וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירד מהמדף: פפ גווארדיולה

24.2.2013 / 7:00

דרבי המיליונריות בין מנצ'סטר סיטי לצ'לסי הוא גם מפגש בין שתי קבוצות שצפויות לחפש בקרוב מאמן חדש לעונה הבאה, מאמן שיצעיד אותן לדרך חדשה. מי זה צריך להיות? לאן עדיף למוריניו לעבור ואיפה פלגריני יכול להצליח? תומר יצחק מביא לכם את כל התמונה

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק החשוב מול צ'לסי היום (ראשון, 15:30, ספורט1 ו-HD) רוברטו מאנצ'יני סימן ארבעה חלוצי על אותם היה שמח לראות מצטרפים לאלו שכבר מככבים אצלו במנצ'סטר סיטי. האיטלקי דיבר בניחותא על אדינסון קבאני, לואיס סוארס, רדאמל פלקאו וניימאר, אבל יצא מכליו כאשר נשאל על מעמדו כמאמן האלופה ועל השם החדש שהוזכר כמחליפו, מנואל פלגריני. "אני לא מבין את זה - למה שמנצ'סטר סיטי תחליף מאמן? מאילו סיבות? אני לא יכול להמשיך להגיב לשאלות כאלה. יש לי עוד ארבע שנים בחוזה, ואני חושב שאני עושה עבודה טובה. אני מרוצה כאן".

למרות הטרוניות של האיש שכינה עצמו בשבוע שעבר "המאמן הכי טוב באנגליה", וגם אם יסיים עם תואר נוסף (במצב הנוכחי, רק הגביע האנגלי עומד על הפרק) נראה כי הוא יוחלף בקיץ. בדיוק כמו האיש אשר ילחץ את ידו לפני משחק הצמרת היום. רפא בניטס הסכים להגדרה של מאמן זמני ומסתובב עם מטרה על הגב. מאנצ'יני, למרות חוזה ארוך טווח, מסתובב עם מטרה גדולה לא פחות. אז פפ גווארדיולה בחר בבאיירן מינכן לאכזבת שני המועדונים, ואילו יורגן קלופ הוציא את עצמו מבורסת השמות עם התחייבות פומבית לדורטמונד. כך נשארנו עם ארבעה מועמדים בולטים שהוזכרו כמחליפים פוטנציאליים. אז מי צריך לאמן את מנצ'סטר סיטי ומי צריך לקבל את התפקיד בצ'לסי? סקירה ראשונית לקראת קיץ חם.

רוברטו מאנצ'יני, מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
מה זאת המטרה הגדולה שעל גבך? מאנצ'יני/רויטרס

מנואל פלגריני

הצ'יליאני בן ה-59 עושה עבודה גדולה במלאגה ומביא אותה לפסגות היסטוריים הן בליגה והן באירופה. בדיוק כפי שעשה בוויאריאל, לפני הקדנציה נטולת התארים בריאל מדריד. פלגריני - 'המהנדס', בשבילכם - ידוע כאיש של פרויקטים. הוא אוהב לבנות את הקבוצות שלו, ובמרבית המקומות בהם עבד גם קיבל פנקס צ'קים פתוח. כעת הוא מחזיק את מלאגה בצמרת הליגה הספרדית ובשמינית גמר ליגת האלופות, למרות המצב הכלכלי הסבוך. האתגרים הללו הם שגרמו לו לסרב להצעה להחליף באופן מיידי את זדנק זמאן ברומא. פלגריני היה כבר לפני שנתיים על סף סיכום בליברפול, ותמיד דיבר (באנגלית שוטפת, אגב) על רצונו לאמן בפרמיירליג.

מדוע מנצ'סטר סיטי?

בצ'ילה טענו ביום חמישי האחרון כי פלגריני כבר סיכם בעל פה עם מנצ'סטר סיטי. ובמקרה שלו, זה מספיק. גם סוכנו רמז בשבוע שעבר כי העדיפות היא לסיטיזנס, מלא מעט סיבות. תחילה, פלגריני יודע שבמנצ'סטר סיטי ממתינים לו צ'יקי בגיריסטיין ופראן סוריאנו. שניהם ספרדים, שניהם מכירים אותו היטב ושניהם מופקדים על התחום המקצועי במועדון. בצ'לסי, לעומת זאת, מחכה לו רומן אברמוביץ' הבלתי צפוי. ואין דבר שמלחיץ את פלגריני יותר מבוס שמתערב יתר על המידה. הראיון בו הודה כי היה מעין בובה של פלורנטינו פרס, מעיד על כך. סיטי מציעה לו אתגר רציני במאבק על התואר מול מנצ'סטר יונייטד, ובעיקר בזירה האירופית עם החלום להגיע לשלבים המכריעים של ליגת האלופות. אין סיבה שאת מה שעשה עם ויאריאל ומלאגה (שם רוקה סנטה קרוס שנזרק מסיטי הוא החלוץ המוביל שלו), לא יעשה באירופה עם סוללת הכוכבים של מנצ'סטר סיטי.

מדוע צ'לסי?

בעיקר בגלל חומר השחקנים. החבורה הלטינית בסטמפורד ברידג' היא הגורם העיקרי לכך שפלגריני ישקול לבחור בצ'לסי, למרות החשש מאברמוביץ'. הצ'יליאני הוכיח בשנותיו בליגת האלופות שהוא טקטיקן בחסד אשר לא זונח את הכדורגל הטכני, ומסוגל להוציא מקבוצותיו את המקסימום. גם בתנאים מוגבלים. בצ'לסי לא רק שהתנאים נהדרים, האוהדים יודעים להעריך טקטיקה. שחקנים כמו חואן מאטה ואוסקר יקלו על הטמעת סגנון המשחק שלו בכדורגל האנגלי, אברמוביץ' יראה עוד מאמן מנסה להציל את איש 50 מיליון הליש"ט פרננדו טורס, ואולי גם איסקו יבוא בעקבות פלגריני ובזכות הקשר בין המועדונים, שנרקם בינואר עם המעבר של לוקאס פיאזון הברזילאי בהשאלה מצ'לסי למלאגה. אלופת אירופה היוצאת הייתה הראשונה לפנות לפלגריני. זה יספיק?

הסיכויים: אנגליה נראית כמו היעד הבא של פלגריני. מנצ'סטר סיטי זוכה לעדיפות.

מנואל פלגריני מאמן מלאגה. Claudio Villa, GettyImages
מקבל עדיפות. פלגריני/GettyImages, Claudio Villa

ז'וזה מוריניו

לפחות פעם בחודש מזכיר 'המיוחד' את רצונו לחזור לפרמיירליג החביבה עליו. מוריניו אהב את ההתרגשות שמספקת הליגה האנגלית מדי שבוע. את התחרות שלא הייתה לו בתקופתו באינטר וגם לא בריאל מדריד, מלבד משחקי הקלאסיקו מול ברצלונה. הוא ישמח ליהנות שוב מההילה האופפת אותו באנגליה, ושנעלמה במדריד. התואר היחיד שחסר למוריניו בתקופתו בצ'לסי, היה ליגת האלופות. זה גם התואר עליו חולמת מנצ'סטר סיטי, אחרי שהניפה בשנתיים האחרונות את הגביע האנגלי וצלחת האליפות. אין אדם מתאים יותר ממוריניו למשימה שכזו.

מדוע מנצ'סטר סיטי?

בגלל האתגר. למרות שירי הנאצה שהשמיע הקהל נגדו כשהגיע להתארח עם ריאל מדריד בשלב הבתים, מוריניו עשוי לבחור במנצ'סטר סיטי כיעד הבא. סוכנו ז'ורז'ה מנדס כבר נפגש עם בגיריסטיין בפורטוגל בסוף השנה שעברה ונתן לספקולציות לזרום. בסיטי יודעים כי הפורטוגלי, שמציג את הרקורד הטוב ביותר של מאמן כלשהו בפרמיירליג, שווה תארים כבר בטווח הקצר והוא כבר החליף בהצלחה מרובה את מאנצ'יני באינטר. גם שמו הגדול יהווה אטרקציה נוספת לכוכבים שלא ממש התלהבו מהאפשרות לגור במנצ'סטר האפרורית, ואולי אף למעבר מפתיע של כריסטיאנו רונאלדו. בנוסף, הוא האיש המתאים להחזיק חדר הלבשה עמוס אגו ולבנות תלכיד חברתי שיצעיד את סיטי ליצירת שושלת שתשלוט בכדורגל האנגלי. וליגת האלופות, כבר אמרנו?

מדוע צ'לסי?

בגלל השחקנים, בגלל האוהדים. כי זה השידוך האידיאלי. מוריניו אמנם נזרק בסופו של דבר על ידי אברמוביץ', אבל הוא היה המאמן היחיד שהצליח להסתדר איתו מבלי להתבטל בפניו. הפורטוגלי הוזכר כמועמד לחזור לצ'לסי כמעט מדי קיץ מאז הפרידה ב-2007, וכעת נראה כי הבשילו מרבית התנאים. נאמני מוריניו - חבורה הכוללת את ג'ון טרי, פרנק למפארד, פטר צ'ך ואשלי קול - עדיין שולטים בסטמפורד ברידג' ומייחלים לאיחוד עם מאמנם לשעבר. בנוסף, אחרי המינוי המוזר של בניטס, אברמוביץ' ירצה ללכת לקראת השחקנים הוותיקים וכמובן האוהדים, שמשוגעים על מוריניו אשר יגרום לרמת הציפיות ולהתלהבות במועדון להרקיע שחקים. מצד שני, מוריניו ידרוש סמכויות מקצועיות בלעדיות והחזרתו תהווה הודאה בטעות מצד אברמוביץ', שעשוי להתפשר על מינוי פופוליסטי שלא יערער עליו, דוגמת שחקני העבר ג'אנפרנקו זולה או גוסטבו פוייט.

הסיכויים: די שווים. פריס סן ז'רמן צפויה לטרוף את הקלפים.

ז'וזה מוריניו מנג'ר צ'לסי (ימין) עם פרנק למפארד. GettyImages
השיבה לסטמפורד ברידג'? מוריניו ולמפארד/GettyImages

דייויד מויס

אחרי יותר מעשור כמאמן אברטון, המאמן הסקוטי המוערך יודע שזה הזמן לקפוץ כיתה. לכן הוא לא חידש בינתיים את חוזהו שיפוג בקיץ. מויס מוזכר גם כיורש אפשרי לאלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד וכמחליף פוטנציאלי לארסן ונגר בארסנל, אך השניים הללו כבר הוכיחו שהם לא מפנים כל כך מהר את הכסא שלהם. אז הוא יכול להתנחם בשתי העשירות של הכדורגל האנגלי, אשר תאפשרנה לו ליהנות לראשונה בקריירת האימון שלו מתזרים מזומנים בלתי מוגבל. במקום עוד מאבק מרשים כנגד כל הסיכויים על כרטיס לאירופה, התמודדות קבועה על תארים באנגליה ובאירופה.

מדוע צ'לסי?

כי הגיע הזמן למאמן בריטי ראשון בעידן אברמוביץ'. האוליגרך הרוסי בחר פעם אחר פעם במאמנים זרים, וגם החליף אותם בקצב מסחרר. אולי דמות סמכותית ומוערכת כמו מויס, שהפגין את כישוריו לאורך תקופה ארוכה ובתנאים לא פשוטים באברטון, יצליח לעצור את הקרוסלה של אברמוביץ'. הוא הסתדר באברטון אחרי כל עזיבה, גם של דמויות מפתח כמו ווין רוני או מיקל ארטטה, והפך שחקנים כמו פיל ג'אגיילקה, לייטון ביינס וג'וליאן לסקוט לכדורגלני נבחרת אנגליה. צ'לסי זקוקה ליכולת האבחנה הזו וגם למישהו שיבנה זהות מקומית במועדון לקראת היום שאחרי טרי, למפארד וקול. ובכלל, יהיה מעניין לראות את האיש שהתמונה שלו מופיעה לצד הערך 'יציבות' במילון, לוקח את הג'וב הכי רעוע בצמרת הכדורגל האירופי.

מדוע מנצ'סטר סיטי?

הוא אולי לא השם שיהפוך את מנצ'סטר סיטי לקבוצה המסוקרת בעולם, אבל האוהדים רוצים מנג'ר בריטי, ומויס הוא הטוב בנמצא. הקונטרה לסר אלכס. המשרה בסיטי הרבה יותר יציבה מזו בצ'לסי, השייח' מנסור רוצה מאמן עם אסטרטגיה לטווח ארוך וזה בדיוק מה שמספק הסקוטי בן ה-50. מויס ניצח את מנצ'סטר סיטי 11 פעמים בתשע השנים האחרונות, כולל חמישה ניצחונות חוץ, וכמובן יקנה לסיטיזנס יתרון במרדף אחר מרואן פלאיני בקיץ. אחרי שנים של בזבוז כסף היסטרי ולא תמיד מוצדק, בחירה במאמן שיודע לאתר מציאות בחלון ההעברות ולקדם שחקנים צעירים, תסמן על כיוון חדש וטוב יותר.

הסיכויים: יתרון קל לצ'לסי. אי אפשר לשלול גם מעבר לגרמניה.

אברהם גרנט מנג'ר ווסטהאם (ימין) עם דייויד מויס מנג'ר אברטון. Scott Heavey, GettyImages
יש לך המלצות? מויס עם גרנט/GettyImages, Scott Heavey

אנטוניו קונטה

מאמן יובנטוס הוא השם החם החדש אצל הבוסים בפרמיירליג, וגם סעיף השחרור שלו (כ-7.5 מיליון ליש"ט) לא מרתיע מועדונים כמו צ'לסי או מנצ'סטר סיטי. אחרי שהוביל את יובה לאליפות ראשונה מאז 2005 עם מאזן נקי מהפסדים, ונמצא בעיצומה של עונת בכורה מרשימה בליגת האלופות המשולבת עם דהירה לסקודטו נוסף, קונטה מיצב את מעמדו כמאמן בכיר באירופה. גם ההרחקה בגין אי דיווח על מכירת משחק בתקופה שאימן את סיינה, קוצרה לבסוף ולא ממש נזקפת לגנותו. כתם שדהה במהירות ולבטח ייעלם לאחר התואר הבא, גם אם האנגלים יאוצו לפשפש בו במידה שיגיע לממלכה.

מדוע מנצ'סטר סיטי?

אופציה שנמצאת עדיין בחיתוליה, אבל הכסף עשוי לדבר. במנצ'סטר סיטי לא שוללים אפשרות להמשיך בקו האיטלקי. קונטה הוא קודם כל איש של עבודה יומיומית, פדנט וכמו הקטארים - לא מסוגל לסבול הפסדים. התשוקה האדירה שלו למשחק והקסם האישי יהוו שינוי מרענן אחרי מאנצ'יני, ואולי בעזרתם הוא ימנע מקרלוס טבס (אותו רצה ביובנטוס) לברוח בקיץ הקרוב. גם יחסי האהבה-שנאה שלו עם ההתאחדות האיטלקית, יכולים לעבוד לטובת סיטי בניסיון למשוך אותו לזרועותיה. כמעריץ נלהב של הפרמיירליג, עם המלצות מקיר לקיר ואחרי שלמד אנגלית במשך שנתיים, אל תפסלו את השידוך.

מדוע צ'לסי?

כי לטענת מוריניו, מדובר ב'מיוחד האיטלקי'. וכולם יודעים עד כמה משמעותית מילה של מוריניו בקובהאם. קונטה דומה מאוד לפורטוגלי באישיותו. גם הוא כריזמטי מאוד בקרב השחקנים ולטענת ג'אנלוקה ויאלי כבר הספיק להקסים את אברמוביץ', במיוחד לאחר שיובה שלו הדיחה את צ'לסי מליגת האלופות עם קאמבק ל-2:2 בלונדון ו-0:3 מזהיר בטורינו. "אני יודע שרומן אוהב אותו מאוד", גילה חלוץ העבר האיטלקי ששיחק ואימן בצ'לסי. "הקבוצה זקוקה למאמן מוכשר שזכה בתארים. ברור שקונטה בראש הרשימה של אברמוביץ', אבל אהיה מופתע אם הוא יעזוב את טורינו. אני חושב שהוא רוצה להישאר עוד שנה ביובנטוס". חבל, דווקא יהיה מעניין מאוד לראות את מערך ה-3-5-2 שלו לפחות פעם אחת בפרמיירליג. לצ'לסי יש את השחקנים המתאימים.

הסיכויים: סעיף השחרור משחק תפקיד מפתח, אך נראה כי קונטה ישמור אמונים ליובנטוס.

אנטוניו קונטה מאמן יובנטוס. Jeff J Mitchell, GettyImages
צפוי לשמור אמונים. קונטה/GettyImages, Jeff J Mitchell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully