וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה אליפות בימינו?

א. טבק

7.3.2013 / 9:03

מיטש גולדהאר הגיע לפני 3 שנים, עשה טעויות, למד מהן, והוא בדרך לאליפות. כמה עלה לו כל התענוג? המדור של א. טבק בדק

ג'ורדי קרויף, מיץ' גולדהאר, אוסקר גארסיה. ברני ארדוב
האם זה הצוות שיביא אליפות? גולדהאר מקווה שכן/ברני ארדוב

לא צריך להבין בכדורגל כדי לנהל בהצלחה קבוצה בישראל. דוגמה טובה לכך הוא מיטש גולדהאר, הבעלים של מכבי תל אביב. גולדהאר פשוט למד מהר מאוד כי חובה למנות מנהלים מקצועיים בתחום בו אין לו כל מושג.

גולדהאר קנה את מכבי תל אביב לפני כשלוש שנים, בחודש ינואר 2010 (זה התאריך המדויק שבו הבעלות עברה ברשם העמותות). הוא העביר את הקבוצה ברשם העמותות על שמו וגם את כל מאה אחוז המניות. כן רשם את מכבי תל אביב כחלק מקבוצת "פינגוין", החברה השייכת לו ומקומה בקנדה.

ההצלחה של גולדהאר נובעת מהעובדה הפשוטה כי הוא הזר הראשון שקנה קבוצה ותוך שלוש עונות עומד לזכות באליפות. התענוג עלה לו רק 120 מיליון שקלים. התקציבים בשלוש עונות אלה עמדו ביחד על כ-210 מיליון שקלים, אך חלקם הוחזרו לבעלים על ידי הכנסות הקבוצה שהיו גם צפויות.

הבעלים של מכבי תל אביב מיטש גולדהאר, עם מוסא קונאטה. ברני ארדוב
המכירה שלו הכניסה לא מעט כסף. קונאטה/ברני ארדוב

כרטיסים ומנויים הזרימו לקבוצה כ-50 מיליון שקלים. ההקצבות ממועצת ההימורים ושידורי הטלוויזיה עוד 15 מיליון שקלים. מכירת שחקנים 10 מיליון שקלים. ההופעה בשלב הבתים בליגה האירופאית עוד 8 מיליון שקלים. העונה הנוכחית עוד לא הסתיימה, אבל הפלייאוף יכניס סכום לא קטן. כמו כן הנשירה מגביע המדינה חסכה 3 מיליון שקלים מענקים.

בעונה הראשונה של גולדהאר ההוצאה הייתה קטנה, מאחר שהוא החל לפעול רשמית בקבוצה רק בחודש ינואר. גולדהאר, כמיליארדר, יודע איך לעשות כסף. רק ביום שני פרסם המגזין הבינלאומי "פורבס" כי הוא מדורג במקום ה-931 בין עשירי העולם. כאחד כזה, הוא למד להיות מומחה לבחירת מומחים לצרכים העיסקיים שלו. הוא מהר מאוד למד מהכישלון בבחירת מאמנים ושילם יותר מידי שכר לשחקנים. התוצאה באה לידי ביטוי כבר בעונה הראשונה של המנהלים שהפקיד על קבוצתו.

המומחים אינם זולים, אך גם לא יקרים מדי. כל שבעת הזרים עולים מעט יותר מתקציב המינימום המותר לקבוצה על פי בקרת התקציבים. כלומר, כמו תקציב של רמת השרון - 12 מיליון שקלים, ועל כך יש להוסיף שכר דירה לכל אחד מהשבעה. לדעתי, הקבוצה מוכנה גם עם מאמן מחליף לאוסקר גרסיה, במידה שהוא ירצה לעזוב למקום אחר. המקריות הפסיקה לשחק תפקיד בקבוצה והכל מסודר כמו בכל מפעל טוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הכדור הרשמי של גמר ליגת האלופות יחד עם הגביע בסמוך לאצטדיון אליאנץ ארנה במינכן. Gary Prior, GettyImages
זה כבר הכסף הגדול. ליגת האלופות/GettyImages, Gary Prior

כדי להחזיר חלק ניכר מהשקעתו על הקבוצה, עליו להעפיל לאחד הבתים בליגת האלופות. עלייה כזו לאחד הבתים מבטיחה הכנסה של 10 מיליון יורו. 7.2 מיליון יורו על הכניסה עצמה לאחד הבתים; זכויות שידור מבטיחות סכום של 1.3 יורו, ומספר קטן של נקודות או תיקו מבטיחים מינימום של 1.6 מיליון יורו - ביחד 10 מיליון יורו. בכסף ישראלי זה 50 מיליון שקלים. סכום זה אינו כולל את ההכנסה ממכירת כרטיסים. מכבי חיפה, למשל, הכניסה בביקור השני שלה בליגת האלופות 8 מיליון שקלים ממכירת כרטיסים.

נושא זה הוא תחום יחסית חלש בגזרה הישראלית. קבוצה כמו אייאקס הכניסה לקופתה לפני שתי עונות סכום של 13 מיליון יורו. המובילה בתחום ההכנסות ממכירת שידורים היא אנגליה, שם הקבוצות מקבלות בעונה אחת 90 מיליון יורו משידורים בצ'מפיונס ליג. איטליה היא השנייה עם הכנסה של 51 מיליון יורו, גם ספרד באזור הזה, וגרמניה מגיעה עד כדי 45 מיליון יורו. גם מזרח ארופה היא מעט מעל ישראל, כאשר סלובקיה היא במקום האחרון עם הכנסה משידורים בגובה של 200 אלף יורו. מעניין אם גם בתחום הזה גולדהאר ילמד מהר מאוד מהלקחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully