וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסים ללא כוכבים

יובל קליין

7.3.2013 / 11:55

הפציעות נערמות, הבלגן חוגג והפרשנים טוענים שזה הליינאפ הגרוע ב-20 השנים האחרונות. מה עובר על ניו יורק יאנקיז?

העולם מתחלק לשלושה חלקים: אלה שאוהבים את היאנקיז, אלה ששונאים אותם ואלה שחושבים שלחבוש כובע של היאנקיז זה הדבר הכי מגניב שיש. בגלל שאנחנו לא ג'יי זי ובגלל שביונסה לא מחכה לנו בבית, נתעלם מהקבוצה האחרונה ונתמקד בשתי הראשונות בלבד. לאוהדי ניו יורק ינאקיז הפגרה הנוכחית היא סיוט, שכולל פציעות רבות ושוב, חשדות לשימוש בחומרים אסורים מצד שחקני הקבוצה. אותם אוהדים לא יכולים לחכות כבר שהעונה תתחיל והם יוכלו לדבר קצת על בייסבול במקום על ניתוחים, שברים ורופאים ממיאמי. הקבוצה השנייה, של השונאים, מצפה גם היא לאופנינג דיי, רק כדי להדפיס את הליינאפ של הפסים ולצחוק עליו. "זה הליינאפ הכי גרוע של היאנקיז מאז 1991", כתב בשבוע שעבר אנדרו מארשנד ב-ESPN, עוד לפני הפציעה שלשום של מארק טשיירה.

מארק טשיירה שחקן ניו יורק יאנקיז. AP
זה ממש לא נראה טוב. מארק טשיירה גם הוא/AP

שחקן הבסיס הראשון התאמן עם נבחרת ארצות הברית לקראת הוורלד בייסבול קלאסיק ונפצע במרפק. מאמן הקבוצה ג'ו ג'ירארדי הודיע שהוא ייעדר שמונה עד עשרה שבועות ועם הפציעה הזו, שמונה מתוך עשרת המובילים של היאנקיז בהומראנים בעונה שעברה פצועים או מחוץ לקבוצה לקראת משחק הפתיחה של העונה. הרשימה הארוכה כוללת את קרטיס גרנדרסון, ששבר את המרפק לפני שבועיים, אלכס רודריגז, שמתואשש מניתוח אגן שעבר בפגרה (עוד על איי-רוד בהמשך), ואת ניק סווישר, ראול איבנייז, אריק צ'אבז, אנדרו ג'ונס וראסל מרטין, שחתמו בקבוצות אחרות בפגרה.

כל הבלגן הזה מעמיד באור הזרקורים של ניו יורק בעיקר שני שחקנים: רובינסון קאנו וקווין יוקיליס, שיצטרכו לסחוב את ההתקפה בשבועות הראשונים, שצפויים להיות מלווים בהרבה רעש וצלצולים מצד התקשורת האכזרית בתפוח הגדול. הלחץ על קאנו היה קיים עוד קודם לכן, לאחר שהוא העמיד ממוצע חבטה מביך של 0.75 בפלייאוף האחרון והעובדה שהוא נכנס לשנה האחרונה בחוזה שלו, מה שמחייב אותו לתת עונת שיא כדי לקבל חוזה שמן וארוך טווח (אזהרת פנטזי!). אגב, קאנו שיחק אמש (רביעי) במדי הנבחרת הדומיניקנית נגד היאנקיז ומסיים עם 1 מ-3, כולל RBI, בניצחון 2:8 של הדומיניקינים המתכוננים גם הם לוורלד בייסבול קלאסיק.

החור בבסיס הראשון יאפשר ליוקיליס לחזור לעמדה בה הוא מרגיש הכי בנוח ובה זכה בכפפת הזהב ב-2007. "זה משהו שאני עדיין צריך להסתכל עליו", אמר ג'ירארדי על האפשרות שיוק אכן ישחק בבסיס הראשון. ייתכן והקבוצה תעדיף להשאיר אותו בשלישי ולהציב את דן ג'ונסון כמחליף של טשיירה. "גדלתי בבסיס השלישי, אבל יצא לי לשחק יותר בראשון", אמר יוקיליס והוסיף שמבחינתו הבסיס השלישי קשה יותר. "אני חושב שזו העמדה הכי קשה באינפילד ואני עובד מאוד קשה כדי לשפר את החסרונות שלי. אני לא צריך להוכיח לאף אחד כלום, חוץ מאשר לעצמי. כל עוד אני יכול לעזור לקבוצה לנצח, אני עושה את העבודה שלי".

קווין יוקיליס שחקן ניו יורק יאנקיז. Matt Slocum, AP
מעמסה כבדה על הכתפיים. קווין יוקיליס/AP, Matt Slocum

בימים האחרונים נשמעו ספקולציות שאת מקומו של גרנדרסון במרכז האאוטפילד ימלא טרוויס הפנר, שלא שיחק כשחקן שדה מאז 2007. ג'ירארדי סיפר לעיתונאים שהפנר ניגש אליו ואמר שיש לו כפפה. המאמן השיב לו שהוא מוזמן להשתמש בה.

ואם חשבתם שהפציעות פסחו על הנהלת היאנקיז, אתם טועים. הג'נרל מנג'ר של הקבוצה, בריאן קשמן, שבר את הקרסול בחודש שעבר, לאחר שצנח ממטוס באירוע התרמה. למרות מחלת הפציעות של היאנקיז, קשמן בטוח בסיכויי הקבוצה להופיע בפלייאוף בפעם ה-18 מתוך 19 השנים האחרונות. "תסתכלו על צוות המגישים שלנו. יחד עם קאנו, ג'יטר, יוקיליס ובסופו של דבר נקבל בחזרה גם את טשיירה וגרנדרסון, שהוא שחקן של 40 הומראנים בשנה, נהיה בסדר".

ה-GM העביר את רוב הפגרה בדאגה בשל הסיפורים סביב השחקן הכי יקר שלו, אלכס רודריגז. אחרי הפלייאוף הגרוע בקריירה של איי-רוד, הוא גם עבר ניתוח, שישבית אותו עד יוני-יולי ואפילו השיקום לא מתנהל בשקט, לאחר ששמו שוב הוזכר בנושא שימוש בחומרים אסורים. ה"מיאמי ניו טיימס" מצא במעבדה של אנתוני בוש מחברת ובה שמות של שחקני בייסבול הקשורים לנושא הסטרואידים ובין השמות 'מככבים' ג'יו גונזאלס, מלקי קבררה, ברטולו קולון, נלסון קרוז וכמובן, רודריגז. כזכור, זו אינה הפעם הראשונה בה רודריגז מואשם בחומרים אסורים והוא אף הודה בשימוש בהם בעברו, בתקופה בה שיחק בטקסס.

אם רודריגז ייתפס, היאנקיז יינתקו עימו קשר באופן מיידי, אולם כל עוד מדובר בחשדות ובהתחשב בעובדה שהקבוצה עדיין חייבת לו סכום ענק של 114 מיליון דולר לחמש השנים הקרובות, הוא כנראה יישאר בבסיס השלישי של היאנקי סטדיום. גם אם יבקשו להיפטר ממנו, קשה לחשוב על קבוצה שתסכים לקחת חוזה מטורף שכזה, על שחקן שבעונה שעברה רשם רק 18 הומראנים והכניס 57 רצים.

אלכס רודריגז שחקן ניו יורק יאנקיז. Paul Sancya, AP
סע, סע מפה. אלכס רודריגז/AP, Paul Sancya

כתב "גרנטלנד", ג'ונה קארי, פנה למספר קבוצות ושאל האם הם תהיינה מוכנות להחתים את רודריגז במידה שיהפוך לשחקן חופשי. התשובות היו אנונימיות, אבל לא הותירו כל ספק. "אני חושב שהוא פשוט לא בריא. אולי אם יקריב שנה אחת ויישב בצד בשביל הגוף שלו, נהיה מעוניים לשמוע", נמסר מאחת הקבוצות. תשובה אחרת הייתה שהוא יוחתם רק כדי להיות חובט ייעודי, מכיוון שמצבו הגופני פשוט לא מאפשר לו לשחק בשדה יותר. ג'נרל מנג'ר אחד ענה במשפט חד וכואב: "אפילו אם היינו צריכים שחקן בסיס שלישי או DH, לא היינו מחתימים אותו. הגיל והמוגבלויות הפיזיות הם חסרונות בולטים, שלא יכולים לעזור לקבוצה שלנו".

רבים חושבים שהפעם האחרונה בה ראינו את רודריגז משחק בייסבול אמיתי הייתה מול בולטימור, בתחילת הפלייאוף האחרון. ההאשמות החדשות, הפציעות והרעש התקשורתי, עשויים לגרום ליאנקיז להעדיף להעבירו ולמצוא עסקה בה יוכלו לשלם סכום מסוים ולהתיר את החוזה עם השחקן. לא נשללת האפשרות שהקבוצה אף תאשים את רודריגז בהפרת חוזה, למרות שאף קבוצה לא עשתה זאת בעבר בנושא שימוש בחומרים אסורים ב-MLB. שחקן העבר קורט שילינג, אמר שהוא יהיה מאוד מופתע אם איי-רוד ילבש שוב את מדי הפסים של היאנקיז. חשוב לציין, עד כמה שזה נשמע מצחיק, שהשחקן עצמו מעולם לא נכשל בבדיקת סמים רשמית של הליגה.

כרגע יש כנראה שתי אופציות ריאליות עבור רודריגז. הראשונה היא פרישה בעקבות הפציעה, מה שיאפשר לקבוצה להתחלק בסכום הנותר בחוזה יחד עם חברות הביטוח. השנייה היא שרודריגז יחליט להמשיך לשחק, אבל היכולת הגופנית הלקויה תכריח אותו למלא תפקיד שולי בלבד, ביאנקיז או בכל קבוצה אחרת, מה שלבסוף יגרום לו לפרוש מרצון.

בכל מקרה, זו הולכת להיות שנה מעניינת ביותר אצל היאנקיז, על המגרש ומחוצה לו. כפי שזה נראה כרגע, על הנייר, טמפה ביי וטורונטו הן הפייבוריטיות לזכות בשני המקומות הראשונים של ה-AL מזרח. בוסטון וניו יורק לעומתן, משחקות באותו בית כבר 112 שנים ורק פעמיים (1925, 1966) סיימו יחד בשני המקומות האחרונים. לא יהיה מופרך כלל לחזות שזה יקרה שוב ב-2013.

ג'ון פארל מאמן בוסטון רד סוקס. Nick Laham, GettyImages
אל תבנה על הנפילה של הפסים, גם לכם אין קבוצה משהו. ג'ון פארל, מאמן הרד סוקס/GettyImages, Nick Laham

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully