וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בכדורסל: בית"ר ירושלים לדין על קריאות גזעניות

5.3.2013 / 21:20

הקבוצה מליגה ב' לדין על אירועי משחק גביע האיגוד מול מכבי טבריה. המנכ"ל יעקב כהן יצא בהאשמות קשות נגד המשקיף

one

צפו בזאור סדאייב כובש מול מכבי נתניה

***

רבות מאוהדי בית"ר ירושלים החרימו את משחק קבוצת הכדורגל מול מכבי נתניה ביום ראשון, וניצלו את היום החופשי בלו"ז כדי לנדוד עם קבוצת הכדורסל מליגה ב' לטבריה, למפגש מול מכבי טבריה במסגרת גביע האיגוד.

אבל כנראה את מה שראינו במידה מועטה בטדי, ראו במידה רבה בטבריה. היועץ המשפטי לאיגוד הכדורגל החליט היום (שלישי) להעמיד את הקבוצה לדין משמעתי, בעקבות התנהגות קהל אוהדיה במשחק. "איגוד הכדורסל רואה בחומרה כל תופעה של קריאות גזעניות מכל סוג, ויילחם בתופעה זו בכל יכולתו", נכתב בהודעה הרשמית. הדיון יתקיים ביום חמישי הקרוב.

"הגענו לטבריה 50 אוהדים שסובלים מכל מה שקורה בקבוצת הכדורגל", סיפר אוהד בית"ר שנכח במשחק, "וכמה מאיתנו קצת התפרקו. לא הייתה אלימות כלפי שחקני יריב ושופטים, והיו לחיצות ידיים בסיום. כל מה שעשינו רע, זה אולי כמה שירים גזעניים כמו 'מוחמד מת' ,'טועמה מחבל' ונאצות לעבר ארקדי גאידמק ואיציק קורנפיין. האוהדים עוברים תקופה קשה והתפרקו קצת, אנחנו לא רוצים לפגוע בקבוצת הכדורסל. אלה ימים קשים מאוד לכל אוהד של בית"ר ירושלים".

אוהדי בית"ר ירושלים בכדורסל. מגד גוזני
"האוהדים עוברים תקופה קשה והתפרקו קצת, אנחנו לא רוצים לפגוע בקבוצת הכדורסל. אלה ימים קשים מאוד לכל אוהד של בית"ר ירושלים". אוהדי בית"ר באימון הקבוצה באוגוסט האחרון. למצולמים אין קשר לידיעה/מגד גוזני

מנכ"ל בית"ר ירושלים יעקב כהן מסר: "צר לנו שאיגוד הכדורסל בחר להתנהל בתקשורת בטרם נוהל הדיון בבית דין משמעתי. גם התגובה של אותו אוהד בוואלה! ספורט – לא ברור לנו מאיפה נלקחה או מי הגורם שעומד מאחוריה. התגובה הרשמית של מועדון הכדורסל היא שבית"ר ירושלים כרגיל נתקלת בעוינות קיצונית וקשה מצד איגוד הכדורסל למרות נסיונותיה הרבים לאפשר לה משחק ושיפוט אובייקטיביים ולמרות בקשות חוזרות ונשנות לא למנות שופטים שעלולים שלא להיות אובייקטיביים. איגוד הכדורסל בחר במפגיע למנות משקיף מאזור הצפון וכבר עם תחילת המשחק הבנו שעם המשקיף הזה יהיו לנו צרות. בית"ר ירושלים קיבלה היום (שלישי) בשעה 17:00 את כתב האישום והוא טרם הועבר ליועצת המשפטית שלנו על מנת שנוכל ללמוד את החומר. ביקשנו לדחות את הדיון בשבועיים. תמוה הדבר שאיגוד הכדורסל ששלח לנו את כתב האישום אחר הצהריים ציפה שבתוך 48 שעות נגיע לוועדת משמעת".

"על פי חומר הראיות שנמצא בידי בית"ר ירושלים אנחנו מכחישים שבמהלך המשחק נקראו קריאות גזעניות", המשיך כהן. "מדובר בדו"ח של משקיף שלא מגובה על ידי שני שופטי המשחק. מדובר בדו"ח בעייתי שבו המשקיף שישב במרחק 40 מטר מהקהל ראה 6-7 צעירים מירושלים מתוך 300 קוראים קריאות נאצה. השאלה היא איך אותו משקיף ראה מתוך 300 איש דווקא 6-7 צעירים ואיך הוא יודע שהם אכן מירושלים? בנוסף טען אותו משקיף כי בגול של זאור סדאייב בטדי אוהדי בית"ר קיללו. יצוין כי משחק הכדורגל ומשחק הכדורסל החלו באותה שעה ולא מובן איך אותו משקיף כתב שבמהלך משחק הכדורסל הוא ידע שסדאייב כבש את השער, שכן אותו משקיף היה במהלך משחק פעיל וצריך להתרכז בתפקידו. עוד יצוין שאותו משקיף מהולל של איגוד הכדורסל כתב בדו"ח כי מי שהגיע למשחק הם אוהדי בית"ר שהורחקו מטדי. לא ברור איך אותו משקיף מהולל יודע שאותם אוהדים הורחקו מטדי. האם הוא ראה צווי הרחקה ויודע את שמותיהם?.

"לסיכום, מדובר בדו"ח בעייתי ומגמתי של משקיף עוין כלפי בית"ר ירושלים. אין למשקיף בדל ראיה. מועדון כדורסל בית"ר ירושלים נוהג לצלם את משחקיו בווידאו ולאחר צפייה מדוקדקות לא נשמעו כלל קריאות גזעניות. עוד יצוין כי לוועדת המשמעת של איגוד הכדורסל יוגש מכתב מפתיע מאוד בנוגע לדו"ח, שבו למעשה מגבים את בית"ר ירושלים שכלל לא היו קריאות גזעניות. בית"ר ירושלים רואה בחומרה רבה את דו"ח המשקיף ואף תשקול נקיטת הליכים משפטיים כנגדו וזאת מאחר ומדובר בדו"ח שכל מטרתו לחפש יש מאין כלפי בית"ר ירושלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זאור סדאייב שחקן בית"ר ירושלים חוגג את שער הבכורה בישראל. קובי אליהו
"בנוסף טען אותו משקיף כי בגול של זאור סדאייב בטדי אוהדי בית"ר קיללו. יצוין כי משחק הכדורגל ומשחק הכדורסל החלו באותה שעה ולא מובן איך אותו משקיף כתב שבמהלך משחק הכדורסל הוא ידע שסדאייב כבש את השער, שכן אותו משקיף היה במהלך משחק פעיל וצריך להתרכז בתפקידו"/קובי אליהו

כהן התעקש לסיים עם קצת ספורט: "יש לציין שבית"ר ירושלים ניצחה במשחק 70:58 והביאה את ההכרעה אליה הביתה. בית"ר ירושלים מובילה את הליגה עם 0:16 ותמשיך לעשות היסטוריה, להביא ניצחונות והרבה גאווה לבירה ולאוהדים, וב-21 לחודש היא תניף את גביע האיגוד וב-24 לאפריל את צלחת האליפות. לא יעזור לאיגוד ולא יעזרו כל האינטרסים והבקשות של אנשים שרוצים ברעתנו, אנחנו נמשיך לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully