וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל ימין: סטפן ליכטשטיינר הפך למגן הימני הטוב באיטליה

1.3.2013 / 12:00

הפעלתנות והאנרגיות של סטפן ליכטשטיינר הפכו אותו למגן הימני הטוב באיטליה, לשחקן מפתח ביובנטוס ולאהוב האוהדים. אז למה עדיין יש כאלה שמרימים גבה על יכולותיו?

את ה-11 באפריל 2009, סטפן ליכטשטיינר לא ישכח לעולם. לאציו הבינונית במדיה הוא שיחק אז, הגיעה חפוית ראש לדרבי נגד רומא, אחרי שלושה הפסדים ועם חשש גדול ממכה כואבת נגד היריבה השנואה. המציאות לעומת זאת, הייתה משמחת בהרבה והמגן הימני השוויצרי קיבל תפקיד מרכזי בהצגה.

השעון הורה על הדקה ה-58 ולוח התוצאות קרא 1:2 ללאציו, כשליכטשטיינר התרומם מעל כל ההגנה של היריבה, נגח פנימה אחרי הגבהה של פסקוואלה פוג'ה ורץ לחגוג את ה-1:3 עם האוהדים. ארבע דקות לאחר מכן כריסטיאן פאנוצ'י קיבל כרטיס צהוב שני אחרי עימות עם השוויצרי ולסיכום של אותו משחק שהסתיים ב-2:4 לביאנקוצ'לסטי, המגן הימני קיבל כינוי חדש שהדביק לו השדר גווידו דה אנג'ליס: "פורסט גאמפ". על שום הריצות חסרות המעצורים שלו באגף.

סטפן ליכשטיינר שחקן יובנטוס. AP
פורסט גאמפ. ליכטשטיינר/AP

כשיובנטוס שילמה ללאציו 10 מיליון יורו על סטפן ליכטשטיינר בקיץ 2011, לא מעט גבות הורמו בארץ המגף. הנחישות של השוויצרי הייתה ידועה, כמוה גם הפעלתנות הבלתי נגמרת באגף, אבל מעטים סברו שהוא שווה את הצ'ק השמן. רבים טענו שכשחקן כנף בשיטה של שלושה בלמים שאנטוניו קונטה התעתד להשתמש בה, היכולת ההתקפית שלו לא טובה מספיק עבור קבוצת צמרת שעולה לכל משחק במטרה לתקוף, לשלוט בקצב ולנצח.

אלא שליכטשטיינר סיפק תשובה. המגן השוויצרי פתח ב-34 מתוך 35 המשחקים בהם שותף, שמר על יציבות לאורך כל העונה והיה שותף בכיר לסקודטו הראשון של הגברת הזקנה מאז עונת 2002/3 (לא כולל עונות הקאלצ'ופולי). עוד לפני שיצא לדרך הארוכה גם הספיק לכבוש את השער הרשמי הראשון אי פעם באצטדיונה החדש של יובה ודאג ששמו ייחקק לעד בהיסטוריה של המועדון.

מינה רזוקי, שכותבת על יובנטוס באתר הכדורגל של ESPN, סוקרנט, הסבירה: "קונטה מצא בליכטשטיינר חייל שממלא את המטלות שלו בדייקנות ושבחזהו הולם לב של אריה. השילוב בין מוסר העבודה לכישרון שלו, הבטיח שהוא יהפוך לשחקן מפתח ביובנטוס, לאחד מהשחקנים האהובים על האוהדים".

רוב הפרשנים הסכימו שלמגן-קשר מגיעות מחמאות על העבודה העקשנית שלו, שהריצות הבלתי פוסקות שלו במעלה ובמורד האגף הימני ראויות להערכה, אבל בו באותו זמן סברו שלקראת העונה הבאה, אם ברצונם של אנשי יובנטוס לבסס את השלטון באיטליה ולהשיג דריסת רגל בליגת האלופות, העמדה של ליכטשטיינר זקוקה לחיזוק. אנטוניו קונטה הסכים.

מאוריסיו איסלה, אודינזה, מעל דניאלה דה רוסי, רומא. AP
סדק את מעמדו של השוויצרי, אך רק לזמן קצר. איסלה/AP

מאמנים וכדורגלנים אוהבים להגיד שקשה יותר לשמור על המקום הראשון מאשר להגיע אליו. כשאנטוניו קונטה חיפש חיזוק רצוי לקבוצה האלופה שלו, הוא הצביע על עמדת המגן-קשר הימני. אחרי הרכישה הכל כך מוצלחת של ארתורו וידאל מבאייר לברקוזן, המאמן סימן שחקן נוסף מדור הזהב החדש של הכדורגל הצ'יליאני: מאוריסיו איסלה שהותיר רושם עז בחמש העונות שלו באודינזה. יובנטוס שילמה לקבוצה מצפון-מזרח איטליה 9.5 מיליון יורו ומעמדו של ליכטשטיינר נסדק.

הצ'יליאני ביסס את מעמדו בהרכב בנובמבר וליכטשטיינר המתוסכל החל לשדר לתקשורת מסרים של חוסר שביעות רצון. השוויצרי לא ראה אפילו דקת משחק אחת במשחקי הליגה נגד פסקארה ולאציו, חזר להרכב והצטיין ב-0:3 על צ'לסי בליגת האלופות, אבל מיד לאחר מכן חזר לספסל במשחק הליגה נגד מילאן. איסלה, שפתח נגד הרוסונרי, הציג יכולת חלשה ובמשחק הבאה, נגד טורינו, השוויצרי חזר להרכב. מאז לא יצא ממנו.

המאזן שלו ב-11 המחזורים שחלפו מאז: שמונה משחקים של 90 דקות, שלושה שערים (אחד מהם שער ניצחון נגד פאלרמו) ובישול אחד. המאזן של יובנטוס באותם 11 משחקים: שמונה ניצחונות שתי תוצאות תיקו והפסד.

בינתיים יובנטוס וגם נבחרת שוויץ ממשיכות ליהנות מהריצות באגף של מי שבגיל 29 ביסס את מעמדו כאחד מהמגנים הימניים הטובים בעולם. האוהדים של הגברת הזקנה מאוהבים והיו מאושרים שהדיבורים בנובמבר על עזיבה אפשרית שלו נשכחו. הוא מצידו, מחזיר להם במחויבות חסרת הפשרות שכל כך אפיינה אותו לאורך כל הקריירה, מימיו בגראסהופרס, דרך ליל הצרפתית עבור בלאציו וכלה ביובנטוס.

האופי וחום המזג שלו, שהפכו אותו לפייבוריט של האוהדים, הוא מבטא ברומן בהמשכים שהוא מנהל עם אוהדי רומא שלא שוכחים לו את אותו 4:2 מפורסם. כשכבר שיחק במדי יובנטוס, הוא הדליק את היציעים של הג'אלורוסי כשרגע לפני הוצאת חוץ, הוא סימן לכיוונם את האות L בעזרת האצבעות, סימן ל"לוזרים". באותו משחק גם ספג יריקה משחקן רומא, אריק לאמלה.

מייקון שחקן אינטר. Marco Luzzani, GettyImages
יש לו יורש. מייקון במדי אינטר/GettyImages, Marco Luzzani

במידה שיובנטוס אכן תצליח לזכות שוב באליפות, ליכטשטיינר כנראה יבסס סופית את מעמדו כמגן הימני הטוב ביותר בסריה א' בימי פוסט מייקון. לאחרונה למשל, קיבל תהודה של כבוד והערכה כששחקן העבר ברונו צ'ירילו החמיא למגן רומא, ואסיליס טורוסידיס, ואמר בין היתר ש"הוא מזכיר לי את סטפן ליכטשטיינר". פתאום השוויצרי הפך להיות המושא להשוואה, השחקן אליו נשואות העיניים כשמדברים על מגנים ימניים.

האם ההערכה הרבה לה ליכטשטיינר זוכה מהקהל ולאחרונה פעם נוספת מאנטוניו קונטה יספיקו? לא בטוח.

מאוריסיו איסלה ימשיך לנשוף בעורפו של השוויצרי ואחרי שעלה 9.5 מיליון יורו, ביובנטוס יזדרזו להעניק לו עוד צ'אנס. בנוסף, ניסיון העבר מלמד שכשבקיץ הפרשנים שוב יהפכו את עצמם למומחים ויסמנו בדפי העיתון ובעמודי האינטרנט את נקודות התורפה של הגברת הזקנה, עמדת המגן-קשר הימני שוב תעלה. מה יעשה אז השוויצרי הפעלתן? ייגש שוב למלאכת ההוכחות.

סטפן ליכשטיינר שחקן יובנטוס. רויטרס
שוב ייאלץ להוכיח לפרשנים? ליכטשטיינר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully