וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: סדאייב כבש, אוהדי בית"ר עזבו את טדי במחאה

הסערה נמשכת: מאות אוהדים נטשו במחאה גזענית. במשטרה בודקים אם אוהדי בית"ר ניפצו את שמשת אוטובוס אוהדי נתניה

one

דרמה גדולה נרשמה הערב (ראשון) באיצטדיון טדי, כשהמתיחות הגזענית סביב אוהדי בית"ר ירושלים הגיעה לשיאים חדשים. זאור סדאייב, שחקן הרכש המוסלמי של בית"ר, כבש שער במדי הקבוצה המקומית מול מכבי נתניה, כמובן שערו הראשון בקבוצה, ורק הגביר את הסערה, אם כי לאחר מכן מכבי נתניה השוותה ל-1:1 משער של עמרי בן הרוש (77).

במשטרה בודקים אם אוהדי בית"ר ירושלים היו אחראים לפגיעה באוטובוס אוהדי נתניה. מספר אוהדים טענו כי אנשי בית"ר זרקו בקבוקים וניפצו את שמשות האוטובוס.

כמו כן, במהלך המשחק נעצרו שני אוהדי בית"ר: האחד בגין קריאות גזעניות והאחר בגין אחזקת סכין. לאחר המשחק נעצרן כמה אוהדים משתי הקבוצות, לאחר שיידו אבנים וזרקו בקבוק ריק. במקביל, כמה מאוהדי בית"ר הפגינו מול ביתו של מנהל הקבוצה איציק קורנפיין ותלו שלטים בגנותו.

עזריאל, זאור סדאייב שחקני בית"ר ירושלים. קובי אליהו
רוב האיצטדיון חגג, מאות גזענים עזבו. זאור סדאייב/קובי אליהו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוהדי בית"ר אחראים לפגיעה באוטובוס?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד אחרי כיבוש השער, עשרות אוהדים, אולי מאות, עזבו את היציעים במחאה גזענית. יש לציין כי לאורך כל המשחק סדאייב ספג שריקות בוז מחלק מהאוהדים ביציעי טדי, בעוד רבים אחרים עודדו אותו.

הסערה במועדון החלה עוד לפני המשחק. שוב אוהדים רבים שרקו שריקות בוז נגד ההנהלה, כהמשך המחאה שלהם על הצירוף של השחקנים המוסלמים. המשטרה לא אישרה להם להכניס שלט נגד ארקדי גאידמק ואף הוציאה את האוהד שחילק את הפליירים עם הכיתוב: "איציק, תתפטר". חלק מההקהל, כמובן, שרק בוז למאמן אלי כהן ולחלק מהשחקנים.

זאור סדאייב שחקן בית"ר ירושלים לוחץ יד למאמן אלי כהן. קובי אליהו
גם הוא ספג בוז מהאוהדים. אלי כהן עם זאור סדאייב/קובי אליהו

אלי כהן לא התייצב לעמדת הראיונות ובמקומו דיבר עוזר המאמן ז'אן טלסניקוב: "צריך לכבד את אלי כהן שעוברים עליו דברים, אני והוא שווים, הוא ביקש ממני להתראיין ולכן הגעתי. מאוד מאכזב אם לא נעלה לפלייאוף העליון. היינו צריכים להתייחס למשחק הזה בכך שנהיה דומיננטיים. לאחר ההובלה הלכנו לאחור, וברמה האנרגטית לא הבאנו מספיק יכולות שהיינו צריכים להביא. אנחנו כבר לא תלויים בעצמנו. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר. אם לא נעלה, אני אענה אם זה כישלון או לא".

באשר לשער של סדאייב ונטישת האוהדים, אמר טלסניקוב: "אחרי השער של סדאייב הרגשתי שהאהבה מנצחת ושהספורט מנצח ולא הדת. החבר'ה הצ'צ'נים הכי גברים בעולם. הם נותנים את עצמם ואנחנו כמועדון מקבלים אותם בזרועות פתוחות. הקהל הראה אנרגיות חיוביות לגביהם. אני חושב על הקהל שנשאר, וזה הקהל האמיתי של בית"ר ירושלים"

אבי ריקן אמר בסיום: "רצינו לנצח כדי להיות תלויים בעצמנו, זה הלך לא קל. היינו צריכים לשמור על היתרון, אבל הלכנו קצת אחורה מהפחד לקבל את השער. זה מה שקורה כשמפחדים, ובשבוע הבא יש לנו משחק חשוב מאוד. אם מסתכלים על הדרך שעשינו כל העונה, זו אכזבה כי בחודש האחרון הלכנו אחורה. אמנם הציפיות לא היו כאלה בתחילת העונה, ולכן זו תהיה אכזבה. במהלך האחרון לא ראיתי את סטיבן. חשבתי שאני יכול ללכת באחד על אחד ואם זה היה נכנס, הייתם מדברים אחרת".

כשנשאל לגבי תגובת הקהל לשער של סדאייב, השיב ריקן: "לא שמתי לב, שמחתי מהשער וזה מה שחשוב. חשוב לי שהקבוצה תצליח ותבקיע שערים".

אבי ריקן שחקן בית"ר ירושלים מעל עומר צלישר שחקן מכבי נתניה. קובי אליהו
לא שם לב לקהל שעזב. אבי ריקן/קובי אליהו

בצד השני, טל בנין היה מאוכזב מכך שמכבי נתניה יצאה רק עם נקודה: "במשחקים מהסוג הזה, עם כל כך הרבה מצבים שהגענו אליהם, היינו יכולים עם יותר חוכמה ופרגון לנצח. כמובן שאני מאוכזב שלא סיימנו עם שלוש הנקודות. משחקים כאלה אפשר גם להפסיד ואם מסתכלים על תשעת המשחקים האחרונים אנחנו עם הפסד אחד. אנחנו עדיין במאבקי ההישארות ואני מקווה לשמור על אותה רמה של משחק. אני מעריך שבהמשך גם הנקודות יגיעו".

בנין התייחס גם לעלי חטיב שנכנס כמחליף: "עלי הוא עם מזג חם, יש גם שחקנים כאלה. לפעמים קל לנו במשחקי החוץ יותר, וזו עובדה. אני מקווה שגם בבית נשכיל להשיג תוצאות טובות. אני מקבל הרבה פרגון ותמיכה מאוהדים רבים. יש הרבה אנשים שמכירים את הסיפור שלנו ואני מודה להם על התמיכה. עדיין לא הסתגלנו לאצטדיון החדש, זה מתסכל ואוהדים מעבירים את הלך הרוח למגרש".

טל בנין מאמן מכבי נתניה. קובי אליהו
מקווה לא להתחרט על אובדן הנקודות. טל בנין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully