וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: יש למי לחכות

צבי פולרד

1.3.2013 / 16:00

העונה החדשה תצא לדרך בעוד חודש בדיוק וצבי פולרד מציג בפנינו את הפרוספקטים הבולטים בליגה, שינסו להטביע חותם

עונה חדשה של בייסבול כבר עומדת בפתח ותצא לדרך בעוד חודש בלבד וכמו תמיד, כולם סקרנים לראות מי הם השחקנים החדשים שהולכים לפרוץ ולהפוך לכוכבים הבאים בליגה של הגדולים. ב-2012 היינו עדים להופעות חסרות תקדים של ברייס הארפר מוושינגטון ומייק טראוט מהאיינג'לס. שני הילדים הללו שיחקו כל כך טוב בעונת הרוקי שלהם, עד שסביר להניח שמעולם לא נזכה לראות שוב הצלחה כה מיידית מצד שני "טירונים".

יחד עם זאת, העתיד של הבייסבול עדיין איתן וישנם מספר פרוספקטים בעלי כישורים מיוחדים שצפויים להגיע לליגה בעונה הקרובה וכמובן שחלק גדול מהגשמת היכולות שלהם תלויה בקבלת הזדמנות לשחק. בשל שעון הבוררות המתקתק וחוסר מקום בסגלים של קבוצות מסוימות, ייתכן ונראה חלק מהצעירים הללו רק במחצית השנייה של העונה, אבל אפשר להמר שאחרי כמה רגעים ב-MLB, אף אחד מהם כבר לא יחזור לשחק במיינור ליג. הנה כמה מן השמות שמומלץ להכיר לעונה הבאה עלינו לטובה:

בילי המילטון סינסינטי רדס. GettyImages
מהיר כמו שד. המילטון/GettyImages

בילי המילטון, אאוטפילדר, סינסינטי:

המילטון הוא אומנם לא הפרוספקט הכי טוב במיינורס, אך בהחלט ייתכן שהוא הכי מפורסם. אם המושג "מהירות" מיוחס לשחקנים כמו מייקל בורן, חוזה רייס ומייק טראוט, אין בידינו מדד להגדיר את המהירות של המילטון. הילד שבר שיא, לאחר שגנב 155 בסיסים (זו לא טעות הקלדה) במיינורס ב-2012 וסביר להניח שבאמצעות "באנטים" בלבד הוא יכול היה להחזיק ממוצע חבטות באזור ה-28 אחוזים. מה שהפתיע את כולם בעונה האחרונה היה שיפור הסבלנות של המילטון על הצלחת ופיתוח עוצמה כזו שלא תאפשר למגישים שמולו לזרוק לו ישר אל תוך הסטרייק זון. אומרים שאי אפשר לגנוב את הבסיס הראשון, אך כל עוד המילטון יצליח להגיע לשם כמו שעשה במיינורס, נזכה לראות גנב בסיסים כמוהו לא ראינו מאז ריקי הנדרסון. המילטון שיחק שורטסטופ במיינורס, אך עבר למרכז השדה בקיץ האחרון והוא צפוי להצטרף לרדס אם וכאשר סין שין צ'ו או ריאן לודוויק ייפצעו.

מני מצ'אדו, שורטסטופ\בסיס שלישי, בולטימור:

רוב הבלוגים בארצות הברית לא מדברים על מצ'אדו בתור פרוספקט, מאחר והוא עבר במקצת את מכסת 130 ניסיונות החבטה ב-2012 עם האוריולס ולכן לא ייחשב כרוקי העונה. עם זאת, מה שמצ'אדו הראה בבולטימור אשתקד מהווה רק את קצה הקרחון של הכוכב העולה. מצ'אדו בן ה-20 היה הבחירה השלישית בדראפט 2010 ועבר בטיסה בין כל השלבים במיינורס עד שבאופן מפתיע הוא נקרא לעזור לבולטימור במירוץ הפלייאוף שלה, הרבה לפני שמישהו חשב שהוא מוכן. מדובר בשחקן שעשוי לחבוט קרוב ל-30 אחוזים ו-30 הומראנים כשיגיע לשיא וייתכן שכבר השנה הוא יעיף 20 כדורים ליציע שמנגד. כל עוד ג'יי ג'יי הארדי משחק בבולטימור, מצ'אדו ישחק בבסיס השלישי, אבל בעתיד הוא אמור להפוך לאחד השורטסטופים ההתקפיים הטובים בליגה. ולכל התוהים לגביי יכולותיו ההגנתיות, רק צריך להיזכר במהלך המבריק הזה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מני מצ'אדו שחקן בולטימור אוריולס. Elsa, GettyImages
מהיכולות שלו כבר טעמנו. מצ'אדו/GettyImages, Elsa

ג'וריקסון פרופאר, שורטסטופ, טקסס:

ישנו קונצנזוס סביב פרופאר, לפיו מדובר בפרוספקט הטוב ביותר בבייסבול כיום. הוא רק בן 20 ולפני שנתיים הגיע בתור פרוספקט של "כפפה בלבד", אך במהרה הפך לשחקן מיוחד, בזכות סבלנות על הצלחת, הימנעות מסטרייקאאוטים והבנת משחק מתקדמת ביותר. פרופאר סיפק שתי עונות מרשימות במיינורס למרות שהיה אחד השחקנים הצעירים בליגה ולקראת סיום העונה שעברה אף זכה להצצה ראשונית ב-MLB. קשה להצביע על יכולת "זועקת" כלשהי אצל פרופאר, אך הוא שחקן מושלם, משום שהוא מתפקד מעל הממוצע בכל פן של המשחק. אם יצליח לעמוד על מעל 40 אחוזי עלייה לבסיס ו-2- הומראנים, לצד הגנה מצוינת, מדובר בסופרסטאר. כרגע פרופאר חסום מעט בטקסס, שמחזיקה באינפילד הטוב ביותר בליגה, אך איאן קינסלר ואדריאן בלטרה הם לא בדיוק אנשי פלדה ופציעה של אחד מהם תפנה עבורו מקום.

אוסקר טבארס, אאטופילדר, סנט לואיס:

בדרך כלל, ההשוואה בין פרוספקטים לשחקנים מקצוענים אינה באמת ממצה. אך במקרה של טבארס, הדימיון לולדימיר גררו נראה מדויק ביותר. טבארס יכול לשים את המחבט על הכדור, בין אם זה נזרק מתחת לברכיים, מעל הכתפיים, או אפילו לספסל של הקבוצה היריבה. מה שהופך אותו מפרוספקט טוב לכוכב שמחכה לפרוץ הוא הכוח שפיתח בעונה האחרונה. בגיל 20 בלבד, טבארס התעלל במגישי הדאבל A והוא צפוי לחבוט מעל 30 אחוזים לאורך קריירה ארוכה במייג'ורס. אם לפני שנה ההשוואה לגררו נראתה כמו התקרה שלו, היום מדובר רק בנקודת פתיחה.

דילן באנדי, מגיש, בולטימור:

באנדי (אין קשר משפחתי לאל), הוא פרוספקט ההגשה הטוב ביותר שראינו מאז שסטיבן שטרסבורג הגיע לליגה ב-2010. הוא נבחר רביעי בדראפט 2011, בגיל 19 בלבד והחל בקריירה המקצוענית שלו בעונה שעברה. גם אם מספרים לא תמיד אומרים הכל, להלן דוגמה מפחידה שלו מהסינגל A בתחילת 2012: 30 אינינגים, 40 סטרייקאאוטים, שתי הולכות וחמש חבטות. ה- ERA שלו, אם תהיתם, עמד על 0.00 עגול ומרשים. באנדי הוקפץ במהרה בין רמות המיינורס, עד שמצא את עצמו במדי האוריולס בספטמבר. העניין הכי מפחיד בתוצאות שלו במיינורס היה העובדה שכחלק מהניסיון של הקבוצה לשפר אותו, נאסר עליו לזרוק את ה"קאטר", הזריקה הטובה ביותר שלו. הוא פיתח זריקות נוספות ועדיין היה בלתי נגיע וברגע שהקאטר יחזור לרפרטואר, העתיד בבולטימור נראה מזהיר עם באנדי בראש הרוטציה.

דילן באנדי בולטימור אוריולס. GettyImages
אוסף זריקות מרשים. באנדי/GettyImages

וויל מאיירס, אאוטפילדר, טמפה ביי:

מאיירס התחיל את דרכו בתור תופס בחווה של קנזס סיטי. למרות שנחשב לפרוספקט טוב כבר מספר שנים, 2012 הייתה עונת פריצה ובגיל 21 בלבד הוא חבט ל-37 הומראנים בין שתי הרמות הגבוהות במיינורס. במשך העונה, למרות דרישות האוהדים, זעקות העיתונאים (ודפיקות הראש שלי בשולחן), דייטון מור, הג'נרל מנג'ר של הרויאלס, התעקש להשאיר את ג'ף פרנקור הנורא בשדה הימני ולא לתת למאיירס הזדמנות במייג'ורס. בסופו של דבר ובאופן מפתיע, מאיירס נשלח בטרייד הגדול עם טמפה ביי, כחלק מחבילת פרוספקטים תמורת ג'יימס שילדס ו-וויד דייויס. מאיירס הוא מסוג השחקנים שמסביבם בונים ליינאפ ולטמפה לעולם אין כסף להשאיר שחקנים בחוזים ארוכים, כך שהיא מסתמכת על מציאות כמו מאיירס במטרה להמשיך להתחרות ב-AL מזרח התובעני. כדאי לשים לב שלבחור יש נטייה לפספס את הכדור לא מעט וזה הדגל האדום היחיד במשחק שלו כרגע. יש לו יד חזקה מאוד עבור שחקן שדה ימני וכנראה שבגלל שעון הבוררות הוא יגיע לרייז ביוני.

גארט קול, מגיש, פיטסבורג:

מרוב דיבורים על נפלאות דילן באנדי, אנשים שוכחים את קול, הבחירה הראשונה של אותו הדראפט. קול בן ה-22 מעט מבוגר יותר משאר החברים ברשימה הנ"ל, מאחר והוא שיחק בקולג', אך ייתכן שזה בדיוק מה שהופך אותו להימור הבטוח ביותר. הוא מציג ארבע זריקות שונות, כולן מעל הממוצע, כאשר הפאסטבול שלו מגיע מדי פעם ל-100 מיילים לשעה. האתגר העיקרי של קול יהיה לפתח יותר "עורמה" כאשר הוא מגיע לשני סטרייקים ולא רק לנסות לעשות חור בכפפה של התופס. לאחר שיצבור מעט ניסיון בליגה, יש לו את היכולת להפוך לאס אמיתי ואולי סוף כל סוף להביא לפייראטס את המאזן החיובי לו הם מחכים כבר שני עשורים.

טייואן ווקר, מגיש, סיאטל:

ווקר בילה את כל עונת 2012 בדאבל A, לאחר שסיאטל הקפיצו אותו שתי רמות מהעונה הקודמת. מדובר בשחקן אתלטי במיוחד, עם פאסטבול שמגיע ל-98 מיילים לשעה וקארב-בול וצ'יינג'אפ מצוינים. המספרים הסופיים שלו ב-2012 לא מנקרי עיניים, אך ניתן לייחס אותם לעייפות לקראת סוף העונה ולקשיי ההסתגלות לחובטים המבוגרים ממנו בהרבה. סקאוטים עדיין רואים בו אס עתידי לצידו של קינג פליקס הרננדז והוא צפוי לבלות את רוב 2013 במייג'ורס.

וויל מאיירס קנזס סיטי רויאלס. GettyImages
עוד תגלית של הרייז? מאיירס/GettyImages

הפרוספקטים ברשימה נבחרו לא רק מפני שאת רובם אנחנו כנראה נפגוש בליגה ב-2013, אלא מכיוון שהם צפויים ביום מן הימים להפוך לכוכבים. המכנה המשותף לכולם כמעט הוא הגיל הצעיר במיוחד בו שיחקו במיינורס בעונה שעברה. הגיל היחסי של שחקנים מהווה אינדיקטור משמעותי בקביעת יכולת עתידית ולפעמים המספרים לא מספרים הכל. עם זאת ובגלל הגיל, אפילו אם החבורה הזו תגיע לליגה השנה, היא תזדקק לתקופת הסתגלות רצינית לפני שנזכה לראות תוצאות.

לסיום, הנה עשרה שחקנים נוספים בעלי פוטנציאל גבוה, שכדאי לחפש בלוח התוצאות היומי במחצית השנייה של עונת 2013:

* זאק ווילר, מגיש, ניו יורק מטס
* קווין גוסמן, מגיש, בולטימור
* מייק זונינו, תופס, סיאטל
* אנתוני רנדון, בסיס שלישי\שני, וושינגטון
* ניק קסטלנוס, בסיס שלישי\אאוטפילד, דטרויט
* ג'ונתן סינגלטון, בסיס ראשון, יוסטון
* טרוויס ד'ארנוד, תופס, ניו יורק מטס
* טרוור באוור, מגיש, קליבלנד
* שלבי מילר, מגיש, סנט לואיס
* טיילר סקאגס, מגיש, אריזונה

בייסבול בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • MLB 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully