וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטור: הצד הכואב של יום האהבה

בועז קורפל, אגו טוטאל

17.2.2013 / 13:19

אדוארדו דאנטאס, אלוף העולם של בלאטור במשקל תרנגול הגן לראשונה על התואר והתפרק בדמעות אחרי שחיסל בנוק-אאוט את חברו הטוב ביותר מרקוס גלבאו

סבב בלאטור משודר ישירות בערוץ אגו טוטאל

זירת הקרבות של בלאטור נדדה לראשונה לעיר שרלוט, בירתה של קרוליינה הצפונית, כאשר ברשימת הקרבות מככב הקרב על התואר העולמי במשקל תרנגול בין האלוף אדוארדו "דודו" דאנטאס לבין מרקוס גלבאו, זוכה הטורניר במשקל זה שקיבל הזדמנות לקחת ממנו את החגורה הנוצצת. הגורל היתל בשני החברים שמתאמנים יחד שנים רבות ושלח אותם בניגוד לרצונם לתוך הכלוב שממנו יוצא רק אחד. החברות נותרה מעבר לגדר יחד עם שאר הבונבוניירות והפרחים של ולנטיינס דאי יחד עם נתוני הרייטינג היציבים עם 719 אלף בתי אב בארה"ב בלבד שצפו באירוע בשידור חי ובסה"כ למעלה ממיליון ברחבי העולם כולו.

בטרם הגיע האירוע לשיאו עם הקרב על אליפות העולם, נפתח טורניר המשקל הבינוני של העונה השמינית ואחרי שסולטאן אלייב גבר בהחלטת שופטים על מיקל פארלו, נכנסו לכלוב שני לוחמים מעוטרים שההגרלה האכזרית זימנה אותם לפגוש זה את זה כבר בתחילת הטורניר – דאג מארשל האמריקני שרשם הישגים נפלאים בזירת WEC ואנדראס ספאנג הענק הנורדי שקיבל הזדמנות נוספת להישאר במשחק. על הנייר היה זה קרב בין שני סטרייקרים ואילו בפועל היה זה קרב בין שני מחסלים חסרי מעצורים ובמיוחד דאג "הקרנף" מרשל שהסתער מהפתיחה על ספאנג וחיפש רק דבר אחד ויחיד – נוק אאוט. החיפוש הסתיים בחלוף שלוש דקות ושלוש שניות מהפתיחה ואגרוף חזק ומדויק מצא את הלסת של ספאנג שקרס לקרשים כמו מגדל קלפים רעוע. למרות שהגנראטור של ספאנג חזר לספק זרם למוח שלו כמה שניות לאחר הנחיתה הקשה, שופט הזירה כבר הספיק לקבוע בזמן שספאנג היה בלי הכרה כי הניצחון הולך למרשל.

הקרב השני בין ברט קופר המתאבק המזוקן והקשוח לבין נורמאן פריסי הצרפתי הגיע להחלטת שופטים, אבל גם הצופה המזדמן שלא עבר הכשרה בשיפוט קרבות MMA יכול היה לפסוק ניצחון לקופר שרשם שיא של העמסות והטלות של היריב לקרקע. למרות שפריסי לא נשבר פיזית, רוח הקרב שלו נשברה והוא אמנם שרד את כל הקרב רק על מנת לשמוע את מייקל וויליאמס הכרוז קורא בשמו של קופר כמנצח. קופר הוא מתאבק עקשן וחזק שחותר למטרה אחת ויחידה – גראונד אנד פאונד. אבל למרות שהוא הצליח להגיע לסיטואציה הזאת מספר פעמים מול פריסי, הוא התקשה לחסל אותו ולסיים את הקרב בשלב מוקדם ולכן הוא יצטרך להביא זאת בחשבון לקראת הקרב הבא שלו ולשפר את טכניקת הקרב בעמידה וגם לחזק את האגרופים בקרקע.

בקרב הרביעי והאחרון בשלב רבע הגמר של הטורניר, נפגשו דן קרמר ובריאן רוג'רס. סיפורו האישי של רוג'רס נגע ללב אבל לרוע מזלו לא מדובר בתכנית ריאליטי או בסדרת טלנובלה סוחטת דמעות. מולו ניצב לוחם צעיר שבחר להניח בצד את ההשכלה הגבוהה שרכש ואת תדמית הילד הטוב ממשפחה טובה לטובת האהבה הגדולה שלו, להיות לוחם MMA. דן קרמר לא עשה שום הנחות לרוג'רס ולמרות שהקרב נראה כמאוזן לפרקי זמן מסוימים ויתכן אף כי הושג שוויון אחרי שני סיבובים, דן קרמר ידע ליצור את ההבדל ולסגור סיפור בסיבוב השלישי ולמעשה הקרב נמשך עד לסופו והגיע להכרעת השופטים שפסקו פה אחד ניצחון לקרמר.

הרגע הדרמאטי של הערב הגיע. שני לוחמים ברזילאים נכנסו לכלוב לקרב על התואר העולמי במשקל תרנגול. דאנטאס הגיע לקרב הזה אחרי הפסד צורב בקרב מחוץ לזירת בלאטור, אך הפעם הוא לא התכוון לצאת בידיים ריקות גם אם מדובר בחברו הטוב מרקוס גלבאו שמבוגר ממנו בחמש שנים ומתאמן איתו ואף מאמן אותו באותו מכון. גלבאו זכה בטורניר במשקל תרנגול ועל פי החוזה היה עליו לפגוש את האלוף, הוא רק לא לקח בחשבון בתחילת הדרך שהאלוף הוא אותו ילדון שאכל מצלחתו בשנים האחרונות. עם פתיחת הקרב שנקבע לחמישה סיבובים, החל היתרון של דאנטאס לבוא לידי ביטוי אם כי האלוף הצעיר נמנע מהסתערויות על גלבאו. הלוחם הוותיק לא מצא פתרונות לזריזות והיעילות של דאנטאס וקיווה לשפר זאת בסיבוב השני אך לצערו המציאות (כלומר דאנטאס) הכתה בו.

שני הלוחמים שבו לרקוד זה עם זה בתחילת הסיבוב וריח הנוק-אאוט היה באוויר. דאנטאס הלך וסגר לאט לאט על גלבאו עד שמהלך מהיר אחד הוא מצא את הראש שלו ופגע בו פגיעה ישירה שהורידה אותו לקרשים כשהוא חסר ישע ונזקק להגנת השופט שמיהר לנופף בידיו ולקבוע נוק-אאוט.

דקות ארוכות אחרי הקרב המשיך דאנטאס למרר בבכי ולאו דווקא על הניצחון המזהיר אלא על הפגיעה שהוא נאלץ לפגוע בחברו הטוב ולשלוח אותו לחדר ההלבשה מובס וחפוי ראש.
בסופו של הערב הזה, חמישה לוחמים ניצחו וחמישה אחרים הובסו והם יזכרו את הצד הכואב של ולנטיינס דאי 2013.

  • עוד באותו נושא:
  • בלאטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully