וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 חודשי מאסר ע"ת ליגאל ממן. חטיב: "שיירקב בכלא"

10.3.2013 / 14:39

סדרן מכבי פתח תקוה שבעט בקשר בתקרית המושבה ספג את עונשו. חטיב בתגובה חריפה: "הייתי שמח אם היו גומרים אותו. בית המשפט מחנך לאלימות". התוקף השני, עמי גניש, יבצע 250 שעות למען הציבור

בית משפט השלום בפתח תקוה פרסם היום (ראשון) את פסק הדין בעניינם של שני אנשי מכבי פתח תקוה, עמי גניש ויגאל ממן, אשר היו מעורבים במהומה שהתפתחה בסיום משחק ליגת העל בעונה שעברה בין המלאבסים להפועל חיפה, מהומה במסגרתה נגח גניש בפניו של שחקן הפועל חיפה באותו משחק, עלי חטיב ולאחר שזה נפל אל הדשא, בעט בו ממן.

יגאל ממן, מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
קשה לשכוח את התמונה הזו. יגאל ממן בועט בעלי חטיב, גניש משקיף/קובי אליהו

לאחר זמן רב של דיונים המליץ היום בית המשפט על ענישה חינוכית-שיקומית לגניש, במסגרתה הוא יבצע 250 שעות למען הציבור. כמו כן, הומלץ על צו פיקוח במשך חצי שנה, במהלכה תיבחן אפשרות לקיום הליך של "צדק מחאה". יחד עם זאת, בית המשפט המליץ כי הרשעתו של גניש תבוטל, לאור מכתב שהציג ממעסיקיו כי יפוטר אם יואשם בפלילים ובהתחשב בכך שמדובר בעבירה ראשונה ויחידה מצידו. כמו כן, נקבע כי גניש ישלם 3,000 שקלים פיצוי למתלונן.

לגבי ממן, אשר שימש בעת האירוע כסדרן במשחקיה של מכבי פתח תקוה, בית המשפט דחה את בקשתו לביטול ההרשעה וגזר עליו שמונה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים אם יעבור עבירת אלימות מסוג פשע נוספת בתקופה זו.

"הלוואי והוא יחזור על אותו מעשה רק כדי שיישב בכלא"

לא עבר זמן רב מרגע הידיעה, ועלי חטיב, שהותקף על ידי ממן וגניש, מסר תגובה חריפה על החלטת בית משפט השלום בפתח תקוה. "פסיקת בית המשפט היא שערוריה שמחנכת אנשים לנהוג באלימות", אמר קשר מכבי נתניה, ששיחק בהפועל חיפה בעת התקרית המדוברת. "אדם נכנס למגרש, נותן לך בעיטה בראש וגורם לך לחבלה, אבל בוחרים לא להרשיע אותו. כל פעם שאני נזכר באירוע ההוא, יש לי כאבים בראש וזה לא עוזב אותי. בקביעתו, בית המשפט מחנך אנשים לנהוג כך ובגלל אנשים כמו יגאל ממן, יש אלימות במגרשים. ילדים יכולים ללמוד מפסק הדין שהאלימות משתלמת".

"ליגאל ממן מגיע להירקב בכלא לשמונה חודשים", המשיך חטיב. "הוא אוהד שחדר למגרש ונתן לשחקן בעיטה בראש, על מה אנחנו בדיוק מדברים פה? אני בשוק שהוא לא נכנס לכלא. הייתי שמח אם היו גומרים את ממן. פשוט גועל נפש. מבחינתי, הלוואי והוא יחזור על אותו מעשה רק כדי שיישב בכלא".

הדברים של חטיב אינם מתייחסים למאמן השוערים עמי גניש, שנגח בפניו וישרת 250 שעות למען הציבור. חטיב ששמע כי בית המשפט המליץ כי הרשעתו של גניש תבוטל, לאור מכתב שהציג ממעסיקיו כי יפוטר אם יואשם בפלילים ובהתחשב בכך שמדובר בעבירה ראשונה ויחידה מצדו, אמר: "יש לו משפחה לפרנס ולכן אני סולח, ושמח שלא נענש בצורה קשה. אני מרחם על מה שקרה לו מאז המקרה ולכן אני לא מצר על העונש".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

(עדכון ראשון: 12:39, 10.3.2013)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully