וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטור 91: הכל חצי חצי

בועז קורפל, אגו טוטאל

4.3.2013 / 21:12

הכלוב של בלאטור נדד לניו מקסיקו ואליפות העולם במשקל חצי כבד עברה מאפריקה לאירופה, וגם שלב חצי הגמר של העונה השמינית במשקל קל סיפק רגעים דרמטיים ודמעות של התרגשות

סבב בלאטור משודר בשידורים ישירים באגו טוטאל

זירת הקרבות של "בלאטור MMA" נדדה לאלבוקירקי שבני מקסיקו אשר הפכה בשנים האחרונות להיות כור מחצבתם של לוחמי MMA מעוטרים בזכות המאמן גרג ג'קסון. על הנייר, אירוע "בלאטור 91" טמן בחובו פוטנציאל טוב לקרבות MMA איכותיים אבל פרט לכמה רגעי דראמה סוחטי דמעות בזכות סיפורים אישיים של לוחמים שהופיעו באותו ערב, זה היה עוד יום במשרד ולא יותר.

הערב נפתח בקרב חצי גמר במשקל קל של העונה השמינית בין דייב "איש המערות" ריקלס שהגיע כפייבוריט מול ג'ייסון פישר שידע שהפעם הוא חייב לעבור את השלב הזה ולהגיע לגמר במטרה להרשים ולהטביע את חותמו בארגון בלאטור. התוצאה הסופית של המפגש בין השניים יכולה להסתכם בביטוי אחד ויחיד: קרב חפירות. ריקלס שלט בקרב מתחילתו ועד סופו והגדיל לעשות בסיבוב השלישי כאשר חבט בפישר ופצע אותו עד זוב דם אך פישר לפחות גילה קשיחות ולא נכנע למכות החזקות של ריקלס על הקרקע.

פישר עצמו לא ירצה לראות את הקרב הזה בשידור חוזר (אחרי שהנפיחות בעיניו תיעלם והוא יוכל לפקוח אותן) מאחר והוא יראה בעצמו עד כמה הוא חסר יצירתיות, חד גוני בניסיונות החפירה שלו או במילה אחת: משעמם. השופטים העניקו לריקלס את הניצחון ואת כרטיס העלייה לגמר ו"איש המערות" חיכה בסבלנות לקרב חצי הגמר השני על מנת לדעת את מי הוא יפגוש שם.

הקרב השני בשלב חצי הגמר זימן התנגשות בין שני סיפורים אנושיים מרגשים שהתחילו בדמעות והסתיימו בדמעות תוך פחות מדקה. וויל ברוקס הגיע למעמד הזה אחרי שחיסל בשלב הקודם את ריקארדו טירלוני ובהחלט עורר ציפיות רבות לקראת השלב הזה. סיפור חייו האישי כנער שחור שניצל משכונת פשע ואומץ על ידי משפחה אומנת לבנה והמשך טראגי עם מותה של אימו המאמצת ממחלת הסרטן, יצרו סימפטיה מיוחדת לוויל ברוקס שהגיע כבלתי מנוצח עם מאזן 0:9, אבל מולו ניצב סאיד אווד שבאמתחתו סיפור אישי מרגש אחר אך בזווית ספורטיבית. אווד שנוצח בעבר והחליט לפרוש מהספורט, השתכנע לנסות פעם נוספת וחזר לזירה של בלאטור אחרי תקופה ארוכה ללא שום ציפיות מעצמו כשהוא נחשב לאנדרדוג מובהק. הניצחון בשלב הקודם על דה לורנצי שכנע רבים כי אווד חזר בגדול ובמיוחד זה שכנע את סאיד אווד בעצמו והחזיר לו את האמונה העצמית.

העיניים לא הספיקו להתייבש מדמעות ההתרגשות מסיפורט של ברוקס לפני הקרב וכבר הן נרטבו מחדש בחלוף 43 שניות מפתיחת הקרב. אווד פתח בהתקפה ברוטאלית חסרת פשרות ולא הניח לברוקס ולו לרגע אחד עד שזה התמוטט על הקרשים. גם אז המשיך אווד להפציץ את יריבו ורק התערבות של ג'ייסון הרצוג, שופט הזירה, הצילה את וויל ברוקס מנזק מצטבר גדול יותר.

תמונת הגמר הושלמה. דייויד "איש המערות" ריקלס יפגוש את סאיד אווד במטרה לזכות בפרס של מאה אלף דולר ולהתמודד על תואר האליפות. שני הלוחמים נפגשו בזירה מיד בתום הקרב של אווד מול ברוקס ומי שקיווה למצוא שם קצת אש ותבערה, מצא חיבוקים, נשיקות ופרגון הדדי. אבל אל דאגה, הכול עוד ישתנה עד לפגישה הבאה ביניהם.

הקרב המרכזי של האירוע על התואר העולמי במשקל חצי כבד, הפגיש את האלוף המכהן כריסטיאן אמפומבו מקונגו נגד יריבו מסלובקיה, אטילה וויי שזכה כבר בשלוש אליפויות עולם בקמפו קראטה וזכה גם בטורניר משקל חצי כבד של בלאטור באוגוסט שנה שעברה אך עקב פציעה, הקרב נדחה עד לחודש מארס השנה.

אטילה וויי, הטוען לכתר, הצליח לסחוט מיריבו הקונגולזי את היתרון בסיבוב הראשון עם מכה טובה שבעקבותיה אמפומבו מעד. גם בסוף הסיבוב הצליח הסלובקי לבצע הטלה מצוינת אך פרט לשני המהלכים האלה, שני היריבים לא הרשימו.

התקווה כי הקצב יעלה בסיבוב השני התבדתה ושניהם זכו לקריאות בוז מהקהל שחיפש אקשן. אחרי היסוסים רבים ירדו השניים לקרקע לשתי הדקות האחרונות של הסיבוב. וויי ניסה ללכוד את אמפומבו בבריח רגל אך מצא את עצמו על הגב עם שליטה של אמפומבו מעליו שלא הובילה לשום דבר.

בסיבוב השלישי נחשפה חולשתם של שני היריבים במלואה עם טכניקה לא טובה בעמידה וגם על הקרקע מצידם של השניים שאכזבה את הצופים והתמונה לא השתנתה גם בסיבובי האליפות המכריעים של הקרב שנמשך 25 דקות.

למרות ששני הלוחמים לא הרשימו (בלשון המעטה) האכזבה הגדולה הגיעה מכיוונו של כריסטיאן אמפומבו האלוף שנראה תלוש לגמרי ולא הראה שמץ מכישרונו. שופטי הצד פסקו ניצחון לאטילה וויי והוא הוכתר כאלוף העולם החדש של בלאטור. הלוחם הסלובקי חייב לעבור רענון ומקצה שיפורים דחוף אחרת החגורה תיפרד ממנו (ולא הוא ממנה) תוך זמן קצר ואז במקום אטילה וויי הוא יוכל לשנות את השם שלו לאוי וויי.

  • עוד באותו נושא:
  • mma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully