וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: ההצתה עדיין מתפשטת

24.2.2013 / 14:02

למרות שהדי פרשת הצ'צ'נים לא נרגעו סופית, בבית"ר כבר עסוקים ביום שאחרי: עמותת האוהדים רוצה לפרוש מהדירקטוריון, אלי כהן מתלבט האם להמשיך והשחקנים הבכירים שמסיימים חוזה פוזלים למקומות אחרים. אז למה יש מי שאופטימי לקראת המפגש עם מכבי חיפה?

1. אל תתנו לשקט היחסי להטעות אתכם. על בית"ר ירושלים עדיין עוברים ימים מאוד לא פשוטים. כל האווירה סביב הגעת שני השחקנים הצ'צ'נים ממש לא נרגעה בקרב האוהדים. אמנם, המהלך של צירוף שני שחקנים מוסלמים והמלחמה בגזענות נחל הצלחה מבחינת המועדון בכל הקשור לפעילות המשטרה והסיוע ממשרדי ממשלה וגורמים אחרים, אך למרות המחמאות והשיפור בצד התדמיתי כלפי חוץ, בית"ר מתמודדת עם בעיה פנימית - אנטגוניזם גדול כלפי הבעלים ארקדי גאידמק, שבמידה ולא ייפתר עשוי לפגוע מאוד במערכת היחסים הלא פשוטה גם כך מול האוהדים לקראת המשך העונה והעונה הבאה.

לאחר שחלק מחברי ועד עמותת האוהדים יצאו בפומבי כנגד הישארותו של הבעלים וביקשו לראות אותו מתנתק מהמועדון, היו"ר איציק קורנפיין וראש העיר ניר ברקת ראו לאן עשויה לנשוב הרוח במידה וגאידמק ימשיך לשבת בשקט. לאחר שערכו עמו שיחות, הבעלים הצהיר באמצעות עורך דינו כי ימשיך לתמוך בקבוצה בסכום לא מבוטל (1-1.5 מיליון דולר בשנה) ואף יוסיף סכום זהה לסכום שיגוייס על ידי עמותת האוהדים.

בעלי בית"ר ירושלים ארקדי גאידמק. ברני ארדוב
ישנן חילוקי דעות בין חברי הוועד בנוגע להמשך ההתקשרות עם המועדון במתכונת הנוכחית. גאידמק/ברני ארדוב

כדי שלא יהיו סימני שאלה בנוגע להתחייבויותיו של גאידמק, הפתיעו בבית"ר ביום שישי, ומי שהתייצב לישיבת הדירקטוריון היה ראש העיר ברקת בכבודו ובעצמו, שהצהיר כי הוא ערב לכל ההתחייבויות של הבעלים לשנה הבאה וכמו כן, הוא באופן אישי ינסה לגייס תורמים נוספים לקבוצה. ההתחייבות של ברקת נתנה את האישור לכך שניתן יהיה לבנות בשבועיים הקרובים תקציב מוגדר הכולל את ההכנסות הצפויות ולמעשה, ניתן יהיה להתחיל ולתכנן לפחות ברמה הבסיסית את העונה הבאה.

מי שלא באו לישיבה באותה גישה הם נציגי עמותת האוהדים. שם הסבירו כי בעקבות האירועים האחרונים והצורה בה גאידמק מתנהל והמניעים שמוליכים אותו, מרבית החברים מתנגדים להמשך ישיבת העמותה בדירקטוריון וקוראים לניתוק מוחלט. מומי דהאן, נציג אנשי העסקים בדירקטוריון, תיאר זאת ביום שישי ואמר: "הם נתונים ללחצים גדולים מאוד. לא הייתי רוצה להיות במקומם. הם מייצגים כאן קהל גדול שמאחוריהם עם המון אמוציות וצריכים לקבל החלטות שקולות ולא פשוטות".

בפועל, נראה כי בשבועיים הקרובים יוכרע גם עתידה של עמותת האוהדים בדירקטוריון. ישנם חילוקי דעות בין חברי הוועד בנוגע להמשך ההתקשרות עם המועדון במתכונת הנוכחית. על מנת לקבל פרספקטיבה העלו בעמותה שאלה בדף הפייסבוק בנוגע להמשך ההישארות בדירקטוריון תחת ארקדי גאידמק ומתוך מאות התגובות שקיבלו היה רוב מוחלט לא להמשיך עם הבעלים. נציג העמותה בדירקטוריון, ליעד ניב, מודע היטב לדברים: "זה לא הפתיע אותי. אני מודע לרחשי הקהל. נצטרך לקבל החלטה שתשקף את דעת רוב חברי העמותה וכמו שאני רואה את זה עכשיו כנראה שלא תהיה ברירה ונצטרך לפנות אליהם בצורה מסודרת בשביל לקבל תשובה של כל אחד ואחד מהם לגבי המשך הפעילות בדירקטוריון ונחליט על פי רוב. זה לא כל כך משנה מה כל אחד ואחד מאיתנו בוועד חושב. זו החלטה גדולה שכולם יצטרכו לקחת בה חלק".

טל כחילה שחקן בית"ר ירושלים, מאחוריו מתן בראשי. אדריאן הרבשטיין
הפעם אין תירוצים. בית"ר אחרי התבוסה בקרית אליעזר/אדריאן הרבשטיין

2. בית"ר ירושלים חוזרת תוך שבוע לקרית אליעזר והפעם בגישה שונה, מה שגורם לצוות המקצועי לתחושת אופטימיות קלה דווקא אחרי התבוסה 3:0 להפועל חיפה. כבר בסיום אותו משחק קיים המאמן אלי כהן, שלא כהרגלו, אסיפה בחדר ההלבשה בכדי להרגיע את השחקנים ואמר להם: "כשהגעתי עשינו תיקו בשיניים נגד מכבי, שבוע לאחר מכן הפסדנו כאן בחיפה ואחרי זה יצאנו לשמונה נצחונות רצופים, כשהתחלנו בניצחון על קרית שמונה האלופה שבדרך. אנחנו יודעים מה יש לנו. נצא מזה ביחד ומחוזקים וכבר בשבוע הבא נראה מי זאת בית"ר ירושלים".

בפועל, כהן שבר את הראש. הוא הבין שהקבוצה שלו שבורה. מקצועית ומנטאלית. לאורך השבוע הוא רק דרבן את השחקנים, אך במקביל בדק עם עמיתים מחו"ל איך יוצאים מהמשבר הזה. הוא קיים שיחות אישיות עם שחקנים, ארגן יום פיינטבול, שלח מספר שחקנים לשיחות עם יועץ מנטאלי וגם דרש חד משמעית להוציא את השחקנים לבית מלון בשבת על מנת להתנתק מאווירת פורים ולגרום לשחקנים להתרכז בכדורגל. שחקנים בקבוצה הגדירו את השבוע הזה כ"שבוע שבו נגמרו התירוצים על סדאייב וקאדייב. קיבלנו את המכה שלנו, התאוששנו, כולם מרגישים טוב יותר, אנחנו בהרכב מלא וצריכים לחזור לעצמנו. מעכשיו זה רק אנחנו".

גם כהן עצמו נמצא בתקופה לא פשוטה. למאמן יש אופי חזק, אך החודש האחרון הצליח לא מעט פעמים לשבור גם אותו. אם בבית"ר צפויים לאשר את המשך העסקתו של המאמן בקרוב, החלטתו האישית תהיה תלויה מאוד בתנאים שיעמדו לרשותו. אם המאמן יראה כי לא יוכל לשמור על הסגל הקיים ולשדרג אותו, ספק גדול אם יישאר במועדון. כהן מכחיש בשלב זה, אך גם גורמים בבית"ר מדברים על כך כי הפועל תל אביב כבר גיששה אצל המאמן ורואה בו מועמד מוביל לקראת העונה הבאה ובמידה שלא ייסגרו עמו כל התנאים בהקדם, בית"ר עשויה לאבד אותו.

ערן לוי שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
ידרוש 100 אלף דולר לעונה. לוי/ברני ארדוב

3. בעוד כולם מדברים על התקופה האחרונה כ"טראומת הצ'צ'נים", בבית"ר יש שחקנים שקיבלו מכה לא פשוטה לקריירה שלהם בחודש האחרון, במיוחד לאור העובדה שמרביתם מסיימים חוזים. חלקם מכוונים לחו"ל וחלקם לחוזים חדשים ומשודרגים בבית"ר. בסיום העונה יסיימו חוזים חיים מגרלשווילי, מתן בראשי, קובי מויאל, אבי ריקן, סטיבן כהן, ערן לוי, דריו פרננדס, עמית בן שושן וחן עזריאל שחוזר אוטומטית למכבי חיפה.

עם כל אחד מהשחקנים הללו צפוי לבית"ר משא ומתן לא פשוט בחודשים הקרובים, במיוחד כשמרביתם נתנו עונה טובה ורשאים לעבור אך ורק תמורת דמי השבחה בארץ או לאירופה ללא תמורה. קשה לראות שחקנים כמו מויאל וריקן מסכימים להצעות של בית"ר וסביר להניח שהם ימתינו לתום העונה כדי לבדוק אופציות בחו"ל ולהשתדרג מקצועית וכלכלית. ערן לוי שמרוויח כ-65 אלף דולר השנה, עשוי לדרוש חוזה בשכר של 100 אלף דולר לפחות וספק גדול אם בית"ר תיענה לכך. מתן בראשי משחק על חוזה ישן של פחות מעשרת אלפים שקל בחודש וגם הוא, באמצעות סוכנו דודו דהאן, דורש חוזה משודרג משמעותית וארוך טווח וכמו גם חיים מגרלשווילי שהתפשר משמעותית בשכרו בעונה הנוכחית.

זו הסיבה העיקרית לכך שהשחקנים נכנסו לאווירת נכאים בחודש האחרון, כפי שהסביר אחד מהם: "היינו במומנטום מטורף, היינו צריכים להיות מזמן בטוחים בפלייאוף העליון וזה כבר אומר עונה מוצלחת לבית"ר ולנו. היו לפנינו שישה משחקים נגד הגדולות בפלייאוף ואין חשיפה גדולה יותר כשגם כלכלית עבור בית"ר זה היה מצוין, כך שהיה לנו הרבה יותר פשוט לשדרג את עצמנו בעונה הבאה. מצד אחד לסיים חוזה ולהיות חופשי זה נחמד, אבל יש צד שני למטבע. כל אחד רוצה להיות מסודר לעונה הבאה עם חוזה שמתאים לו ואם נמשיך כמו בחודש האחרון, יהיה לכל אחד ואחד מאיתנו קשה לקבל מה שהוא חושב שמגיע לו".

שחקן בית"ר ירושלים, אופיר קריאף. ברני ארדוב
הקפטן הבא? קריאף/ברני ארדוב

4. אופיר קריאף, האיש והפייסבוק, הפך לשחקן המדובר ביותר בבית"ר בשבועות האחרונים ולא בדיוק מהכיוון החיובי. קריאף אמנם כתב: "בלעדיכם זה לא אותו דבר" בעמוד הפייסבוק שלו, אך מחול השדים מאז אותו אירוע הכניס להלם גם את השחקן עצמו. קריאף הושעה מהמשחק נגד הפועל חיפה, עמד לוועדת משמעת ונענש על ידי קורנפיין, אך הבעיות האמיתיות שלו היו מול אלי כהן, שבימים הראשונים פשוט רתח על הקשר ואמר לו: "זו לא פעם ראשונה שאתה עושה שטויות. אם היה מועד ההעברות הייתי משחרר אותך עד לסיום העונה".

קריאף נכנס להלם. בבית"ר כעסו עליו, כהן גער בו והתקשורת חוגגת. שחקנים בקבוצה ניסו להרגיע ואמרו לו: "בשנה המשמעותית הראשונה שלו בבוגרים ותראה איזה בלגן נהיה סביבו. מילא מה שקורה במועדון ועם המאמן, אבל בתקשורת אוכלים אותו ודוחפים למקום שהבן אדם מזדהה עם גזענות או משהו כזה. בסך הכל הוא התכוון למה שכל השחקנים מרגישים, שבלי הקהל שלנו זה לא אותו דבר. אנחנו רוצים איתם איתנו, צריכים את היציע המזרחי מאחורינו בבית ובחוץ ורוצים לראות אותם חוזרים ותומכים בנו".

קריאף עצמו זוכה לתמיכה לא קטנה מהגרעין הקשה של האוהדים ומוגדר על ידם כ"קפטן הבא". בפועל, השחקן צריך עכשיו שכל הנושא הזה יירד מהכותרות, כי כל ההתקבצות של האוהדים שקוראים בשמו כהתרסה לאלי כהן ולהנהלת הקבוצה באימונים ובמשחקים רק מרגיזים את המאמן ואנשי בית"ר ולטובתו של הקשר עדיף ששמו לא יוזכר בתקופה הקרובה מיושבי היציע. עם כל העליהום, המאמן לא שוכח לקריאף את מה שהוא יכול לקבל ממנו על הדשא וכבר הערב מתכוון לפתוח בקרית אליעזר. בסיום האימון, ביום שישי הגיעו כמה אוהדים מחופשים לבית וגן ושאלו את קריאף למה הוא מתחפש ונענו: "איזה מתחפש? מתחפש לאחד שרוצה להביא שלוש נקודות בקרית אליעזר ביום ראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully