וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הספורט קופצת לסופשבוע

אליפות אירופה באתלטיקה באולם יוצאת לדרך, ובגלל שאין שם יותר מדי כוכבים, עשינו לכם סדר עם האירועים שאסור להחמיץ

אתלטים רבים נוטים לוותר על עונת החורף באתלטיקה קלה, כלומר על עונת התחרויות באולם. ועדיין, בכל חורף אנחנו זוכים לאליפות בינלאומית גדולה עם כמה שמות גדולים, שבדרך כלל מספקים את הסחורה, בעיקר במקצועות השדה, אבל גם על המסלול. השנה מתקיימת אליפות אירופה, שזה מוריד את כל הכוכבים האמריקאים, הג'מייקנים והאפריקאים. מצד שני, כשדוחסים אתלטיקה איכותית בשלושה ימים בלבד ובאולם קטן יחסית, תמיד יהיו אירועים מרגשים ובדיוק בשביל זה עשינו לכם סדר וסימנו עבורכם את האירועים שבאמת לא כדאי להחמיץ. תוסיפו לזה את העובדה שהאליפות מתקיימת השנה בגטבורג שבשבדיה, אחת מבירות האתלטיקה באולם, ותקבלו יופי של סוף שבוע.

ג'ימי ויקו אצן צרפתי מתמודד נגד מרטין קלר אצן גרמני באליפות אירופה. GettyImages
הספרינטר הבא של אירופה? ג'ימי ויקו/GettyImages

שבת, 19:40, גמר 60 מטר גברים

כריסטוף למייטרה, מי שנחשב כיום לספרינטר האירופאי המהיר ביותר, בחר לוותר הפעם על התחרות הזאת. למרות זאת, הצרפתים לא ממש מודאגים מאחר ויש להם יורש ראוי לתואר. מדובר בג'ימי ויקו בן ה-21, שהוא הספרינטר האירופאי הרביעי בכל הזמנים אחרי למייטרה, דווין צ'יימברס ואדם ג'מילי. האחרון, אלוף העולם לנוער, לא יהיה בגטבורג. לעומתו, יהיה שם צ'יימברס בן ה-35, שמחזיק בשיא האישי המהיר ביותר מבין המשתתפים (6.42 שניות), אבל נראה שבגילו המופלג הוא לא יצליח להתקרב אליו. כל זה משאיר את ויקו, בעל שיא אישי של 6.53 שניות, כמועמד ראוי לזכייה בתואר. מה שכן, כדי לעשות את זה הוא יהיה חייב לרדת לתוצאה של כ-6.50 שניות והוא צפוי לעשות את זה.

מתחרה נוסף שיסכן את ויקו ואת צ'יימברס הוא מייקל טומי האיטלקי. לא מדובר ברץ חדש, אבל באחד שהשתפר מאוד בחורף הנוכחי וקבע שיא אישי של 6.53 שניות. ביום לא טוב של ויקו, נראה שטומי יוכל לקטוף את התואר.

דווין צ'יימברס אצן בריטי. Stu Forster, GettyImages
ממשיך להתחרות גם בגיל 35. דווין צ'יימברס/GettyImages, Stu Forster

שבת, 19:05, גמר 1,500 מטר נשים

בדרך כלל ריצות למרחקים בינוניים בתחרויות באולם לא נחשבות לאטרקטיביות במיוחד, על אחת כמה וכמה כשהאפריקאים לא נמצאים בשטח. אבל בגטבורג יהיה מקרה מיוחד, אולי מקרה שיהפוך לאירוע המרכזי של האליפות. אבבה ארגאווי, רצה אתיופית במקור, עברה לגור בשבדיה כבר לפני שלוש שנים ולפני חודשיים קיבלה את האישור לייצג את מדינתה החדשה. אל תשכחו - ארגאווי מייצגת את המדינה המארחת, והאווירה הצפוייה באצטדיון בזמן שהיא תרוץ ל-1,500 מטרים אמורה להזכיר, לפחות במשהו, את מקרה מו פראח הגדול במשחקים האולימפיים בלונדון.

זה עוד לא הכל, רק לפני שבוע ארגאווי התחרתה בשטוקהולם וקבעה את התוצאה השניה בכל הזמנים ב-1,500 מטר באולם, 3:58.40 דקות. היא הייתה רחוקה רק ב-12 מאיות משיא העולם. מאחר ואין מתחרות קרובות שיסכנו אותה בריצה טקטית, ביום טוב ארגאווי יכולה לדהור לשיא עולם, ולהשתיק את כל מי שמזלזל באליפות הזאת.

אבבה ארגאווי רצה אתיופית למרחקים בינוניים. GettyImages
ביום טוב תראו ממנה אפילו שיא עולם. אבבה ארגאווי/GettyImages

שבת, 17:10, גמר קפיצה במוט לנשים

המקצוע היפה ביותר באתלטיקה אמור לספק קרבות יפים גם אצל הנשים וגם אצל הגברים. בתחרות לנשים, זה אמור להיות קרב בין הכוכבת הבריטית העולה, הולי בילזדייל, לבין הפולניה הוותיקה אנה רוגובסקה - ילנה איסינבאייבה לא בשטח למי שתהה. בליזדייל החלה לבלוט בעונה שעברה כשהחלה לעבור גבהים של 4.70 מטר ומעלה, אבל לא ממש הצליחה במשחקים האולימפיים בלונדון. בחורף הנוכחי היא קבעה שיא אישי של 4.77 מטרים, ובשבועות האחרונים היא הקופצת מספר 1 באירופה.

רוגובסקה, שהיא אלופת העולם באצטדיון פתוח מ-2009, רוצה להפוך לקופצת במוט הראשונה ששומרת על התואר שלה באליפות אירופה באולם. לפי הרקורד המרשים שלה היא אמורה לעשות את זה, אבל התוצאות האחרונות שלה היו קצת פחות מרשימות ויהיה מעניין לראות את הקרב בין הניסיון והרזומה שלה לבין הכושר הנוכחי של בליזדייל.

הולי בליזדייל קופצת במוט בריטית. GettyImages
הכוכבת הבריטית החדשה. הולי בליזדייל/GettyImages

יום ראשון, 17:30, קפיצה במוט גברים

מדובר ככל הנראה במקצוע היחיד באליפות שהרמה בו תהיה שווה לרמה של אליפות עולם או גמר אולימפי. אחרי הכל מדובר בקרב בין האלוף האולימפי לסגנו, רנו לאבילני הצרפתי נגד ביורן אוטו הגרמני.

שני הקופצים האלה כבר השיגו בחורף הנוכחי תוצאות טובות יותר מ-5.90 מטר, כשלאבילני קפץ אפילו 5.94. איך שלא יהיה, התחרות הזאת שתסגור את האליפות צפוייה להיות גדולה. או שיהיה שם קרב ראש בראש שיוכרע אחרי הרבה קפיצות, או שזה יהיה אולי ניצחון מוקדם של לאבילני, שבמקרה כזה ינסה ,לפנק" את הקהל אוהב האתלטיקה בגטבורג עם קפיצה של שישה מטרים ומעלה.

רנו לאבילני קופץ במוט צרפתי. רויטרס
יציג את הרמה הגבוהה באליפות? רנו לאבילני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully