וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MMA: חגיגת נוקאאוטים גדולה בסבב בלאטור

בועז קורפל, אגו טוטאל

25.2.2013 / 10:50

אם יש דבר אחד ויחיד שאוהדי קרבות זירה מתרגשים ממנו עד דמעות, זהו מהלך של נוק אאוט. זירת הקרבות של בלאטור סיפקה מהלכים כאלה בשפע וגם הפתעה עולמית אחת גדולה

קרבות בלאטור מועברים בשידור ישיר בימי שישי לפנות בוקר ב"אגו טוטאל"

רשימת הקרבות של האירוע הבטיחה גדולות ונצורות. פרט לסיום ההמתנה הארוכה לקיום הקרב של גמר העונה השביעית במשקל נוצה בין ראד מרטינז המקומי לבין שאבולט שמאלייב הרוסי המסוכן ביותר בבלאטור, היה זה ערב שבו הוכרעו גורלות של כוכבים בשלב חצי הגמר בשתי קטגוריות משקל.

הטעימה הראשונה למה שצפוי להתרחש הגיעה כבר בשלב הקרבות המקדימים. קרב חצי הגמר של העונה השמינית במשקל בינוני-קל בין ראול אמאיה לבין "הדבורה הקטלנית" בן סונדרס, הסתיים בנוק אאוט מטורף לטובת סונדרס ששיגר בעיטה לראש של אמאיה שהתרוצץ בכלוב מתחילת הקרב כמו ברווז במטווח שהכדורים שורקים לידו עד שאחד מהם פגע ושלח אותו לקרשים לתרדמה מוקדמת והעלה את סונדרס לגמר.

בקרב הבא השתתפו מיכאיל זאייטס הרוסי וג'ייקוב נואי האמריקני שהתרברב לפני הקרב והשוויץ במורשת הדרומית הקשוחה שלו. אותה מורשת נגדעה באכזריות על ידי זאייטס שלא ממש מבין אנגלית ולא ממש התרשם מנואי ומהתסרוקת המיוחדת שלו. נואי אשר הפתיע בשלב הקודם ועלה לחצי הגמר על חשבונו של סת' פטרוצלי, חטף צרור מטווח קצר מידיו של זאייטס שהוריד אותו לקרקע ומשם התחילה הכתישה הרוסית שנואי התקשה לצאת ממנה. הקשיחות של נואי סייעה לו לשרוד רק עד לרגע שבו הוא ביצע את טעות חייו וניסה להתהפך ולהדוף את זאייטס מעליו. זה היה הפתח שהרוסי ארב לו והוא ניצל את ההזדמנות עד תום. זאייטס טיפס למעמד הזה אחרי שחיסל את אגדת ה-MMA, באבלו סובראל בסיבוב הקודם ולפיכך, נואי לא היווה יריב ראוי לטכניקת הקרקע שלו. בהרף עין הצליח הרוסי ללכוד את ידו של נואי ולהכניע אותו בבריח יד שיגרום לנואי כאבים לפחות בשבועיים הקרובים. כעת נותר לראות מול מי יתמודד זאייטס בגמר, כאשר הפייבוריט היה "קינג מו" שחיכה באותו זמן בחדר ההלבשה בהכנה לקרב שלו מול אימנואל ניוטון.

אבל עוד הרבה לפני שקינג מו וניוטון נכנסו לכלוב ליישר את ההדורים ביניהם, עשו זאת בריאן בייקר ודגלאס לימה בשלב חצי הגמר במשקל בינוני-קל. בן סונדרס שניצח מוקדם יותר, קיווה בסתר ליבו שבריאן בייקר יפתיע וינצח את לימה, אבל הסיכויים היו אפסיים. לימה, שכבר עלה לגמר בעבר ואף פגש את האלוף והפסיד לו (ההפסד היחידי שלו בבלאטור), הוא אחד הלוחמים הטובים ביותר בזירת בלאטור בכל קטגוריית משקל. טרם זכינו לראות מה לימה יודע לעשות על הקרקע מאחר והוא מחסל את יריביו בעמידה ואין לו שום צורך להתפלש איתם על המזרן. גורלו של בייקר היה ידוע מראש. אמנם היה לו סיכוי, אבל אף אחד חוץ ממנו לא בנה על הסיכוי הזה. לימה (בניגוד להרגלו בקודש) חיסל את בייקר תוך פרק זמן קצר ובחלוף שתי דקות וחצי, ידו הונפה כמנצח ואפילו סונדרס הגיע מחדרי ההלבשה לברך במיקרופון וככל הנראה לקלל את רוע מזלו בלב בשקט שאיש לא ישמע.

האווירה באולם התלהטה והגיעה כמעט לנקודת רתיחה לקראת הקרב הבא בין "קינג מו" לאימנואל ניוטון שהגיע כאנדרדוג מובהק. הפינאלסט הראשון לגמר העונה השמינית במשקל חצי כבד כבר נקבע בתחילת הערב וכעת נותר לגלות האם יהיה זה קינג מו שיתמודד מולו על הזכות לגעת בתואר העולמי של בלאטור או האם יהיה זה מיסטר ניוטון שציטט במעמד השקילה ערב הקרב את מוחמד עלי ואמר: "אני עומד לזעזע את העולם". דומה שכל הרעש התקשורתי סביב קינג מו והכריזמה המטורפת שלו עמדו הפעם כנגדו ואימנואל ניוטון סירב להצטרף לחגיגה שלו. קינג מו לא לקח בחשבון שמהלומות האגרוף של ניוטון עלולות גם לפגוע והוא בקושי הגן על פניו. נראה היה כי הוא ממעיט בערכו של ניוטון שלא לומר מזלזל בו ומתריס כנגדו. ניוטון מצידו לא התפתה ושמר על תכנית הפעולה שלו בידיעה כי קינג מו שבקיא בקרבות עמידה מתחום האגרוף, מנסה לפתות אותו להיכנס לטווח הפגיעה שלו.

בחלוף שתי דקות וחצי מתחילת הקרב, הגיע הרגע שאכן זעזע את העולם כאשר אגרוף קצר וחד של ניוטון פגש את הסנטר של המלך המצועצע וזה קרס כמגדל קלפים ואיבד את הכרתו בדרך לקרשים. ניוטון קפץ עליו בניסיון להמשיך ולחנוק אותו ולוודא שהמלך לא יתעורר, אך בדיוק כמו בסיפור היפייפיה הנרדמת, היה זה השופט ש"נישק" את המלך והעיר אותו משנתו ובישר לו שהקרב נגמר ושאת קרב הגמר הוא יראה רק בטלוויזיה.

אחרי חמישה נוק-אאוטים רצופים בסיבוב הראשון, הגיע הקרב המרכזי של האירוע ואיתו ציפייה של אנשי סולט לייק סיטי כי הגיבור המקומי שלהם ישחזר את מה שעשו הלוחמים לפניו ויספק להם סיבה לספר לנכדים שהם ראו את אחד האירועים הגדולים של השנה. ראד מרטינז המתאבק עלה לזירה אחרי שיריבו הרוסי התקבל בקריאות בוז אדירות באולם העצום שהיה מלא מפה לפה.

שאבולט "המתנקש" שמאלייב הצדיק את הכינוי שלו עד לאותו ערב ולא היו לו שום תכניות לקלקל את רצף הניצחונות הנפלא שלו גם הפעם. למרות שמרטינז הצליח להוריד אותו לקרקע לקול תרועות הקהל בסיבוב הראשון ולזכות בנקודות, הוא לא חולל שום נזק ללוחם הרוסי הקשוח וזה עלה לו ביוקר בסיבוב השני. שמאלייב לא התמהמה יותר מדי וכבר עם פתיחת הסיבוב השני הוא הסתער על מרטינז והצליח לטלטל אותו באופן שהקשה על מרטינז לעמוד. האיתות שהגיע מהברכיים החלשות של מרטינז, נקלט היטב את שמאלייב וזה השלים את ההסתערות בסדרה של חבטות שחיסלו את מרטינז סופית.

בחלוף שתי דקות ו-12 שניות בסיבוב השני, התערב שופט הזירה ומנע מהמתנקש הרוסי לגמור את העניין בצורה קשה יותר והפסיק את הקרב כשהוא מעניק את הניצחון הצודק לשמאלייב.

הדרך עד לקרב על חגורת האליפות עדין רחוקה כי פאט קורן האלוף צריך להגן על התואר מול דניאל סטראוס המסוכן ורק אז נוכל לדעת מול מי שמאלייב יתמודד. אבל עד אז, יש ללוחם הרוסי מספיק זמן לחשוב כיצד הוא יבזבז את הסכום של 100 אלף דולר שבו הוא זכה תוך קצת יותר משבע דקות בזירה.

  • עוד באותו נושא:
  • בלאטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully