. זה גם הופך את הניקס לקבוצה מוגבלת מדי התקפית, וביום התקפי רע של הקלעים אין חלופה. מי שחיפש דוגמה לזה, מצא אותה בתבוסה לגולדן סטייט, שם הניו יורקרים הביכו עם 5 מ-27 לשלוש בדרך ל-63 נקודות מבישות. קניון מרטין לא התחסד כששאלו אותו מה דעתו על הפציעה של אמרה. "זה מצער להרוויח מפציעה של מישהו, אבל זה חלק מהמשחק, ומשהו שצריך לנצל". לפי היכולת שלו בינתיים - עוד אופציה להתמודדות עם המצב שנוצר הוא לבנות מכונת זמן ולהחזיר את קניון מרטין חמש שנים לאחור, לפעם האחרונה שהוא היווה פקטור, אבל בנייה של מכונה כזו איננה בתקציב הקבוצה נכון לעכשיו.

האוהדים כמובן, רק חיכו שמשהו כזה יקרה והסיבוב הנוכחי ביחסים הטעונים גם ככה יצא לדרך. הפנינים של השבוע האחרון: קבוצה של אוהדים בפורום KnicksOnline קוראת לאמארה להחליף את שם המשפחה ל"פצוע", קבוצה נוספת של אוהדים קוראת לשחרר אותו לאלתר ועוד אחת להחליף את המאמן עוד לפני הפלייאוף (כאילו שהוא אשם). ההברקה של השבוע מגיעה מפורום האוהדים שהוזכר בעבר- UltimateKnicks- חברת השעונים Tissot הוציאה השבוע מהדורה מיוחדת של שעון בעיצוב המדיסון סקוור גארדן לרגל חגיגת שקר כלשהו. אחד הכותבים הוותיקים הציע שעכשיו, כשישאלו אותך What time is it? תוכל לענות Time to Amare to get hurt, Time for new coach, Time to Complain ועוד ועוד בדיחות של אוהדי ניקס, שכמו אוהדי הפועל, נולדים, חיים ונשארים מתוסכלים עד הפעם הבאה.

שחקן ניו יורק ניקס, כרמלו אנתוני. רויטרס
לא רוצה להיכנס לרשימה המפוארת של שחקנים מעולים עם אצבעות בלי טבעת. אנתוני/רויטרס

בכל פורום או סניף סטארבאקס שמדברים בו על הניקס, הדיון מתרחב הרבה מעבר לששת השבועות הקרובים ולפלייאוף שאחריהם. שוק השחקנים החופשיים בקיץ הבא (ג'פרסון, מילסאפ, ג'וש סמית) ושלאחריו (המממם, לברון) קורצים מאוד לניקס ולרצון שלהם להיות מועמדת רצינית לאליפות. כרמלו אנתוני לא רוצה להיכנס לרשימה המפוארת של שחקנים מעולים עם אצבעות בלי טבעת, ויפעיל לחץ גם הוא על ההנהלה להביא שחקן בקליבר רציני. החוזה של סטודמאייר - שיתפח עד ל-23 מיליון בעונת 2014/15הוא המעמסה הגדולה ביותר על התקציב המנופח ממילא (הניקס, שפעם הובילו בגאון את טבלת הקנסות "הידרדרו" עד למקום ה-6 בזכות קבוצות שצריכות לפטר את המנג'רים שלהם בדחיפות) והקבוצה תנסה למצוא לו טרייד גם במחיר של השתתפות מסוימת בשכרו.

מישהו אמר לי פעם שיש שלושה דברים בטוחים בחיים: מוות, מיסים וכאב שיניים. אה, אמארה פצוע? טוב, אולי יש ארבעה דברים. בפציעה הקודמת של אמארה, השיקום נמשך חודש וחצי יותר משתוכנן. הפעם לניקס אין את הפריבילגיה לחכות, והם רוצים את סטודמאייר בפלייאוף, כמה שיותר בריא. נדמה כי אם ייעדר בפלייאוף, יהיה אפשר לדעת באמת עד כמה הוא חסר, וכל השאלות והבעיות שהוצגו לעיל – איתו או בלעדיו – יקבלו מענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully