וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יכול לוותר עליו?: מדור משחקי סוף השבוע באירופה

7.3.2013 / 8:57

גם אם נדמה שהתפוקה שלו ירדה, ווין רוני מעורב בשער בממוצע בכל משחק של יונייטד וינסה להשתיק את כולם מול צ’לסי. מדור משחקי סופה”ש מתכונן להופעות של באסטוס נגד דורטמונד ומודו סוגו נגד ליון

ווין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד מאוכזב. רויטרס
פעם פרגי לא יכול היה להסתדר ללא הכוכב גם כאשר אינו כשיר, היום הוא מרשה לעצמו להושיבו על הספסל גם כאשר הוא בריא. ווין רוני/רויטרס

משחקו של וויין (מנצ'סטר יונייטד – צ'לסי, ראשון, 18.30, ספורט1, 1HD)

כמות המלל שנשפכה ביממה האחרונה בממלכה אחרי הספסול של וויין רוני במשחק הגומלין מול ריאל מדריד מדהימה בכל קנה מידה. פרשנים רבים מיהרו לקבוע כי עתידו של רוני מחוץ למועדון, כי הוא איבד את אמונו של אלכס פרגוסון, כי הוא לא יסכים לנגן כינור שני לרובין ואן פרסי, כי יונייטד לא תאריך את חוזהו בשכר הנוכחי בעוד הכוכב עצמו לא יסכים להורידו.

התחושה הבסיסית היא שאנשים ממהרים לרתום את העגלה לפני הסוסים. חלפו בסך הכל שנתיים וחצי מאז ניסה רוני עצמו לעזוב את המועדון, וטענתו הרשמית לרצונו זה הייתה נעוצה בהיעדר אמביציה מצד הנהלת השדים האדומים. הסגל לא היה עמוק מספיק כדי להתמודד על כל התארים, ואת הדוגמה הטובה ביותר לכך אפשר למצוא ברבע גמר ליגת האלופות ב-2010, אז נשלח רוני למגרש בגומלין מול באיירן מינכן, שבוע אחרי שנפצע במשחק הראשון מול הגרמנים.

התמונה כעת שונה ב-180 מעלות – פעם פרגי לא יכול היה להסתדר ללא הכוכב גם כאשר אינו כשיר, היום הוא מרשה לעצמו להושיבו על הספסל גם כאשר הוא בריא. האופציות של המנג'ר רבות ומגוונות, אך זה הרי בדיוק מה שרוני רצה. האם פירוש הדבר הוא שאין עתיד במועדון בגלל מילוי דרישותיו? שמועות על עזיבתו האפשרית נפוצו גם בתחילת העונה, אחרי הגעתו של ואן פרסי, והחלוץ מיהר להצהיר באופן נחרץ: "אני רוצה להיות כאן זמן רב ככל הניתן, ואשאר כל עוד ירצו בי". אלה ששולחים מעל דפי העיתון את רוני לרשימת ההעברות משוכנעים, אם כך, שהוא אינו רצוי עוד מבחינת פרגוסון, אולם לא בטוח שזה המצב בפועל.

העונה שעברה הייתה הטובה ביותר של רוני מבחינת מספר השערים בפרמייר ליג עם 27 כיבושים. העונה, כשההולנדי תופס את העמדה במרכז הרחבה, יש לו 11 שערים ב-20 משחקי ליגה. הממוצע ירד, אך במקביל עלתה תרומתו במלאכת הבישול. רוני מוביל את הליגה האנגלית עם תשעה אסיסטים, וזה לא חדש לו. לפני שנתיים הוא סיים את העונה עם 11 בישולים, בעונת 2007/08 היו לו 13 כאלה בשעה שכריסטיאנו רונאלדו היה בשיאו. אחת התכונות הבולטות של רוני היא רב גוניותו. הוא חלוץ מרכזי מצוין, אבל יעיל יותר כחלוץ שני, מצוין כפליימייקר, מנוסה במשחק באגפים, ומספר פעמים נוסה כקשר אחורי ונהנה מאוד מכך. על שחקן מסוג זה לא מוותרים בקלות, במיוחד כאשר הוא מעורב בשער בממוצע בכל משחק. רק במחזור האחרון רוני לא רק כבש בבעיטה נהדרת לרשת נוריץ', אלא גם בישל שניים מתוך שלושה השערים של שינג'י קגאווה, אשר נותר אף הוא על הספסל שלשום.

אחרי הסערה התקשורתית האדירה, יהיה לרוני הרבה מאוד רצון להשתיק את כולם ברבע גמר הגביע. הוא לא היחיד שיחפש נקמה. יונייטד כולה נחושה להתאושש בצורה הטובה ביותר אחרי עלבון ההרחקה של נאני. החלום האירופי נגמר, הליגה כמעט סגורה, והגביע הפך למפעל החשוב ביותר. מנגד, אם כבר מדברים על כרטיסים אדומים הזויים, הרי שצ'לסי סבלה מכך העונה מול יונייטד, כאשר פרננדו טורס הורחק על "התחזות" והותיר את הכחולים עם תשעה שחקנים בדרך להפסד. רוברטו די מתאו היה אז עדיין על הספסל, אבל לרפא בניטס יש חשבון ארוך הרבה יותר עם פרגוסון. יש לו גם חשבון עם אוהדי צ'לסי. בקיצור, קשה לחשוב על מוטיבציה גבוהה יותר אצל כל המעורבים, וכדאי לזכור ששלושת המפגשים בין הקבוצות ב-2012 הניבו 20 שערים.

שחקן שאלקה מישל באסטוס חוגג שער. רויטרס
מפגש מרתק מול לוקאש פישצ'ק. מישל באסטוס/רויטרס

לא פחות מסוכן מרובן (שאלקה – דורטמונד, שבת, 16.30, ספורט1, 1HD)

אחרי שאריאן רובן שלח טיל לרשת דורטמונד והדיח אותה ברבע גמר הגביע הגרמני, חייך מישל באסטוס: "יש לי רגל שמאל לא פחות טובה ממנו". סימן לבאות? הברזילאי בן ה-29, שהגיע בהשאלה מליון למשך שנה וחצי, הוא הרכש המעניין ביותר בבונדסליגה בחלון ההעברות בינואר. את העידן החדש הוא פתח עם שער מרהיב לרשת גויטר פורט, אבל הכחולים הפסידו. כעבור שבועיים, הוא חגג צמד לרשת מיינץ, אך שאלקה הסתפקה בתיקו. "הייתי מעדיף לא להבקיע ולנצח", אמר באסטוס, ומשאלותיו נענו בשני המחזורים האחרונים.

שש הנקודות הקריטיות, בתוספת תיקו 1:1 באיסטנבול מול גלאטסראי בשמינית גמר ליגת האלופות, הן איתות ליציאה הדרגתית מהמשבר העמוק. כעת, כאשר הגומלין מול הטורקים מחכה ביום שלישי, חייבת שאלקה לא למעוד בדרבי היוקרתי מול היריבה הצהובה-שחורה שכבר העפילה, תוך הצגה כבירה, לרבע הגמר. לבאסטוס, שיפגוש מולו את לוקאש פישצ'ק בקרב מרתק במיוחד, תפקיד מפתח בהתמודדות, ודרבי אחד הוא כבר ניצח העונה. את מתנת הפרידה לאוהדי ליון הוא העניק בדצמבר בשער ניצחון במגרשה של סנט אטיין. הפעם זה גדול אפילו יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלי בופ מאמן מארסיי. רויטרס
החתים את סוגו כדי להעניק לקבוצתו מימד של מהירות וטכניקה באגף הימני. אלי בופ/רויטרס

הנשק הסודי מסנגל (ליון – מארסיי, ראשון, 22.00)

ומה הייתה ההעברה הבולטת של ינואר בצרפת? ייתכן מאוד שהיא עברה מתחת לרדאר כאשר מארסיי החתימה את מודו סוגו תמורת שלושה מיליון יורו. הבחור כבר בן 28, אך מעטים שמעו עליו ברחבי היבשת. את רוב הקריירה הוא בילה בקבוצות זוטרות בפורטוגל, ולאחרונה התקדם לקלוז' הרומנית, לה סייע להעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות עם צמד ענק בבאזל במוקדמות. זה אמנם לא רע, אך מכאן רחוקה הדרך למאבק על האליפות בצרפת.

ובכן, מאמן מארסיי אלי בופ סבור אחרת. הוא החתים את סוגו כדי להעניק לקבוצתו מימד של מהירות וטכניקה באגף הימני וטוען: "הוא שחקן מרגש". בינתיים הסנגלי לא בכושר משחק מלא, ועד כה קיבל דקות בודדות כמחליף בסיום המשחקים. בסך הכל 18 דקות היו לו כאשר החליף את הבריון האנגלי ג'ואי בארטון במחזור החולף, כשקבוצתו בפיגור ביתי מביש מול נועלת הטבלה טרואה. הבחור נכנס לעניינים, אירגן שני שערים שתי דקות, והקהל החל לשיר את שמו. "הם ניצחו אותנו 1:4 במארסיי, אנחנו גם יכולים לנצח 1:4 בחוץ", הוא טוען לפני המשחק הגדול באחת הליגות הפתוחות ביותר באירופה, בהן כל תוצאה אפשרית.

מארסיי לא ממש סגורה על עצמה – האם היא עדיין במאבק האליפות, או בסך הכל צריכה להיאחז בשיניים במקום השלישי? הביקור בליון בהחלט עשוי להבהיר את הסוגיה.

ביברס נאתכו שחקן רובין קאזאן חוגג. GettyImages
בינתיים הקבוצה של נאתכו חזרה מהפגרה במצב רוח טוב, והדיחה את אתלטיקו מדריד מהליגה האירופית. נאתכו/GettyImages

הפרויקט של ברדייב ממשיך (רובין קאזאן – זניט, ראשון, 14.00)

בשלהי 2012 התנהלו בהנהלת רובין קאזאן דיונים אינסופיים באשר לעתידו של קורבן ברדייב. חוזהו של האיש שמזוהה עם הקבוצה יותר מכל, היחיד שאימן אותה אי פעם בליגה הבכירה והצעיד אותה לשתי אליפויות ולזכייה בגביע בשנה שעברה, הגיע לסיומו. ברדייב עצמו לא הסתיר את רצונו לחתום על חוזה חדש, אבל המתחים הפוליטיים בצמרת המועדון היו גדולים מאוד, וההחלטה נדחתה. ואז נדחתה שוב. ושוב. הסאגה הבלתי נגמרת גרמה לחוסר יציבות במועדון. השחקנים הקרובים ביותר לבוס הרגישו שמעמדם לא ברור, וביניהם ביברס נאתכו שסירב להאריך את חוזהו עד שהעסק יתבהר.

שערוריות רבות זיעזעו את המועדון הטטארי. הקשר הטורקי גוקאן טורה ברח, תוך שסוכנו מאשים את אנשי רובין בסחיטת כספים באיומים וגורם לפתיחת חקירה משטרתית. ברדייב, שכיהן גם כסגן הנשיא, יצא באופן חזיתי מול המנכ"ל הצעיר אנדריי גרומוב, קבל על חוסר מקצועיותו ודרש להחליף אותו. בסופו של דבר, ממש לפני סיום 2012, נפלה ההחלטה. ברדייב חתם עד יוני 2015, אך במקביל הודח מתפקיד סגן הנשיא, בעוד גרומוב נותר בתפקידו.

עשויות להיות לכך השלכות שליליות בהמשך, אולם בינתיים הקבוצה של נאתכו חזרה מהפגרה במצב רוח טוב, והדיחה את אתלטיקו מדריד מהליגה האירופית. הערב היא שוב מבקרת בספרד ומתמודדת עם לבנטה, וביום ראשון, עם חזרתה של הליגה הרוסית מתרדמת החורף, היא תתמודד במשחק מול זניט. הטמפרטורה בקאזאן נעה סביב מינוס 20 מעלות בימים אלה, ולכן המשחק יתקיים בגרוזני, ביתם של סדאייב וקאדייב. גאידמק מוזמן לביקור.

אדם ליאיץ' שחקן פיורנטינה. AP
בשלושת המחזורים האחרונים הוא עלה על הלוח שלוש פעמים – אחרי צמד מצוין ל-1:4 על אינטר הגיע גם הכיבוש בבולוניה. אדם ליאיץ'/AP

כבר לא פרחח (לאציו – פיורנטינה, ראשון, 21.45, ספורט1, 1HD)

כאשר אדם ליאיץ' היה בן 17, אלכס פרגוסון החתים אותו על טיוטת חוזה מפרטיזן בלגרד על תקן אחד הכשרונות הבולטים של הדור הבא. כעבור זמן מה, לאור קשיים בקבלת רשיון עבודה, החליטו השדים האדומים לוותר עליו, והותירו את הילד הסרבי בהלם מוחלט. "הם עוד יצטערו על זה", זעם סוכנו, אבל מאז הגיע לפיורנטינה לפני שלוש שנים ליאיץ' לא גרם לחרטות רבות באולד טראפורד, וזאת בלשון המעטה. למעשה, האירוע המתוקשר ביותר בו היה מעורב התרחש בשלהי העונה שעברה, כאשר עלב במאמן דליו רוסי אחרי חילוף וספג מהבוס מכות נמרצות לעיני המצלמות. רוסי פוטר, אולם אשמתו של החלוץ הצעיר לא היתה פחותה. נהפוך הוא.

העונה, עם הגעתו של המאמן וינצ'נצו מונטלה, מסתמן מהפך בגישתו של ליאיץ' לחיים. הוא התבגר, ובשבועות האחרונים אפילו מתחיל לכבוש. בכל הקריירה בפיורנטינה עד לא מכבר היו לו חמישה שערי ליגה בלבד. בשלושת המחזורים האחרונים הוא עלה על הלוח שלוש פעמים – אחרי צמד מצוין ל-1:4 על אינטר הגיע גם הכיבוש בבולוניה. במחנה הסגול מרוצים עד כדי כך, שהיום ייצג ליאיץ' את המועדון בפגישה עם אוהדים ויחלק חתימות. סומכים עליו.

השער היחיד של הסרבי בסיבוב הראשון נכבד בניצחון 0:2 על לאציו, והקרב המחודש מול הנשרים יהיה קריטי במאבק המתחמם על הכרטיס השלישי לליגת האלופות. מאזן החוץ של פיורנטינה ב-2013 מחפיר – אפס נקודות מארבעה משחקים. אולי זה הזמן לשנות את התמונה דווקא מול הקבוצה המזוהה ביותר עם רוסי, גם אם המאמן המקריח עובד עכשיו בכלל בסמפדוריה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully