וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "קריסה מוחלטת, ארקדי גמר אותנו"

18.2.2013 / 7:26

שחקנים בבית"ר ירושלים מבינים שהמשבר גדול מכפי שחשבו: "אילולא פרשת הצ'צ'נים היינו במקום השלישי. בקצב הזה נספוג תבוסות ממכבי חיפה ומכבי ת"א בשבוע הבא"

one

אווירה קשה שררה בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים בסיום משחק ההפסד 3:0 להפועל חיפה אמש (ראשון) בקרית אליעזר. הצוות המקצועי והשחקנים האמינו לפני המשחק ש-90 הדקות בקרית אליעזר יוציאו את הקבוצה מהתקופה הרעה, אך בפועל הגיעה תבוסה ואיתה ההבנה שההגעה לפלייאוף העליון הפכה לקשה מאוד ותלויה ככל הנראה בהשגת ניצחון חוץ על מכבי חיפה או על מכבי תל אביב.

שחקנים בקבוצה אמרו בסיום: "בשלושת המשחקים האחרונים, גם כשלא ניצחנו היו לנו דקות לא רעות. אחרי היום כבר אפשר להגיד שאנחנו בקריסה מוחלטת. קבוצה מהמקום האחרון בליגה באה וחגגה עלינו וזה אומר הכל. בשבוע הבא יש לנו את מכבי חיפה בליגה ומכבי תל אביב בגביע ואם לא נתעשת וניראה כמו שנראינו היום, נחטוף תבוסות".

ערן לוי, סטיבן כהן (במרכז), חן עזריאל שחקני בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
"קבוצה מהמקום האחרון באה וחגגה עלינו". שחקני בית"ר אתמול/אדריאן הרבשטיין

מי שמשך את מרבית האש בחדר ההלבשה היה הבעלים ארקדי גאידמק. בקרב לא מעט שחקנים ישנה תמימות דעים בנוגע לסיבות להגעתה של הקבוצה למצב הנוכחי דווקא אחרי תקופה נהדרת. אחד מהשחקנים אמר: "זה לא תירוץ, כולם יודעים שבית"ר ירושלים היא קודם כל האווירה והקהל. אנחנו מתחילים כל עונה בלי משכורות ואי ודאות, שחקנים חותמים כאן על חוזים נמוכים יותר ממה שיכולים היו להשיג בחוץ וכל מה שיש כאן הם האווירה, הטירוף והחום של הקהל. בלי זה עדיף לסגור את בית"ר".

אותו שחקן הוסיף: "אנחנו שחקנים ולא יכולים להתערב בכל הבלגן הזה, אבל מישהו צריך למצוא פתרון כי אתמול היה יציע מלא באוהדים אבל לא שמענו עידוד ולא קיבלנו גב. האוהדים שבורים, השחקנים שבורים, מישהו חייב לאחד את הכל ולא לתת לכל העונה הזאת להתרסק. גם אם נגזר עלינו להיות בפלייאוף תחתון, זה חשוב איך ניראה שם לקראת העונה הבאה".

שחקן נוסף בקבוצה אמר: "טיימינג זה הכל בחיים. כנראה שלא הבינו אילו השלכות יהיו להבאה של קאדייב וסדאייב במצב שהקבוצה הייתה נמצאת. זאת לא שחצנות, אבל אם לא האירועים הללו היינו היום במקום השלישי. אנחנו מנסים לשים הכל בצד, אבל מושפעים מהאווירה. ראו איך כמה אוהדים משגעים את שי חדד וזורקים לו הערות שמוציאות אותו מפוקוס ועוד שחקנים עברו את זה. הקהל כבר לא איתנו ואני לא יודע מי צריך למצוא פתרונות, אבל זאת לא הדרך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ארקדי גאידמק הבעלים של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
כולם תולים בו את האשמה. גאידמק/ברני ארדוב

מאמן הקבוצה, אלי כהן, אסף את השחקנים בסיום המשחק לאסיפה קצרה ואמר להם: "אני זוכר שהגעתי באמצע העונה שעברה, שיחקנו בטדי נגד מכבי תל אביב והוצאנו בתיקו בשיניים. שבוע אחרי זה הפסדנו כאן בחיפה והיינו עם רגל וחצי בלאומית, אבל כבר אחרי המשחק אמרתי שאנחנו בית"ר ירושלים ואנחנו ננצח בשבוע הבא את קרית שמונה שהייתה האלופה שבדרך. זה מה שקרה ועשינו שמונה ניצחונות רצופים. אנחנו יחידה אחת, לא נישבר, נרים את הראש וביחד נצא מהמצב הזה".

כלי התקשורת בסיום עטו על מאמן בית"ר בנוגע לעדויות השמיעה שאמרו כי קובי מויאל פלט לעברו "אתה בושה" והמאמן אמר להם: "שמעתי את קובי מויאל, הוא דיבר על עצמו ולא לעברי. הוא היה מאוכזב כשהוחלף וסינן כמה מילים של כעס על החילוף, אמרתי לו לשתוק וזה נורמלי. לא תקבלו כותרות אצלנו, יש לנו מספיק דברים אחרים להתעסק בהם. מויאל היה פצוע כל השבוע, עשה מאמצים לעלות לשחק, קיבל זריקה ואני מעריך את זה. הוא התנצל והכל מאחורינו".

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים עם ערן לוי. אדריאן הרבשטיין
ניסה לעודד את השחקנים. כהן/אדריאן הרבשטיין

בחזרה לגאידמק: אנשי הדירקטוריון צפויים לדרוש מהבעלים תשובות מידיות במידה שהקבוצה תיקלע לפלייאוף התחתון, מה שיגרום נזק כלכלי בלתי מבוטל לקבוצה בגין איבוד הכנסות. בדירקטוריון המועדון העריכו אתמול את הנזק ב 3-5 מיליון שקל. לפחות שני מיליון שקל היו צפויים להיכנס מהכנסות מאירוח שלושת הגדולות והשאר: מענק מיקום באחד המקומות הגבוהים וגם כרטיס פוטנציאלי לאירופה ששווה עוד מיליון שקל לפחות.

"ארקדי צריך לקום ולהודיע שהוא יסגור את הנזק שנוצר בשלב ראשון", אמרו בדירקטוריון, "צריך להחליט איך ממשיכים. בדרך הנוכחית הדירקטוריון לא ישרוד, אנשי עסקים לא ישימו כסף והעמותה לא תגייס חברים אם ארקדי עושה מה שהוא רוצה. אם הוא נשאר כבעלים הוא יצטרך להעביר את כל סמכויות הניהול לדירקטוריון, אי אפשר להיות תלויים בקפריזות שלו".

טל בן חיים שחקן הפועל תל אביב מול דינו שקבורץ שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אובדן ההכנסות רק מלא לשחק נגד הפועל ת"א, מכבי ת"א ומכבי חיפה מוערך בכשני מיליון שקל/ברני ארדוב

גם יציע האוהדים היה מפולג אתמול, עם אוהדים שעודדו מול אוהדים שמוחים נגד גאיידמק והיו"ר איציק קורנפיין. במהלך המשחק לקחו האוהדים המוחים את מקלות המתופפים של הקהל התומך, אך המשטרה עלתה ליציע והחזירה את המקלות לקהל התומך. אוהדים עם חולצות "איציק תתפטר" ו"לה פמיליה" נכנסו בסופו של דבר למגרש לאחר שהמשטרה הבינה שלא חוקי למנוע מהם כניסה ובשלב זה היא לא תוכל למנוע זאת.

כאמור, בית"ר תצא בשבוע הבא לשני משחקי חוץ, נגד מכבי חיפה ומכבי תל אביב. חן עזריאל ייעדר מהמשחק בקרית אליעזר ביום ראשון מכיוון שהוא מושאל מהירוקים ועל פי ההסכם בין הקבוצות לא רשאי לשחק נגדם. ממשחק הגביע נגד מכבי תל אביב ביום רביעי ייעדרו חיים מגרלשווילי ושי חדד, זאת בשל צבירת חמישה כרטיסים צהובים. טל כחילה הצעיר, שהחליף בהרכב את דינו שקבורץ המוצהב, קיבל מחמאות. המאמן אלי כהן אמר: "הייתה לו הופעת בכורה חיובית, במיוחד לנוכח מה שראו מהקבוצה. הוא לא נבהל ושיחק עם ביטחון וזה מה שחשוב להופעת בכורה. הוא יתרום לקבוצה הרבה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully